DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema electrica - cablaj, Intrerupere undeva intre baterie si contact

Morsa
post 12 Jul 2009, 12:05
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 20 March 08




Salut! Eu am o Dacia 1310 din 1997, cu bord de CN, cu care fac naveta - cam 130 de km pe zi. Alaltaieri, in timp ce mergeam, dintr-o data a mutit tot - motor, lumini, claxon, stergatoare, avarii...TOT!

Am tras pe dreapta, am pus un triunghi sa nu ma spulbere camioanele, si am inceput sa schimb swigurante - eram convins ca s-a ars aia mare din tablou. Am un set de sigurante de schimb (modelu' ala enervant, in care sunt imposibil de pus ca lumea sigurnatele). Cand n-a mers asa, am pus legat niste lita intre piciorusele de la sigurante, insa nici un efect. In baterie aveam curent, ca dadea scantei cand faceam scurt-circuit intre firele de la borne cu ceva metalic. Am verificat si legatura cu papuci a firului care duce la demaror - e ok si aia.

A venit un prieten, m-a tractat, si pe drum i-a venit o idee. A legat un fir de la plusul bateriei direct la bobina de inductie. Instant s-au aprins luminile in bord de parca as fi pus contactul, mergeau toate accesoriile si cand am invartit de cheie, demarorul a pornit motorul. Acum practic eram pe direct - cand luam contactul nu se oprea motorul, ci doar farurile si bordul. Ca sa opresc maina esfaceam firul ala direct, si ca sa o pornesc il legam la loc.

Din asta inteleg ca e stricat fie firul care duce curent de la contact la bobina, fie cel care duce curent de la baterie la contact. Dar pt ca merg (cand pun pe direct) luminile in bord, etc, am impresia ca doar alimentarea CONTACTULUI e problema, ca dupa ce intra curent la bobina practic merge curent pe fir inapoi spre bord si se aprind toate (scuze daca spun o tampenie, nu am cea mai buna intelegere a instalatiilor electrice, si nu-s o persoana foarte tehnica). Si contactul e bun, ca face serviciu - da sau ia curent de la accesorii, da curent la demaror, etc.

Acum, in sfarsit, intrebarea: trebuie schimbat tot matzul ala de cabluri care duce curent de la baterie in interior, sau schiomba ceva doar de sub volan - la contact adica? Si cum pot verifica?


--------------------
Dacia Berlina 1997 / 1310 L - PH-97-CCC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 12 Jul 2009, 14:10
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




ia verifica cu un ohm metru contactul.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 12 Jul 2009, 14:16
Post #3


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




vezi poza contact ca sa intelegi cam cum sunt unite firele de la contact in momentele in care este actionat. eu zic sa desfaci plasticul de sub bord si sa vezi daca firele de la contact sunt calumea intregi si neciupite si dupa verifici continuitatea firelor cu un multimetru si eventual desfaci contactul si verifici niturile interioare. cea mai mare sansa e ca unul dintre nituri sa nu faca bine contact cu lamitele interioare.


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 12 Jul 2009, 20:40
Post #4


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Cauta un fir albastru mai gros wink.gif, vezi sa nu fi iesit din papuci. Ala ia plusul de la alternator si il duce la baterie, iar toata instalatia ia plusul de la alternator wink.gif. Deci nai contact intre baterie si alternator, invarte decat electromotorul, restu nimic.

Acuma ziceti ca alternatorul produce tensiune si curent si astfel ar porni si ar da drumu la restu. Dar cine il excita????


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Jul 2009, 22:06
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




farurile mergeau ?? , daca nu se cauta de la baterie la alternator apoi la blocul de lumini
daca mergeau , contacul electric defect (sau traseul de la blocul de lumini , surub , la panoul de sigurante ,primele doua)
in momentul punerii firului de la baterie la bobina si alternatorul incarca (de la bobina se duce la releul de incarcare)

dar inclin sa cred ca 98% e din contact

This post has been edited by bygy007: 12 Jul 2009, 22:08


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 13 Jul 2009, 00:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




la cn din cate stiu is trecute chiar toate prin contact. Daca din fabrica sau nu, asta nu mai stiu, doar ca la toate daciile care aveau bord cn care le-am vazut in service nu se aprinde nimic fara contact pus.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 13 Jul 2009, 06:05
Post #7


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Eventual vreun mester care a facut el "adaptari" la instalatie , ce este trecut prin contact este ca si la variantele anterioare bordului CN .

Bafta !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 13 Jul 2009, 15:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




[quote=tilix_boss2008,12 Jul 2009, 20:40]
Cauta un fir albastru mai gros wink.gif, vezi sa nu fi iesit din papuci. Ala ia plusul de la alternator si il duce la baterie, iar toata instalatia ia plusul de la alternator wink.gif. Deci nai contact intre baterie si alternator, invarte decat electromotorul, restu nimic.

la mine nici electromotorul nu invartea...e posibil sa fie din cablul ala,am patit.


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2024 - 20:06
Forum Renault