DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme motor, merge prost

djmix7388
post 14 Jul 2009, 20:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




Salut. blink.gif Sunt nou pe acest forum dar sper sa primesc raspunsurile necesare. Am cumparat de numai o luna o Dacia 1310 Li Berlina din 97 pe GPL. Cand am luat-o eram entuziasmat de ea si nu prea am sesizat anumite chestii fiind prima mea masina. Am avut probleme cu platina care se impuscase, am rezolvat. Am avut franele foarte slabe(fiind servo nu imi tineau decat la fund si foarte putin)-le-am aerisit, au mers 2 zile apoi dupa o zi de stat in curte iar se manifestau ca la inceput. Sesizarea mea fiind ca roata pe spate dreapta lua mereu aer. Si pe langa asta imi vajaie aer pe la servo frana(cred ca trebuie sa schimb garnitura) de unde ar putea fi influentat si motorul. In fine, sa nu ies din subiectul topicului... azi am reglat culbutorii pentru ca se auzeau destul de tare. Am cautat 2 zile despre asta si pana la urma am reglat dupa regula cu supapa pe evacuare deschisa(cea din manualul original al Daciilor). Nu se mai aud bataile, in schimb trage mult mai prost decat inainte. Nici inainte nu tragea normal cat un motor de 1310 pentru ca am mai mers cu o batranica din 83 pe care o avea tata si tragea calumea. Din ce stiu eu la motor nu a fost umblat deloc de cat a fost luata. Si inca ceva... cand sunt pe GPL porneste normal, merge bine la relanti, o accelerez, dar cand merg cu ea parca se ineaca. De exemplu plec de pe loc cat de cat acceptabil, ii dau a 2-a(celelalte trepte la fel) si aici incepe sa zgaltaie, dar numai in momentull in care apas acceleratia sau cand e aproape de subturare. Deci zgaltaie nu tremura cum face pe benzina la subturare. E foarte enervant pentru ca practic nu pot sa merg deloc normal cu ea decat de pe la 3000-3500 de ture in sus...
Cam mult de citit pentru voi dar pentru mine este o incercare de a repara fara multi bani ca tot romanul si sunt recunoscator celor ce ma ajuta. Numai bine biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 15 Jul 2009, 15:17
Post #2


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




ai avans mic+aer fals daca zici ca fasaie servofrana wink.gif


--------------------
Dacia Break - IL 03 HLE 1999 - 1310CL
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Jul 2009, 15:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cum asa Li din 97 si are si platina? mi se pare avans prea mare; da, aer fals,fltre gaz si aer


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 15 Jul 2009, 20:34
Post #4


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




o fi doar capota de pe o 1310 Li,masina e carburatie wink.gif
zice si initiatorul topicului ca a avut probleme cu platina....


--------------------
Dacia Break - IL 03 HLE 1999 - 1310CL
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 15 Jul 2009, 21:09
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




scuze in primul rand: este Dacia 1310 L. Problema era cu avansul de tragea asa puturos. L-am reglat eu la ureche-adica rotesc delcoul spre dreapta pana imi da rateuri si apoi il dau usor inapoi si ascult la esapament sa nu faca poc. acolo am observat k merge cel mai rotund si are turatia cea mai mare (dupa reglajul cu datul pe semnul de la volanta si sa rotesc delcoul pana da scanteie nu avea niciun fel de putere). Am rezolvat azi problema cu servofrana prin schimbarea garniturii. Am mers cu ea 20 km cu furtunul astupat pana la oras sa o cumpar:)) numai piciorul meu stie cat am apasat la frane.. si apoi apasam la fel de tare si pe acceleratie big_wheel.gif Atat la dus cat si la intors a mers bine cu exceptia unor socuri de parca imi rupea masina in doua(de asemenea cum am scris la deschiderea topicului: in momentul in care era aproape de relanti si apasam usor acceleratia. In seara asta am oprit la o terasa si cand am plecat nu se mai putea stapani... la relanti statea bine dar cum plecam de pe loc zgaltaia indiferent de cum acceleram, de abia puteam sa merg fara sa dau cu capul de volan:( . In primul rand toata lumea imi spune ca e platina "impuscata"(cum se spune). Cand am reglat avansul cu fisa "1" aproape de masa m-am chinuit sa aud si sa vad scanteia care abia aparea la 2-3 milimetri. E posibil sa fie bobina sau condensatorul?


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Jul 2009, 22:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




da, bobina, condensatorul, sau pipa,capacul, fise


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Jul 2009, 22:42
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




incepe cu condesatorul (il inlocuiesti cu altul nou) apoi regleaza platina cu o lera la 0,4mm


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 15 Jul 2009, 23:02
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




platina este reglata la 0.4mm. Masina o am de o luna si mi-a spus baiatul ca ii cam impusca platina si ca ii schimbase condensatorul inainte cu putin timp mi-o vanda. Maine ma voi uita la condensator sa il masor cu multimetrul(are si Cx) si revin cu rezultatul. Stiu ca mai am prin garaj o bobina de inductie din aia frantuzeasca si o sa o inlocuiesc pentru ca am inteles ca alea merg cel mai bine.


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Jul 2009, 00:10
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




are valoarea 220nF adica 0,22 micro


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 20 Jul 2009, 20:07
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




scuze de intarziere. am masurat condensatorul si are 210nF. Bobina de inductie 3.5 Ohmi. Par a fi bune. Platina am curatat-o pentru ca avea o pata neagra ce acoperea cam 60-70% din suprafata de contact. Am tot surubarit la vaporizator ca imi mergea prost. In seara asta am facut un reglaj dupa care am observat ca nu prea mai trage in socuri. Am lasat-o 10 minute in curte si am plecat cu ea. Iar trage in socuri si smuceste, si cand am bagat-o in curte mi-a spus tata ca scoate ulei pe esapament. Intr-adevar m-am uitat si era ulei. Ce mai e de facut ca m-a ingrozit motorul asta. Sa aiba si carburatorul acum probleme sau tot aprinderea? Bujiile le-am curatat cu smirghel si cu o sarma in interior. unsure.gif


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 20 Jul 2009, 21:24
Post #11


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(djmix7388 @ 20 Jul 2009, 20:07)
scuze de intarziere. am masurat condensatorul si are 210nF. Bobina de inductie 3.5 Ohmi. Par a fi bune. Platina am curatat-o pentru ca avea o pata neagra ce acoperea cam 60-70% din suprafata de contact. Am tot surubarit la vaporizator ca imi mergea prost. In seara asta am facut un reglaj dupa care am observat ca nu prea mai trage in socuri. Am lasat-o 10 minute in curte si am plecat cu ea. Iar trage in socuri si smuceste, si cand am bagat-o in curte mi-a spus tata ca scoate ulei pe esapament. Intr-adevar m-am uitat si era ulei. Ce mai e de facut ca m-a ingrozit motorul asta. Sa aiba si carburatorul acum probleme sau tot aprinderea? Bujiile le-am curatat cu smirghel si cu o sarma in interior. unsure.gif
*


Ia inlocuiste firul care vine de la platina la delcou, ca ala fai face probleme. Gandestete ca prin ala trece un curent de aproximativ 4amperi. Schimba si condensatorul, sa ficu inima inpacata. Daca nici acum nu merge, mai dai avans pana simti ca smuceste cand acelerezi.

Eu nu inteleg ce vrei sa spui prin vaporizator? Cumva camera de nivel constant din carburator?

This post has been edited by tilix_boss2008: 20 Jul 2009, 21:24


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 20 Jul 2009, 21:30
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




vaporizatorul (plosca, reductorul... are multe denumiri) de la instalatia de gaz. daca ala nu e reglat normal, atunci ar trebui sa consume ori prea mult, ori sa nu consume si sa nu am putere deloc, sa nu tina relantiul, nu sa imi scuture masina in halul ala. asa cred eu. chiar ma intreb si va intreb si pe voi: din reglajele vaporizatorului poate rezulta un grafic neliniar de cantitate de gaz in functie de turatie?


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 20 Jul 2009, 21:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




daca strangi prea tare surubul de pe membrana, deschizandu-l prea mult pe cel de mers in gol, la accelerari bruste saracesti amestecu si deaia te scutura


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 20 Jul 2009, 22:04
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




La mine e invers. Am slabit surubul de pe membrana si mi s-a oprit motorul. L-am dat inapoi sa o pot porni apoi am tinut acceleratia sa nu se opreasca si l-am deschis mai mult si am strans de cel lateral. Instalatia e Marini. Sa inteleg ca cel din lateral e pentru relanti, iar cel de pe membrana imi dozeaza cat gaz sa dea in functie de vacumul creat de carburator(evident de acceleratie)


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 20 Jul 2009, 22:21
Post #15


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(djmix7388 @ 20 Jul 2009, 22:04)
La mine e invers. Am slabit surubul de pe membrana si mi s-a oprit motorul. L-am dat inapoi sa o pot porni apoi am tinut acceleratia sa nu se opreasca si l-am deschis mai mult si am strans de cel lateral. Instalatia e Marini. Sa inteleg ca cel din lateral e pentru relanti, iar cel de pe membrana imi dozeaza cat gaz sa dea in functie de vacumul creat de carburator(evident de acceleratie)
*


Da. Ca la iesire pe furtun din vaporizator are 2 supape: una de relanti si una de regim de gaz mare.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 21 Jul 2009, 16:25
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




Fisele care duc la bujii si cea centrala trebuie sa conduca la fel ca un fir conductor de cupru? Am scos azi si am masurat cu multimetrul toate fisele si niciuna nu conduce(sa nu lungim discutii - am atins intre ele firele aparatului si indica 0, deci e corect domeniul de masurare)


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 21 Jul 2009, 20:44
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




nu, trebuie sa aiba o rezistenta de maxim 10kohmi.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulliann
post 21 Jul 2009, 20:54
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 20 January 09




Am o problema: mi se intampla in ultimul timp ca atunci cand ii dau cheie sa imi porneasca greu masina, ca si cum ar fi inecata, dar porneste la prima cheie, mi se aprind si luminile in bord. Acest fenomen nu se manifesta la fiecare pornire a motorului, ci de multe ori dupa ce i'am mai dat o cheie inainte si am facut ceva kilometri. Bujiile le'am schimbat, benzina doar de la OMV, filtru de benzina schimbat... ar putea fi de la bendix? Am o dacia 1310 an 2003, injectie.


--------------------
Renault Megane IV 1.6 dCi 130cp 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burlacu marian
post 21 Jul 2009, 20:54
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 1 July 09
From: MURFATLAR




incearca la carburator jiglerul de aer scoate-l si sufla orificiul


--------------------
renault symbol - CT 17 *** 2006/1,4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 21 Jul 2009, 20:57
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




am rezolvat imediat ce am luat fisele dupa daciuta veche a lui tata si le-am masurat. una are 9k alta 14k... variaza intre valorile astea, iar cea centrala are 19k. I le-am confiscat deja taci.gif si sunt pe masina mea... in sfarsit am pace cu motorul. merge brici acum dupa ce am reglat si gazu. multumesc pt ajutor si sper sa nu mai apelez foarte curand la forum ... sofer4.gif

21 Jul 2009, 21:03:
QUOTE
Am o problema: mi se intampla in ultimul timp ca atunci cand ii dau cheie sa imi porneasca greu masina, ca si cum ar fi inecata, dar porneste la prima cheie, mi se aprind si luminile in bord. Acest fenomen nu se manifesta la fiecare pornire a motorului, ci de multe ori dupa ce i'am mai dat o cheie inainte si am facut ceva kilometri. Bujiile le'am schimbat, benzina doar de la OMV, filtru de benzina schimbat... ar putea fi de la bendix? Am o dacia 1310 an 2003, injectie.

E posibil sa nu iti incarce alternatorul si dupa ce mergi cu ea se descarca bateria si mai mult pentru ca si aprinderea consuma. Cand sta mai mult timp oprita se reface in proportii mici bateria... Pot fi si alte pareri

This post has been edited by djmix7388: 21 Jul 2009, 21:03


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL - BZ 00 MIX 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 22 Jul 2009, 06:19
Post #21


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Craiova




QUOTE(djmix7388 @ 21 Jul 2009, 21:57)
am rezolvat imediat ce am luat fisele dupa daciuta veche a lui tata si le-am masurat. una are 9k alta 14k... variaza intre valorile astea, iar cea centrala are 19k. I le-am confiscat deja  taci.gif   si sunt pe masina mea... in sfarsit am pace cu motorul. merge brici acum dupa ce am reglat si gazu. multumesc pt ajutor si sper sa nu mai apelez foarte curand la forum ... sofer4.gif


*



Asta e o rezolvare de moment, mai bine te duci si cumperi un set de fise Tesla siliconate si o sa fie mult mai bine. In mod normal fisele au intre 3 si 4 kohm si pana in 8 kohm centrala. In plus astea Tesla nu se coc in timp si sa se rigidizeze, cum patesc cele de Urziceni, raman moi ca la inceput, zici ca au stat in Cocolino, (moale si pufos) smile.gif .
@ iullian Cauta la electromotor, e posibil sa ai probleme cu carbunii, sa fie pe punctul de a se dezlipi si iti fura curent pe acolo la pornire.

This post has been edited by SGM.MYKE: 22 Jul 2009, 06:21


--------------------
Honda Civic 2001- 2.4-230HP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 01:05
Forum Renault