DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tot la alternator ajungem .... :((

sav83
post 5 Jan 2010, 10:00
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 April 08




Salutare si La multi ani tuturor !

An citit "miile" de topicuri legate de alternator / punte de diode / regulator, am citit despre izolare, despre schimbarea regulatorului cu unul de berlina ......

O intrebare la obiect am ..... aproape 1 la 10 luni mi se arde puntea de diode ...... aveti idee ce/cine ar putea sa o arda ?

Mi-a facut nervii biscuiti alternatorul asta sad.gif


--------------------
Dacia Nova 2000 - BV-05-YLR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 5 Jan 2010, 12:34
Post #2


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Verifica sa nu mearga incinsa, e posibil sa ai o suprasarcina (scurgere de curent pe undeva, verifica izolatiile)


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 5 Jan 2010, 14:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




supra sarcina si incalzirea poate sa apara daca e releul defect sa zicem si incarca tot timpul? intreb deoarece nu am patit dar ar fi posibil sa se arda diodele daca nu au racire buna.

de cand e frig sau mai ars? (ca poate pe frig rezista mai bine)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sav83
post 5 Jan 2010, 15:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 April 08




Ultima data s-au are pe 30 decembrie la 7 dimineata ..... deci da, s-au ars de cand e frig.

Releul pe care il am este cu martor pe bord daca nu incarca bine. S-au ars diodele dintr-o data si mi-am dat seama pt ca mi-a aparut martorul de bord.

Ce izolatii sa verific ... toata instalatia electrica ? Sper ca nu asta e solutia ca ... 053.gif


--------------------
Dacia Nova 2000 - BV-05-YLR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Jan 2010, 22:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ce tip de diode ai , eu zic ca problema este calitatea lor , vezi daca merge montata o punte ra 220


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 6 Jan 2010, 10:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




si inca o chestie - daca incarca prea mult nu cred ca ti aprinde martorul, cred ca se aprinde doar daca incarca prea putin sau deloc, poate nu costa mult si pui si un releu de incarcare nou daca nu ai cum sa-l verifici pe al tau, sau faci rost de unul care sa ai garantia ca e ok.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiusss
post 6 Jan 2010, 22:07
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 January 09




incearca sa verifici "-"de la alternator la caroserie,prinderea la caroserie (la mine este sub farul din dreapta si cand ploua sau o spal curge apa chiar pe prindere)am gasit acolo mai multa rugina si aveam contact imperfect si nu incarca suficient dar cred ca poate fi o posibila cauza la problemele tale


--------------------
dacia logan 1.6 ambition 2005 - b41abu
b-709-sam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 7 Jan 2010, 00:33
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu cred ca se manifesta contactul imperfect prin arderea diodelor ci prin incarcare slaba


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiusss
post 7 Jan 2010, 23:40
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 January 09




ai dreptate dar contactul imperfect duce si la marirea consumului pe alternator pt ca rugina si mizeria se pot comporta ca si un consumator (la un contact imperfect nu ai gasit niciodata conductorii calzi sau fierbinti?) cu respect


--------------------
dacia logan 1.6 ambition 2005 - b41abu
b-709-sam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Jan 2010, 00:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




da dar nu din cauza asta se ard diode, incalzirea se datoreaza rezisrentei de contact , unde este rugina sau fire slabe si circula un curent destul de mare se incalzeste rezistenta care are o anumita valoare nu 0 cum ar trebui sa fie

This post has been edited by bygy007: 8 Jan 2010, 00:33


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Jan 2010, 01:24
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




Asa pare la prima vedere cum zici tu bygy007 dar din pacate sergiusss are dreptate, (mi-a scapat ideea - respect) cam acelasi fenomen se intampla si in electricitate cand pica cate un transformator de inalta tensiune datorita instalatiilor electrice defectoase din blocurile si casele vechi, rezultat pana de curent (se duce trafu sau sigurantele).
La fel se poate intampla si in cazul auto, consumatorii isi cer dreptul la curent, iar caderea de tensiune pe rezistenta contactului prost duce la pierderi de curent materializate prin caldura, pierderi care trebuiesc compensate, ceea ce poate duce la supra-sarcina asupra diodelor.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Jan 2010, 01:47
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




aici te contrazic un pic , rezistenta limiteaza (micsoreaza ) curentul , o dioda (cum este cazul la noi) se arde din cauza depasirii curentului la care a fost calculata, se mai poate streapunge la o tensiune inversa mai mare decit a fost conceputa , dar in cazul asta mai arde si alte electronice
treaba cu transformatoarele este ca se depaseste puterea la care a fost calculat , daca siguranta este sirma si nu este calibrata , atunci poate lua foc


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Jan 2010, 09:13
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu vi s-a intamplat sa aveti consumatori mari bagati in prelungitoare care sa se incalzeasca datorita consumului mare, gen resou electric, si sa sara tot timpu siguranta, pana cand se pun prelungitoare mai solide si nu mai pica curentul, la fel am patit si cu calculatoarele (lucrez in domeniu) in care sunt multe componente si mufele de alimentare se incalzesc datorita contactelor slabite, efectul oprirea sursei de alimentare care intra in protectia de supra-sarcina sau scurt-circuit (depasirea unei limite maxime admise a curentului prin sursa se materializeaza prin oprirea ei), remedierea consta in strangerea contactelor suficient sa nu se mai incalzeasca si totul e ok.
Imi pare rau ca nu mai stapanesc asa de bine teoria (am absolvit de ceva vreme) si ca nu prea mai am timp de acest hobby ca sa fac aprofundare, dar daca stapaneste cineva mai bine teoria sa ne lumineze eu o sa cercetez pe goagal deocamdata ca e mai rapid.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Jan 2010, 10:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




stai linistit biggrin.gif eu "sint de meserie" electrician si stiu ce spun blush.gif wink.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Jan 2010, 12:19
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




Ma rog, fiecare stie pentru el, dar daca poti sa lamuresti si pe altii cu o documentatie sa poata sa priceapa tot romanul ar insemna ceva, si ceilalti ti-ar fi recunoscatori.
Eu am vorbit din practica, dar poate tu ai mai multa teorie la mana ca sa luminezi pe cei din jur.
respect


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sav83
post 8 Jan 2010, 15:17
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 April 08




De fiecare data cand am schimbat puntea de diode am schimbat si releul smile.gif
Ultima data cand am schimbat punte + releu - in aprilie - am curatat si caroseria unde se face legatura de (-) si nu era ruginita .

Nu pot sa cred ca este calitatea pieselor asa josnica ........


--------------------
Dacia Nova 2000 - BV-05-YLR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Jan 2010, 16:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




O fi nu zic nu, dar alti ca mine de ce nu au probleme? totusi eu cred ca-s toate piesele bulite, schimba marca sau ceva, cred ca e alta explicatie pe care nu o s-o gasesti niciodata daca-i undeva ascuns in instalatia masinii si nu e la vedere ca altfel...
Si ca sa sti o treaba daca ti s emai ard diodele cel putin incearca sa pui un alternator + releu de berlina sau orice se potriveste, ca sa-ti faci o idee daca e de la astea sau e de la instalatia masinii.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiusss
post 9 Jan 2010, 08:44
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 January 09




incearca sa pui punte de berlina caci are diodele mai bune si radiator mai mare;si eu am gasit la mine puntea scrum si am pus punte de berlina si nu mai am probleme

9 Jan 2010, 09:19:
sav83 mai retii ce consumatori aveai porniti cand ti s-a ares puntea?am uitat sa precizez ca la mine s-a ars din cauza carbunilor de la electroventilator iar unul din cei mai mari consumatori de pe masina este aeroterma(in cazul meu probabil tot carbuni);incearca sa verifici toti consumatorii pe rand in privinta consumului si poate gasesti buba,metoda probata personal cu un ampermetru si doar cu contactul pus

This post has been edited by sergiusss: 9 Jan 2010, 09:19


--------------------
dacia logan 1.6 ambition 2005 - b41abu
b-709-sam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sav83
post 18 Jan 2010, 17:51
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 April 08




Ce anume ar tebui sa verific ? Ce consum trebuie sa aiba aeroterma spre exemplu ?
Ce legatura au carbunii de pe motoras cu puntea de diode ?


--------------------
Dacia Nova 2000 - BV-05-YLR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Jan 2010, 20:58
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in primul rind puntea recomandat trebuie sa arate asa
diodele le masori asa

18 Jan 2010, 20:59:
aeroterma ar trebui sa ia un curent de maxim 7-8A

This post has been edited by bygy007: 18 Jan 2010, 20:59


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 19 Jan 2010, 09:06
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




ideea e ca sa masori amperajul la consumatori ca sa vezi cine consuma prea mult

intrebarea mea e de ce nu se ard sigurantele?
sau macar se incalzeste in vre-un fel tabloul de sigurante?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:10
Forum Renault