Despre turatii, cum o turam, performante, probleme, rezultate.....
![]() ![]() ![]() |
Despre turatii, cum o turam, performante, probleme, rezultate.....
Dragos |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|||
B84WRC |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 6 January 05 ![]() |
Eu i-am dat la a mea 175 km/h si aveam in jur de 5200-5300 de ture. Va spun cu mana pe inima ca nu vibra, nu trepida nu .....facea nimic, chiar am ramas surprins de stabilitate. In ceea ce priveste consumul ....e cu totul alta poveste.
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
- B-84-WRC
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
am mers intre munchen si frankfurt in zonele unde nu este limitare de viteza cu 180 constant (logan 1,6 8v, pneuri fara uzura ). s-a conportat super. fara trepidatii sau zgomote. ( masina este insonorizata suplimentar deci mai silentioasa decat a venit de la uzina). nu am comp de bord insa consumul este mare la viteza asta.cred ca undeva pe la 5000 rpm in treapta a 5a.
legat de turatii , pe autostrada schimb a 5a pe la 3800-4300 rpm pentru a avea un demaraj bun. PS: nu recomand viteze asa mari .eu ma grabeam foarte tare si legislatia rutiera din germania nu interzice viteze mari pe anumite autostrazi. in romania o asemenea viteza ar trebui sa fie " caz de puscarie " indiferent de marca de automobil. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Zippy |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
nu vreau sa fiu rau dar aici era vorba de amaratele noastre..solenze 1.4 mpi
![]() ontopic: nu s-a suparat pe mine cand am calcat-o intra-2a pana spre 85 si a3a pana la 120. Merge stati linistiti.Are 33.000 si e sprintena ca in prima zi ![]() This post has been edited by Zippy: 16 Feb 2007, 13:52 |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
- B 97 Z I P ]
2014 Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand eu nu cred ca acel semerig sau alte componente cedeaza mai repede daca mergi mai turat cu masina . Avantajele mersului turat : evacuarea si catalizatorul va fi ok mai mult timp , injectoarele la fel ( cu excentia sa bagi si benzina buna ) , dezavantaje : consumul mai ridicat ( am spus "mai" si nu foarte !!! ) Mi se intampla cateodata sa nu ma grabesc si sa am un consum de 8,7-8,9 % in oras si alta data sa ma grabesc si sa-i dau talpa si sa nu depaseasca 9 - 9,2% . Recunosc ca eu folosesc f mult frana de motor !
Despre turatii si cum o turez eu : pai nu cred ca mi-a scapat vre-o treapta neturata peste 5.000 . In limitare am ajuns de cateva ori din prostie mai mult , nu pentru ca am vrut ... Treapta I nu ii dau mai mult de 4000 ture ca nu are rost , a doua merge pana la 65-70 , a 3-a cam 90 , a 4-a 120-140 si a 5-a de cum bate vantu' ![]() Alte constatari ... in treapta a 5-a se pare ca se infige de la 130 in sus ... de la 90 la 130 in a 5-a fiind destul de lenesa . Vinerea trecuta i-am dat 172 pe A2 , nu m-am riscat mai mult mai ales ca eram cu anvelope de iarna pe fata si eram cam usor . De la 70 km/h in sus computerul de bord este de real ajutor daca vrei sa mai faci economie ... pentur ca se vede clar la ce viteza merita sa mergi si la care iti consuma mai mult nejustificat . Eu am observat ca la 60 in a 5-a am un consum de 3,5 % , la 77 km/h cam de 3,8% , 90 km/h de 5,4 , la 110 de 4,5 , la 130 de 5,3 , 140 -> 5,8 % , 160 -> 6,9% , 170 -> 8,2 ... consumurile au fost observate la mers constant , noaptea , fara vant de nici o parte . Intre vitezele constante bineanteles ca acel consum creste ! Partea buna , care nu o inteleg multi este ca indiferent cat apesi pedala , iti consuma in functie de turatie si nu in plus !!!! Deci daca motorul nu se tureaza , benzina NU se arde , nu se consuma ! Deci voi puteti sa-i dati talpa , dar motorul consuma in functie de turatia respectiva . In rest ... poate exista si o infirma cantitate de benzina care se arde ineficient ... dar eu personal nu am observat asa ceva ... La viteze mari masina se comporta in general bine , exceptie facand franarea de urgenta , cand trebuie sa fii f rapid pentru o frana de motor puternica concomitent cu apasarea pedalei . Partea buna e ca nu cred ca se pot bloca rotile oricat de tare apesi la acea viteza ... cel putin eu asta am observat . Fereasca Sfantu sa ai masina prea grea ... ca e nasol ! Felicitari han_1.6 mpi ! Zippy ... din punctul meu de vedere nu consider ca am o masina amarata si tinand cont de faptul ca abia un Logan de 1.6 poate sa faca ce face o Solenza cu 1.4 ... cred ca ar trebui sa reevaluezi performantele . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Zippy |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Zippy ... din punctul meu de vedere nu consider ca am o masina amarata si tinand cont de faptul ca abia un Logan de 1.6 poate sa faca ce face o Solenza cu 1.4 ... cred ca ar trebui sa reevaluezi performantele Amaratele trebuia sa fie in ghilimele..am omis eu ![]() ![]() |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
- B 97 Z I P ]
2014 Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca pe DSN ar fi pus motorul de 1.6 de Logan ... ar fi fost prima Dacie de 100 Cp care depasea 200 km/h fara probleme ! Acum acea diferenta se traduce si prin consum , iar daca despre a mea inca pot spune ca e o masina economica , care isi merita consumul , despre 1.6 nu mai pot spune asa ceva si deja te gandesti ca mai bine luai un DCi sau o alta masina care sa consume mai putin si sa aiba performante mai bune ... cel putin aerodinamice !
Acum la turatie ... la voi cum se accelereaza ??? Preferati picior la fund si astepti sa vezi efectul sau acceleratie este uniforma si in timp ce creste turatia ii dai si tu mai mult ??? Sau cum ??? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Zippy |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
piciorul in fundul podelei doar dupa ce trece de 2800 rpm.Pana acolo uniform.
|
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
- B 97 Z I P ]
2014 Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
cata87 |
![]()
Post
#39
|
![]() membru alb-violet Group: Members Posts: 590 Joined: 4 January 07 From: Timisoara ![]() |
de cand am avut o explozie de cauciuc acuma un an nu i-am mai prea dat pedala la fund....
|
--------------------
Dacia
Logan
2008
|
|
sharkky |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am avut cateva incercari ... a 2-a dusa pana la 80 @5800 rpm ... am ajuns cu a 3-a la 120 @ ~5500 ... Oricum, sunetul motorului era destul de ridicat ... Dar imi e frica sa ii mai dau asa ca ma gandesc ca pot stica ceva ...
![]() |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
- B XX XXX
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
|
|
Zippy |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu faci din asta o obisnuinta, nu cred ca are ce sa se strice.Totusi, e un motor mic de turatie.Bine, asta nu inseamna ca tre` sa schimbi mereu treptele la 5500 rpm.Dar cand ai nevoie stii ca e acolo si poate
![]() |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
- B 97 Z I P ]
2014 Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
sharkky |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Iti dai seama ca nu o sa fac un obicei din asta ... Vorba ta, e bine de stiut ca poate ...
|
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
- B XX XXX
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
|
|
don_racom |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 5 June 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
salut. megeam inspre turda, relax cu vreo 60-70 in a patra.
din urma venea un fiat, agresiv. l-am asteptat, i-am dat trei si...am plecat. ,,my fiat is fantastic ![]() |
--------------------
DACIA
Solenza
2004 Europa 4 lucruri il definesc pe barbat: casa, masina, sotia si pantofii.
|
|
sharkky |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
140-150 a 3-a?
|
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
- B XX XXX
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
|
|
Reed |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Aia inseamna cam 6000-6500rpm si nus' daca te lasa ECU-ul. E bine a mai face din cind in cind cite un sprint de 1-3 min. ca se mai curata injectoarele si se mai desfunda catalizatorul dar se forteaza f. mult distributia asa ca nu se recomanda a fi prea des. Parerea mea.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
- -
2002 former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
sharkky |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Fara suparare don_racom, dar nu cred ca se poate ajunge la viteza aia in trapta 3 ... Nu am de gand sa incerc sa vad daca e adevarat ... Mie imi permite numarul de kilometri ai masinii sa o turez asa ... Pana cand va fi timpul sa schim distributia, sa tot mearga saracuta (mers normal, nu 120 in a 3-a
![]() |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
- B XX XXX
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
|
|
don_racom |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 5 June 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
motorul are 23500. ii bag la fiecare plin un aditiv de la mol.
am ajuns la 140 si i'am dat 4. chiar nu suna motorul insuportabil.ps.nu am turometru. |
--------------------
DACIA
Solenza
2004 Europa 4 lucruri il definesc pe barbat: casa, masina, sotia si pantofii.
|
|
Zippy |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Imposibil.Vitezometrul tau a luat-o razna.Prinde 120 fix intra3a, acolo se taie alimentarea
![]() |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
- B 97 Z I P ]
2014 Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
david79 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
am facut in 3 zile vre-o 1200 km prin tara, dar mers tare, ma grabeam rau ....
Problema e ca pe afara am mers 130-140 asta insemnand 3500-4000 rpm, si asta mult timp... am cam forjat motorisca, sper sa nu ii fi facut prea mult rau... |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
i96nds |
![]()
Post
#50
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa verifici partea de jos de la cureaua de distributie, sa nu fi inceput sa arunce uleiul pe la simering. Cam asta ar fi o problema ce poate aparea dupa forje indelungate daca simeringul nu a fost montat corect. In rest... sa verifici si simeringul de la pompa de servo-directie.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
david79 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
thx stefan
|
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
GabyT |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit ca n-ai fortat-o deloc (parerea mea). S-a simtit si ea bagata in seama.
![]() A mea a mers cu viteze de genul asta si 16 ore incontinuu (bine, a trebuit sa ma mai opresc "sa-i dau de mancare") si nu are absolut nimic. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
bolidu |
![]()
Post
#53
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Hop si eu
![]() ![]() |
--------------------
Solenza Confort
2005
- CT-XX-CMF
Opel Astra Coupe Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#54
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
ce povestiri gen star trek. ale dreaq solenze.
mie unul imi pare ca dupa 4000 ture trage frumos de tot, acolo vine puterea, mai ales in vitezele 2 si 3 chiar si 4. si culmea e ca nu consuma mai mult decat daca mergi cu ea subturata. din pacate in oras la ce trafic e f rar poti sa o conduci asa. eu unul as recomanda mai turata decat subturata. |
--------------------
Dacia
Sandero
- TPG
2009 1.6 MPI Laureate cine e bun e bun si cand e rau
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Bolidule ambreiajul se regleaza la mijloc ! Oricum el se rodeaza si se mai lasa , dar sa-l reglezi tu asa e clar ca el aluneca mai ales daca mergi turat cu el , pentru ca are cuplu destul de mare la turatii peste 3500 ture . Sfatul meu e sa-l reglezi la mijloc si-l lasi acolo ! Nu exista reglaj sus si jos , ci exista reglaj corect sau incorect , iar cel corect e la mijloc !
Nu inteleg de ce le fortati intr-a 2-a si a 3-a la limitare ... cand puteti si aveti timp sa schimbati vitezele ... si eu ii dau peste 5000 ture , dar constient fiind , nu are rost sa o duci in limitare . Nu stiu la voi cum face , dar motorul ala in limitare face ca dracu ... mai ales in sarcina ... si nu veau sa ma gadesc la suporttii vostri de la motor si evacuare . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
semic |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 46 Joined: 19 October 05 ![]() |
Dar la o solenza diesel cam pe la ce turatii se schimba vitezele ? tot la fel ca la mpi sau mai jos un pic ?
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2014
|
|
sorin_tcm |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 6 March 06 ![]() |
pentru marius80_eugen: ai afirmat intr-un mesaj de al tau urmatoarea fraza : "....90 km/h de 5,4 , la 110 de 4,5 , nu ii cumva o greseala nu cumva la 90km/h consuma 4.5 si la 110 consuma 5.4 ?
|
--------------------
dacia
Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI -
- cj55DFG
2007
|
|
vishxxx |
![]() ![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 25 September 06 ![]() |
nu exista in a -2 a la 80km/h sa ai 5800!! eu am la 80 km/h 5100 de ture
|
--------------------
dacia
solenza
- ph 11 wis
2005 confort
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
NU este nici o greseala , Sorin !!! Asta inseamna cutia si ECU-ul ... La 58-60 km/h in a 5-a imi consuma 4,3 % , la 65 km/h imi consuma 3,5 % . La fel se intampla si pe la acele praguri de viteza si turatii mai mari . Si eu am ramas surprins la inceput , dar acum pur si simplu cand plec la drum lung il las comutat pe consum instantaneu si sunt putin mai atent acolo . Cea mai "scumpa" treapta este a 3-a !
![]() Azi am mai facut cunostinta cu o victima a EFIX-ului ( un Cielo ) ! Sfatul meu e sa ocoliti aceasta benzina ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
david79 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
vreau sa zic ca dupa omoru' de saptamana trecuta, merge masina de nu-i adevarat.. A scazut consumul, si trage ff bine...
Cred ca-i face foarte bine o forja din cand in cand.... |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 03:40 |