DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Despre turatii, cum o turam, performante, probleme, rezultate.....

Dragos
post 18 Mar 2005, 12:41
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




Am observat (cf. zgomot) ca masina "vrea":
- intre 1800-2200 (vit1), sub 1600 vibreaza motorul la acc. (pe scurt nu poti porni cu relanti)
- intre 1600-2500 (vit.2), sub 1500 v.m.a
- intre 1500-2800 (vit.3), sub 1300 v.m.a
- intre 1400-3300 (vit.4), sub 1200 v.m.a
- intre 1300-3800 (vit.5), sub 1100 v.m.a
Valorile pt. acc. variaza in functie de forta aplicata pedalei, de conditii (de ex. daca urci/rampa turatia de acc. e musai sa fie mai mare) sau consumatori (AC pornit).


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B84WRC
post 23 Mar 2005, 16:48
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 6 January 05




Eu i-am dat la a mea 175 km/h si aveam in jur de 5200-5300 de ture. Va spun cu mana pe inima ca nu vibra, nu trepida nu .....facea nimic, chiar am ramas surprins de stabilitate. In ceea ce priveste consumul ....e cu totul alta poveste.


--------------------
DACIA SOLENZA - B-84-WRC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 13 Feb 2007, 18:50
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




am mers intre munchen si frankfurt in zonele unde nu este limitare de viteza cu 180 constant (logan 1,6 8v, pneuri fara uzura ). s-a conportat super. fara trepidatii sau zgomote. ( masina este insonorizata suplimentar deci mai silentioasa decat a venit de la uzina). nu am comp de bord insa consumul este mare la viteza asta.cred ca undeva pe la 5000 rpm in treapta a 5a.

legat de turatii , pe autostrada schimb a 5a pe la 3800-4300 rpm pentru a avea un demaraj bun.


PS: nu recomand viteze asa mari .eu ma grabeam foarte tare si legislatia rutiera din germania nu interzice viteze mari pe anumite autostrazi. in romania o asemenea viteza ar trebui sa fie " caz de puscarie " indiferent de marca de automobil.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 16 Feb 2007, 13:52
Post #34


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




nu vreau sa fiu rau dar aici era vorba de amaratele noastre..solenze 1.4 mpi tongue.gif

ontopic: nu s-a suparat pe mine cand am calcat-o intra-2a pana spre 85 si a3a pana la 120. Merge stati linistiti.Are 33.000 si e sprintena ca in prima zi tongue.gif

This post has been edited by Zippy: 16 Feb 2007, 13:52


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA - B 97 Z I P ] 2014
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 16 Feb 2007, 15:48
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




In primul rand eu nu cred ca acel semerig sau alte componente cedeaza mai repede daca mergi mai turat cu masina . Avantajele mersului turat : evacuarea si catalizatorul va fi ok mai mult timp , injectoarele la fel ( cu excentia sa bagi si benzina buna ) , dezavantaje : consumul mai ridicat ( am spus "mai" si nu foarte !!! ) Mi se intampla cateodata sa nu ma grabesc si sa am un consum de 8,7-8,9 % in oras si alta data sa ma grabesc si sa-i dau talpa si sa nu depaseasca 9 - 9,2% . Recunosc ca eu folosesc f mult frana de motor !
Despre turatii si cum o turez eu : pai nu cred ca mi-a scapat vre-o treapta neturata peste 5.000 . In limitare am ajuns de cateva ori din prostie mai mult , nu pentru ca am vrut ... Treapta I nu ii dau mai mult de 4000 ture ca nu are rost , a doua merge pana la 65-70 , a 3-a cam 90 , a 4-a 120-140 si a 5-a de cum bate vantu' icon_mrgreen.gif si este un strop mare de adevar aici ! Nu cred ca paote sa ajunga cineva in limitare in a 5-a pentru ca ar depasi 220 de pe kilometraj ! Se pot atinge viteze colosale pe bancul de proba , dar in realitate , rezistenta la inaintare , frecarea cu asfaltul si multe altele imblanzeste acea putere de 65/75 caluti de mare , care ne fac sa tresalte inima si orgoliul cand apasam pedala .
Alte constatari ... in treapta a 5-a se pare ca se infige de la 130 in sus ... de la 90 la 130 in a 5-a fiind destul de lenesa . Vinerea trecuta i-am dat 172 pe A2 , nu m-am riscat mai mult mai ales ca eram cu anvelope de iarna pe fata si eram cam usor .
De la 70 km/h in sus computerul de bord este de real ajutor daca vrei sa mai faci economie ... pentur ca se vede clar la ce viteza merita sa mergi si la care iti consuma mai mult nejustificat . Eu am observat ca la 60 in a 5-a am un consum de 3,5 % , la 77 km/h cam de 3,8% , 90 km/h de 5,4 , la 110 de 4,5 , la 130 de 5,3 , 140 -> 5,8 % , 160 -> 6,9% , 170 -> 8,2 ... consumurile au fost observate la mers constant , noaptea , fara vant de nici o parte . Intre vitezele constante bineanteles ca acel consum creste ! Partea buna , care nu o inteleg multi este ca indiferent cat apesi pedala , iti consuma in functie de turatie si nu in plus !!!! Deci daca motorul nu se tureaza , benzina NU se arde , nu se consuma ! Deci voi puteti sa-i dati talpa , dar motorul consuma in functie de turatia respectiva . In rest ... poate exista si o infirma cantitate de benzina care se arde ineficient ... dar eu personal nu am observat asa ceva ...
La viteze mari masina se comporta in general bine , exceptie facand franarea de urgenta , cand trebuie sa fii f rapid pentru o frana de motor puternica concomitent cu apasarea pedalei . Partea buna e ca nu cred ca se pot bloca rotile oricat de tare apesi la acea viteza ... cel putin eu asta am observat . Fereasca Sfantu sa ai masina prea grea ... ca e nasol !
Felicitari han_1.6 mpi !
Zippy ... din punctul meu de vedere nu consider ca am o masina amarata si tinand cont de faptul ca abia un Logan de 1.6 poate sa faca ce face o Solenza cu 1.4 ... cred ca ar trebui sa reevaluezi performantele .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 16 Feb 2007, 16:29
Post #36


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




QUOTE
Zippy ... din punctul meu de vedere nu consider ca am o masina amarata si tinand cont de faptul ca abia un Logan de 1.6 poate sa faca ce face o Solenza cu 1.4 ... cred ca ar trebui sa reevaluezi performantele


Amaratele trebuia sa fie in ghilimele..am omis eu biggrin.gif Si chiar daca mi-e greu sa recunosc aia 13-15 cp in plus cam fac diferenta dintre solenza si logan 1.6 mpi blush.gif


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA - B 97 Z I P ] 2014
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 16 Feb 2007, 16:46
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Daca pe DSN ar fi pus motorul de 1.6 de Logan ... ar fi fost prima Dacie de 100 Cp care depasea 200 km/h fara probleme ! Acum acea diferenta se traduce si prin consum , iar daca despre a mea inca pot spune ca e o masina economica , care isi merita consumul , despre 1.6 nu mai pot spune asa ceva si deja te gandesti ca mai bine luai un DCi sau o alta masina care sa consume mai putin si sa aiba performante mai bune ... cel putin aerodinamice !
Acum la turatie ... la voi cum se accelereaza ??? Preferati picior la fund si astepti sa vezi efectul sau acceleratie este uniforma si in timp ce creste turatia ii dai si tu mai mult ??? Sau cum ???


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 16 Feb 2007, 16:50
Post #38


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




piciorul in fundul podelei doar dupa ce trece de 2800 rpm.Pana acolo uniform.


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA - B 97 Z I P ] 2014
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata87
post 16 Feb 2007, 17:51
Post #39


membru alb-violet


Group: Members
Posts: 590
Joined: 4 January 07
From: Timisoara




de cand am avut o explozie de cauciuc acuma un an nu i-am mai prea dat pedala la fund....


--------------------
Dacia Logan 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 16 Feb 2007, 18:49
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




eu am avut cateva incercari ... a 2-a dusa pana la 80 @5800 rpm ... am ajuns cu a 3-a la 120 @ ~5500 ... Oricum, sunetul motorului era destul de ridicat ... Dar imi e frica sa ii mai dau asa ca ma gandesc ca pot stica ceva ... sad.gif


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo - B XX XXX 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 17 Feb 2007, 03:42
Post #41


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




Daca nu faci din asta o obisnuinta, nu cred ca are ce sa se strice.Totusi, e un motor mic de turatie.Bine, asta nu inseamna ca tre` sa schimbi mereu treptele la 5500 rpm.Dar cand ai nevoie stii ca e acolo si poate smile.gif


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA - B 97 Z I P ] 2014
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 17 Feb 2007, 11:29
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




Iti dai seama ca nu o sa fac un obicei din asta ... Vorba ta, e bine de stiut ca poate ...


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo - B XX XXX 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_racom
post 17 Feb 2007, 11:58
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 5 June 06
From: Cluj-Napoca




salut. megeam inspre turda, relax cu vreo 60-70 in a patra.
din urma venea un fiat, agresiv. l-am asteptat, i-am dat trei si...am plecat. ,,my fiat is fantastic tongue.gif ". am ajuns pe la vreo 140 150. problema mare? (exclus consumul)


--------------------
DACIA Solenza 2004 Europa
4 lucruri il definesc pe barbat: casa, masina, sotia si pantofii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 17 Feb 2007, 12:43
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




140-150 a 3-a?


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo - B XX XXX 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 17 Feb 2007, 14:38
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Aia inseamna cam 6000-6500rpm si nus' daca te lasa ECU-ul. E bine a mai face din cind in cind cite un sprint de 1-3 min. ca se mai curata injectoarele si se mai desfunda catalizatorul dar se forteaza f. mult distributia asa ca nu se recomanda a fi prea des. Parerea mea.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V - - 2002
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 17 Feb 2007, 15:30
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




Fara suparare don_racom, dar nu cred ca se poate ajunge la viteza aia in trapta 3 ... Nu am de gand sa incerc sa vad daca e adevarat ... Mie imi permite numarul de kilometri ai masinii sa o turez asa ... Pana cand va fi timpul sa schim distributia, sa tot mearga saracuta (mers normal, nu 120 in a 3-a biggrin.gif )


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo - B XX XXX 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_racom
post 17 Feb 2007, 17:57
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 5 June 06
From: Cluj-Napoca




motorul are 23500. ii bag la fiecare plin un aditiv de la mol.
am ajuns la 140 si i'am dat 4. chiar nu suna motorul insuportabil.ps.nu am turometru.



--------------------
DACIA Solenza 2004 Europa
4 lucruri il definesc pe barbat: casa, masina, sotia si pantofii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 18 Feb 2007, 19:53
Post #48


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




Imposibil.Vitezometrul tau a luat-o razna.Prinde 120 fix intra3a, acolo se taie alimentarea wink.gif


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA - B 97 Z I P ] 2014
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 19 Feb 2007, 11:16
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




am facut in 3 zile vre-o 1200 km prin tara, dar mers tare, ma grabeam rau ....
Problema e ca pe afara am mers 130-140 asta insemnand 3500-4000 rpm, si asta mult timp... am cam forjat motorisca, sper sa nu ii fi facut prea mult rau...


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 19 Feb 2007, 12:50
Post #50


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sa verifici partea de jos de la cureaua de distributie, sa nu fi inceput sa arunce uleiul pe la simering. Cam asta ar fi o problema ce poate aparea dupa forje indelungate daca simeringul nu a fost montat corect. In rest... sa verifici si simeringul de la pompa de servo-directie.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 19 Feb 2007, 13:23
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




thx stefan


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 19 Feb 2007, 15:28
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Stai linistit ca n-ai fortat-o deloc (parerea mea). S-a simtit si ea bagata in seama. tongue.gif
A mea a mers cu viteze de genul asta si 16 ore incontinuu (bine, a trebuit sa ma mai opresc "sa-i dau de mancare") si nu are absolut nimic. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolidu
post 20 Feb 2007, 17:18
Post #53


Pai daca n-am ?!


Group: Members
Posts: 2.068
Joined: 1 July 06
From: Medgidalas




Hop si eu smile.gif Bai fratilor sapt trecuta eram in drum spre Constanta si unu vine nervos din spate cu un Cielo rosu si avea o evacuare ... se auzea super.... in fine si eu nevrand sa ma las mai prejos, am zis sa vad daca il fac. Eram in a V a pe la vreo 2000 ture cand a trecut pe langa mine am dat sa schimb a IV a sa am mai multa putere (dupa mintea mea) huh.gif si fara sa vreau si din graba am calcat acceleratia la blana si ambreiajul am uitat de el (il reglasem sa tina mai sus si inca nu ma obisnuisem cu el) si sa dus fratilor la vreo 6800 in gol (cam o secunda am tinut-o asa) Acuma va intreb trebuia sa ma lase UCH ala sa ii dau turatia asta ? A avut ceva de suferit motorul ? Pentru ca sunetul nu mai era asa placut cum e pe la 4000-5000 deja devenise ca un tiuit ceva de genu` oricum sa auzit naspa ...


--------------------
Solenza Confort 2005 - CT-XX-CMF Opel Astra Coupe
Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 22 Feb 2007, 11:13
Post #54


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




ce povestiri gen star trek. ale dreaq solenze.

mie unul imi pare ca dupa 4000 ture trage frumos de tot, acolo vine puterea, mai ales in vitezele 2 si 3 chiar si 4. si culmea e ca nu consuma mai mult decat daca mergi cu ea subturata. din pacate in oras la ce trafic e f rar poti sa o conduci asa. eu unul as recomanda mai turata decat subturata.


--------------------
Dacia Sandero - TPG 2009 1.6 MPI Laureate
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Feb 2007, 14:31
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Bolidule ambreiajul se regleaza la mijloc ! Oricum el se rodeaza si se mai lasa , dar sa-l reglezi tu asa e clar ca el aluneca mai ales daca mergi turat cu el , pentru ca are cuplu destul de mare la turatii peste 3500 ture . Sfatul meu e sa-l reglezi la mijloc si-l lasi acolo ! Nu exista reglaj sus si jos , ci exista reglaj corect sau incorect , iar cel corect e la mijloc !
Nu inteleg de ce le fortati intr-a 2-a si a 3-a la limitare ... cand puteti si aveti timp sa schimbati vitezele ... si eu ii dau peste 5000 ture , dar constient fiind , nu are rost sa o duci in limitare . Nu stiu la voi cum face , dar motorul ala in limitare face ca dracu ... mai ales in sarcina ... si nu veau sa ma gadesc la suporttii vostri de la motor si evacuare .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semic
post 23 Feb 2007, 18:33
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 46
Joined: 19 October 05




Dar la o solenza diesel cam pe la ce turatii se schimba vitezele ? tot la fel ca la mpi sau mai jos un pic ?


--------------------
Dacia Sandero Stepway 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin_tcm
post 23 Feb 2007, 18:55
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 6 March 06




pentru marius80_eugen: ai afirmat intr-un mesaj de al tau urmatoarea fraza : "....90 km/h de 5,4 , la 110 de 4,5 , nu ii cumva o greseala nu cumva la 90km/h consuma 4.5 si la 110 consuma 5.4 ?


--------------------
dacia Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI - - cj55DFG 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vishxxx
post 25 Feb 2007, 17:53
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 25 September 06




nu exista in a -2 a la 80km/h sa ai 5800!! eu am la 80 km/h 5100 de ture


--------------------
dacia solenza - ph 11 wis 2005 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 26 Feb 2007, 01:05
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




NU este nici o greseala , Sorin !!! Asta inseamna cutia si ECU-ul ... La 58-60 km/h in a 5-a imi consuma 4,3 % , la 65 km/h imi consuma 3,5 % . La fel se intampla si pe la acele praguri de viteza si turatii mai mari . Si eu am ramas surprins la inceput , dar acum pur si simplu cand plec la drum lung il las comutat pe consum instantaneu si sunt putin mai atent acolo . Cea mai "scumpa" treapta este a 3-a ! smile.gif Poti sa ajungi la un consum de 25 % , desi intra- 2-a nu poti , duse bineanteles sus in ture . Intr-a 4-a si a 5-a ... daca nu se tureaza motorul , poti apasa cat vrei pedala , ca undeva pe la 12-14% iti ia si atat .
Azi am mai facut cunostinta cu o victima a EFIX-ului ( un Cielo ) ! Sfatul meu e sa ocoliti aceasta benzina !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 26 Feb 2007, 09:34
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




vreau sa zic ca dupa omoru' de saptamana trecuta, merge masina de nu-i adevarat.. A scazut consumul, si trage ff bine...
Cred ca-i face foarte bine o forja din cand in cand....


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 03:40
Forum Renault