DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Am dat cam rau cu ea

carstos
post 7 Mar 2005, 20:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Salut,

Acum doua seri (3 dimineata) mergeam si eu ca omu prin afara orasului cu 80km/h. Brusc imi apare in fatza o movila de pamant pe jumatea drumului (inalta de vreo 2-3 palme). Am franat eu ceva, dar nu prea tare, ca ploua rau si am cam dat cu ea. Cred ca a lovit cu scutul (am observat ca are scut metalic, serios, ceea ce ma bucura).

Sunt ingrijorat daca aceasta "lovitura" mi-a afectat directia in vreun fel? Pot sa verific cumva?

Va multumesc.


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 7 Mar 2005, 20:40
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




Directia daca nu trage in nici o parte, nu a fost afectata.
Daca zici ca ai lovit-o asa de rau in scut,probabil ca ai lovit catalizatorul.
Sus pe elevator, cu ea la service si acolo vezi cel mai bine.
unsure.gif unsure.gif

This post has been edited by florinc: 8 Mar 2005, 00:07


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carstos
post 7 Mar 2005, 21:05
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Am mai mers cu ea inca 200 Km de atunci. Pare OK. Poate m-am speriat eu degeaba. Daca am lovit catalizatorul, care sunt efectele? Acest catalizator e cumva montat pe coloana de esapare?


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 7 Mar 2005, 21:20
Post #4


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Exact intre motor si toba intermediara!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaib32nfs
post 7 Mar 2005, 21:51
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 20 January 05




cu timpu se cenzurat si numai trage masina ,du-te verifica sa nu fie lovit catalizatorul ca astfel ai pus-o de 12 mil daca nu ai asigurare


--------------------
dsn/hyundai elantra clima/exclusiv 2001/2012 - b86rzv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carstos
post 7 Mar 2005, 22:41
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Da. Eu sper sa nu fi lovit catalizatorul. Oricum am CASCO.
Sunt curios ce inseamna cu timpul. Cam in cat timp se poate observa?


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 7 Mar 2005, 23:56
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Nu exista un timp anume in care se observa problemele la catalizator. O sa simti cand le ai, caci nu o sa-ti mai traga motoru'.
Totusi ar fi indicat sa o sui pe elevator si sa te uiti pe sub ea.
Si verifica si scutul motorului, ca s-ar putea sa-l fi lovit si p'ala. Nu te gandi ca e din tabla solida ca nu e. E din tabla de cutie de conserva... si la orice atingere se indoaie sad.gif


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carstos
post 8 Mar 2005, 01:47
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Cu lovirea catalizatorului am inteles, dar cred ca strambarea scutului nu e o problema.


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giffy
post 8 Mar 2005, 08:11
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 7 March 05




salut,
daca stii cum arata catalizatorul,(e exact in capatul tobei in partea din spate a scutului) vezi ca acest catalizator are un colier cu margini foarte mari tocmai pentru a proteja catalizatorul chiar daca scutul este indoit mai tare.
si eu am lovit scutul tare undeva la munte,si atunci am vazut de colierul respectiv care si la mine era un pic stilcit, dar n-are nika
De fiecare data cand am ocazia sa o vad pe o rampa ii spun "ciocanarului" sa-l mai traga in jos un pic.
acu depinde si pe ce parte ai luat bolovanul. pt ca , catalizatorul e chiar pe mijloc
bafta

sa stii ca se mai intimpla ph34r.gif


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie - VS 02 ZAH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 8 Mar 2005, 08:38
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(giffy @ 8 Mar 2005, 08:11)
salut,
daca stii cum arata catalizatorul,(e exact in capatul tobei in partea din spate a scutului) vezi ca acest catalizator are un colier cu margini foarte mari tocmai pentru a proteja catalizatorul chiar daca scutul este indoit mai tare.
si eu am lovit scutul tare undeva la munte,si atunci am vazut de colierul respectiv care si la mine era un pic stilcit, dar n-are nika
De fiecare data cand am ocazia sa o vad pe o rampa ii spun "ciocanarului" sa-l mai traga in jos un pic.

*



Pai, nu e chiar asa. Mai loveste tu mult catalizatoru' sau mai da tu cu ciocanul in el ca s-ar putea sa fie nevoie sa-l schimbi inainte de vreme.
Catalizatorul e o chestie foarte sensibila, delicata si nu are voie sa fie bruscata (a se citi lovita, ciocanita, etc.).
Si in al doilea rand, daca te duci cu masina in garantie sa ti-l schimbe si vede nenea mesheriashu ca ai palit catalizatoru' sau numai ca l-ai zgariat, pai sa sti ca nu ti-l schimba pe garantie orice ai face!!
Asa ca mai bine lasa-l in pace si ai grija sa nu-l mai "altoiesti"!
Parerea mea biggrin.gif


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 8 Mar 2005, 09:36
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Atit scutul cit si directia sau catalizatorul iti vor "spune" cind le-ai deranjat;
Pina atunci mai multa atentie nu strica !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosbog
post 8 Mar 2005, 22:15
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 25 April 04
From: Galati




QUOTE(carstos @ 7 Mar 2005, 22:41)
Da. Eu sper sa nu fi lovit catalizatorul. Oricum am CASCO.
Sunt curios ce inseamna cu timpul. Cam in cat timp se poate observa?
*



nu te baza prea tare pe CASCO pentru ca au fost destule cazuri relatate pe forum de oameni care s-au chinuit sa ii convinga pe berbecii aia de la asigurari sa plateasca. mai ales ca in ultimul timp (3-4 luni) s-au zgarcit tare astia.
asa ca nu strica sa arunci un ochi pe sub masina si sa sa ciocanesti in el sa vezi daca zornaie.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 8 Mar 2005, 22:46
Post #13


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




La Omniasig despagubesc catalizatorul, daca in afara de scut mai este lovit si alt element din caroserie.
Daca nu mai greu.

This post has been edited by bomicabomic: 8 Mar 2005, 22:47


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 9 Mar 2005, 23:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Oricum, ideea e sa casti ochii pe unde merg rotile sa nu ai probleme. Stiti chestia aia cu paza buna...


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2005, 08:07
Post #15


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Catalizatorul se strica fie de infundat ce e (a se citi de la calitatea ireprosabila a benzinei in Ro) fie de la lovituri. Partea ceramica (fagurele) e lipita de tabla in care este invelita. Deci daca tabla e infundata e clar ca si ceramica e dusa. Si daca il spargi te cam prinzi imediat ca masina nu mai trage. Nu pica dupa n km de lamomentul loviturii. Asa ca daca nu ai avut probleme nici ca o sa ai, presupunand ca nu mai lovesti alt maldar de pamant.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florinliviu
post 10 Mar 2005, 08:30
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 11 April 03
From: Bucuresti




Eu banui ca am probleme cu catalizatorul ca am cam luat niste bucati de gheata/pamant inghetat, nu tare mari , dar oricat. Am mers in afara Buc si de-al naibii la dus nu a vrut sa treaca de 125. La intors am atins 135, cam greu dar totusi, parca nu e normal, nu? Va rog spuneti-mi daca poate fi de la catalizator, adica daca l-ai busit de-abia la viteze >120 nu mai trage, sau se manifesta si la viteze mai mici? Oricum, ma gandeam ca poate fi de vina si faptul ca am bagat prea repede pedala la fund si asteptam sa creasca viteza, ori daca vrei sa ajunga la >140 tre sa o iei incetisor, nu?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2005, 09:23
Post #17


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




E de la catalizator. La 140 ajunge lejer masina. Mai sus urca mai greu, dar urca. Dovada si filmuletul facut de Adrian cu SLZ la 170 in a patra. La viteze mici nu ai cum sa-ti dai seama daca e dus sau nu catalizatorul. Nu strica sa te uiti daca e indoit.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 10 Mar 2005, 09:29
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Dupa cum urca in viteza e cel mai bun mod sa-ti dai seama daca virgula catalizatorul e dus. Asa am patit si eu, am fost la service si tipu' de la Dacotec mi-a scos masina pe A1 si i-a dat viteza. Diagnosticul - catalizatorul infundat de la benzina "made in Ro" sad.gif
Mi l-au schimbat in service.
Am iesit apoi pe A1 si am fost placut surprins, masina mea mergea ca in vremurile bune. biggrin.gif


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Xpert
post 10 Mar 2005, 13:43
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 January 05
From: Campulung Muscel




QUOTE(bogdan_o @ 10 Mar 2005, 08:07)
Catalizatorul se strica fie de infundat ce e (a se citi de la calitatea ireprosabila a benzinei in Ro) fie de la lovituri. Partea ceramica (fagurele) e lipita de tabla in care este invelita. Deci daca tabla e infundata e clar ca si ceramica e dusa. Si daca il spargi te cam prinzi imediat ca masina nu mai trage. Nu pica dupa n km de lamomentul loviturii. Asa ca daca nu ai avut probleme nici ca o sa ai, presupunand ca nu mai lovesti alt maldar de pamant.
*



Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic. Dar vorbesc din experienta. Eu am lovit scutul si am infundat putin catalizatorul. Aparent totul era in regula. Insa dupa cateva mii de km m-am pomenit cu un zornait. Nu stiam de la ce este pana am urcat-o pe elevator si acolo mi-am dat seama ca era catalizatorul. Imi imaginez urmatorul scenariu. La prima lovitura ceramica din interior doar s-a fisurat. Ulterior, tot zdrancanind masina pe drumurile patriei noastre fisura a cedat si s-a facut bucati. De aici zornaitul. BIne ca am avut casco pentru ca pretul a fost 8,1 milioane, aproape cat casco pe 2 ani.


--------------------
Renault Symbol 1,4 8V 75CP Fidji aprilie 2006 - VL-***
La urma urmei automobilul este numai un mijloc de locomotie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2005, 19:54
Post #20


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Corect.Se poate si asa. Eu am luat in calcul varianta fisurarii din prima dar ai dreptate, se poate intampla si ca in cazul tau daca il lovesti nu foarte tare. Mea culpa.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeMartin
post 11 Mar 2005, 10:46
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 25 August 04




Azi noapte cand in BUC era viscol, am luat un viraj cu prea mult entuziasm (adica prea larg) si am lovit cu roata dreapta fata o bordura destul de mica (era acoperita in intregime de zapada, deci nu am vazut-o) si sunt ingrijorat sa nu imi fi afectat sistemul de directie, DESI lovitura nu a fost puternica....

La naiba, pe durata saptamanii de cand am masina am atins cu scutul de ceva de vreo 3-4 ori (nu tare, da destul cat sa ma enervez eu) am lovit cu roata in bordura si pe deasupra am luat la gropi de m-am saturat.

Ce e adevarat e ca sunt incepator si nu stiu strazile, ca de mers, merg acceptabil (dupa standardele mele). Dar imi este mila de masina care in final a intrat pe mainile mele si uite ce tampenii fac cu ea... Imi vine sa ma dau cu capu de pereti cand mai fac cate o boacana...

Abia astept revizia de 10 mii cand o sa ii pun pe aia sa se uite la toate, la motivul pentru care intra mai greu in viteze acu fata de cum intra in primii 700 de km, la de ce motorul meu face ca un DIESEL, da nu ca alte SLZ ci face ca unu get-beget....

Si cel mai naspa este ca ieri pedala de frana a devenit moale si parca nu are acelasi efect ca inainte...

This post has been edited by LeMartin: 11 Mar 2005, 10:47


--------------------
Dacia SLZ Europa 2004 alba - B-XX-XHV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carstos
post 15 Mar 2005, 01:07
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Am testat-o (sa zic asa) si merge. Cel putin directia este super OK. Sa speram ca acel catalizator nu are nimic defect.


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 15 Mar 2005, 18:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(LeMartin @ 11 Mar 2005, 10:46)
Azi noapte cand in BUC era viscol, am luat un viraj cu prea mult entuziasm (adica prea larg) si am lovit cu roata dreapta fata o bordura destul de mica (era acoperita in intregime de zapada, deci nu am vazut-o) si sunt ingrijorat sa nu imi fi afectat sistemul de directie, DESI lovitura nu a fost puternica....

La naiba, pe durata saptamanii de cand am masina am atins cu scutul de ceva de vreo 3-4 ori (nu tare, da destul cat sa ma enervez eu) am lovit cu roata in bordura si pe deasupra am luat la gropi de m-am saturat.

Ce e adevarat e ca sunt incepator si nu stiu strazile, ca de mers, merg acceptabil (dupa standardele mele). Dar imi este mila de masina care in final a intrat pe mainile mele si uite ce tampenii fac cu ea... Imi vine sa ma dau cu capu de pereti cand mai fac cate o boacana...

Abia astept revizia de 10 mii cand o sa ii pun pe aia sa se uite la toate, la motivul pentru care intra mai greu in viteze acu fata de cum intra in primii 700 de km, la de ce motorul meu face ca un DIESEL, da nu ca alte SLZ ci face ca unu get-beget....

Si cel mai naspa este ca ieri pedala de frana a devenit moale si parca nu are acelasi efect ca inainte...
*


Nu te enerva. Toata lumea a condus mai bine ca Schumi la inceput, dar dupa aia ne-am pierdut indemanarea.
Daca nu ai indoit janta, nu ai stricat cauciucul nu trebie sa te superi asa.
E adevarat ca suspensia se uzeaza, dar masina suporta multe la viata ei.
Franele pot fi o problema. Daca scade nivelul in vas inseamna ca o garnitura nu etanseaza. Daca devin ineficace, si nu tin din prima idem.
Daca schimbarea pe care o simti ti se pare importanta mergi la service.
In general, am observat ca cei care sunt la inceput, daca merg cu o masina la care franele sunt mai prompte ca a lor sau pedala tine mai sus li se pare ca a aparut o problema cand conduc din nou auto propriu.

This post has been edited by valioglu: 15 Mar 2005, 18:39


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeMartin
post 15 Mar 2005, 20:04
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 25 August 04




Nivelul din vas nu a scazut deloc, iar ideea e ca franele chiar au devenit mai moi, inca tin, dar sunt mult mai moi, iar cand masina sta oprita (motor, etc) daca apas pe pedala de frana, aceasta se intareste, DAR inainte era tare si blocata sus de tot, acum e tare, dar e blocata la jumatatea cursei...

Cred ca ma duc inainte de 10 mii de KM sa ii schimb bucsele fata, nu de alta dar pentru ca nu stiam ca sunt acolo am luat cateva gropane (erau fix pe banda mea, in mijlocul drumului) si cum de curand a trebuit sa intru pe niste strazi de ziceai ca au avut loc bombardamente pe acolo deja au sa se auda troncanituri de la roti, si banuiesc eu ca e vorba de bucsi...

De indoit janta, nu cred, dar de ceva timp (de dupa incident) am senzatia ca directia a devenit mai imprecisa un pic in ambele directii deci nu e ceva localizat pe partea dreapta a masinii (acolo unde am atins-o)

Eu am senzatia ca franele sunt mai moi in comparatie cu modul in care erau ele la inceput, deci nu le compar cu franele altei masini (ca nu am mers pe alta) ci le compar chiar cu ele insele... Chiar cred ca ma duc cu ea in service sa se uite baietii...



--------------------
Dacia SLZ Europa 2004 alba - B-XX-XHV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 22:52
Forum Renault