Volumul camerei de ardere, stie cineva???
![]() ![]() ![]() |
Volumul camerei de ardere, stie cineva???
zzero |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|||
AVT |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu unul recunosc cinstit ca nu stiu, dar, la ce iti trebuie?!?! zi-ne si noua!
|
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
zzero |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Pai, mi-am mai cumparat inca un motor, aproape nou, si ma voi apuca de modificat la el.Ma intereseaza volumul camerei de ardere pt a sti cat trebuie sa "iau" din ea pt a ajunge la un anumit raport de compresie.
Stiu cum sa il calculez, am cum, si o voi face zilele astea.Dar ma gandeam sa arunc si o intrebare...poate a mai facut cineva treaba asta...oricum o sa il calculez personal, dar vroiam sa mai stiu o parere. Deocamdata din calcule(si masurand garnitura de chiulasa) a rezultat un volum de 34cc.Ramane sa masor sa vad daca asa este. |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
AVT |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Esti mare omule
![]() Tine-ne la curent si pe noi! Apropos, daca tot incerci sa umbli la motor, ai incercat si un chiptuning? |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
giffy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 7 March 05 ![]() |
dar ce vrei sa-ti faci??? baga NOS (oxid de azot) si nu trebuie sa-l mai maresti tu Oxidul de azot se compune din 2 parti nitrogen si o parte oxigen. La temperatura de 572 F oxidul de azot se descompune degajand in camera de ardere un surplus de oxigen. Oxigenul nu este singurul ce ajuta la dezvoltarea unei puteri mai mari prin proprietatile lui de a arde mai mult combustibil, odata oxidul injectat in camera de ardere el se transforma din stare lichida in stare gazoasa realizand o racire de -127 F. Un lucru important de stiut este ca, Oxidul de azot nu este inflamabil, o eventuala explozie poate rezulta in urma unei cantitati scazute de combustibil in camera de ardere. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
- VS 02 ZAH
|
|
costi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
zzero asta-i boala grea
![]() vezi poate stie klaus; daca nu eu zic ca trebuie sa incerci prin Poli pe la Fac de autovehicole sau cum s-o mai numi ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
zzero |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
@AVT: Chipul e modificat de aproape un an de zile
@giffy: NOS repr ultimul stagiu al modificarilor aduse unui motor.Il pui atunci cand nu mai ai ce scoate din motor.Eu pana atunci mai am multe solutii de incercat pe motorul asta.Toate incet, incet, ca nu prea am avut timp.Dar acum s-a rezolvat.Partea grea a fost cu procurarea unui motor la un pret rezonabil.S-a rezolvat....deci de acum incepe munca. @costi: Nu am nevoie sa ma duc la Poli sau unde ai mai zis tu....volumul stiu cum se calculeaza, am cum sa o fac dar nu am avut timp zilele astea, (deh....1,8 martie). Oricum daca stie cineva....este binevenit un raspuns on topic..... Cateva poe cu motorul in cursul operatiunilor de dezmembarare..... ![]() ![]() Attached thumbnail(s) Poza_261_.jpg ( Size: 34.19k ) Number of downloads: 491 Poza_262_.jpg ( Size: 28.31k ) Number of downloads: 476 Poza_263_.jpg ( Size: 43.26k ) Number of downloads: 479 Poza_264_.jpg ( Size: 43.25k ) Number of downloads: 474 |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
Cristi |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Teoretic, volumul camerei de ardere este:
V = (cilindreea : nr.cilindri) : (raport_compresie - 1) Volumul V are unitatea de masura data de cilindree (centrimetri cubi, litri etc.) Pentru Solenza ar iesi: (1390 cmc : 4) : (9,5 - 1) = 40,88 cmc [sper ca n-am gresit valorile ![]() Daca vreo o masura foarte exacta, atunci poate ar fi bine prin masurarea camerei de ardere, asa cum ai facut si tu. In definitiv, cilindreea si raportul de compresie pot fi valori inexacte (n-o fi 9,5, ci 9,57 etc.) Totusi, nu uita ca in volumul camerei de ardere intra si o parte din profilul superior al pistonului ! Un profil mai "ciudat" ar putea ingreuna o determinare exacta. Vorba aia: tu decizi... ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
zzero |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Mie mi-a dat mai putin din calcule, adica 34cmc.Si asta cu ajutorul a 2 programe diferite de calculat volumul camerei, compresia, etc.
|
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
dudy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 21 November 04 From: Pitesti ![]() |
hai ca faci progrese. tot il ai desfacut ia si masoara cae mai simplu
|
--------------------
cp...urmeaza
super nova
- AG 99 DUD dupa 2 blituri,daca nu sunt in spate sunt in dreapta
|
|
Cristi |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Mie mi-a dat mai putin din calcule, adica 34cmc.Si asta cu ajutorul a 2 programe diferite de calculat volumul camerei, compresia, etc. Nestiind modalitatea practica in care ai masurat volumul, pot doar sa sugerez niste cauze ale diferentei (masurare vs. formula): - cilindrul nu este plat (in cap); n-am vazut cilindri de Solenza, dar, daca ei nu sunt plati (adica au un profil, adica sunt "scobiti"), atunci acolo mai pot fi niste cmc; - pozitia unde ajunge cilindrul la punctul mort superior (vreau sa zic: daca ai considerat ca ajunge "mai sus" decat ajunge el in realitate, atunci ai pierdut niste cmc); - grosimea garniturii de chiulasa: adica ai masurat-o "in gol" sau stransa ? |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
zzero |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
-nu cilindrul, ci pistonul este plat in cap;
-dupa cate am vazut pistonul la PMI vine la fata blocului, deci nu are camera de ardere si in bloc; -garnitura am masurat-o "in gol" cum zici tu.Dar am masurat in interior,unde are inele de metal, nu pe margine.Nu cred sa se comprime prea mult inelele alea. P.S. Poate topicul ar trebui mutat la Tuning-SLZ, poate il citesc mai multi useri.Daca moderatorii considera asta. |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
Cristi |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() Atunci probabil ca cilindreea n-o fi fix 1390 si/sau raportul de compresie n-o fi fix 9,5... Banuiesc, totusi, ca diferentele n-or fi atat de mari fata de valorile reale. O alta cauza posibila: cum ai aproximat forma camerei de ardere (banuiesc ca nu e perfect semi-sferica, ci "ceva" mai complicat); poate o fi de aici ?... Altceva nu-mi mai vine in minte ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
cristidb |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Prin definitie raportul de compresie este raportul dintre volumul amestecului din cilindru cand pistonul este in PMI si cand este in PMS.
Volumul in PMI este volumul camerei de ardere + volumul cilindrului cu inaltimea = cursa pistonului si diametrul bazei = alezajul pistonului. De aici calculezi usor volumul camerei de ardere. Formula se aplica indiferent de tipul pistonului (scobit, cocosat, drept). ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Cristi |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, asa este (de fapt si formula de mai sus de aici reiese).
Problema este ca zzero a determinat (daca inteleg eu bine) volumul camerei de ardere prin masurarea ei directa. Valoarea aceasta nu se "pupa" cu ce iese din formula si incercam sa gasim o explicatie a acestei nepotriviri. |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
valioglu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Volumul camerei de ardere variaza mult in functie de uzura cuzinetilor, depunerile pe piston, uzura segmentilor, trebuie luat in considerare volumul ocupat de bujie, etc.
Daca vrei sa modici prin actiune directa asupra pieselor componente ale motorului verifica cat poti sa iei din ele fara ca acestea sa se deformeze ulteriror, sa se sparga, etc. In ideea asta vezi care sunt nivelele maxime la care pot fi rectificate la diverse cote de reparatie. Nu poti obtine o compresie foarte mare fara a folosi benzina cu cifra octanica foarte mare, pentru ca se autoaprinde. De asemenea, trebuie sa folosesti alte bujii. Oricum, rezultatele vor fi relativ modeste fata de investitie si munca. Daca totusi vrei sa o faci mai rapida, scoate catalizatorul, fa un chip-tuning, pune-i filru de aer sport, si modifica distributia. Daca schimbi diagrama de functionare a supapelor obtii unul din cele mai mari sporuri de performanta. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
zzero |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(valioglu @ 9 Mar 2005, 18:52) Volumul camerei de ardere variaza mult in functie de uzura cuzinetilor, depunerile pe piston, uzura segmentilor, trebuie luat in considerare volumul ocupat de bujie, etc. Daca vrei sa modici prin actiune directa asupra pieselor componente ale motorului verifica cat poti sa iei din ele fara ca acestea sa se deformeze ulteriror, sa se sparga, etc. In ideea asta vezi care sunt nivelele maxime la care pot fi rectificate la diverse cote de reparatie. Nu poti obtine o compresie foarte mare fara a folosi benzina cu cifra octanica foarte mare, pentru ca se autoaprinde. De asemenea, trebuie sa folosesti alte bujii. Oricum, rezultatele vor fi relativ modeste fata de investitie si munca. Daca totusi vrei sa o faci mai rapida, scoate catalizatorul, fa un chip-tuning, pune-i filru de aer sport, si modifica distributia. Daca schimbi diagrama de functionare a supapelor obtii unul din cele mai mari sporuri de performanta. Oameni buni, serios, ma ia durerea de cap.....cu chip, filtru si altele asemenea.Daca ati fi mai vechi pe forum ati fi stiut ca eu la masina am: chipul modificat, filtru aer sport cu admisie directa,axa came schimbata cu una mai agresiva ca sa zic asa, alte injectoare, evacuarea inox dupa sonda lambda cu catalizatorul dat jos.Toate astea le-am facut demult. Pot foloso un raport de compresie chiar si de 11:1 fata de cel standard de 9.5:1.Benzina cu cifra octanica ridicata a inceput sa se gaseasca acum la majoritatea benzinariilor, si pe deasupra motorul de pe Solenza are senzor de detonatii, daca nu stiai, si regleaza automat avansul. |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
zzero |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Cristi @ 9 Mar 2005, 14:19) O alta cauza posibila: cum ai aproximat forma camerei de ardere (banuiesc ca nu e perfect semi-sferica, ci "ceva" mai complicat); poate o fi de aici ?... Altceva nu-mi mai vine in minte ![]() Intr-adevar forma camerei de ardere nu e perfect semi-sferica.De aici sunt niste diferente daca te apuci sa o masori, fata de calcule. |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
zzero |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Cristi @ 9 Mar 2005, 15:07) Da, asa este (de fapt si formula de mai sus de aici reiese). Problema este ca zzero a determinat (daca inteleg eu bine) volumul camerei de ardere prin masurarea ei directa. Valoarea aceasta nu se "pupa" cu ce iese din formula si incercam sa gasim o explicatie a acestei nepotriviri. Nu ai citit bine.....sau nu m-am exprimat eu corect.Nu am masurat eu cu manuta mea volumul camerei ci l-am dedus cu mai multe programe.Toate au dat aceeasi valoare a camerei. Deocamdata m-am apucat de lustruit canalele de admisie si evacuare a gazelor.Cred ca maine voi masura volumul si voi elimina dubiile pe care le am. O sa pun si poze cu chiulasa lustruita si cu camera de ardere ca sa vedeti forma ei.Se pare ca pe aici nimeni nu prea a intrat in contact direct, sa zic asa, cu motorul.Toti vorbesc din teorie si din formule. Va voi tine la curent. |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
cristidb |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(zzero @ 9 Mar 2005, 21:36) Pot foloso un raport de compresie chiar si de 11:1 fata de cel standard de 9.5:1.Benzina cu cifra octanica ridicata a inceput sa se gaseasca acum la majoritatea benzinariilor, si pe deasupra motorul de pe Solenza are senzor de detonatii, daca nu stiai, si regleaza automat avansul. Daca exagerezi cu raportul de compresie nu te ajuta cu nimic senzorul de detonatie. Oricat de mic ar fi avansul tot apar detonatii benzina nu rezista la presiune asa mare. Probabil 11:1 e ok dar daca il maresti mai mult adio benzina de 95. Poti sa inlocuiesti termostatul cu unul care deschide mai jos pentru a evita detonatiile dar pierzi randament daca temperatura motorului e mai mica. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
zzero |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Stiu asta, si nu am de gand sa depasesc 11:1.
|
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
zzero |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Poze cu forma camerei de ardere.Camerele sunt asimetrice, doua intr-o parte si doua in cealalta.
Attached thumbnail(s) Poza_279_.jpg ( Size: 25.68k ) Number of downloads: 196 Poza_286_.jpg ( Size: 24.6k ) Number of downloads: 355 |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
zzero |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Si o poza cu canalele de admisie din chiulasa pe care am inceput sa le lustruiesc.O sa imi ia ceva timp....
Se vad urmele lasate de galeria de admisie care este un pic mai mare decat gurile din chiulasa. Attached thumbnail(s) Poza_287_.jpg ( Size: 23.46k ) Number of downloads: 114 |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
zzero |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Azi am masurat personal volumul camerei de ardere si spre surprinderea mea, dar nu foarte mare, a rezultat un volum de aprox 25 cmc.24 si ceva de fapt.Avand in vedere si celelalte caracteristici ale motorului(alezaj,cursa,pistoane drepte) precum si volumul facut de garnitura de chiulasa este imposibil de obtinut un raport de compresie de 9.5:1.
Drept urmare sunt mai mult decat sigur ca Dudy avea dreptate atunci cand imi spunea ca pistoanele la PMI nu vin la fata blocului ci mai raman 2mm sau 2.2mm.Doar asa se poate obtine raportul de compresie de 9.5:1.Drept urmare exista camera de ardere si in bloc. Atasez si 2 poze in care singurul lucru modificat este faptul ca in una pistoanele au PMI mai jos cu 2.1 mm fata de planul blocului rezultand RC de 9.5:1 Iar in cealalta pistoanele vin perfect la fata blocului rezultand RC de 12.09:1 Sunt incercuite cu rosu de mine..... This post has been edited by zzero: 11 Mar 2005, 00:01 Attached thumbnail(s) volume0.JPG ( Size: 174.68k ) Number of downloads: 142 volume.JPG ( Size: 150.76k ) Number of downloads: 137 |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
Cristi |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Mi se pare mie sau, in prima imagine (cu raportul de compresie 9,5), volumul iese 40,80 cmc ? Mie imi daduse 40,88 cmc...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
zzero |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Ai dreptate....calculul era corect....insa eu m-am exprimat gresit......
Initial am crezut ca (,) camera de ardere se afla doar in chiulasa.De asta imi dadea mie doar 34cmc, pt ca am considerat ca pistoanele la PMI vin la fata blocului neexistand camera de ardere si in bloc. M-am inselat, si intr-adevar volumul total al camerei este de 40.8cmc, impartit in: --volum camera ardere in chiulasa = 25cmc --volumul camerei format de garnitura de chiulasa = 6.3cmc --volumul camera ardere in bloc = 9.5cmc ---------------------------------------------------------------------- Total 40.8 cmc |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
valioglu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
QUOTE(zzero @ 9 Mar 2005, 19:36) Oameni buni, serios, ma ia durerea de cap.....cu chip, filtru si altele asemenea.Daca ati fi mai vechi pe forum ati fi stiut ca eu la masina am: chipul modificat, filtru aer sport cu admisie directa,axa came schimbata cu una mai agresiva ca sa zic asa, alte injectoare, evacuarea inox dupa sonda lambda cu catalizatorul dat jos.Toate astea le-am facut demult. Pot foloso un raport de compresie chiar si de 11:1 fata de cel standard de 9.5:1.Benzina cu cifra octanica ridicata a inceput sa se gaseasca acum la majoritatea benzinariilor, si pe deasupra motorul de pe Solenza are senzor de detonatii, daca nu stiai, si regleaza automat avansul. Cred ca esti un adevarat pasionat. In cutia de viteze te-ai gandit sa umbli - o demultiplicare finala mai mica, pinioanele de pe trenul mobil modificate. Sunt curios unde o sa ajungi. Succes. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#28
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
e misto programelul asta
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
zzero |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(valioglu @ 14 Mar 2005, 23:05) Cred ca esti un adevarat pasionat. In cutia de viteze te-ai gandit sa umbli - o demultiplicare finala mai mica, pinioanele de pe trenul mobil modificate. Sunt curios unde o sa ajungi. Succes. Va veni si randul cutiei de viteze....cred ca una de la Kangoo ii va lua locul.....daca voi gasi....altfel stiu pe cieva care mi-a promis ca imi va face modificarile in cutie.Deocamdata sa termin motorul. |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 22:55 |