DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Volumul camerei de ardere, stie cineva???

zzero
post 7 Mar 2005, 21:23
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Are cineva idee care este volumul camerei de ardere la motorul E7J de pe Solenza?


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 7 Mar 2005, 23:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Eu unul recunosc cinstit ca nu stiu, dar, la ce iti trebuie?!?! zi-ne si noua!


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 8 Mar 2005, 01:02
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Pai, mi-am mai cumparat inca un motor, aproape nou, si ma voi apuca de modificat la el.Ma intereseaza volumul camerei de ardere pt a sti cat trebuie sa "iau" din ea pt a ajunge la un anumit raport de compresie.
Stiu cum sa il calculez, am cum, si o voi face zilele astea.Dar ma gandeam sa arunc si o intrebare...poate a mai facut cineva treaba asta...oricum o sa il calculez personal, dar vroiam sa mai stiu o parere.
Deocamdata din calcule(si masurand garnitura de chiulasa) a rezultat un volum de 34cc.Ramane sa masor sa vad daca asa este.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 8 Mar 2005, 08:12
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Esti mare omule biggrin.gif
Tine-ne la curent si pe noi!
Apropos, daca tot incerci sa umbli la motor, ai incercat si un chiptuning?


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giffy
post 8 Mar 2005, 08:34
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 7 March 05






dar ce vrei sa-ti faci???
baga NOS (oxid de azot) si nu trebuie sa-l mai maresti tu



Oxidul de azot se compune din 2 parti nitrogen si o parte oxigen. La temperatura de 572 F oxidul de azot se descompune degajand in camera de ardere un surplus de oxigen. Oxigenul nu este singurul ce ajuta la dezvoltarea unei puteri mai mari prin proprietatile lui de a arde mai mult combustibil, odata oxidul injectat in camera de ardere el se transforma din stare lichida in stare gazoasa realizand o racire de -127 F. Un lucru important de stiut este ca, Oxidul de azot nu este inflamabil, o eventuala explozie poate rezulta in urma unei cantitati scazute de combustibil in camera de ardere.
excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie - VS 02 ZAH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 8 Mar 2005, 09:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




zzero asta-i boala grea smile.gif
vezi poate stie klaus; daca nu eu zic ca trebuie sa incerci prin Poli pe la Fac de autovehicole sau cum s-o mai numi !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 8 Mar 2005, 11:58
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




@AVT: Chipul e modificat de aproape un an de zile
@giffy: NOS repr ultimul stagiu al modificarilor aduse unui motor.Il pui atunci cand nu mai ai ce scoate din motor.Eu pana atunci mai am multe solutii de incercat pe motorul asta.Toate incet, incet, ca nu prea am avut timp.Dar acum s-a rezolvat.Partea grea a fost cu procurarea unui motor la un pret rezonabil.S-a rezolvat....deci de acum incepe munca.
@costi: Nu am nevoie sa ma duc la Poli sau unde ai mai zis tu....volumul stiu cum se calculeaza, am cum sa o fac dar nu am avut timp zilele astea, (deh....1,8 martie).
Oricum daca stie cineva....este binevenit un raspuns on topic.....
Cateva poe cu motorul in cursul operatiunilor de dezmembarare..... rolleyes.gif wub.gif

Attached thumbnail(s)
Poza_261_.jpg ( Size: 34.19k ) Number of downloads: 491
Poza_262_.jpg ( Size: 28.31k ) Number of downloads: 476
Poza_263_.jpg ( Size: 43.26k ) Number of downloads: 479
Poza_264_.jpg ( Size: 43.25k ) Number of downloads: 474


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 8 Mar 2005, 14:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Teoretic, volumul camerei de ardere este:

V = (cilindreea : nr.cilindri) : (raport_compresie - 1)

Volumul V are unitatea de masura data de cilindree (centrimetri cubi, litri etc.)

Pentru Solenza ar iesi: (1390 cmc : 4) : (9,5 - 1) = 40,88 cmc [sper ca n-am gresit valorile smile.gif]

Daca vreo o masura foarte exacta, atunci poate ar fi bine prin masurarea camerei de ardere, asa cum ai facut si tu. In definitiv, cilindreea si raportul de compresie pot fi valori inexacte (n-o fi 9,5, ci 9,57 etc.)
Totusi, nu uita ca in volumul camerei de ardere intra si o parte din profilul superior al pistonului ! Un profil mai "ciudat" ar putea ingreuna o determinare exacta.
Vorba aia: tu decizi... smile.gif Eu m-as baza numai pe formula; o exactitate excesiva este, de multe ori, inutila...


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 8 Mar 2005, 18:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Mie mi-a dat mai putin din calcule, adica 34cmc.Si asta cu ajutorul a 2 programe diferite de calculat volumul camerei, compresia, etc.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dudy
post 8 Mar 2005, 19:04
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 21 November 04
From: Pitesti




hai ca faci progrese. tot il ai desfacut ia si masoara cae mai simplu


--------------------
cp...urmeaza super nova - AG 99 DUD
dupa 2 blituri,daca nu sunt in spate sunt in dreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 9 Mar 2005, 10:49
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE
Mie mi-a dat mai putin din calcule, adica 34cmc.Si asta cu ajutorul a 2 programe diferite de calculat volumul camerei, compresia, etc.

Nestiind modalitatea practica in care ai masurat volumul, pot doar sa sugerez niste cauze ale diferentei (masurare vs. formula):
- cilindrul nu este plat (in cap); n-am vazut cilindri de Solenza, dar, daca ei nu sunt plati (adica au un profil, adica sunt "scobiti"), atunci acolo mai pot fi niste cmc;
- pozitia unde ajunge cilindrul la punctul mort superior (vreau sa zic: daca ai considerat ca ajunge "mai sus" decat ajunge el in realitate, atunci ai pierdut niste cmc);
- grosimea garniturii de chiulasa: adica ai masurat-o "in gol" sau stransa ?


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 9 Mar 2005, 13:29
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




-nu cilindrul, ci pistonul este plat in cap;
-dupa cate am vazut pistonul la PMI vine la fata blocului, deci nu are camera de ardere si in bloc;
-garnitura am masurat-o "in gol" cum zici tu.Dar am masurat in interior,unde are inele de metal, nu pe margine.Nu cred sa se comprime prea mult inelele alea.

P.S. Poate topicul ar trebui mutat la Tuning-SLZ, poate il citesc mai multi useri.Daca moderatorii considera asta.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 9 Mar 2005, 14:19
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




smile.gif Intotdeauna gandesc piston si scriu cilindru... smile.gif
Atunci probabil ca cilindreea n-o fi fix 1390 si/sau raportul de compresie n-o fi fix 9,5... Banuiesc, totusi, ca diferentele n-or fi atat de mari fata de valorile reale.
O alta cauza posibila: cum ai aproximat forma camerei de ardere (banuiesc ca nu e perfect semi-sferica, ci "ceva" mai complicat); poate o fi de aici ?...
Altceva nu-mi mai vine in minte sad.gif...


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Mar 2005, 14:58
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Prin definitie raportul de compresie este raportul dintre volumul amestecului din cilindru cand pistonul este in PMI si cand este in PMS.
Volumul in PMI este volumul camerei de ardere + volumul cilindrului cu inaltimea = cursa pistonului si diametrul bazei = alezajul pistonului.
De aici calculezi usor volumul camerei de ardere.
Formula se aplica indiferent de tipul pistonului (scobit, cocosat, drept). wink.gif


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 9 Mar 2005, 15:07
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Da, asa este (de fapt si formula de mai sus de aici reiese).
Problema este ca zzero a determinat (daca inteleg eu bine) volumul camerei de ardere prin masurarea ei directa. Valoarea aceasta nu se "pupa" cu ce iese din formula si incercam sa gasim o explicatie a acestei nepotriviri.


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 9 Mar 2005, 18:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Volumul camerei de ardere variaza mult in functie de uzura cuzinetilor, depunerile pe piston, uzura segmentilor, trebuie luat in considerare volumul ocupat de bujie, etc.
Daca vrei sa modici prin actiune directa asupra pieselor componente ale motorului verifica cat poti sa iei din ele fara ca acestea sa se deformeze ulteriror, sa se sparga, etc. In ideea asta vezi care sunt nivelele maxime la care pot fi rectificate la diverse cote de reparatie.
Nu poti obtine o compresie foarte mare fara a folosi benzina cu cifra octanica foarte mare, pentru ca se autoaprinde. De asemenea, trebuie sa folosesti alte bujii. Oricum, rezultatele vor fi relativ modeste fata de investitie si munca.
Daca totusi vrei sa o faci mai rapida, scoate catalizatorul, fa un chip-tuning, pune-i filru de aer sport, si modifica distributia. Daca schimbi diagrama de functionare a supapelor obtii unul din cele mai mari sporuri de performanta.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 9 Mar 2005, 19:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




QUOTE(valioglu @ 9 Mar 2005, 18:52)
Volumul camerei de ardere variaza mult in functie de uzura cuzinetilor, depunerile pe piston, uzura segmentilor, trebuie luat in considerare volumul ocupat de bujie, etc.
Daca vrei sa modici prin actiune directa asupra pieselor componente ale motorului verifica cat poti sa iei din ele fara ca acestea sa se deformeze ulteriror, sa se sparga, etc. In ideea asta vezi care sunt nivelele maxime la care pot fi rectificate la diverse cote de reparatie.
Nu poti obtine o compresie foarte mare fara a folosi benzina cu cifra octanica foarte mare, pentru ca se autoaprinde. De asemenea, trebuie sa folosesti alte bujii. Oricum, rezultatele vor fi relativ modeste fata de investitie si munca.
Daca totusi vrei sa o faci mai rapida, scoate catalizatorul, fa un chip-tuning, pune-i filru de aer sport, si modifica distributia. Daca schimbi diagrama de functionare a supapelor obtii unul din cele mai mari sporuri de performanta.
*


Oameni buni, serios, ma ia durerea de cap.....cu chip, filtru si altele asemenea.Daca ati fi mai vechi pe forum ati fi stiut ca eu la masina am: chipul modificat, filtru aer sport cu admisie directa,axa came schimbata cu una mai agresiva ca sa zic asa, alte injectoare, evacuarea inox dupa sonda lambda cu catalizatorul dat jos.Toate astea le-am facut demult.
Pot foloso un raport de compresie chiar si de 11:1 fata de cel standard de 9.5:1.Benzina cu cifra octanica ridicata a inceput sa se gaseasca acum la majoritatea benzinariilor, si pe deasupra motorul de pe Solenza are senzor de detonatii, daca nu stiai, si regleaza automat avansul.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 9 Mar 2005, 19:37
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




QUOTE(Cristi @ 9 Mar 2005, 14:19)
O alta cauza posibila: cum ai aproximat forma camerei de ardere (banuiesc ca nu e perfect semi-sferica, ci "ceva" mai complicat); poate o fi de aici ?...
Altceva nu-mi mai vine in minte sad.gif...
*


Intr-adevar forma camerei de ardere nu e perfect semi-sferica.De aici sunt niste diferente daca te apuci sa o masori, fata de calcule.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 9 Mar 2005, 19:42
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




QUOTE(Cristi @ 9 Mar 2005, 15:07)
Da, asa este (de fapt si formula de mai sus de aici reiese).
Problema este ca zzero a determinat (daca inteleg eu bine) volumul camerei de ardere prin masurarea ei directa. Valoarea aceasta nu se "pupa" cu ce iese din formula si incercam sa gasim o explicatie a acestei nepotriviri.
*


Nu ai citit bine.....sau nu m-am exprimat eu corect.Nu am masurat eu cu manuta mea volumul camerei ci l-am dedus cu mai multe programe.Toate au dat aceeasi valoare a camerei.
Deocamdata m-am apucat de lustruit canalele de admisie si evacuare a gazelor.Cred ca maine voi masura volumul si voi elimina dubiile pe care le am.
O sa pun si poze cu chiulasa lustruita si cu camera de ardere ca sa vedeti forma ei.Se pare ca pe aici nimeni nu prea a intrat in contact direct, sa zic asa, cu motorul.Toti vorbesc din teorie si din formule.
Va voi tine la curent.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Mar 2005, 19:57
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(zzero @ 9 Mar 2005, 21:36)
Pot foloso un raport de compresie chiar si de 11:1 fata de cel standard de 9.5:1.Benzina cu cifra octanica ridicata a inceput sa se gaseasca acum la majoritatea benzinariilor, si pe deasupra motorul de pe Solenza are senzor de detonatii, daca nu stiai, si regleaza automat avansul.
*


Daca exagerezi cu raportul de compresie nu te ajuta cu nimic senzorul de detonatie. Oricat de mic ar fi avansul tot apar detonatii benzina nu rezista la presiune asa mare. Probabil 11:1 e ok dar daca il maresti mai mult adio benzina de 95.
Poti sa inlocuiesti termostatul cu unul care deschide mai jos pentru a evita detonatiile dar pierzi randament daca temperatura motorului e mai mica.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 9 Mar 2005, 22:18
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Stiu asta, si nu am de gand sa depasesc 11:1.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 10 Mar 2005, 14:24
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Poze cu forma camerei de ardere.Camerele sunt asimetrice, doua intr-o parte si doua in cealalta.

Attached thumbnail(s)
Poza_279_.jpg ( Size: 25.68k ) Number of downloads: 196
Poza_286_.jpg ( Size: 24.6k ) Number of downloads: 355


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 10 Mar 2005, 14:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Si o poza cu canalele de admisie din chiulasa pe care am inceput sa le lustruiesc.O sa imi ia ceva timp....
Se vad urmele lasate de galeria de admisie care este un pic mai mare decat gurile din chiulasa.

Attached thumbnail(s)
Poza_287_.jpg ( Size: 23.46k ) Number of downloads: 114


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 10 Mar 2005, 23:58
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Azi am masurat personal volumul camerei de ardere si spre surprinderea mea, dar nu foarte mare, a rezultat un volum de aprox 25 cmc.24 si ceva de fapt.Avand in vedere si celelalte caracteristici ale motorului(alezaj,cursa,pistoane drepte) precum si volumul facut de garnitura de chiulasa este imposibil de obtinut un raport de compresie de 9.5:1.
Drept urmare sunt mai mult decat sigur ca Dudy avea dreptate atunci cand imi spunea ca pistoanele la PMI nu vin la fata blocului ci mai raman 2mm sau 2.2mm.Doar asa se poate obtine raportul de compresie de 9.5:1.Drept urmare exista camera de ardere si in bloc.

Atasez si 2 poze in care singurul lucru modificat este faptul ca in una pistoanele au PMI mai jos cu 2.1 mm fata de planul blocului rezultand RC de 9.5:1
Iar in cealalta pistoanele vin perfect la fata blocului rezultand RC de 12.09:1
Sunt incercuite cu rosu de mine.....

This post has been edited by zzero: 11 Mar 2005, 00:01

Attached thumbnail(s)
volume0.JPG ( Size: 174.68k ) Number of downloads: 142
volume.JPG ( Size: 150.76k ) Number of downloads: 137


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 11 Mar 2005, 13:18
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Mi se pare mie sau, in prima imagine (cu raportul de compresie 9,5), volumul iese 40,80 cmc ? Mie imi daduse 40,88 cmc... rolleyes.gif


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 11 Mar 2005, 14:26
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




Ai dreptate....calculul era corect....insa eu m-am exprimat gresit......
Initial am crezut ca (,) camera de ardere se afla doar in chiulasa.De asta imi dadea mie doar 34cmc, pt ca am considerat ca pistoanele la PMI vin la fata blocului neexistand camera de ardere si in bloc.

M-am inselat, si intr-adevar volumul total al camerei este de 40.8cmc, impartit in:
--volum camera ardere in chiulasa = 25cmc
--volumul camerei format de garnitura de chiulasa = 6.3cmc
--volumul camera ardere in bloc = 9.5cmc
----------------------------------------------------------------------
Total 40.8 cmc


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 14 Mar 2005, 23:05
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(zzero @ 9 Mar 2005, 19:36)
Oameni buni, serios, ma ia durerea de cap.....cu chip, filtru si altele asemenea.Daca ati fi mai vechi pe forum ati fi stiut ca eu la masina am: chipul modificat, filtru aer sport cu admisie directa,axa came schimbata cu una mai agresiva ca sa zic asa, alte injectoare, evacuarea inox dupa sonda lambda cu catalizatorul dat jos.Toate astea le-am facut demult.
Pot foloso un raport de compresie chiar si de 11:1 fata de cel standard de 9.5:1.Benzina cu cifra octanica ridicata a inceput sa se gaseasca acum la majoritatea benzinariilor, si pe deasupra motorul de pe Solenza are senzor de detonatii, daca nu stiai, si regleaza automat avansul.
*


Cred ca esti un adevarat pasionat.
In cutia de viteze te-ai gandit sa umbli - o demultiplicare finala mai mica, pinioanele de pe trenul mobil modificate. Sunt curios unde o sa ajungi.
Succes.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 14 Mar 2005, 23:22
Post #28


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




e misto programelul asta biggrin.gif .de unde as putea sa fac si eu rost de el?e folosit mai mult in proiecatare banuiesc dar ajuta si la calcule cand vine vorba de un tuning serios la motor vad.pur si simplu te gandesti la ce vrei sa scoti si el iti da datele si apoi spor la munca wink.gif .misto nu???


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 15 Mar 2005, 12:44
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




QUOTE(valioglu @ 14 Mar 2005, 23:05)
Cred ca esti un adevarat pasionat.
In cutia de viteze te-ai gandit sa umbli - o demultiplicare finala mai mica, pinioanele de pe trenul mobil modificate. Sunt curios unde o sa ajungi.
Succes.
*


Va veni si randul cutiei de viteze....cred ca una de la Kangoo ii va lua locul.....daca voi gasi....altfel stiu pe cieva care mi-a promis ca imi va face modificarile in cutie.Deocamdata sa termin motorul.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 22:55
Forum Renault