DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor transformat in generator, Realizabil?

BuNu'
post 27 Aug 2009, 08:47
Post #1


Biker


Group: Members
Posts: 72
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti







Am un motor de tico si as dori sa stiu daca il pot transforma in generator electric.

Cred ca ar fi un proiect interesant daca este fezabil macar putin!

Astept sugestii, multumesc.


--------------------
Dacia Golan 2007 1,5dci 85 KissFM - B-zerozero-LEO
Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 27 Aug 2009, 08:51
Post #2


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




Teoretic ai putea. Practic nu cred ca merita.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiun
post 27 Aug 2009, 08:58
Post #3


Membru...fara drepturi.


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 April 08




Consumul de benzina ar fi justificat? Cata electricitate ai obtine, de cata ai nevoie pentru planurile tale? Vrei ceva serios sa devii independent partial sau doar de pasiune?

Off-topic: ca sursa de incalzire alternativa a ocuintei, am auzit ca sunt niste panouri care se monteaza pe tavan si care incalzesc de fapt obictele din jur, prin infrarosu cred. Stie cineva de asa ceva, cat de eficiente sunt?


--------------------
Dacia berlina 1998
Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Aug 2009, 09:25
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.380
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca gasesti genratorul electric cu o putere de vreo 70-80% din puterea nominala a celui de tico si organizezi o racire eficienta pentru functionarea stationara (ventilatoare electrice mari sau radiator mai mare) nu vad de ce nu. Beleaua e sa variezi sarcina motorului de tico cu sarcina generatorului electric, insa nici asta nu e de nerealizat.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V a L y O
post 27 Aug 2009, 10:31
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 27 January 07
From: Bucuresti




E fezabil dar per total nu merita, nici ca munca depusa si nici ca bani cheltuiti.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2007 - FVV
If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 27 Aug 2009, 10:52
Post #6


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




QUOTE(einstein1984 @ 27 Aug 2009, 10:25)
...... si organizezi o racire eficienta pentru functionarea stationara (ventilatoare electrice mari sau radiator mai mare) ........
*


Daca tot se complica, macar s-o faca pana la capat - caldura de la motor si esapament se poate folosi la preparare apa calda menajera sau pt incalzire.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BuNu'
post 27 Aug 2009, 12:03
Post #7


Biker


Group: Members
Posts: 72
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




Multumesc mult pt ajutor, stiu ca nu se renteaza deloc.

Sunt aproape hotarat sa fac acest lucru chit ca o sa bag niste banuti in proiect mai ales ca sunt in stadiul de pionierat in domeniu, va spun pe parcurs care sunt obstacolele de care m-am ivit.

Orice idee impartasita este foarte buna, chiar nu ma gandeam la treaba cu incalzitul apei menajere din caldura evacuarii sau a motorului, singura treaba la care m-am gandit a fost montarea unui radiator mai mare sau a unuia auxiliar pt a reduce consumul cat mai mult, ma gandeam la pornirea ventilatorului de racire cat mai rar.
La inceput m-am gandit la un minim de 3kw sa scot, asa pt o fiabilitate cat de cat, dar cred ca s-ar putea scoate si mai multi fara a obosi motorul prematur.
Generatorul nu va merge mereu, la rastimpuri, cand mai pica iubitul nostru curent de la retea...
Apropo, un amic mi-a zis sa ma chitrosesc sa pun gpl pe motor sa consume si mai putin, dar e mai greu cu reincarcarea buteliei deci treaba asta mai are nevoie de putina gandire.


--------------------
Dacia Golan 2007 1,5dci 85 KissFM - B-zerozero-LEO
Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 27 Aug 2009, 18:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Randamentul maxim il obtii pe la 80-90% din puterea motorului. Cat are motorul asta? Oricum cel mai probabil nu ai cum sa-l incarci asa mult. A doua treaba este sa tii viteza fixa, ai nevoie de 1500 rpm ca sa obtii 50Hz la un alternator asincron cu 4 poli. Gandeste-te cum faci asta atunci cand variaza sarcina (seamana intr-un fel cu cruise control numai ca aici urmaresti sa tii turatia fixa la sarcini diferite). Sincer nu cred ca ai sa reusesti sa tii turatia fixa deoarece acceleratia e la pedala si nu ai servomotor cu care ai putea incerca un control electronic.

Trebuie sa te gandesti apoi si la protectia alternatorului (daca nu este deja inclusa la pachet) si la modalitatea de interblocare cu reteaua nationala.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 28 Aug 2009, 07:55
Post #9


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Generator de curent continuu cu convertizor de frecventa - ar merge? Adica mai multe alternatoare de 12V sau 24V cuplate pe bateriile un UPS?


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiun
post 28 Aug 2009, 14:10
Post #10


Membru...fara drepturi.


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 April 08




sa vezi eficienta cand o fi 5 lei litru de benzina....ca nu cred ca o sa mai dureze mult..nu inteleg de unde atatea scumpiri cand barilul de petrol e la mai putin de jumate decat maximul istoric...benzina nu e....

Oricum e un proiect interesant si iti urez bafta. Poate facem un episod din Planet Mechanics de pe NatGeo aici, in Romania noastra insetata de solutii de eficientizare a consumului de energie tongue.gif

This post has been edited by ovidiun: 28 Aug 2009, 14:11


--------------------
Dacia berlina 1998
Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexys
post 29 Aug 2009, 16:48
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 350
Joined: 28 February 06
From: Topoloveni




E total aiurea sa faci un generator fiindca ai un motor si nu stii ce sa faci cu el. Cunosc pe cineva care a avut la dispozitie un generator cu motor diesel stricat si i-a pus un motor de dacie alimentat pe gaz metan fiindca nu avea acces la reteaua de electricitate dar avea conducta de gaze prin zona. Dar daca ai acces la retea, pentru scurtele perioade in care aceasta pica eu zic ca ti-ar fi suficient un grup de acumulatori (depinde de cat timp ai caderea si cat vrei sa consumi) la un frigider,
televizor si 2 becuri merge un invertor de 500W (exista modele la care forma este suficient de apropiata de cea sinusoidala). Dar sa folosesti un motor de 35kW ar renta daca faci contract cu un bloc intreg. Plus ca e cam greu sa fie automatizat, s-ar putea sa te plictisesti de dat la manivela pana porneste, apoi e greu sa-l tii pe turatia la care ai 50Hz, daca ai o sarcina variabila e si mai rau... Mai bine fa-ti un buggy sau vinde-l si cumpara-ti panouri solare.


--------------------
KIA Sephia 1996 - AG-11-LPG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 29 Aug 2009, 17:47
Post #12


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




Este foarte greu de automatizat.
Intr-o anumita zona folosesc doua generatoare (unul de rezerva, backup la backup) bazate pe motoare de tractor U650.
Cand pica curentul (foarte des, zona montana) porneste o sonerie si ia curent din baterii cu invertoare (de putere mare, ceva mai special care au costat o caruta de bani). Omul de "servicu" pe acolo porneste unul din cele doua generatoare sau amandoua daca e necesar (in principiu e care porneste primul, ca motor de tractor, frig afara, greu de pornit.. )
Generatoarele odata puse in functiune decupleaza bateriile, si merg direct pe generatorul sincron atasat la motor. Exista un control in functie de frecventa, asupra cremalierei de la pompa de injectie, dar destul de rudimentar. Tot trebuiesc supravegheate tensiunea si frecventa din cand in cand si evectuat mici reglaje la cremaliera cu un surub.

Bateriile se incarca atunci cand revine curentul.

Motoarele termice sunt destul de greu de automatizat (mai ales motoare mai mari si vechi care pornesc mai greu, si care au reglaje imprecise de sarcina)

Ideea de generator ar trebui sa inceapa de la un consum maxim estimativ, la care se dimensioneaza generatorul, si apoi se cauta motorul care la o turatie convenabila generatorului (1500, 3000), motorul sa se afle la un regim de sarcina si turatie in jurul zonei de consum specific minim pentru a fi si eficient.

This post has been edited by Asi: 29 Aug 2009, 17:48


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 07:45
Forum Renault