Motor transformat in generator, Realizabil?
![]() ![]() ![]() |
Motor transformat in generator, Realizabil?
BuNu' |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Biker Group: Members Posts: 72 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Golan
2007 1,5dci 85 KissFM
- B-zerozero-LEO Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
|
|||
marksman |
![]()
Post
#2
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Teoretic ai putea. Practic nu cred ca merita.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
ovidiun |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
Consumul de benzina ar fi justificat? Cata electricitate ai obtine, de cata ai nevoie pentru planurile tale? Vrei ceva serios sa devii independent partial sau doar de pasiune?
Off-topic: ca sursa de incalzire alternativa a ocuintei, am auzit ca sunt niste panouri care se monteaza pe tavan si care incalzesc de fapt obictele din jur, prin infrarosu cred. Stie cineva de asa ceva, cat de eficiente sunt? |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.380 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca gasesti genratorul electric cu o putere de vreo 70-80% din puterea nominala a celui de tico si organizezi o racire eficienta pentru functionarea stationara (ventilatoare electrice mari sau radiator mai mare) nu vad de ce nu. Beleaua e sa variezi sarcina motorului de tico cu sarcina generatorului electric, insa nici asta nu e de nerealizat.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
V a L y O |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
E fezabil dar per total nu merita, nici ca munca depusa si nici ca bani cheltuiti.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
GIC |
![]()
Post
#6
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 27 Aug 2009, 10:25) ...... si organizezi o racire eficienta pentru functionarea stationara (ventilatoare electrice mari sau radiator mai mare) ........ Daca tot se complica, macar s-o faca pana la capat - caldura de la motor si esapament se poate folosi la preparare apa calda menajera sau pt incalzire. |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
BuNu' |
![]()
Post
#7
|
![]() Biker Group: Members Posts: 72 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult pt ajutor, stiu ca nu se renteaza deloc.
Sunt aproape hotarat sa fac acest lucru chit ca o sa bag niste banuti in proiect mai ales ca sunt in stadiul de pionierat in domeniu, va spun pe parcurs care sunt obstacolele de care m-am ivit. Orice idee impartasita este foarte buna, chiar nu ma gandeam la treaba cu incalzitul apei menajere din caldura evacuarii sau a motorului, singura treaba la care m-am gandit a fost montarea unui radiator mai mare sau a unuia auxiliar pt a reduce consumul cat mai mult, ma gandeam la pornirea ventilatorului de racire cat mai rar. La inceput m-am gandit la un minim de 3kw sa scot, asa pt o fiabilitate cat de cat, dar cred ca s-ar putea scoate si mai multi fara a obosi motorul prematur. Generatorul nu va merge mereu, la rastimpuri, cand mai pica iubitul nostru curent de la retea... Apropo, un amic mi-a zis sa ma chitrosesc sa pun gpl pe motor sa consume si mai putin, dar e mai greu cu reincarcarea buteliei deci treaba asta mai are nevoie de putina gandire. |
--------------------
Dacia
Golan
2007 1,5dci 85 KissFM
- B-zerozero-LEO Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Randamentul maxim il obtii pe la 80-90% din puterea motorului. Cat are motorul asta? Oricum cel mai probabil nu ai cum sa-l incarci asa mult. A doua treaba este sa tii viteza fixa, ai nevoie de 1500 rpm ca sa obtii 50Hz la un alternator asincron cu 4 poli. Gandeste-te cum faci asta atunci cand variaza sarcina (seamana intr-un fel cu cruise control numai ca aici urmaresti sa tii turatia fixa la sarcini diferite). Sincer nu cred ca ai sa reusesti sa tii turatia fixa deoarece acceleratia e la pedala si nu ai servomotor cu care ai putea incerca un control electronic.
Trebuie sa te gandesti apoi si la protectia alternatorului (daca nu este deja inclusa la pachet) si la modalitatea de interblocare cu reteaua nationala. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
GIC |
![]()
Post
#9
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Generator de curent continuu cu convertizor de frecventa - ar merge? Adica mai multe alternatoare de 12V sau 24V cuplate pe bateriile un UPS?
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
ovidiun |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
sa vezi eficienta cand o fi 5 lei litru de benzina....ca nu cred ca o sa mai dureze mult..nu inteleg de unde atatea scumpiri cand barilul de petrol e la mai putin de jumate decat maximul istoric...benzina nu e....
Oricum e un proiect interesant si iti urez bafta. Poate facem un episod din Planet Mechanics de pe NatGeo aici, in Romania noastra insetata de solutii de eficientizare a consumului de energie ![]() This post has been edited by ovidiun: 28 Aug 2009, 14:11 |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
alexys |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
E total aiurea sa faci un generator fiindca ai un motor si nu stii ce sa faci cu el. Cunosc pe cineva care a avut la dispozitie un generator cu motor diesel stricat si i-a pus un motor de dacie alimentat pe gaz metan fiindca nu avea acces la reteaua de electricitate dar avea conducta de gaze prin zona. Dar daca ai acces la retea, pentru scurtele perioade in care aceasta pica eu zic ca ti-ar fi suficient un grup de acumulatori (depinde de cat timp ai caderea si cat vrei sa consumi) la un frigider,
televizor si 2 becuri merge un invertor de 500W (exista modele la care forma este suficient de apropiata de cea sinusoidala). Dar sa folosesti un motor de 35kW ar renta daca faci contract cu un bloc intreg. Plus ca e cam greu sa fie automatizat, s-ar putea sa te plictisesti de dat la manivela pana porneste, apoi e greu sa-l tii pe turatia la care ai 50Hz, daca ai o sarcina variabila e si mai rau... Mai bine fa-ti un buggy sau vinde-l si cumpara-ti panouri solare. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
Asi |
![]()
Post
#12
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Este foarte greu de automatizat.
Intr-o anumita zona folosesc doua generatoare (unul de rezerva, backup la backup) bazate pe motoare de tractor U650. Cand pica curentul (foarte des, zona montana) porneste o sonerie si ia curent din baterii cu invertoare (de putere mare, ceva mai special care au costat o caruta de bani). Omul de "servicu" pe acolo porneste unul din cele doua generatoare sau amandoua daca e necesar (in principiu e care porneste primul, ca motor de tractor, frig afara, greu de pornit.. ) Generatoarele odata puse in functiune decupleaza bateriile, si merg direct pe generatorul sincron atasat la motor. Exista un control in functie de frecventa, asupra cremalierei de la pompa de injectie, dar destul de rudimentar. Tot trebuiesc supravegheate tensiunea si frecventa din cand in cand si evectuat mici reglaje la cremaliera cu un surub. Bateriile se incarca atunci cand revine curentul. Motoarele termice sunt destul de greu de automatizat (mai ales motoare mai mari si vechi care pornesc mai greu, si care au reglaje imprecise de sarcina) Ideea de generator ar trebui sa inceapa de la un consum maxim estimativ, la care se dimensioneaza generatorul, si apoi se cauta motorul care la o turatie convenabila generatorului (1500, 3000), motorul sa se afle la un regim de sarcina si turatie in jurul zonei de consum specific minim pentru a fi si eficient. This post has been edited by Asi: 29 Aug 2009, 17:48 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 07:45 |