Ventilator aeroterma fara trepte
![]() ![]() ![]() |
Ventilator aeroterma fara trepte
dia_ph2 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#32
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Atunci pica bine un divizor cu 8 trepte: 0.5/1/1.5/2/2.5/3/3.5/4
29 Sep 2009, 15:56: El. Nu le-am scos niciodata, nu am de unde sa stiu ce scrie. This post has been edited by IRONICK: 29 Sep 2009, 14:56 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Unitec |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
"... programarea unui microcontroler a devenit banala..."
Poate scrierea "hex-ului" in microcontroler a devenit banala, in nici un caz scrirea unui program, nici pentru cei care stiu cu ce se maninca treaba asta... Sunt curios: cind ai doar hex-ul cum il modifici pentru a face mici "ajustari" sau "adaptari"?... dia_ph2 imi permiti o sugestie: nu ar strica un mic filtru pe alimentarea regulatorului (pentru a nu scapa "perturbatii" pe instalatia masinii)? parerea mea... Felicitari pentru munca depusa. P.S. O intrebare:in loc de potentiometru sau comutator nu ar merge 2 butoane, up/down? sau nu este ergonomic? This post has been edited by Unitec: 29 Sep 2009, 19:17 |
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Referitor la filtru - da, se poate insera o bobina similara de 63uH pe plus, se inlocuieste condensatorul de 1000uF cu unul mai mic, 100uF/25v si se mai adauga un condensator similar la intrare (filtru pi). Preferabil de 85 gr C, astfel incat sa nu rezoneze cu niste condensatori de 100nf x7r smd adaugati in paralel.
Butoane up-down: atata timp cat ar fi circa 8-10 trepte (deci nu foarte multe), nu cred ca ar incurca. Ma gandesc totusi la potentiometru pentru ca nu ar schimba designul. PS. Pentru butoane up/down, implementarea cea mai buna ar fi cu Pic (na, c-am spus-o si p-asta). Dar unul mai ieftin si mai mic, gen 16f628. Dar cine se ofera sa scrie programul? Pwm 0/95% in 10 trepte, frecventa 30-50khz. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#35
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Sau poate un potentiometru cu trepte ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Unitec |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
Analizind hex-ul postat (cu un program adecvat) am tras concluzia ca nu are nici o legatura cu "generarea unui semnal pwm" ...Sper sa ma insel.
Scuze de afirmatie, nu am vrut sa fiu rautacios! |
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
OldMan |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
Hex-ulodata compilat nu poate fi transformat in ansambler si nici in alt program, cu nici un "program adecvat" , pentru ca nu stii ce compilator si nici in ce program a fost scris, si chiar daca ai stii operatiunea nu e reversibila ...asta e o chestie chiar banala. Ceea ce ai vazut cu "programul adecvat" probabil sunt niste subrutine pe care "programul adecvat" le genereaza aleeator.
uite un PWM cu 12F675 This post has been edited by OldMan: 30 Sep 2009, 14:43 Attached File(s) |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Lasand la o parte schema, care este incorecta, inteleg ca ne poti ajuta cu un cod sursa al unui program care sa faca pwm la o frecventa de 30khz? Preferabil in picBasic - ca sa-l putem modifica mai usor daca nu ne convine ceva (poate s-or gasi astfel de programele, dar mi-e sila sa caut in primul rand, si nu prea as adapta butoane up-down pt ca nu vreau sa stric aspectul - in al doilea rand).
Si o rugaminte, nu va mai certati care stie mai bine ce, pt ca nu este chiar benefic pt acest topic. Uite, eu nu stiu programare pic, dar am realizat ceva ce stiu, mai old asa, dupa anumite standarde. Lucrez intensiv in schimb in domeniul surselor smps si al amplificatoarelor in clasa D. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Mythica |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
Uitati un hex pt 12f675 care genereaza pwm la 30kHz cu factorul de umplere variabil in functie de valoarea tensiunii reglabila din potentiometru.
Ar mai trebui implementat ca atunci cand valoarea tensiunii este intre 90-100%, iesirea sa fie 90%. Eventual si la valoarea minima, un fel de prag minim de 5-10%. Daca mai sunt si alte sugestii va stau la dispozitie. var_pwm.JPG ( Size: 169.02k ) Number of downloads: 1437 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
Unitec |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
QUOTE(OldMan @ 30 Sep 2009, 14:39) Hex-ulodata compilat nu poate fi transformat in ansambler si nici in alt program, cu nici un "program adecvat" , pentru ca nu stii ce compilator si nici in ce program a fost scris, si chiar daca ai stii operatiunea nu e reversibila ...asta e o chestie chiar banala. Ceea ce ai vazut cu "programul adecvat" probabil sunt niste subrutine pe care "programul adecvat" le genereaza aleeator. uite un PWM cu 12F675 Daca taceai filozof ramineai, nu vreau sa spun mai mult... Ar trebui sa-ti dai seama cine sunt...Am incheiat polemica. Scuze tuturor! Sper sa nu ma pedepsiti dar nu am putut sa ma abtin: hex-ul lui Mythica decompilat cu un "program adecvat" This post has been edited by Unitec: 30 Sep 2009, 21:13 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
Mythica |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
Sau decompilat cu faimosul "program adecvat" IC-prog.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
Unitec |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
Oricum nu este asa de tare ca "senzorul de ploaie"...!
![]() |
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#43
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Poate vrei sa iti arate osciloscoapele ...
![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Mythica |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
Pentru dia_ph2:
Atasez schema si hexul pentru comanda pwm folosind butoane up-down cu 8 trepte preprogramate (circa 10%,20%,30%,45%,55%,70%,80%,90%) si cu bargraph cu 8 leduri care indica pozitia curenta. La prima pornire, valoarea default este cea minima (10%), apoi se stocheaza in memorie valoarea curenta (astfel la urmatoarea pornire valoarea va fi cea anterioara opririi). aeroterma_20_.JPG ( Size: 494.15k ) Number of downloads: 1395 aeroterma_60_.JPG ( Size: 494.46k ) Number of downloads: 1242 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pune si tu schema completa , ca eu nu inteleg nimic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mythica |
![]()
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Multumesc frumos pentru ajutor. @ all: Acum exista pe acest topic (aproape) toate informatiile pt a construi un dispozitiv pentru comanda mai fina a ventilatorului aerotermei: fie cu potentiometru, fie cu butoane up/down; ramane de vazut implementarea practica si integrarea cat mai buna in bord. LE. @Mythica: Incearca sa re-uploadezi hex-ul This post has been edited by dia_ph2: 24 Dec 2009, 10:34 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
dex lada |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Dec 2009, 07:32) Multumesc frumos pentru ajutor. @ all: Acum exista pe acest topic (aproape) toate informatiile pt a construi un dispozitiv pentru comanda mai fina a ventilatorului aerotermei: fie cu potentiometru, fie cu butoane up/down; ramane de vazut implementarea practica si integrarea cat mai buna in bord. LE. @Mythica: Incearca sa re-uploadezi hex-ul da , vrem hex-ul |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Unitec |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
QUOTE(Mythica @ 23 Dec 2009, 22:59) Ar trebui intervenit pe partea de comanda a mos-ului (5V e cam putin). |
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
Mythica |
![]()
Post
#50
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
Schema e pentru partea de comanda, iar mos-ul l-am pus in circuit pentru simulare. Pentru partea de forta se foloseste una din schemele postate anterior. Din pacate hexul cred ca l-am pierdut cand am schimbat calculatorul, daca nu-l gasesc o sa-l fac din nou si-o sa-l atasez.
![]() LE: L-am descarcat din atasamente si l-am postat din nou, sper sa mearga. This post has been edited by Mythica: 23 Jun 2010, 11:26 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
dex lada |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
nu merge , cand se salveaza e index .php
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Mythica |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
Nu stiu de ce cand incerc sa downloadez imi apare "index.zip", dar am reusit sa=l salvez.
![]() Daca tot nu merge lasa-mi o adresa de mail. This post has been edited by Mythica: 23 Jun 2010, 22:28 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Nu am ajuns sa implementez montajul pe masina, insa am operat cateva modificari, mai ieftin, mai simplu, mai sigur.
Ideea de aeroterma fara trepte pornise de la zgomotul mare si debitul de aer maricel ce-l aveam pe treapta 1, si, mai putin deranjant, pe tr 2. Aveam nevoie de tr 0.5 si, cel mult, de inca o treapta, anume 1.5. Adica 0.5/1/1.5/2/2.5/3. Am observat la un Logan ph1 ca nu are debitul de aer si zgomotul aerotermei mele, deci un timp am cochetat cu ideea de a implementa grupul de rezistente de la un ph1. Intre timp, am avut ocazia sa demontez unul de pe o masina, si, spre dezamagirea mea, avea marcat exact 3/1.17/0.35. Deci turatia mare, sau zgomotul si debitul mari, nu proveneau de la grupul de rezistente. Modificarea facuta de mine, consta in adaugarea unei rezistente de 3.3r si 50w in carcasa metalica, mai usor de fixat, chiar pe tabla de deasupra conductelor de aer cald de la picioarele soferului. Adaugarea acestei rezistente se face pentru tr 1, urmand ca celelalte trepte sa fie decalate. Am obtinut asadar 0.5/1/2/3. Rezistenta inseriata cu motorul aerotermei avea inainte valorile de 4.52/1.52/0.35/0 r, corespunzatoare treptelor 1/2/3/4. Acum are 7.82/4.52/1.52/0.35r. 1.jpg ( Size: 192.02k ) Number of downloads: 278 2.jpg ( Size: 170.73k ) Number of downloads: 317 LE. pentru cine nu intelege, am demontat consola argintie (tragand cu grija de partea de jos, doar cu mainile, pentru ca e un plastic ce se deformeaza f usor ajutat de o surubelnita), avand acces la mufa ce vine in spatele comutatorului pentru selectat treptele de viteza. This post has been edited by dia_ph2: 28 Apr 2011, 06:52 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
alinworm |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
o intrebare banala pt voi si inca fara raspuns pt mine....rezistentele la o aeroterma de logan se pun pe firul de + iar cel de - vine direct pe aeroterma?.
![]() This post has been edited by alinworm: 14 Jan 2012, 20:34 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din ce am vazut eu printr-o schema cam asa este rezistentele sint pe +
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
hspinache |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
salutam ,
Am citit tot de pe aici ; as vrea sa construesc varianta propusa de user dia_ph2 ; din pacate insa am nelamuriri in unele privinte ; poate user este amabil sa discutam , aici sau in privat. |
--------------------
Ren
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 13:05 |