DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ventilator aeroterma fara trepte

dia_ph2
post 29 Sep 2009, 14:51
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




M-am gandit: mie imi trebuie 0.5/1/1.5/2/2.5/3. Destul de multe...

LE. @IRONICK: pe rezistenta ta sunt gravate valorile 3r/1.17r/0.35r? Am vazut mai demult la un Mcv ph1 ca treptele erau cam de 0.5/1.5/2.5/3.5 fata de ale mele. Si sunt sigur ca avea ori rezistenta diferita, ori motorasul aerotermei.

This post has been edited by dia_ph2: 29 Sep 2009, 14:55


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 29 Sep 2009, 14:55
Post #32


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Atunci pica bine un divizor cu 8 trepte: 0.5/1/1.5/2/2.5/3/3.5/4

29 Sep 2009, 15:56:
El. Nu le-am scos niciodata, nu am de unde sa stiu ce scrie.

This post has been edited by IRONICK: 29 Sep 2009, 14:56


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Unitec
post 29 Sep 2009, 18:36
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 24 July 09
From: Suceava




"... programarea unui microcontroler a devenit banala..."

Poate scrierea "hex-ului" in microcontroler a devenit banala, in nici un caz scrirea unui program, nici pentru cei care stiu cu ce se maninca treaba asta...
Sunt curios: cind ai doar hex-ul cum il modifici pentru a face mici "ajustari" sau "adaptari"?...

dia_ph2 imi permiti o sugestie: nu ar strica un mic filtru pe alimentarea regulatorului (pentru a nu scapa "perturbatii" pe instalatia masinii)? parerea mea...

Felicitari pentru munca depusa.

P.S. O intrebare:in loc de potentiometru sau comutator nu ar merge 2 butoane, up/down? sau nu este ergonomic?

This post has been edited by Unitec: 29 Sep 2009, 19:17


--------------------
Logan Laureate 2009 - xx xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 30 Sep 2009, 06:29
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Referitor la filtru - da, se poate insera o bobina similara de 63uH pe plus, se inlocuieste condensatorul de 1000uF cu unul mai mic, 100uF/25v si se mai adauga un condensator similar la intrare (filtru pi). Preferabil de 85 gr C, astfel incat sa nu rezoneze cu niste condensatori de 100nf x7r smd adaugati in paralel.

Butoane up-down: atata timp cat ar fi circa 8-10 trepte (deci nu foarte multe), nu cred ca ar incurca. Ma gandesc totusi la potentiometru pentru ca nu ar schimba designul.

PS. Pentru butoane up/down, implementarea cea mai buna ar fi cu Pic (na, c-am spus-o si p-asta). Dar unul mai ieftin si mai mic, gen 16f628. Dar cine se ofera sa scrie programul? Pwm 0/95% in 10 trepte, frecventa 30-50khz.


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 30 Sep 2009, 10:29
Post #35


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Sau poate un potentiometru cu trepte ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Unitec
post 30 Sep 2009, 14:17
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 24 July 09
From: Suceava




Analizind hex-ul postat (cu un program adecvat) am tras concluzia ca nu are nici o legatura cu "generarea unui semnal pwm" ...Sper sa ma insel.
Scuze de afirmatie, nu am vrut sa fiu rautacios!


--------------------
Logan Laureate 2009 - xx xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 30 Sep 2009, 14:39
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




Hex-ulodata compilat nu poate fi transformat in ansambler si nici in alt program, cu nici un "program adecvat" , pentru ca nu stii ce compilator si nici in ce program a fost scris, si chiar daca ai stii operatiunea nu e reversibila ...asta e o chestie chiar banala. Ceea ce ai vazut cu "programul adecvat" probabil sunt niste subrutine pe care "programul adecvat" le genereaza aleeator.

uite un PWM cu 12F675

This post has been edited by OldMan: 30 Sep 2009, 14:43

Attached File(s)
Attached File  sursa_digitala.bmp ( 727.2k ) Number of downloads: 30


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 30 Sep 2009, 15:13
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Lasand la o parte schema, care este incorecta, inteleg ca ne poti ajuta cu un cod sursa al unui program care sa faca pwm la o frecventa de 30khz? Preferabil in picBasic - ca sa-l putem modifica mai usor daca nu ne convine ceva (poate s-or gasi astfel de programele, dar mi-e sila sa caut in primul rand, si nu prea as adapta butoane up-down pt ca nu vreau sa stric aspectul - in al doilea rand).
Si o rugaminte, nu va mai certati care stie mai bine ce, pt ca nu este chiar benefic pt acest topic. Uite, eu nu stiu programare pic, dar am realizat ceva ce stiu, mai old asa, dupa anumite standarde. Lucrez intensiv in schimb in domeniul surselor smps si al amplificatoarelor in clasa D.


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 30 Sep 2009, 17:12
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Uitati un hex pt 12f675 care genereaza pwm la 30kHz cu factorul de umplere variabil in functie de valoarea tensiunii reglabila din potentiometru.
Ar mai trebui implementat ca atunci cand valoarea tensiunii este intre 90-100%, iesirea sa fie 90%. Eventual si la valoarea minima, un fel de prag minim de 5-10%.
Daca mai sunt si alte sugestii va stau la dispozitie.
var_pwm.JPG ( Size: 169.02k ) Number of downloads: 1437


Attached File(s)
Attached File  var_pwm.zip ( 364bytes ) Number of downloads: 70


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Unitec
post 30 Sep 2009, 19:11
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 24 July 09
From: Suceava




QUOTE(OldMan @ 30 Sep 2009, 14:39)
Hex-ulodata compilat nu poate fi transformat in ansambler si nici in alt program, cu nici un "program adecvat" , pentru ca nu stii ce compilator si nici in ce program a fost scris, si chiar daca ai stii operatiunea nu e reversibila ...asta e o chestie chiar banala. Ceea ce ai vazut cu "programul adecvat" probabil sunt niste subrutine pe care "programul adecvat" le genereaza aleeator.

uite un PWM cu 12F675
*



Daca taceai filozof ramineai, nu vreau sa spun mai mult... Ar trebui sa-ti dai seama cine sunt...Am incheiat polemica. Scuze tuturor!

Sper sa nu ma pedepsiti dar nu am putut sa ma abtin:
hex-ul lui Mythica decompilat cu un "program adecvat"


This post has been edited by Unitec: 30 Sep 2009, 21:13

Attached File(s)
Attached File  pwm.txt ( 71.07k ) Number of downloads: 133


--------------------
Logan Laureate 2009 - xx xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 30 Sep 2009, 23:49
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Sau decompilat cu faimosul "program adecvat" IC-prog.

Attached File(s)
Attached File  var_pwm.txt ( 5.38k ) Number of downloads: 110


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Unitec
post 30 Sep 2009, 23:56
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 24 July 09
From: Suceava




Oricum nu este asa de tare ca "senzorul de ploaie"...! radmasa.gif scuze pentru offtopic


--------------------
Logan Laureate 2009 - xx xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 1 Oct 2009, 07:35
Post #43


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Poate vrei sa iti arate osciloscoapele ... radmasa.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 23 Dec 2009, 17:38
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Pentru dia_ph2:
Atasez schema si hexul pentru comanda pwm folosind butoane up-down cu 8 trepte preprogramate (circa 10%,20%,30%,45%,55%,70%,80%,90%) si cu bargraph cu 8 leduri care indica pozitia curenta. La prima pornire, valoarea default este cea minima (10%), apoi se stocheaza in memorie valoarea curenta (astfel la urmatoarea pornire valoarea va fi cea anterioara opririi).
aeroterma_20_.JPG ( Size: 494.15k ) Number of downloads: 1395
aeroterma_60_.JPG ( Size: 494.46k ) Number of downloads: 1242


Attached File(s)
Attached File  aero.zip ( 574bytes ) Number of downloads: 74


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Dec 2009, 20:19
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pune si tu schema completa , ca eu nu inteleg nimic


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 23 Dec 2009, 22:59
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




aeroterma.JPG ( Size: 488.95k ) Number of downloads: 1433


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 24 Dec 2009, 07:32
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste





Multumesc frumos pentru ajutor.

@ all:
Acum exista pe acest topic (aproape) toate informatiile pt a construi un dispozitiv pentru comanda mai fina a ventilatorului aerotermei: fie cu potentiometru, fie cu butoane up/down; ramane de vazut implementarea practica si integrarea cat mai buna in bord.

LE. @Mythica: Incearca sa re-uploadezi hex-ul

This post has been edited by dia_ph2: 24 Dec 2009, 10:34


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 19 Jun 2010, 23:26
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(dia_ph2 @ 24 Dec 2009, 07:32)
Multumesc frumos pentru ajutor.

@ all:
Acum exista pe acest topic (aproape) toate informatiile pt a construi un dispozitiv pentru comanda mai fina a ventilatorului aerotermei: fie cu potentiometru, fie cu butoane up/down; ramane de vazut implementarea practica si integrarea cat mai buna in bord.

LE. @Mythica: Incearca sa re-uploadezi hex-ul
*




da , vrem hex-ul


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Unitec
post 22 Jun 2010, 20:59
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 24 July 09
From: Suceava




QUOTE(Mythica @ 23 Dec 2009, 22:59)
aeroterma.JPG ( Size: 488.95k ) Number of downloads: 1433

*



Ar trebui intervenit pe partea de comanda a mos-ului (5V e cam putin).


--------------------
Logan Laureate 2009 - xx xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 23 Jun 2010, 11:16
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Schema e pentru partea de comanda, iar mos-ul l-am pus in circuit pentru simulare. Pentru partea de forta se foloseste una din schemele postate anterior. Din pacate hexul cred ca l-am pierdut cand am schimbat calculatorul, daca nu-l gasesc o sa-l fac din nou si-o sa-l atasez.
Attached File  aero.zip ( 574bytes ) Number of downloads: 45

LE: L-am descarcat din atasamente si l-am postat din nou, sper sa mearga.

This post has been edited by Mythica: 23 Jun 2010, 11:26


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 23 Jun 2010, 21:18
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




nu merge , cand se salveaza e index .php


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 23 Jun 2010, 22:14
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Nu stiu de ce cand incerc sa downloadez imi apare "index.zip", dar am reusit sa=l salvez.

Attached File  aeroterma.zip ( 536bytes ) Number of downloads: 60


Daca tot nu merge lasa-mi o adresa de mail.

This post has been edited by Mythica: 23 Jun 2010, 22:28


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 28 Apr 2011, 06:45
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Nu am ajuns sa implementez montajul pe masina, insa am operat cateva modificari, mai ieftin, mai simplu, mai sigur.
Ideea de aeroterma fara trepte pornise de la zgomotul mare si debitul de aer maricel ce-l aveam pe treapta 1, si, mai putin deranjant, pe tr 2. Aveam nevoie de tr 0.5 si, cel mult, de inca o treapta, anume 1.5. Adica 0.5/1/1.5/2/2.5/3.
Am observat la un Logan ph1 ca nu are debitul de aer si zgomotul aerotermei mele, deci un timp am cochetat cu ideea de a implementa grupul de rezistente de la un ph1. Intre timp, am avut ocazia sa demontez unul de pe o masina, si, spre dezamagirea mea, avea marcat exact 3/1.17/0.35. Deci turatia mare, sau zgomotul si debitul mari, nu proveneau de la grupul de rezistente.
Modificarea facuta de mine, consta in adaugarea unei rezistente de 3.3r si 50w in carcasa metalica, mai usor de fixat, chiar pe tabla de deasupra conductelor de aer cald de la picioarele soferului. Adaugarea acestei rezistente se face pentru tr 1, urmand ca celelalte trepte sa fie decalate. Am obtinut asadar 0.5/1/2/3. Rezistenta inseriata cu motorul aerotermei avea inainte valorile de 4.52/1.52/0.35/0 r, corespunzatoare treptelor 1/2/3/4. Acum are 7.82/4.52/1.52/0.35r.
1.jpg ( Size: 192.02k ) Number of downloads: 278
2.jpg ( Size: 170.73k ) Number of downloads: 317

LE. pentru cine nu intelege, am demontat consola argintie (tragand cu grija de partea de jos, doar cu mainile, pentru ca e un plastic ce se deformeaza f usor ajutat de o surubelnita), avand acces la mufa ce vine in spatele comutatorului pentru selectat treptele de viteza.

This post has been edited by dia_ph2: 28 Apr 2011, 06:52


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 14 Jan 2012, 20:33
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




o intrebare banala pt voi si inca fara raspuns pt mine....rezistentele la o aeroterma de logan se pun pe firul de + iar cel de - vine direct pe aeroterma?. huh.gif

This post has been edited by alinworm: 14 Jan 2012, 20:34


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Jan 2012, 00:17
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




din ce am vazut eu printr-o schema cam asa este rezistentele sint pe +


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hspinache
post 13 Feb 2013, 18:16
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 318
Joined: 16 March 09
From: -




salutam ,
Am citit tot de pe aici ; as vrea sa construesc varianta propusa de user dia_ph2 ; din pacate insa am nelamuriri in unele privinte ; poate user este amabil sa discutam , aici sau in privat.


--------------------
Ren - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 13:05
Forum Renault