DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nu gasesc rezolvarea, trepideaza volanul rau

tr04www
post 24 Aug 2010, 15:45
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.122
Joined: 13 October 09
From: Bucuresti




am si eu doua probleme grave, zic eu:

1. am schimbat bucsile de la bara stabilizatoare ieri.acum parca nu mai am suspensie deloc, simt fiecare groapa cat ar fi de mica.e posibil sa fie de la pivoti, dar acum vreo luna i-am verificat si erau buni.

2.asta e cea mai grava: de la 80km/h in sus imi tremura volanul rau.am crezut ca e de la o bucsa de la bara stabilizatoare, la care cred ca se strambase putin prinderea aia metalica de pe bascula si bucsa juca in ea.am mai strambat aia si acum bucsa sta fixa.dar tot nu s-a rezolvat problema.
ce am mai facut pentru remedierea problemei: am echilibrat toate rotiele, la una din ele a zis baiatul de la vulcanizare ca e putin stramba, dar am echilibrat si montat pe spate.tot nu s-a rezolvat problema.
in plus masina tragea putin in dreapta.am inversat rotile de pe fata intre ele, acum trage stanga.volanul il aveam centrat dar acum cand merg in linie dreapta trebuie tinut un pic stramb.

ce as mai putea sa ii fac ca enerveaza la culme, merg cu 80km/h de se formeaza coloana in spatele meu.

This post has been edited by tr04www: 24 Aug 2010, 20:45


--------------------
Renault Talisman Intense 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 24 Aug 2010, 19:19
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Cauciucuri uzate inegal. Conteaza foarte mult. Vezi tu daca un cauciuc e tocit mai mult atunci masina va trage in partea respectiva ( in situatia asta am fost si eu ). Tremuratul daca vine cu un sunet ( rontait asa ) atunci se mai pune si o planetara. Daca nu atunci schimbi cauciucuri daca nu jante si termini cu problema. Bucsele de bara stabilizatoare nu au nici o legatura cu faptul ca tie iti trage masina, ca iti tremura sau chiar daca simti orice gropita. ( ceea ce e normal la Supernova )


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuti
post 24 Aug 2010, 19:49
Post #3


wum, wum


Group: Members
Posts: 131
Joined: 11 January 10
From: Bucuresti




Bucsile nu au legatura cu: "nu mai am suspensie de loc"
Legat de trepidat, vezi sa nu ai vreo galma ceva pe vreun cauciuc, desi la echilibrare banuiesc ca-l vedea.... Apropo, conteaza si unde-ti echilibrezi rotile, eu le-am facut de 3 ori pana am nimerit la o firma buna.
de asemenea, verifica capetele de bara, pivoti, bucsi, etc dupa care mergi si-ti faci directia.


--------------------
Dacia SRN-Confort 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr04www
post 24 Aug 2010, 20:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.122
Joined: 13 October 09
From: Bucuresti




cauciucurile sunt puse amandoua in acelasi timp si sunt uzate la fel.echilibrarea si eu am facut-o de doua ori pana am reusit-o.geometria are doua saptamani de cand am facut-o.ma gandesc sa nu fie si din axul inferior volan ca are putin joc.daca nu cel mai grav sa fie din planetara.in prima faza o sa incerc sa schimb rotile, sa vad daca mai face asa.dar e un lucru destul de greu de realizat pentru ca nu am de la cine sa imprumut roti pentru un test.


--------------------
Renault Talisman Intense 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuti
post 26 Aug 2010, 11:15
Post #5


wum, wum


Group: Members
Posts: 131
Joined: 11 January 10
From: Bucuresti




le pui de pe fata pe spate si invers.
din moment ce ai spus ca simptomele se schimba de pe stanga pe dreapta o data cu schimbarea rotilor intre ele, raspunsul pare sa fie destul de clar..... si nu pare a avea legatura cu planetare, bucsi sau mai stiu eu ce.


--------------------
Dacia SRN-Confort 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 26 Aug 2010, 11:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




In legatura cu trepidatiile din volan, vezi sa nu ai discurile de frana ovalizate.


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
araval
post 27 Aug 2010, 10:18
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 13 May 08
From: Ploiesti




Ionut,asta se intampla numai la franare,deci e irelevant ce spui tu.
Cat despre tremurat,cauciucurile in primul rand!Cat despre tremuratul volanului vezi sa nu fie axul volan(verifici asta NUMAI dupa ce crezi ca esti in ordine cu toata directia si cauciucurile)Sa auzim de bine!


--------------------
Dacia Super Nova 2003 Campus - PH-07-MVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 29 Aug 2010, 09:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mai corect, discuri cu fetele neparalele pe toaata circumferinta. Adica, desteptii cand le-au facut, nu s-a tinut cont . ca alta data de conditii, si nu are acelasi tratament pe toata suprafata. Oricat le-ai baga pe strung, merg doua zile si iar incep, pentru ca acolo unde suprafata e mai slaba , cedeaza mai repede si iar se onduleaza o fata, in comparatie cu cealalta. Daca si pistonul de la etrier nu se retrage dupa franare destul de mult, placutele stau apropiate , chiar incalzeste cat de putin sau chiar mai mult roata, si produce acea trepidatie. Cand placutele sunt pe dimensiunea mica merge usor, si in dreptul unde discul devine umflat franeaza, scurt, dar destul de mult pentru a produce acea dardaiala . Tremura si maneta? Alta ar fi axa planetarei curbata, din diferite motive, chiar ceva lovituri. Un milimetru daca se abate , sa zicem la jumatate, de la axa de rotatie, produce vibratii la viteze mai mici, cu cat abaterea e mai mare. Scoate-o si pune-o pe strung, sa vezi daca are bataie, daca e curbata axa. Cat priveste echilibratul, nu e o solutie pentru a indeparta vibratiile, in cazul in care cauciucul are bandajul rupr, adica cateva sarme de la armatura s-au rupt, si NUMAI in sarcina se simte. Pusa pe masina de echilibrat, forta e uniforma pe toata circumferinta, si e o forta centrifuga, pe cand pe masina are si forta de tractiune (sens de infasurare al armaturii), de apasare, datorita greutatii, si numai pe o parte. Bandajul rpt, permite descentrare , ceea ce pe masina de echilibrat nu se simte.Asta-i tehnica moderna. Si ultima care-mi vine in gand acum, ar fi convergenta defectuoasa. Daca e prea inchisa (dar spui c-ai facut-o de doua saptamani, si ma indoiesc c-ar fi corecta), in timpul mersului, rotile tind sa se apropie dupa care revin, iar se apropie, si asa oscileaza tot timpul , cu atat mai tare cu cat creste viteza. Daca dai cu mana pe marginea suprafetei de rulare, si pe interior si pe exterior, ca o mangaiere in ambele sensuri, vei putea simti cum agata la degete, intr-un anumit sens. De locul unde gasesti ca agata, ca dintii unui fierestrau, poti determina modul in care ruleaza roata, si cauza uzurii. La servis e labareala, indiferenta ...
Bara stabilizatoare e utila doar in curbe si face ca masina sa nu se incline mult , si odata cu schimbarea locului la centrul de greutate, rofile sa apese cat de cat in aceeasi masura pe carosabil, atat cat amortizorul nu e intins la maxim, dupa care urmeaza ridicarea rotii de pe asfalt. Nu incerca sa vezi cand se ridica! Axul cardanic, nu retine vibratiile, ci, daca e uzat la cruce (in generel cea de jos), face ca masina sa mearga din linie in bordura, serpuit, asa cum vrea ea, in functie de unghiul de fuga, care tine directia de mers inainte. Daca e mic unghiul de fuga, cum ai dat drumul la volan, se duce unde vrea ea. Daca sunt inegale (cel din stanga cu cel din dreapta) trage in directia opusa rotii care are unghiul mai mare. Unghi mai mare in stanga, trage in dreapta. Daca nghiurile sunt mai mari decat zero, dar egale , cu cat mai mari, cu atat iti fura volanul din mana , dupa viraj. Tendinta de a reveni la mers inainte. Ne oprim ca mai sunt zile.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alprazolam_2002
post 29 Aug 2010, 11:57
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 12 February 09
From: galati




salut,ia in imprumut fuzete complete de la dezmembrari si fa o proba.cam aceeasi problema am avut-o si eu la dsn..in final era fuzeta dreapta ovalizata.succes!


--------------------
dacia supernova/solenza clima/rapsodie - GL-06-YIV/GL-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kykymarius
post 30 Aug 2010, 00:23
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 5 March 09




salut. dak vrei o echilibrare buna dute la spalatoria aia de langa polivalenta. acolo le-am facut si ew. ce-i drept am cumparat 2 cauciucuri de la el (noi) si mi-a echilibrat rotile. acum la 160 nu face absolut nimik si iinainte cum treceam de 80-90 "dansa"volanul. pe gume am dat 100 lei/buc. salutare.


--------------------
dacia supernova 2001 clima - b 26 gkp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr04www
post 30 Aug 2010, 09:55
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.122
Joined: 13 October 09
From: Bucuresti




s-a mai rezokvat un pic treaba cu tremuratul.am mai schimbat un pivot care era cam distrus si parca nu mai face asa pana dupa 110.totusi de la janta aia stramba sa faca asa rau? e pusa pe spate nu ar trebui sa influenteze asa mult.
si cred ca iar s-a dereglat unghiul de fuga ca atunci cand virez la maxim iar face ca inainte de geometrie.

This post has been edited by tr04www: 30 Aug 2010, 09:56


--------------------
Renault Talisman Intense 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 31 Aug 2010, 23:03
Post #12


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Inainte de a face geometria, primul lucru care trebuie verificat e jocul tuturor componentelor directiei si schimbarea celor uzate. Faptul ca ai schimbat pivotul uzat dupa ce ai facut geometria, face ca geometria directiei sa nu mai fie corecta. Janta stramba chiar daca e pe spate, face sa trepideze masina.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RomeoNica71
post 3 Sep 2010, 20:35
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 7 December 08
From: suceava




Ceva asemanator am patit si eu.Tragea stinga si trepida volanul.Am echilibrat fata ,nu s-a schimbat nimic.Le-am schimbat īntre ele(pe fata),tragea dreapta.Atunci le-am permutat īntre ele cum m-a īnvatat un mos care facea directii cind aveam o 1300.Se schimba roata stīnga fata īn locul celei dreapta spate ,dreapta fata īn locul celei stīnga spate,si spatele pe partea lor se pun īn fata.Acum DSN-ul merge drept si nu mai trepideaza volanul.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - Sv-93-CRM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 06:15
Forum Renault