bielete:cadru motor si antiruliu, cum?
![]() ![]() ![]() |
bielete:cadru motor si antiruliu, cum?
YRX |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|||
Victorine |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
N-ar fi ceva iesit din comun
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Gata, le-am schimbat
![]() Metoda cu masina pe roti este mult mai buna, pe partea dreapta mi-a luat 5 min, dar pe stanga m-am chinuit ceva pentru ca bara venea intr-o alta pozitie fata de bascula si bieleta statea stramb. Cu putina parghie, cric si injuraturi am adus-o in simtiri si am montat-o si pe asta. Am facut cam asa operatiile: - desfacut piulita, scos surubul - ridicat un pic masina sa se mai relaxeze bara sa scot bucsa din centru - cu o parghie am cracanat putin sa bag pe aia noua - slabit cricul, pus surubul - impins bara cu cricul, apasat pe capul surubului, miscat, cautat pozitia cea mai buna - pus piulita si apoi stransa Legat de cuplu de strangere piulita e foarte ciudat. Fiind elastic tot ansamblul te cam fura, daca smucesti cheia faci cuplul imediat, daca mergi incet mai duce surubul. Rezultatul a fost cam 6-7 mm de filet liber dupa piulita, cred ca mergea si mai putin. Alea vechi le aveam mai stranse, asta fiind si cauza pentru care s-a rupt bucsa superioara de pe surub, restul erau OK. Am zis eu ca erau contrafacute dar cred ca stransul excesiv le-a stricat. Asa ca nu le strangeti mai mult. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Principala cauza vis a vis de uzura prematura este strangerea excesiva. Alta cauza frecventa este parcarea cu o roata pe bordura si cealalta pe trotuar, doar puntea fata, evident.
14 Nm nu este putin pentru bieleta antiruliu, pe filet trebuie pus si un cârmâz thread locker oricum. PS > pe pipa ghidonului de la bicicleta am scris urmatorul cuplu de strangere: max 8 Nm ! Pare foarte putin, nu-i asa ? ![]() This post has been edited by dr_mKe: 14 Jul 2014, 08:29 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
YRX |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu trebuie pus thread locker, piulita este cu autofranare.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Un plastic ordinar, n-am incredere. Data trecuta am pus si acum s-au dat jos cam greu
![]() Am gasit pe net, bucse din poliuretan pentru Clio. Ar fi interesant de incercat. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
YRX |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa doua zile de mers cu masina ... alta viata!
Mereu ma uimeste cum niste piese banale schimba comportamentul masinii asa de mult. O placere la viraje, schimbat de benzi etc. Asa aratau bieletele vechi (ma rog, au 1 an ![]() P1090803.JPG ( Size: 2.93mb ) Number of downloads: 354 P1090804.JPG ( Size: 3.01mb ) Number of downloads: 359 P1090808.JPG ( Size: 2.13mb ) Number of downloads: 353 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si iata ca bieletele Lemforder au ajuns la capatul vietii, dupa un an ...
![]() Sa mor eu daca inteleg ce dracu' au de se duc asa repede, noroc ca-s ieftine si le schimb cu masina pe roti in 15 min. Le-am inlocuit cu unele Moog. Atentie la astea Moog ca au surubul mai scurt decat normal si e chinuiala mare la montaj. Am folosit surubul Lemforder pana la urma. Asa arata Lemforder: P1110403_m.jpg ( Size: 95.96k ) Number of downloads: 217 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Ma sperii, Lemforder am pus si eu in primavara cand le-am schimbat... Contrafacute si astea sau calitate China?
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Contrafacute nu cred ca sunt, le-am luat de la Augsburg. Le-am strans la cuplu, dar tot s-au crapat garniturile de deasupra. Una o pierdusem deja pe drum.
Sa le vedem pe astea Moog. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Care sunt cuplurile de fixare a celor 3 suruburi de la bieleta de preluare cuplu?
Eu in manualul de service gasesc mai multe valori: 1. șuruburi de fixare a bieletei de preluare cuplu 10,5 daN.m 2. șuruburi bieletă de preluare cuplu pe cutie 3,5 daN.m 3. șuruburi bieletă de preluare cuplu pe cadru 6,5 daN.m Cel mai des prin manual vad 1 adica 10,5 daN.m fara alte valori mai mici asociate. Inca ceva pentru a fi clar: - prinderea pe cadru se face in partea mai lata a bileletei de preluare cuplu - dar prinderea pe cutie? Ca mie mi se pare ca atat partea mai ingusta a bieletei de preluare cuplu cat si tablita de fixare se prind ambele de cutie. Imi scapa ceva? Inca ceva: care e ordinea corecta de demontare / montarea a suruburilor? Se desface si tablita? Se lasa ultima la remontare? This post has been edited by madhorsefuzzy: 19 Nov 2015, 12:26 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
YRX |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
10,5 - 6,5 este la suportul motor de sus
Da' sa te vad eu cu dinamometrica pe burta sub masina ... ![]() In cutie intra ambele suruburi, tabla nu e neaparat nevoie sa o dai jos, doar daca nu intra noua bieleta. Sa sprijini motorul cu ceva sub baia de ulei (de preferat cric), altfel are o miscare spre inapoi cand desfaci suruburile si o sa te cam chinui cand montezi la loc. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai sunt la cura de slabire si o sa o sui pe o rampa.
![]() Cand a fost scoasa ultima data acum 2 sapt. aia veche sa-i verific jocul masina a fost tot pe rampa pusa. Atunci baiatu' de la vulcanizare a scos si tablia. La remontare nu s-a chinuit deloc, doar ca nu a folosit dinamometrica. Eu o sa o folosesc, numai ca nu stiu cuplul corect. 35Nm e putin? |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
YRX |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Putin... foarte putin...
![]() Conform manualului ai 105 Nm pe toate 3 suruburile. Este un tabel la "suport pendular motor" cu valorile pentru toti suportii motor. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ori e manualul meu "defect" ori imi face feste. Uite ce gasesc:
șuruburi bieletă de preluare cuplu pe cutie - 3,5 daN.m șuruburi bieletă de preluare cuplu pe cadru - 6,5 daN.m șuruburi suport pendular pe cutie - 3,5 daN.m Asta pentru : L90, și K7J sau K7M, și JH1 sau JH3 la "Cutie de viteze mecanică: Demontare - Remontare". ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
YRX |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ups! N-am mai vazut postarea si am strans sambata 105, 65 cu 35. Sper sa fie ok. O sa verific dupa ceva timp.
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:12 |