Cruise control, mentinere viteza constanta la drum lung
![]() ![]() ![]() |
Cruise control, mentinere viteza constanta la drum lung
modream |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|||
GIC |
![]()
Post
#2
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Eu am sa incerc sa prind un arc de pedala de acceleratie sa o fac "mai tare". Nu-mi suride sa pun arcul pe clapeta de aer sa nu am surprize cu cablul de acceleratie, dar problema e inca in studiu.
![]() |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Incercati cu un arc de la acceleratie de la berlina...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
jkno |
![]()
Post
#4
|
![]() Sfortza fie cu voi! Group: Members Posts: 153 Joined: 27 February 05 From: Arad ![]() |
QUOTE(modream @ 18 Mar 2005, 10:30) Propun un subiect de tuning logan: cruise control. Pe mine sincer ma doare piciorul si imi amorteste serios la drum lung din cauza pedalei foarte sensibile. In oras, cand exista activitate intensa a piciorului pe pedala, e altceva, dar in afara, daca soseaua e libera sau pe autotrada, cand vrei sa mergi constant cu o anume viteaz (110-120, sa nu ia nici prea multa benzina) e nasol. Mi se pare foarte obositor sa mentin pedala constanta ore intregi. Ca sa nu mai vb daca vreau sa ies si eu in excursie pe afara si tre sa merg 1000 km intr-o zi pe autostrada. Cred ca paralizez ![]() Personal nu ma prea pricep la gadgeturi de genul asta, insa cine are vreo idee realizabila practic poate sa-si dea cu parerea aici. Nu imi dau seama daca este sau nu posibil asta, dar putem incerca. Cat ar costa o instalatie? ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Logan Laureate 1.6
2004 Words are not enough...
|
|
AL |
![]()
Post
#5
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
se poate face asa ceva doar daca se poate gasi o solutie de comanda mecanica a clapetei de aer.... sistemul actual de acceleratie este mecanic intre pedala si corpul clapetei, acolo fiind potentiometrul care preia informatia privind pozitia pedalei de acceleratie... Pentru a face un sistemd e cruise control, informatia trebuie preluata direct de la pedala care devine astfel un dispozitiv de comanda electric si nu mecanic insa trebuie asigurata comanda mecanica a clapetei cu ajutorul unui actuator de tip motoras pas cu pas plus parghie.... sistemul necesita modificari atat ale corpului clapetei cat si ale pedalei de acceleratie si, evident, ale instalatiei electrice.... si toate astea doar pentru a se putea instala functia de cruise-control... care este doar o functie realizata de un dispozitiv electronic care are implementata o anumita logica de comanda si sistemul de comanda al vitezei constante.
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
costi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
phuiiii ! complicat.
Mai bine pui o caramida pe pedala. ![]() Acum serios nu poate fi preluat sistemul de dezmembrari? |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
andreic |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma indoiesc ca vei gasi ceva corespunzator la dezmembrari, iar ca sa o faci tu presupune asa cum s-a aratat mai sus o munca foarte laborioasa.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
asarban |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Teoretic se poate daca se gaseste posibilitatea de comunicare cu compul
Era un tip COSTI care facuse asa ceva pe DSN..nu vad de ce sa nu se poate face pe LGN Cei mai vechi stiu care e treaba Omuletul facuse si "Climatronic" in sensul ca duzele erau actionate mecanic, temperatura se regla automat (bine, nu ffff precisa dar..automata) Si avea si "cruise control" Doar ca avea un buton on/off.. |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
costi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Asta chiar ca nu-i imposibil;
Cum zicea Andrei trebuie sa-i spui calculatorului sa mentina parametrii constanti la o anumita comanda si sa sara la o alta (frina de eg); Daca insa presupune modificari la soft lucrurile s-ar putea complica. Liviu ce zice ? This post has been edited by costi: 21 Mar 2005, 15:46 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
asarban |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
NU presupune nici o modificare de soft
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
costi |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Un lucru nu prea inteleg (ma rog sint ele multe dar in cazul asta-i unu): care-i treaba cu pedala de acc la LGN de nu seamana cu SN sau SLZ?
Ca slava Domnului nu am avut o asemenea problema la nici una. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
mauru007 |
![]()
Post
#12
|
![]() sir Group: Members Posts: 437 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Asta e tot ce am gasit. Daca aveti rabdare sa cititi poate gasiti ceva folositor.
E vorba de montare cruise control pe Opel Vectra dar poate se poate adapta si la Logan http://tssd.web1000.com/systems/automotive...uiseControl.htm |
--------------------
Ford
Focus
2002/Ghia
- vl Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan |
|
tatabobu |
![]()
Post
#13
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Pentru date suplimentare despre sistemele cruise control:
http://auto.howstuffworks.com/cruise-control.htm |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
tonyX |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 11 January 05 From: Timisoara ![]() |
Chestia asta cu cruise control pe Logan mi se pare o aberatie, dar ma rog ..............poate unii presteaza mai mult de 5 - 600 de km pe zi. Baga vere cruise control daca nu poti fara ca nu se supara nimeni. Ce bine-mi prindea un sistem d-asta pe vechea berlina, sa blochez acceleratia la 80 km/h.
|
--------------------
Logan Laureate 1.6
- TM Mama timpitzilor e tot timpul gravida
|
|
marksman |
![]()
Post
#15
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Fiecare cu ideile lui. Eu, personal, nu simt lipsa cruise controlului. Am, in schimb, alte idei de tuning, dar din cauza dificultatilor financiare sunt inca in stadiul de idei si atat...
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
cg_ivan |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
Nu cred ca ar fi o problema prea mare adaptarea unui cruise control, sau chiar construirea unuia nou, orientat pe un microcontroller de tip PIC sau ceva similar.
Problema mare este ca ... nu stie sa schimbe viteza. Eu unul nu am vazut facilitati de cruise controll decat la masini cu cutii de viteze automate. Si ar mai fi de mentionat ceva... si anume fiabilitatea. Un sisetm de cruise controll este o jucarie simpatica dar poate deveni ucigas daca de pilda pe drum alunecos se deregleaza si va lasa fara frana de motor in conditii de carosabil alunecoss. QUOTE(modream @ 18 Mar 2005, 11:30) Propun un subiect de tuning logan: cruise control. Pe mine sincer ma doare piciorul si imi amorteste serios la drum lung din cauza pedalei foarte sensibile. In oras, cand exista activitate intensa a piciorului pe pedala, e altceva, dar in afara, daca soseaua e libera sau pe autotrada, cand vrei sa mergi constant cu o anume viteaz (110-120, sa nu ia nici prea multa benzina) e nasol. Mi se pare foarte obositor sa mentin pedala constanta ore intregi. Ca sa nu mai vb daca vreau sa ies si eu in excursie pe afara si tre sa merg 1000 km intr-o zi pe autostrada. Cred ca paralizez ![]() Personal nu ma prea pricep la gadgeturi de genul asta, insa cine are vreo idee realizabila practic poate sa-si dea cu parerea aici. Nu imi dau seama daca este sau nu posibil asta, dar putem incerca. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
unknown_web |
![]()
Post
#17
|
![]() VeeDub Group: Members Posts: 73 Joined: 20 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Cruise control necesita cutie de viteze automata. Si nu este recomandata folosirea lui pe vreme nefavorabila ( ploaie, ninsoare, polei ), poate sa destabilizeze masina ( proprie experienta ).
Se poate si pe cutie manuala, mentine viteza constanta intr-o anumita treapta de viteza ( vezi Megane ). This post has been edited by unknown_web: 24 Mar 2005, 17:10 |
--------------------
O masina.
Un model.
An/Versiune. Membrul 6666... Beware...
|
|
Andu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce-ar fi daca s-ar pune o piesa legata de cablul de accelratie, cam ca un piston in cilindrul sau. Pistonul ar culisa odata cu cablul de acceleratie. La comutarea unui buton pe on, ar porni un electromagnet care sa blocheze pistonul in pozitia in care este in momentul respectiv (aici lansam concurs de solutii constructive). Acest electromagnet ar putea fi decuplat fie de butonul apasat mai devreme, fie de aprinderea stopurilor de frana.
Masinile ceva mai moderne doatate cu asa ceva nu au cablu de acceleratie, ci un potentimoetru la clapeta, pe acelea sistemul fiind mult mai usor de implementat. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
draku |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
hai sa va spun cum a montat un amic de-al meu cruise-control pe un trabant
![]() undeva pe bord a montat un sist de comanda a schimbarii vitezelor la bicicleta (maneta de pe ghidon), iar celalalt capat la prins de pedala de acceleratie, intr-un loc determinat prin incercari, astfel incat daca "glumetii" de pe locul din dreapta umbla la maneta, sa nu poata accelera. sistemul functiona astfel: ajungea la viteza de "croaziera" si actiona maneta, acceleratia ramanand "blocata". cand vroia sa incetineasca, actiona maneta in sensul opus.... ![]() ![]() oricum sistemul functiona ok |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
costi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Mie asta mi se pare o falsa problema sau hai sa spunem, una teoretica;
In afara de cei 100 Km Buc-Pitesti si 60 Km Buc-Constanta sa-mi spuneti mie unde mergeti cu cruise control ! Chiar si pe alea doua folosirea dispozitivului este limitata, la cum se merge la noi. A daca mergi afara.... poate |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#21
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
de acord cu cel care pune problema unei astfel de imbunatatiri.
nu e un moft. dupa 500 km azi si eu as fi vrut un cruise control din acesta (am genunchiul cu probleme la piciorul cu care apas pe acceleratie, asa ca mi-ar prinde bine). daca se pune problema unde s-ar putea folosi, gasesc unde, caci sunt destule portiuni de drum drept in romania. prin urmare, in ceea ce ma priveste, daca ar fi numai 100 euroi i-as da si maine. m75 p.s. cineva spunea ca merge numai pe masini cu cutii automate. nu e adevarat. am mers cu un audi 80 obisnuit din 1988 care avea asa ceva si functiona perfect. |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
dizzy |
![]()
Post
#22
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Dragi co-forumisti,
Ca posesor de Logan si calator pe drumuri destul de lungi ma pasioneaza si pe mine ideea cruise-controlului. Ma gandeam la folosirea unui sistem mecanic care la apasarea unui buton sa retina cablul de acceleratie intr-o pozitie, iar la o alta sa-i dea drumul. Comanda de declansare poate fi data de apasarea pedalei de frana, de un switch pus pe pedala de ambreiaj sau de apasarea unui alt buton. Desigur, acesta nu este un cruise control ci un "sistem de mentinere a pozitiei pedalei de acceleratie". Nu e greu de facut dar mi-e teama ca fiabilitatea lui va fi destul de slaba. Inca mai caut solutii, cand am sa le gasesc am sa va anunt. Intre timp am invatat sa tin acceleratia si cu piciorul stang la drum intins. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
tunderbird |
![]()
Post
#23
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Andu @ 29 Mar 2005, 11:39) Ce-ar fi daca s-ar pune o piesa legata de cablul de accelratie, cam ca un piston in cilindrul sau. Pistonul ar culisa odata cu cablul de acceleratie. La comutarea unui buton pe on, ar porni un electromagnet care sa blocheze pistonul in pozitia in care este in momentul respectiv (aici lansam concurs de solutii constructive). Acest electromagnet ar putea fi decuplat fie de butonul apasat mai devreme, fie de aprinderea stopurilor de frana. Masinile ceva mai moderne doatate cu asa ceva nu au cablu de acceleratie, ci un potentimoetru la clapeta, pe acelea sistemul fiind mult mai usor de implementat. La motoarele de camion exista trei butoane pe bord si doua intreruptoare pe frana si ambreiaj. Unul din cele trei butoane este ON/OFF, iar celelalte doua de +/- care maresc/micsoreaza turatia motorului. Sistemul functioneaza astfel: Alde neamu' lu' Manivela accelereaza pana la viteza X dupa care apasa butonul ON, calculatorul motorului memoreaza turatia aferenta si o mentine pana cand este atinsa una din pedale ambreiaj s-au frana...in acel moment turatia scade la relanti, daca acceleratia nu este apasata. Butoanele de +/- servesc la setarea motorului pe o anumita turatie in caz de testarea motorului si/sau folosirea motorului de tractiune la antrenarea anumitor utilaje existente pe camion atunci cand sta pe loc. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Functia de blocare a turatiei nu merge realizata direct din calculator?Doar el stie tot timpul ce turatie are motorul, nu?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
klaus |
![]()
Post
#25
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic, ca vad multa lume care-si da cu parerea, sa faceti un studiu cum e cu acceleratia de la DSN la deal, cu clapeta de aer etc...
Dupa care asteptam pareri... Mai pertinente... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dsign |
![]()
Post
#26
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizzy @ 29 Mar 2005, 21:51) off-topic (si nu prea): am facut zeci de drumuri lungi, de cite 400-500km cu multe masini (dacie 1300, oltcit, aro, Logan, DSN) si nu am fost niciodata asa "obosit" la piciorul drept. cred ca exagerezi un pic aici amice, cu piciorul sting... on-topic: cred ca pina la urma, rolul acestui sistem ar fi acela de a gidila posesorul si de a atrage admiratia altora. Masina e mult prea usor de condus, chiar si la drum lung. |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#27
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
quote "off-topic (si nu prea): am facut zeci de drumuri lungi, de cite 400-500km cu multe masini (dacie 1300, oltcit, aro, Logan, DSN) si nu am fost niciodata asa "obosit" la piciorul drept"
sa intelegem ca daca pe tine nu te-a durut piciorul la drumurile lungi nu doare pe nimeni. se pare ca suntem citiva in aceasta situatie, dupa cum reiese de mai sus. crezi ca eu nu as vrea sa nu am aceste dureri suparatoare. personal as pune un cruise control, daca ar fi posibil, tocmai din acest motiv, si nu il vad ca pe un moft. totul este sa fie facut in asa fel incit sa nu afecteze masina. pina la ac. moment se pare ca nu a venit nimeni cu o solutie viabila, din pacate. imi ramine, prin urmare, varianta ca sa ma gindesc bine, ce masina imi voi lua, dupa actuala. m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#28
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
p.s. dear Dsign, acum vad ca ai numai 23 de ani. la virsta asta nici eu nu aveam probleme cu piciorul drept, cel cu acceleratia, care ar vrea cruise control. acum, din pacate, bun ar fi unul, dar mai rezistam.
m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
vali74 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 27 September 04 From: Timisoara ![]() |
Salut,
Acum citiva ani buni am avut un R-20 TX, model 1984. Fiind versiunea de top, era prevazut cu o serie de gadgeturi, destul de rare la vremea aceea, inclusiv un sistem de cruise-control. Motorul era alimentat prin carburator, deci nu exista ECU. Sistemul cruise-control avea: - o cutie in partea laterala a motorului, cu o parte mecanica destul de complexa(nu m-am incumetat sa-mi bag nasu':)) , care avea rolul de-a comanda cablul de acceleratie - indicatori - led- in dreptul vitezometrului de pe bord - 2 butoane bipozitionale plasate pe volan ce aveau rolul de-a seta viteza de croaziera, vizualitzata prin led-urile de pe cadranul vitezometrului Practic, odata ajuns in treapta a 5-a, setam viteza dorita folosind butoanele de pe volan, activam sistemul , care prelua controlul cablului de acceleratie. Sistemul era automat decuplat la apasarea usoara a ambreiajului sau a franei. Sistemul nu se dezactiva in cazul apasarii pedalei de acceleratie. Partea dragutza era faptul ca se putea accelera/decelera setind doar o viteza mai mare/mica din butoanele de comanda. (a nu se confunda decelerare cu franare:-) ) Off topic: Am folosit masina cam 40k km, iar sistemul nu a fost activat mai mult de 2k km. Tinind cont de complexitatea unui asemenea sistem, si de implicatiile grave pe care le poate genera in cazul unei defectiuni, personal ma abtin de la orice recomandare. |
--------------------
Logan 1.4 Laureate
Logan 1.4 Laureate
- CJ 07-VAL
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#30
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Orice sistem mecanic de fixare a cablului de acceleratie eu zic ca trebuie exclus din start, mai ales unul artizanal. Am citit de persoana cu Trabantul si trebuie sa spun ca ii admir curajul. Insa daca ceva merge prost atunci s-ar putea bloca comanda acceleratiei, lucru deloc de dorit.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:17 |