DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Despre uleiuri..., ... IARASI!!!

andreic
post 17 Mar 2005, 22:19
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Cu temperaturile ai dreptate cadepasesc uneori si 70 grade la nivelul solului.
Mai am o intrebare pentru tine te rog , cam ce temperatura este de obicei la ulei??


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 mpi - B-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreic
post 17 Mar 2005, 22:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




rdsign te mai inebunesc cu inca o intrebare, cum este cu capacitatea de lubrifiere in functie de temperatura precum si cu capacitatea de curgere, da-mi si mie niste detalii asa mai babeste te rog??


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 mpi - B-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 17 Mar 2005, 23:11
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 25 December 04
From: Craiova




QUOTE(andreic @ 17 Mar 2005, 22:19)
....... cam ce temperatura este de obicei la ulei??
*



Nu stiu la Logan. Pe vremuri cand aveam Oltcit am avut montate sonde si indicatoare VDO pentru presiune si temperatura ulei si pot sa-ti spun ca vara ajungea frecvent la 140 gr.
Nu e cazul Loganului care are motor racit cu apa dar daca termostatele deschid undeva in apropiere de 100 gr., fii convins ca temperatura uleiului este oricum binisor peste.

This post has been edited by rdesign: 17 Mar 2005, 23:26


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 17 Mar 2005, 23:52
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 25 December 04
From: Craiova




@ adreic : Nu vreau sa-ti bag mortu in casa.De fapt la acest capitol ignoranta este cea mai buna.
Voi incerca pe scurt sa-ti explic dupa minima mea cultura generala.
1. Uleiul trebuie sa aiba doua caracteristici principale: viteza de curgere adica sa ajunga la rece cat mai repede in toate punctele ca sa asigure lubrifiere si viscozitate ca sa adere si sa nu se rupa pelicula. Mai trebuie sa aiba si un punct de inflamabilitate ridicat ca sa nu se arda adica sa-l consume motorul. De aici compromisul adica introducerea de esteri care ii dau stabilitatea viscozitatii in functie de temperatura. Si acestia au dezavantajul ca induc volatilitate adica pierdere de ulei prin evaporare.Lupta intre marile companii se duce in gasirea celui mai bun echilibru.
2. Se pare ca exista o adevarata teorie a conspiratiei in recomandarea uleiurilor cu vascozitati reduse din partea marilor producatori. In urma crizei mondiale a petrolului, in studiile internationale se raporteaza consumuri mai mici de combustibil care se realizeaza prin motoare si sisteme de alimentare mai performante dar si prin aceste uleiuri cu vascozitati reduse care de fapt faciliteaza un consum mai mic. Acum trebuie facuta o diferenta intre aceasta diminuare a consumului la nivel macro, adica mondial, si cel individual. Adica poti merge si cu apa in loc de ulei ca daca te lasi greu in acceleratie va consuma mult mai mult decat cu un ulei vascos dar cu un regim ponderat si care iti va proteja motorul mult mai bine. Chiar si daca mergi cu farurile aprinse iti va consuma mai mult.
3. Privitor la uleiurile sintetice, chiar si cele declarate fully synthetics,ele sunt de doua tipuri respectiv din grupa III si din grupa IV.
Primele desi declarate sintetice au la baza tot componenta minerala dar sunt foarte aditivate. Cele intradevar sintetice (adica cu fiecare molecula obtinuta prin sinteza) se pare ca sunt putine si astea sunt AMSOIL, MOBIL 1 si RED LINE. Lider insa pare a fi AMSOIL insa din pacate nu intra pe piata noastra.

This post has been edited by rdesign: 17 Mar 2005, 23:54


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TurboZZZ
post 18 Mar 2005, 01:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 5 November 04




In legatura cu uleiurile...eu sint f multumit de Mobil synth S 5w-40...e ceva mai ieftin decit Mobil1 se gaseste in Cora sau Metro. Majoritatea uleiurilor sintetice tin foarte bine 15000 KM dar este bine sa schimbi filtrul la 5000. Un avantaj la uleiurile sintetice este rezistenta mai mare la rupere a peliculei de ulei in caz de turare brusca a motorului...pentru informatii suplimentare cautati si voi pe net "oil bible"


--------------------
Volvo 480 Turbo Logan Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 14:16
Forum Renault