DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> despre SLZ electrice, discutii in urma unui topic de la Stiri

StefanT
post 18 Mar 2005, 20:09
Post #31


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(bogdan_o @ 18 Mar 2005, 21:51)
Depinde de cati volti se discuta. De-abia atunci se poate discuta de amperi. bateria de la masina are 13-14V si 55Ah. Si nu m-am curentat niciodata, nici chiar daca am tinut mainile pe borne. Deci treaba cu 70mA pica pana nu se stabileste voltajul. Pai un amarat de transformator scoate cam 500mA si e inofensiv. Bine, daca se dicuta de 200V si 50A atunci da, te prajesti.
*


exact ideea mea, bogdane...dar nu au intels-o toti...la masina cat am umblat si rasumblat si nu am dansat niciodata....daor cand mai dezizolam firele cu dintii ma mai gadila nitel.. acum vreo 5 ani aveam si eu frica asta si cand i-am zis unui electrician ca nu pun mana ca ma curentez a ras de mine wink.gif ....deci te curentezi mai degraba la voltaj mare si amperaj mic decat la voltaj mic si amperaj mare...dovada: bateria auto


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 19 Mar 2005, 01:49
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(Steffyx @ 18 Mar 2005, 22:09)
deci te curentezi mai degraba la voltaj mare si amperaj mic decat la voltaj mic si amperaj mare...dovada: bateria auto
*


Imi pare rau sa-ti spun dar nu e nimic mai fals. Este un fapt dovedit ca amperajul este cel care ucide, nu voltajul. 12 volti aia nu-i simti pentru ca ai curent continuu - de foarte multe ori mai inofensiv decit cel alternativ. Pune mina pe redresor la 12 v alternativ si ai sa il simti decent.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 19 Mar 2005, 09:59
Post #33


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Bihomoldoveanul @ 19 Mar 2005, 03:49)
Imi pare rau sa-ti spun dar nu e nimic mai fals. Este un fapt dovedit ca amperajul este cel care ucide, nu voltajul. 12 volti aia nu-i simti pentru ca ai curent continuu - de foarte multe ori mai inofensiv decit cel alternativ. Pune mina pe redresor la 12 v alternativ si ai sa il simti decent.
*


si crezi ca matalutza ca eu atunci cand imi pun bateria la incarcat port manusi speciale? nu, tot cu manutza fac treaba...si apropo, sa stii ca la redresor tot continuu ai wink.gif ..pt asta ai puntea aia de 4 diode, sa iti transforme din alternativ in continuu...
dar sa luam alt caz...am destule transformatoare, care dau alternativ de 12, 14, 20 de v si fix 1 amper....iar la 20 de V, 1 A, curent alternativ, poti sa fii sigur ca nu am simtit nimic dry.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 19 Mar 2005, 12:22
Post #34


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Adevaraul este ca amperajul ucide, dara asta numai in combinatie cu un voltaj corespunzator. Poate mai stiti experimentele alea din generala cu balonul si cu scanteile sau cu scosul puloverului de lana cand ies scantei. Acele scantei sunt generate de un curent de (atentie) 20.000 V. Enorm, dar cu amperaj foarte foarte mic. De aceea sunt inofensive.

A fost mai demult un documetar despre inchisori care erau strajuite de garduri electrice. Acele garduri aveau 50V alternativ si 3Ah in stand-by. Deci daca puneai mana pe ele simteai, dar curentul nu era mortal. Daca insa se mentinea contactul mai mult de cateva secunde un sistem detecta acest lucru si facea sa creasca amperajul la 13 Ah, doza mortala la respectivul voltaj. Sistemul in sine era facut asa ca sa nu omoare din prima ci intai sa avertizeze.

Deci nu cred ca se poate de discuta de doze mortale doar vorbind de volti sau doar de amperi. Asa nici 55Ah nu sunt mortali, la fel cum nici 20.000 nu sunt mortali. Ideea e ca trebuie dicutata combinatia voltilor cu amperii.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 19 Mar 2005, 12:32
Post #35


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(bogdan_o @ 19 Mar 2005, 14:22)
Ideea e ca trebuie dicutata combinatia voltilor cu amperii.
*


up.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 19 Mar 2005, 15:09
Post #36


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




In ce priveste compatibilitatea cu restulaccesoriilor pe 12V nu cred ca e greu. Se monteaza un transformator si gata. Nu asta e problema. Si nu cred, asta ca idee, ca viitorul apartine masinilor electrice. Elapartine celor alimentate cu celule de hidrogen. Se incarca mai repede, au autonomie mai mare, greutatea sistemul nu este atat de mare ca in cazul motoarelor electrice (unde bateriile au cel putin 30-40% din greutatea masinii) si este la fel de nepoluant. In urma procesului de functionare a masinii rezulta apa chiara, deci poluare = 0. Ba mai poluante ar fi cele alimentate cu energie electrica pentru ca inca energia electrica se obtine din arderea combustibilor fosili, din atomocentrale, etc.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 19 Mar 2005, 15:46
Post #37


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(bogdan_o @ 19 Mar 2005, 17:09)
In ce priveste compatibilitatea cu restulaccesoriilor pe 12V nu cred ca e greu. Se monteaza un transformator si gata. Nu asta e problema. Si nu cred, asta ca idee, ca viitorul apartine masinilor electrice. Elapartine celor alimentate cu celule de hidrogen. Se incarca mai repede, au autonomie mai mare, greutatea sistemul nu este atat de mare ca in cazul motoarelor electrice (unde bateriile au cel putin 30-40% din greutatea masinii) si este la fel de nepoluant. In urma procesului de functionare a masinii rezulta apa chiara, deci poluare = 0. Ba mai poluante ar fi cele alimentate cu energie electrica pentru ca inca energia electrica se obtine din arderea combustibilor fosili, din atomocentrale, etc.
*


de acord cu tine dar deja ne indepartam de subiect unsure.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 22 Mar 2005, 11:50
Post #38


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.705
Joined: 1 November 04
From: sat




Vreti sa vedeti o masina "electrica" adevarata? Cautati la www.toyota.com dupa Toyota Prius. Pretul o sa va sperie un pic, e cam 2 x Logan Ambition


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 22 Mar 2005, 17:12
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




bogdan_o transformatorul nu functioneaza in curent continuu.happy.gif

Motorul de pe SLZ cred ca are in jur de 110kg. Bravo Reno pentru galeria de admisie din plastic.

SLZ aia electrica e o incercare cu SUPER LOW budget asa ca nu are sens sa o distrugem de acum. Oamenii au incercat si reusit ceva. Cu ceva mai multi bani (foarte multi) bagati intr-o parte de control computerizat corespunzatoare, cu un motor mai bun, cu niste baterii mai sanatoase era altceva....


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 15:01
Forum Renault