DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aprindere electronica Malvina, nu-i dau de capat

andrei2477
post 7 Jul 2009, 09:57
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 14 May 09




are cineva montata o astfel de aprindere electronica? eu am montat-o de 3 ori si de fiecare data motorul nu mai porneste! trebuie facute ceva reglaje? multumesc!

Nova GT '99


--------------------
Dacia Nova GT 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctorasul
post 7 Jul 2009, 10:44
Post #2


Membru imbatranit


Group: Validating DaciaClub
Posts: 1.603
Joined: 13 November 06
From: Pitesti




Parca trebuie dat jos condesatorul de pe delcou,ai incercat fara el? smile.gif


--------------------
Dacia Dacia 92 - ot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei2477
post 7 Jul 2009, 16:37
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 14 May 09




pe ala nu l-am dat jos ! am sa-o montez fara condensator sa vad ce se-ntampla!


--------------------
Dacia Nova GT 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 9 Jul 2009, 00:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Eu am una pe masina de 8 ani.
In prospect reiesa ca trebuie sa maresti distanta dintre platini + aia de la electrozi buji. Am facut cum scria si mergea mai prost, asa ca am revenit la distantele normale si functioneaza bine cu aprindere. Am facut probe si cu condensator si fara, nu se simte diferenta, cel putin eu nu o sesizez asa ca l-am lasat si pe ala in circuit.
Presupun ca ai legat bine aprinderea ca de altfel este destul de greu sa gresesti montajul.
A ta este noua? Da si tu mai mai multe amanunte ca e posibil sa fi evoluat de acum 8 ani.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei2477
post 9 Jul 2009, 08:51
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 14 May 09




am legat firele exact cu scrie pe ele! in prima faza am marit distanta la platini si bujii, nu pornea! am revenit la distantele anterioare, tot nu porneste ! cum scot aprinderea electronica, o ia la sfert ! ma duc acu' sa-i scot condensatorul ! ma enerveaza la culme ca nu sta la relanti cand e rece motorul, tre' sa stau sa se incalzeasca, dupa aia pot pleca ! Aprinderea e noua, luata din magazin!

9 Jul 2009, 15:02:
nu merge nici cu condensatorul scos! renunt la ea ! cele mai proaste aprinderi electronice! Nu cumparati de-astea !!!

This post has been edited by andrei2477: 9 Jul 2009, 15:02


--------------------
Dacia Nova GT 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 9 Jul 2009, 22:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Probabil ca s-a ars tranzistorul final. Daca tot ai dat banii pe ea macar solicita sa ti-o schimbe.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 30 Aug 2009, 10:52
Post #7


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




Daca nu scoateti condensatorul din circuit riscul este foarte mare sa se strice aprinderea - deci mare atentie - oricum condensatorul este inutil atunci cand ai aprindere electronica.Este bine sa fie lasat pe delco ( cu borna de + in aer) pentru rezerva in caz ca se strica aprinderea electronica.

Aprinderile Malvina sunt OK, mai elegante un pic sunt cele de la Gotronic.


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 30 Aug 2009, 19:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Personal consider ca aprinderea Gotronic nu arata deloc elegant, din contra arata ca un apendic pe bobina. Eu la aprinderea Malvina i-am schimbat firele cu altele un pic mai lungi si am montat-o ca modul pe caroserie. Asa arata mult mai bine.
Daca vorbin in schimb de fiabilitate si dam crezare parerilor posesorilor, atunci se pare ca Gotronic e mai buna decat Malvina.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacksnake
post 2 Sep 2009, 23:53
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 29 April 09




daca porneste la sfert fara apriderea aia de ce mai insisti sa o montezi???
pana la urma asta e ideea, sa porneasca bine si sa arda complet.
arderea nu stiu cat de buna este, dar daca pornirea este buna eu zic sa nu te mai stresezi cu acareturi dinastea...multe dacii au probleme ca nu pornesc la prima cheie asa ca esti norocos wink.gif
eu am montata o astfel de aprindere electronica (nu de la aceeasi firma) si m-a ajutat exact in privinta asta a pornirii in principiu, altfel nu o montam

This post has been edited by blacksnake: 2 Sep 2009, 23:56


--------------------
Dacia Nova GT 1999
Dacia Nova GT
mandru de masina, si mai mandru de sofer...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 3 Sep 2009, 07:18
Post #10


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Daca va osteneati sa rasfoiti topicurile gaseati si alte discutii pe tema celebrelor aprinderi electronice Gotronic si Malvina.

Ca sa fac un scurt rezumat:
- Gotronic chiar merita pusa pe masina;
- Malvina : nici nu merita sa-i pronunti numele ... este varza!

Succesuri!


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 3 Sep 2009, 09:48
Post #11


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(andrei2477 @ 9 Jul 2009, 08:51)
am legat firele exact cu scrie pe ele! in prima faza am marit distanta la platini si bujii, nu pornea! am revenit la distantele anterioare, tot nu porneste ! cum scot aprinderea electronica, o ia la sfert ! ma duc acu' sa-i scot condensatorul ! ma enerveaza la culme ca nu sta la relanti cand e rece motorul, tre' sa stau sa se incalzeasca, dupa aia pot pleca !  Aprinderea e noua, luata din magazin!

<span class='edit'>9 Jul 2009, 15:02:</span>
nu merge nici cu condensatorul scos! renunt la ea ! cele mai proaste aprinderi electronice! Nu cumparati de-astea !!!
*



Aparent motorul merge la fel, dar condensatorul "jeneaza" aprinderea, ESTE IMPORTANT SA FIE SCOS LA MONTAREA APRINDERII

Eu am Gotronic si motorul merge foarte bine cu ea. Din experienta/patania mea totusi, verifica si restul elementelor aprinderii (eu aveam cablurile de inalta tensiune duse si motorul era mort si cu aprindere si fara).

Daca ai posibilitatea verifica aprinderea electronica pe alt motor sau pe banc. Chiar daca e noua, si eu am luat o aprindere noua (un pic murdara cind am scos-o din cutie) care s-a dovedit prajita si repusa la vinzare.

Bafta


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 4 Sep 2009, 15:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Inainte de GTi, am avut si eu "electronica" pe Dacia 1100, si apoi pe 1300 (din pacate, eu sunt electronist...) Prima calitate a aprinderii electronice e ca nu mai ai treaba cu platina (viata ei devine mai lunga decat a masinii). In principiu, ar trebui sa imbunatateasca si scanteia la pornire (pornirea poate fi greoaie si din alte motive, nu e obligatoriu sa apara imbunatatire spectaculoasa!)
La amplificatoarele de curent de genul "malvina", inversarea celor 2 fire care se conecteaza la bobina "asigura" defectarea tranzistorului care preia rolul ruptorului, acesta fiind "defectul" cel mai curent (e foarte usor de "realizat" acea inversare, destui "de meserie" au patit-o!)
Toate cele bune!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 4 Sep 2009, 15:35
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




QUOTE(gti98 @ 4 Sep 2009, 15:11)
La amplificatoarele de curent de genul "malvina"
*



Eu nu sunt electronist dar stiu ca aprinderea malvina nu amplifica nici un curent, ci doar preia rolul platinii de intrerupator de forta. In acest caz platina are doar roulul de comanda, functionand la un curent mic, curentul de lucru fiind "intrerupt" de aprinderea electronica.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Sep 2009, 20:25
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




exact asta si face smile.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 6 Sep 2009, 08:31
Post #15


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(TAI @ 4 Sep 2009, 15:35)
Eu nu sunt electronist dar stiu ca aprinderea malvina nu amplifica nici un curent, ci doar preia rolul platinii de intrerupator de forta. In acest caz platina are doar roulul de comanda, functionand la un curent mic, curentul de lucru fiind "intrerupt" de aprinderea electronica.
*



Pai asta inseamna amplificator de curent. Curentul acum mic care parcurge platina comanda prin intermediul amplificatorului curentul mare care parcurge bobina de inductie


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 6 Sep 2009, 15:25
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Aprinderea electronica are aplicat la intare curentul din circuitul platinei ce are in acest caz intensitatea mica, iar la iesire furnizeaza un curent amplificat pana la o intensitate ce este aproximativ egala cu cea a curentului din circuitul aprinderii clasice, adica fara aprindere electronica.
Ceea ce vreau eu sa spun este ca nu este amplificat curentul din circuitul bobinei el fiind acelasi cu sau fara aprindere.
Imbunatatirea scanteii, a aprinderii sau a randamentului sunt doar povesti de marketing, dar totusi trebuie mentionat ca motorul se comporta ca si cum ar avea platini noi in permanenta, asta datorita eliminarii uzurii platinilor, acesta de fapt fiind si singurul beneficiu.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 6 Sep 2009, 20:15
Post #17


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(TAI @ 6 Sep 2009, 15:25)
Imbunatatirea scanteii, a aprinderii sau a randamentului sunt doar povesti de marketing, dar totusi trebuie mentionat ca motorul se comporta ca si cum ar avea platini noi in permanenta, asta datorita eliminarii uzurii platinilor, acesta de fapt fiind si singurul beneficiu.


Hmmm, ba e posibil sa fie si un simbure de adevar aici. Am vazut un filmulet cu un ruptor in lucru cu circuit de aprindere clasic. Pai lucra cu arc continuu la platina...

Iar asta nu inseamna numai uzura platinii, asta atinge si timpul, respectiv, panta de variatie a curentului prin bobina, cu efect direct asupra tensiunii inalte aplicate bujiei.
Daca prin montarea aprinderii dispare arcul ala care lungeste descarcarea bobinei si "indulceste" panta de variatie a curentului, tensiunea indusa in secundarul bobinei este mai mare. Un prim avantaj.

Al doilea vine de la performantele aprinderii. Daca poate controla panta de variatie a curentului functie de conditiile de lucru ale motorului (turatie, temperatura) (si se poate), atunci e posibila obtinerea unei tensiuni inalte cvasi-constante, pentru o plaja larga de regimuri de lucru ale motorului.


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Sep 2009, 22:54
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ideea e ca la anumite turatii (mari) platina incepe sa vibreze si nu mai face contact ferm ceea ce la 3A cit ia bobina conteaza mult fata de un 100mA cit ia o platina electronica iar comanda data la turatii mari e ferma

e cam acelasi lucru ca un releu (de faruru de ex)

This post has been edited by bygy007: 6 Sep 2009, 22:56


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 22:28
Forum Renault