Toyota acuzata de distrugerea dovezilor, In procese impotriva sa
![]() ![]() ![]() |
Toyota acuzata de distrugerea dovezilor, In procese impotriva sa
dizzy |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.088 Joined: 11 February 04 ![]() |
|
||
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|||
VladSoare |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Și eu cred la fel.
Cînd lucram ca programator, un coleg de-al meu, sătul de plîngerile clienților cum că aplicația nu merge, a făcut o chestie isteață. A făcut un mecanism care monitoriza fiecare mișcare a utilizatorului, fiecare meniu deschis, fiecare buton apăsat, etc. Tot. Și salva totul într-un fișier. Cum plîngea un client că nu merge, el îi dădea imediat peste bot: "păi normal că nu merge dacă ai apăsat pe Închide fără să salvezi mai întîi. Nu ți-am zis să apeși pe Salvare?" ![]() Poate ar trebui să facă și constructorii de mașini un fel de cutie neagră care să stocheze toate datele tehnice posibile, inclusiv pozițiile pedalelor, a volanului, etc. etc. Ca la avioane. În caz de accident pun calculatorul pe ea și văd exact ce-a făcut berbecul. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
driverx |
![]()
Post
#33
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pe dracu nu exista vacuum. Sa calculeze astia la vreo 3000 rot/min, cu WOT la un motor de peste 1.5- 2 litri (ca doar suntem prin America) sa vada cat aer intra in motor intr-o secunda. Daca chiar n-ar fi vacuum, ar insemna ca tot aerul ala care a ajuns in acea secunda sa se chinuie el singur nerabdator sa intre in motor
![]() Dupa zeci de ani s-au gasit astia sa explice problemele servo-franelor. Cum ziceam, is penibili rau. Argumente dinastea, cel putin in ochii mei ma fac sa ma gandesc cat de imputita e treaba de fapt. In ochii unui necunoscator, pare treaba atent studiata, bine argumentata. Cum ziceam, cu asemenea bullshituri manipulezi prostimea americana... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Și altă chestie: să zicem, prin absurd, că n-ar mai funcționa asistarea frînei. Și ce dacă? Juma' de secol au mers mașinile cu frîne fără servo și acuma gata, dacă n-avem servo intrăm în stîlpi. Ce să spun...
Mi s-a stricat și mie servofrîna în timpul mersului la Dacie (nouă, nici o mie de kilometri n-aveam cu ea) și n-am intrat în decor. Frîna foarte bine și fără servo, doar că apăsam ceva mai tare. Poți să blochezi roțile liniștit și fără servofrînă (bine, exceptînd poate cazul în care ești o fătucă de vreo 40 de kile care n-a mîncat nimic de dimineață). Chestia cu "minimal stopping power" e o tîmpenie ziaristică. This post has been edited by VladSoare: 12 Nov 2009, 11:48 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
tuner |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.556 Joined: 27 September 05 From: BrAsOv ![]() |
ma e ciudat de tot dar e posibil ca franele sa fie ineficente la motoarele lor mai ales daca au cai multi
un motor turat la maxim cam greu sa il opresti numa din frane mai ales ca e cutie automata care cand intampina sarcina schimba treapta inferioara deci e o nebunie singura solutie sa opresti motoru sau sa treci cutia pe neutru |
--------------------
am avut o dacie
131o L
mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#36
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
e obligatoriu ca franele sa fie mai puternice decat motorul.
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
brunner |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 25 January 04 From: ... ![]() |
O fi, dar cand mai pui si inertia masinii la 150km/h, ciuciu.
|
--------------------
M
M
1
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Să fii la 150 km/h și tocmai atunci să se întîmple simultan următoarele:
- să rămîi fără servofrînă - să se tureze motorul singur - să se strice mecanismul care nu permite accelerarea dacă apeși pe frînă (toate mașinile cu cutie automată îl au) - butonul de oprire a motorului să nu aibă nici un efect, nici chiar dacă scoți cartela - cutia de viteze să rămînă blocată în Drive - toate astea să se întîmple exact în clipa în care ai nevoie de o frînare extrem de puternică (presupunem totuși că la 150 te afli pe o autostradă cît de cît liberă, unde foarte rar se întîmplă să ai nevoie să te înfigi în frînă cu toată puterea) Sînt de acord că fiecare dintre lucrurile de mai sus se poate întîmpla. Dar chiar toate deodată? Hai să fim serioși, cîte șanse sînt ca absolut toate sistemele mașinii să comploteze să se strice împreună exact în momentul în care te afli la 150 km/h, exact în momentul în care ai nevoie de cea mai puternică frînă posibilă? Nici eu n-am în general încredere în electronică, însă vorbim totuși de mai multe sisteme independente care ar trebui să crape simultan! Eu nu cred așa ceva. E posibil să existe o scamă și motorul să se tureze într-adevăr singur, iar șoferul să se sperie și să nu mai știe cum să reacționeze. Asta da. Asta cred că se poate întîmpla. Și tractorul meu din semnătură se turează singur cîteodată, cînd e rece. E probabil un senzor defect și încă nu m-am învrednicit să investighez problema mai îndeaproape. Încă n-am intrat în stîlp cu el, totuși. Dar e drept că nu prinde 150 nici la vale, cutia de viteze e manuală, iar contactul e clasic, cu cheie. Deci nu sînt în pericol. Controlul e 100% la mine. ![]() This post has been edited by VladSoare: 13 Nov 2009, 14:43 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
aphophis |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
devine din ce in ce mai interesant. Desi cei de la toyota zic ca problema e de la covorase, totusi toyota a fost de acord sa faca schimbari la pedala de acceleratia pe modelele implicate (~3.8 milioane de masini). Cica pun la bataie 5,6 miliarde de dolari pt asta. Acuma numai eu sunt suspicios aici?
' QUOTE While Toyota maintains its position that recent accelerator issues have only to do with floor mats, the company has reportedly agreed to "make changes to gas pedals in certain U.S. models under an agreement with the National Highway Traffic Safety Administration." That means that 3.8 million Toyota products – among which are the Camry, Avalon, Prius, Tacoma, Tundra, and Lexus IS250, IS350, ES350 – will be recalled to address the accelerators. With negotiations said to be ongoing between the NHTSA and Toyota, the automaker hasn't said what those changes will be, nor has it stated exactly when the recall will begin. According to Reuters, Toyota has a $5.6 billion slush fund to pay for recalls so the repair costs, while sure to be intergalactic, shouldn't affect earnings. The company can only hope now that the rumors, current lawsuits, other current lawsuits, yet-to-be-filed lawsuits, and the 24-hour news cycle don't do the kind of damage that is much worse than merely financial. http://www.autoblog.com/2009/11/15/toyota-...dals/2#comments |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#40
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi să nu cumpărați Toyota, că dacă nu știți a scrie, probabil că nici a conduce, și atunci se întâmplă ca mai sus...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aphophis |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
iar faptul ca toyota face recall , obligata de nhtsa e doar o chestie prin care toyota nu stia cum sa mai scape de cateva miliarde de dolari nu?
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#42
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi face pentru că-i obligată de o comisie pro GM...
![]() Apropo de sisteme de frânare și cutii automate... N-am făcut AR și nici nu sunt 100% familiar în legătură cu modul de funcționare al unei cutii automate clasice, dar tare am impresia că atunci când se apasă frâna, indiferent cât de turat e acel motor, se cam decuplează transmisia către roți, iar dimensionarea sistemului de frânare se face la orice mașină de vreo 3-4 ori mai puternic decât motorul... Așa că și la 150 Km/h cu motorul în limitare ar fi suficientă o frânare hotărâtă pentru a opri mașina... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aphophis |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
pai tocmai asta e, ca se pare ca unii apasau frana si masina nu frana
![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#44
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi nu apăsau frâna... apăsau accelerația... Probabil că ai văzut faptul că, la majoritatea mașinilor americane, a fost necesară scrierea direct pe pedala de frână a cuvântului BRAKE...
Nu există așa ceva! Ce legătură, fie ea și electronică, ar face ca apăsarea frânei să accelereze motorul? This post has been edited by R19/16v: 20 Nov 2009, 00:22 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aphophis |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
acuma hai sa fim seriosi. S-au adunat toti prostanii numai la toyota? De ce doar toyota are probleme din astea?
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE dar tare am impresia că atunci când se apasă frâna, indiferent cât de turat e acel motor, se cam decuplează transmisia către roți, Transmisia nu se decuplează niciodată cît timp selectorul este în Drive. Numai în Neutral sau Park se decuplează. În Drive roțile sînt permanent legate la motor, prin intermediul convertorului hidraulic. Toate automatele (sau cel puțin toate de care știu eu) au un sistem de protecție care nu permite accelerarea și frînarea în același timp, deci teoretic cînd apeși pe frînă motorul nu mai trebuie să accelereze (nici chiar dacă presupunem că apeși pe accelerație în același timp). Sigur însă că acest sistem se poate și el strica, la fel ca oricare altul. Mașinile așa-zis "moderne" nu mai au cablul de accelerație legat direct la clapeta de aer, ci doar la un potențiometru. Calculatorul citește poziția potențiometrului și deschide clapeta de aer în funcție de cît de mult i se pare lui că ai fi apăsat pe pedală. Dacă potențiometrul este defect, motorul se poate tura singur. Dar deja trebuie să fie două sisteme stricate simultan (accelerarea fără motiv, plus lipsa blocării accelerării cînd apeși pe frînă). Încă mai ai o opțiune: poți scoate cutia din Drive în Neutral, dacă e cu levier. Dacă nu e cu levier, ci cu comandă electronică (buton), atunci teoretic e posibil să încerci s-o scoți din Drive și ea să-ți zică "hai sictir!" Dar asta ar însemna trei sisteme diferite și independente stricate simultan. Încă mai ai o opțiune: aceea de a opri motorul, dacă e cu cheie. Dar dacă e cu cartelă și buton, atunci e posibil ca atunci cînd apeși pe buton să-ți dea cu flit. Dar asta ar însemna patru sisteme diferite și independente stricate simultan. Nu cred că se poate întîmpla așa ceva în practică. Nici chiar la daciile din '70 toamna nu se stricau patru lucruri vitale în același timp. QUOTE S-au adunat toti prostanii numai la toyota? De ce doar toyota are probleme din astea? Nu cred că numai Toyota are. Cred că doar cele de la Toyota sînt mediatizate. Așa cum posesorii români de Golfuri și Passaturi rîd de Renault cînd are cea mai mică problemuță, în schimb la nemțeștile lor li se pare normal orice, tot la fel americanii au tendința de a ierta totul la mașinile americane și de a sări la beregata japonezilor pentru orice fleac. This post has been edited by VladSoare: 17 Nov 2009, 11:24 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#47
|
![]() - Group: Members Posts: 22.615 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 17 Nov 2009, 11:20) Așa cum posesorii români de Golfuri și Passaturi rîd de Renault cînd are cea mai mică problemuță, în schimb la nemțeștile lor li se pare normal orice Ce ma distreaza cand vad intrarile de la parcurile de dezmembrari pline de germane scumpe. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#48
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 17 Nov 2009, 11:20) Transmisia nu se decuplează niciodată cît timp selectorul este în Drive. Numai în Neutral sau Park se decuplează. În Drive roțile sînt permanent legate la motor, prin intermediul convertorului hidraulic. Nu te contrazic, am spus că nu cunosc exact cum funcționează o astfel de cutie, promit să mă pun la punct. ![]() Totuși, orice mașină cu o astfel de cutie poate sta pe loc, când este în Drive. Prin urmare, din moment ce roțile stau, și motorul se învrârte, eu consider că transmisia e decuplată. În acel convertor de cuplu nu cumva există unul sau mai multe ambreiaje? ![]() Ce vreau eu să spun e că la apăsarea pedalei de frână, chiar dacă să spunem nu mai există pompa de frână, mașina nu mai accelerează ajutată de motor... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE Totuși, orice mașină cu o astfel de cutie poate sta pe loc, când este în Drive. Prin urmare, din moment ce roțile stau, și motorul se învrârte, eu consider că transmisia e decuplată. În acel convertor de cuplu nu cumva există unul sau mai multe ambreiaje? Transmisia și motorul nu sînt cuplate ferm, ca în cazul unui ambreiaj normal. În locul ambreiajului se află o cutie toroidală plină cu ulei. O jumătate a cutiei este legată de motor. Cealaltă este legată de cutia de viteze. Cele două jumătăți se mișcă liber una față de cealaltă. Cînd stai pe loc la ralanti cu motorul pornit, jumătatea dinspre motor se învîrte, iar cealaltă nu. Cînd turezi motorul, jumătatea dinspre el începe să se miște mai repede, agitînd uleiul. La un moment dat îl agită suficient de tare încît să aibă putere să învîrtă a doua jumătate, iar mașina începe să meargă. Practic motorul nu mișcă cutia de viteze. Motorul mișcă uleiul, iar uleiul mișcă cutia de viteze (arborele primar, vreau să zic). De aceea poți sta pe loc în Drive cu motorul pornit; la turația de ralanti uleiul nu are putere să miște mașina din loc cu frîna apăsată. Agitația lui nu-i suficient de mare ca să învingă forța de frînare. Dar dacă iei piciorul de pe frînă, puterea devine suficientă și mașina pornește. Uite aici mai multe detalii. This post has been edited by VladSoare: 17 Nov 2009, 15:14 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#50
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Bun, merci, lămurit. Funcționează pe principiul mestecatului în mămăligă.
![]() Eu făceam confuzie cu ambreiajele pentru roțile planetare din cutie. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aphophis |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
se pare ca treaba e reala pana la urma, in state au mai chemat vreo 2,5 milioane de masini, printre altele si pentru modificari la ecu. Asta pe langa recall-ul pentru schimbarea pedalelor (daca nu ma insel)..
QUOTE Constructorul auto nipon Toyota intenționează să recheme circa două milioane de automobile vândute în Europa pentru a repara un posibil defect la pedala de accelerație, acțiunea urmând uneia asemănătoare desfășurată săptămâna trecută în SUA, potrivit publicației Yomiuri, preluată de Reuters. Compania a decis să repare gratuit mașinile cu posibila problemă, cu toate că standardele de siguranță diferă de la stat la stat, potrivit publicației nipone. Un purtător de cuvânt al Toyota a declarat că producătorul auto analizează încă eventuala rechemare, însă o decizie concretă nu a fost luată. Prin măsura anunțată în SUA, Toyota a admis că posibilele problemele care cauzează "accelerare involuntară" la unele autoturisme produse de grupul japonez sunt mai serioase decât se anticipa inițial" sursa: mediafax |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
fansuv |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 545 Joined: 28 March 09 ![]() |
http://www.automarket.ro/stiri/recall-ul-t...dele-28011.html
Compania afirma ca un numar limitat de probleme au fost raportate in Europa, dar cifra exacta nu a fost facuta publica. Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris sunt modelele pe care Toyota le va chema in service-uri pentru verificari. In total, recall-ul atinge 1.8 milioane de masini. Toyota va extinde recall-ul anuntat pentru opt dintre modelele sale si in Europa. Acest anunt vine la doar o saptamana de la extinderea precedentului recall pentru probleme la pedala de acceleratie, care a suplimentat numarul de vehicule implicate cu 2.3 milioane de unitati, toate fiind din America de Nord. Primele estimari anuntau ca vor fi afectate doua milioane de unitati in Europa, dar se pare ca vor fi rechemate in service "doar" 1.8 milioane de exemplare Toyota. Modelele afectate sunt produse intre februarie 2005 si ianuarie 2009, iar piesa cu probleme a fost deja modificata, pentru ca procesul de productie sa nu fie oprit si in Europa. Toyota va rechema in service modelele Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris. Acestea sunt produse, cu exceptia lui Corolla, iQ si RAV4, in fabrici din Europa si Turcia. Intelegem ca situatia actuala creeaza anumite semne de intrebare si ingrijorari, lucru pe care il regretam. Dorim sa ne asiguram clientii ca aceasta problema poate sa apara doar in situatii extrem de rare si ca masura pe care o vom lua este preventiva si are scopul de a garanta cele mai ridicate standarde de siguranta pentru toti clientii nostri, a declarat Tadashi Arasima, Presedintele Toyota Europe. This post has been edited by fansuv: 31 Jan 2010, 16:32 |
--------------------
logan
1.6
2007
|
|
fansuv |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 545 Joined: 28 March 09 ![]() |
Treaba e simpla. Un fost avocat al toyotei, a dat toyota in judecata pentru ca aceasta a distrus dovezi, ce ar fi putut dovedi vinovatia firmei in cazuri de accidente soldate cu morti si raniti, in urma rostogolirilor intamplate in aceste accidente, inclusiv date pe care le aveau din faza de design si de testare cum ca masinile construite de ei nu sunt foarte sigure din acest punct de vedere.
OARE SE STIA SI DE PEDALA?! |
--------------------
logan
1.6
2007
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#54
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Simulare și modalitate de rezolvare în caz de urgență:
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
oauu...
deci de fapt problema la toyota era ca frana nu facea fata acceleratiei... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Squirrel @ 25 Feb 2010, 10:25) E ceva ce n-am reusit sa inteleg nici de-al naibii. Pedala de acceleratie e pe cablu, nu e fly-by-wire, da? Problema principala ar fi ca se bloca acceleratia la podea, lucru care combinat cu viteza mare a masinii si faptul ca motorul muncea si el cu voiosie, facea franele relativ ineficiente. Pai si nu-i trantesti una-doua talpi hotarate la pedala de acceleratie si (daca e posibil) bagi piciorul sub ea s-o tragi inapoi? Asta daca e timp, daca nu, clar scoti naibii din viteza. Ca miram-as sa iti refuze serviciul si aia. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#57
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Articol Car&Driver:
braking-results.jpg Acum, injinieru ala de mai sus ori cauta faima pe internet ori sistemul de franare de la Toyota Venza prost dimensionat. De a doua varianta ma cam indoiesc... Probabil ca a mai franat intens de cateva ori inainte de efectuarea testului filmat. |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
aphophis |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 25 Feb 2010, 11:15) E ceva ce n-am reusit sa inteleg nici de-al naibii. Pedala de acceleratie e pe cablu, nu e fly-by-wire, da? Problema principala ar fi ca se bloca acceleratia la podea, lucru care combinat cu viteza mare a masinii si faptul ca motorul muncea si el cu voiosie, facea franele relativ ineficiente. Pai si nu-i trantesti una-doua talpi hotarate la pedala de acceleratie si (daca e posibil) bagi piciorul sub ea s-o tragi inapoi? Asta daca e timp, daca nu, clar scoti naibii din viteza. Ca miram-as sa iti refuze serviciul si aia. pedala la toyota nu e pe cablu. Practic comenzile pedalei toyota le trimite electric/electronic. |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 10:21 |