DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> reglaj cursa pedala frana, se poate ?

sutzu
post 8 Apr 2009, 21:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 June 06
From: Targu Mures




Salutare,
Mi-am schimbat vara asta placutele de frana , la service Dacia. Frana intr-adevar prinde foarte bine .. dar trebuie sa apas cam mult pedala. Mult mai mult decat ar trebui. Am mai schimbat odata placutele acum 2 ani , la un amic mecanic si dupa ce mi le-a schimbat prindea f sus.. cum mi se pare normal . Acum insa nu e deloc asa.
Intrebarea mea e .. pot regla cumva cursa .. am vreo solutie la problema asta ?


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 8 Apr 2009, 21:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




parerea mea este ca poate fi de la discuri uzate dar si de la cilindri de pe spate.daca gresesc rog sa ma corecteze cineva.repet e parerea mea.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rratzoiusexos
post 8 Apr 2009, 21:21
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 4 June 08




eu zic sa le elimini aerul din instalatie si apoi o sa tina mai sus.de asemenea sa inlocuiesti tot lichidul de frana


--------------------
Dacia 1307/Solenza/Duster . - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 8 Apr 2009, 22:34
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Nu ai ce sa reglezi de pedala . Faci aerisire la frane , eventual inlocuiesti tot lichidul ( 15 ron 50 ml lichid frana DOT4 )si ai sa vezi ca va tine mai bine si mai sus .
Este normal ca 2-3 cm sa fie mai moale si apoi sa se intareasca , dar sa apesi jumatate de cursa si sa nu faca nimic ... nu-i ok .
Verifica placutele si sabotii , curata tot ce se poate , dar indiferent cum ar fi fost , pedala tot normal trebuia sa tina .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sutzu
post 13 Apr 2009, 22:01
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 June 06
From: Targu Mures




Tot caut..dar nu gasesc nimic legat de aerisire frana smile.gif) nu is mare mecanic, am avut doar o dacie 1310 inainte .. la care stiu ca ma chinuiam cu aerisirea franelor. Banuiesc ca aici merge mai usor .. ?


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 13 Apr 2009, 22:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




Cum se face aerisirea franelor?
Pe fata am vazut ca e aerisitorul pe etrier dar in spate cum se face unde e?


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Apr 2009, 14:21
Post #7


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Purjarea circuitului de frânare
Existența aerului în circuitul hidraulic este sesizabilă printr-o deplasare elastică a pedalei de
frână, uneori chiar până la planșeu. Acest lucru este mai evident în situația motorului pornit.
RECOMANDĂRI DE ORDIN GENERAL
·Se va utiliza pentru completare sau înlocuire totală, numai lichid de frână SAE J 1703 DOT.
·În cazul înlocuirii totale a lichidului de frână este necesar a se spăla instalația cu alcool industrial.
·În timpul operației de aerisire, nivelul lichidul de frână nu trebuie să scadă sub reperul de
MINI al rezervorului.
Pentru executarea lucrării, o persoană va sta pe locul conducătorului auto pentru a apăsa pe
pedala de frână, iar cealaltă va face aerisirea la punctele de purjare, având un vas de aproximativ
500 ml., un tub de plastic transparent, și lichid de frână pentru completare.
NOTĂ:
Lichidul de frână rezultat în timpul efectuării operației de purjare NU SE VA
REUTILIZA decât după 48 ore, pentru a evita introducerea bulelor de aer în circuitul
hidraulic.
MOD DE LUCRU
Se plasează capătul unui tub transparent pe șurubul de purjare, iar celălalt capăt al tubului se
scufundată într-un vas cu lichid, procedându-se astfel:
- se apasă moderat pe pedala de frână,
- se desface șurubul de purjare menținându-se pedala de frână apăsată la sfârșitul cursei;
-se strânge șurubul de purjare;
-se eliberează ușor pedala de frână.
Operație se repetă până la dispariția totală a bulelor de aer.
Se procedează similar pentru toate punctele de purjare ale sistemului de frânare
Pe întregul parcurs al operației de purjare trebuie avut în vedere existența lichidului de frână în
rezervorul pompei.
Observație:
Înainte de începerea operației se va demonta de la pompă contactorul I.C.P., care va fi
remontat la terminarea operației, cu pedala de frână neacționată.
Se va respecta cuplu de strângere al contactorului ICP pe pompă.
Este important a se respecta ordinea următoare a punctelor de purjare:
1. Pompă centrală de frână,
2. Cilindru frână roată spate stânga,
3. Cilindru frână roată spate dreapta,
4. Etrier roată drepta față,
5. Etrier roată stânga față.
6. Circuit by - pass prin purjă pompă centrală.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Apr 2009, 20:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Deci cum se face mai exact la punctele 1 si 6 ???


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 14 Apr 2009, 22:09
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




La rotile din spate unde se afla dispozitivul de purjare ?


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 16 Apr 2009, 09:22
Post #10


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Cand te bagi sub masina in spate am vazut un tumburuc - pe acolo faci aerisirea. Cred ca e cheie de 8 dar nu sunt sigur.....

La fel si la pompa de frana, exista un stut - acoperit cu un capacel de cauciuc. Il gasesti sub conducte, catre contactorul ICP. Acum nu stiu sa iti zic diferenta intre 1 si 6.... Tb sa mai caut.... Eu zic ca 1 si 6 sunt valabile daca ai golit de tot circuitul - cazul masinilor cu accident si pierdere lichid. Insa daca doar vrei sa aerisesti si ai deja lichid pe instalatie, nu te chinui cu pompa de frana ca e amorsata deja.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 16 Apr 2009, 09:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




Mie mi-a aerisit cineva ieri numai pe spate franele si tine mult mai bine acum
Si tot de atunci imi sta becul din bord de frana de mana aprins


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 16 Apr 2009, 15:40
Post #12


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




La aerisire a aparut o scadere de presiune pe circuit - si senzorul ICP = indicator cadere presiune - a semnalat problma, de unde becul aprins pe bord. Trebuie resetat senzorul, procedura o gasesti pe aici pe forum - cred ca era si lipicios.... Cu o cheie de 22, sub pompa de frana.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sutzu
post 21 Apr 2009, 16:20
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 June 06
From: Targu Mures




astazi am reusit intr-un final sa imi fac si eu aerisirea. intr-adevar asta era problema de ce imi prindea asa jos. operatie simpla..care nu dureaza mai mult de o ora.. suruburile erau de 9 parca. inainte de lucru va recomand sa va cumparati 5 suruburi de aerisire noi care nu costa deloc mult sa aveti in cazul in care dati de unele ruginite sau stiu io ce se mai poate intampla.
Rotile din spate nu trebuie date jos, doar te bagi sub masina de sub portbagaj iar suruburile le vezi fara indoiala nu ai cum sa le ratezi.
Teoretic ai putea ajunge si la cele din fata dar avand in vedere ca dureaza 5 min sa dai jos roata iti usureaza mult munca.
Lichidul de frana m-a costat 15 lei si am folosit cam jumate din el ,cam 250 ml


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 21 Apr 2009, 19:04
Post #14


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am si eu cateva intrebari intrucat trebuie sa fac "revizia" de 120000 km.
De unde se poate lua alcool industrial pt spalarea instalatiei de franare?
Se scurge lichidul de frana atunci cand voi desface toate aerisitoarele sau trebuie sa fac pedale?
Stie cineva cum se spala instalatia de franare(intrebarea este pusa pt cineva care a efectuat aceasta operatie)?
Eu ma gandeam ca se face prin purjare,corectati-ma daca gresesc.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3y_yoo
post 21 Apr 2009, 19:37
Post #15


Membru ma


Group: Members
Posts: 1.060
Joined: 18 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(romanvs @ 21 Apr 2009, 19:04)
Am si eu cateva intrebari intrucat trebuie sa fac "revizia" de 120000 km.
De unde se poate lua alcool industrial pt spalarea instalatiei de franare?
Se scurge lichidul de frana atunci cand voi desface toate aerisitoarele sau trebuie sa fac pedale?
Stie cineva cum se spala instalatia de franare(intrebarea este pusa pt cineva care a efectuat aceasta operatie)?
Eu ma gandeam ca se face prin purjare,corectati-ma daca gresesc.
*


trebuie sa faci pedale


--------------------
Dacia Solenza 1.4 GT Turbo - B-68-BMD

Daca Ai cap Iese Altfel

Dacia 4 ever :X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 24 Apr 2009, 21:06
Post #16


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am gasit azi la un magazin de piese auto alcool tehnic,stie cineva daca este acelsi cu cel recomandat in Manulalul de reparatii pt spalarea instalatiei de franare si denumit alcool industrial. sad.gif
Are culoarea mov deschis este la 1 litru si scrie ca se poate folosi la spalarea unor piese sau instalatii tehnice, la curatare inainte de vopsire,etc.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sabinmq
post 24 Apr 2009, 22:49
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 22 March 07




Este bun alcoolul tehnic..Eu am folosit, arata asa cum spui tu, la curatarea circuitului de frana si nu au fost nici un fel de probleme. Consider ca este bine dupa ce cureti circuitul sa cureti si pistoanele si tot ce se poate curata......Spor la treaba!


--------------------
dacia solenza clima 2003
exista teorii infirmate de experimente dar niciodata experimentele nu pot fi infirmatate de teorie
"Atitudinea conteaza!!!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 27 Apr 2009, 16:47
Post #18


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




In mod normal la o masina la care nu ai avut vreodata instalatia goala... nu are rost sa o speli !
Inlocuirea lichidului se face pur si simplu punand lichid nou deasupra si dand pedale. Astfel vei reusi sa nu prinzi "bule" pe instalatie, e mai simplu si eficient.

Deci dai pedale si scoti lichid pana ajunge vasul aproape gol. Abia atunci pui lichid nou. Dupa aia incepi aerisierea pe la toate rotile, pe rand, ca sa vina lichid nou.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brambus
post 27 Apr 2009, 17:12
Post #19


member


Group: Members
Posts: 647
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Curatand cu alcool ,indiferent ce fel chiar si spirt ,riscati sa uscati toate componentele de cauciuc.


--------------------
Renault Megane 2 2007 Megane 2 R26 - B969FEF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ab05mlw
post 27 Apr 2009, 20:56
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 April 08




am si eu o problema cu franele, sper ca nu e problema daca postez aici,
cateodata pedala la frana merge greu, cateodata merge ff usor si daca o ating putin deja se pune in bot(daca o calc la fund blocheaza toate 4) iar cand merge greu pedala abea se blocheaza sau deloc:D
din ce cauza?


--------------------
dacia 1310 1990 - ab05mlw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sabinmq
post 27 Apr 2009, 22:09
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 22 March 07




Eu o data la 2 ani schimb lichidul de frana. Dupa ce golesc instalatia de frana o spal pe interior cu alcool tehnic. Dupa ce se scoate lichdul de frana se umple instalatia cu alcool, adica se dau pedalele corespunzatoare se face aerisirea, apoi se goleste de alcool si se umple cu lichid de frana. Dupa ce scot alcoolul curat pistoanele si garniturile de la pistoane. La garnituri pun putina vaselina, introduc pistonul inapoi, pe gol, montez placutele, etrierul si apoi introduc lichidul de frana. Dau pedalele corespunzatoare asa cum este descris intr-un post anterior. In final verific franele daca functioneaza bina. Dupa ce au trecut cam 2 zile mai fac o aerisire de verificare. Eu asa am procedat de cand am masina si nu am avut nicio problema. In linii mari cam asa procedez.... Bineinteles ca nu uit de senzorul de frana......

27 Apr 2009, 23:15:
portu este un raspuns la intrebarea pusa de romanvs

This post has been edited by sabinmq: 27 Apr 2009, 22:15


--------------------
dacia solenza clima 2003
exista teorii infirmate de experimente dar niciodata experimentele nu pot fi infirmatate de teorie
"Atitudinea conteaza!!!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 30 Apr 2009, 21:04
Post #22


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




ab05mlw - eu zic ca pompa ta e praf... sau oala de servofrana...
Eu le-as schimba de tot in locul tau.



--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ab05mlw
post 2 May 2009, 23:05
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 April 08




hmm... io creka ca pompa e buna. am schimbat maidemult in ea tot ce o trebuit si tot asa facea, cered ca oala aia de servofrana e stricata:D sper sa o pot rezolva. mersi de ajutor.


--------------------
dacia 1310 1990 - ab05mlw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NKVD
post 5 May 2009, 16:45
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 13 February 06
From: Bucuresti




salutare cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat? Am o problema la frana... cand pun frana scartie in draci, rotile pe fata se cam incing si stopurile de frana nu se mai aprind...am verificat sigurantele si sunt in regula...ce are, ca mi-a scos peri albi... sad.gif


--------------------
dacia solenza 2005 - b.zz.xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ab05mlw
post 5 May 2009, 17:17
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 April 08




vezi ca la pedala deasupra are un buton(intrerupator) cu 2 fire vezi sa nu fie defect, pune contactu si scoate firele si pune unul cu celalant si vezi daca se aprind stopurile daca se aprind inseamna ca ii butonu defect.
in legatura cu inchisu rotiilor incearca sa aierisesti franele si placutele poate au ceva. daca tot se inching s-ar putea sa ai alte probleme.. garnituri etc..


--------------------
dacia 1310 1990 - ab05mlw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NKVD
post 5 May 2009, 19:07
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 13 February 06
From: Bucuresti




aha...merci mult pt. sfat!


--------------------
dacia solenza 2005 - b.zz.xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george whp
post 2 Nov 2009, 12:46
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 15 February 09
From: bucuresti




am si eu o problema cu franele la apasarea pedalei i-mi trepideaza volanul ce ar putea fi cumva discurile?


--------------------
dacia renault solenza megane 2005 confort 2009 1.4 16v gpl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 2 Nov 2009, 12:54
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




da ai discurile ovalizate


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george whp
post 2 Nov 2009, 18:04
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 15 February 09
From: bucuresti




si cam cat ar costa discurile si de care ar trebui sa cumpar?


--------------------
dacia renault solenza megane 2005 confort 2009 1.4 16v gpl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorcer
post 2 Nov 2009, 19:08
Post #30


Kamikaze


Group: Members
Posts: 234
Joined: 2 September 05
From: Petrosani




deci ca fapt divers aceasi problema o am si eu cu pedala , la fel am schimbat tot la frane , nu curge pe niciunde si cu toate astea apas frana cam o treime din cursa si numa dupa aia incepe sa prinda . Intreimea superioara de cursa nu are absolut nici un efect frana.


--------------------
mazda 626 , vw t2 , renault master , dacia solenza 1986-2003 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 00:08
Forum Renault