reglaj cursa pedala frana, se poate ?
![]() ![]() ![]() |
reglaj cursa pedala frana, se poate ?
sutzu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 June 06 From: Targu Mures ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2004
|
|||
alexandrusiri |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
parerea mea este ca poate fi de la discuri uzate dar si de la cilindri de pe spate.daca gresesc rog sa ma corecteze cineva.repet e parerea mea.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
eu zic sa le elimini aerul din instalatie si apoi o sa tina mai sus.de asemenea sa inlocuiesti tot lichidul de frana
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai ce sa reglezi de pedala . Faci aerisire la frane , eventual inlocuiesti tot lichidul ( 15 ron 50 ml lichid frana DOT4 )si ai sa vezi ca va tine mai bine si mai sus .
Este normal ca 2-3 cm sa fie mai moale si apoi sa se intareasca , dar sa apesi jumatate de cursa si sa nu faca nimic ... nu-i ok . Verifica placutele si sabotii , curata tot ce se poate , dar indiferent cum ar fi fost , pedala tot normal trebuia sa tina . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sutzu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 June 06 From: Targu Mures ![]() |
Tot caut..dar nu gasesc nimic legat de aerisire frana
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2004
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Cum se face aerisirea franelor?
Pe fata am vazut ca e aerisitorul pe etrier dar in spate cum se face unde e? |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
i96nds |
![]()
Post
#7
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Purjarea circuitului de frânare
Existența aerului în circuitul hidraulic este sesizabilă printr-o deplasare elastică a pedalei de frână, uneori chiar până la planșeu. Acest lucru este mai evident în situația motorului pornit. RECOMANDĂRI DE ORDIN GENERAL ·Se va utiliza pentru completare sau înlocuire totală, numai lichid de frână SAE J 1703 DOT. ·În cazul înlocuirii totale a lichidului de frână este necesar a se spăla instalația cu alcool industrial. ·În timpul operației de aerisire, nivelul lichidul de frână nu trebuie să scadă sub reperul de MINI al rezervorului. Pentru executarea lucrării, o persoană va sta pe locul conducătorului auto pentru a apăsa pe pedala de frână, iar cealaltă va face aerisirea la punctele de purjare, având un vas de aproximativ 500 ml., un tub de plastic transparent, și lichid de frână pentru completare. NOTĂ: Lichidul de frână rezultat în timpul efectuării operației de purjare NU SE VA REUTILIZA decât după 48 ore, pentru a evita introducerea bulelor de aer în circuitul hidraulic. MOD DE LUCRU Se plasează capătul unui tub transparent pe șurubul de purjare, iar celălalt capăt al tubului se scufundată într-un vas cu lichid, procedându-se astfel: - se apasă moderat pe pedala de frână, - se desface șurubul de purjare menținându-se pedala de frână apăsată la sfârșitul cursei; -se strânge șurubul de purjare; -se eliberează ușor pedala de frână. Operație se repetă până la dispariția totală a bulelor de aer. Se procedează similar pentru toate punctele de purjare ale sistemului de frânare Pe întregul parcurs al operației de purjare trebuie avut în vedere existența lichidului de frână în rezervorul pompei. Observație: Înainte de începerea operației se va demonta de la pompă contactorul I.C.P., care va fi remontat la terminarea operației, cu pedala de frână neacționată. Se va respecta cuplu de strângere al contactorului ICP pe pompă. Este important a se respecta ordinea următoare a punctelor de purjare: 1. Pompă centrală de frână, 2. Cilindru frână roată spate stânga, 3. Cilindru frână roată spate dreapta, 4. Etrier roată drepta față, 5. Etrier roată stânga față. 6. Circuit by - pass prin purjă pompă centrală. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci cum se face mai exact la punctele 1 si 6 ???
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
La rotile din spate unde se afla dispozitivul de purjare ?
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
i96nds |
![]()
Post
#10
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand te bagi sub masina in spate am vazut un tumburuc - pe acolo faci aerisirea. Cred ca e cheie de 8 dar nu sunt sigur.....
La fel si la pompa de frana, exista un stut - acoperit cu un capacel de cauciuc. Il gasesti sub conducte, catre contactorul ICP. Acum nu stiu sa iti zic diferenta intre 1 si 6.... Tb sa mai caut.... Eu zic ca 1 si 6 sunt valabile daca ai golit de tot circuitul - cazul masinilor cu accident si pierdere lichid. Insa daca doar vrei sa aerisesti si ai deja lichid pe instalatie, nu te chinui cu pompa de frana ca e amorsata deja. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Mie mi-a aerisit cineva ieri numai pe spate franele si tine mult mai bine acum
Si tot de atunci imi sta becul din bord de frana de mana aprins |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
i96nds |
![]()
Post
#12
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La aerisire a aparut o scadere de presiune pe circuit - si senzorul ICP = indicator cadere presiune - a semnalat problma, de unde becul aprins pe bord. Trebuie resetat senzorul, procedura o gasesti pe aici pe forum - cred ca era si lipicios.... Cu o cheie de 22, sub pompa de frana.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
sutzu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 June 06 From: Targu Mures ![]() |
astazi am reusit intr-un final sa imi fac si eu aerisirea. intr-adevar asta era problema de ce imi prindea asa jos. operatie simpla..care nu dureaza mai mult de o ora.. suruburile erau de 9 parca. inainte de lucru va recomand sa va cumparati 5 suruburi de aerisire noi care nu costa deloc mult sa aveti in cazul in care dati de unele ruginite sau stiu io ce se mai poate intampla.
Rotile din spate nu trebuie date jos, doar te bagi sub masina de sub portbagaj iar suruburile le vezi fara indoiala nu ai cum sa le ratezi. Teoretic ai putea ajunge si la cele din fata dar avand in vedere ca dureaza 5 min sa dai jos roata iti usureaza mult munca. Lichidul de frana m-a costat 15 lei si am folosit cam jumate din el ,cam 250 ml |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2004
|
|
romanvs |
![]()
Post
#14
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Am si eu cateva intrebari intrucat trebuie sa fac "revizia" de 120000 km.
De unde se poate lua alcool industrial pt spalarea instalatiei de franare? Se scurge lichidul de frana atunci cand voi desface toate aerisitoarele sau trebuie sa fac pedale? Stie cineva cum se spala instalatia de franare(intrebarea este pusa pt cineva care a efectuat aceasta operatie)? Eu ma gandeam ca se face prin purjare,corectati-ma daca gresesc. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(romanvs @ 21 Apr 2009, 19:04) Am si eu cateva intrebari intrucat trebuie sa fac "revizia" de 120000 km. De unde se poate lua alcool industrial pt spalarea instalatiei de franare? Se scurge lichidul de frana atunci cand voi desface toate aerisitoarele sau trebuie sa fac pedale? Stie cineva cum se spala instalatia de franare(intrebarea este pusa pt cineva care a efectuat aceasta operatie)? Eu ma gandeam ca se face prin purjare,corectati-ma daca gresesc. trebuie sa faci pedale |
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
romanvs |
![]()
Post
#16
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Am gasit azi la un magazin de piese auto alcool tehnic,stie cineva daca este acelsi cu cel recomandat in Manulalul de reparatii pt spalarea instalatiei de franare si denumit alcool industrial.
![]() Are culoarea mov deschis este la 1 litru si scrie ca se poate folosi la spalarea unor piese sau instalatii tehnice, la curatare inainte de vopsire,etc. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
sabinmq |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 22 March 07 ![]() |
Este bun alcoolul tehnic..Eu am folosit, arata asa cum spui tu, la curatarea circuitului de frana si nu au fost nici un fel de probleme. Consider ca este bine dupa ce cureti circuitul sa cureti si pistoanele si tot ce se poate curata......Spor la treaba!
|
--------------------
dacia
solenza clima
2003 exista teorii infirmate de experimente dar niciodata experimentele nu pot fi infirmatate de teorie
"Atitudinea conteaza!!!" |
|
i96nds |
![]()
Post
#18
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
In mod normal la o masina la care nu ai avut vreodata instalatia goala... nu are rost sa o speli !
Inlocuirea lichidului se face pur si simplu punand lichid nou deasupra si dand pedale. Astfel vei reusi sa nu prinzi "bule" pe instalatie, e mai simplu si eficient. Deci dai pedale si scoti lichid pana ajunge vasul aproape gol. Abia atunci pui lichid nou. Dupa aia incepi aerisierea pe la toate rotile, pe rand, ca sa vina lichid nou. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Brambus |
![]()
Post
#19
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Curatand cu alcool ,indiferent ce fel chiar si spirt ,riscati sa uscati toate componentele de cauciuc.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
am si eu o problema cu franele, sper ca nu e problema daca postez aici,
cateodata pedala la frana merge greu, cateodata merge ff usor si daca o ating putin deja se pune in bot(daca o calc la fund blocheaza toate 4) iar cand merge greu pedala abea se blocheaza sau deloc:D din ce cauza? |
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
sabinmq |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 22 March 07 ![]() |
Eu o data la 2 ani schimb lichidul de frana. Dupa ce golesc instalatia de frana o spal pe interior cu alcool tehnic. Dupa ce se scoate lichdul de frana se umple instalatia cu alcool, adica se dau pedalele corespunzatoare se face aerisirea, apoi se goleste de alcool si se umple cu lichid de frana. Dupa ce scot alcoolul curat pistoanele si garniturile de la pistoane. La garnituri pun putina vaselina, introduc pistonul inapoi, pe gol, montez placutele, etrierul si apoi introduc lichidul de frana. Dau pedalele corespunzatoare asa cum este descris intr-un post anterior. In final verific franele daca functioneaza bina. Dupa ce au trecut cam 2 zile mai fac o aerisire de verificare. Eu asa am procedat de cand am masina si nu am avut nicio problema. In linii mari cam asa procedez.... Bineinteles ca nu uit de senzorul de frana......
27 Apr 2009, 23:15: portu este un raspuns la intrebarea pusa de romanvs This post has been edited by sabinmq: 27 Apr 2009, 22:15 |
--------------------
dacia
solenza clima
2003 exista teorii infirmate de experimente dar niciodata experimentele nu pot fi infirmatate de teorie
"Atitudinea conteaza!!!" |
|
i96nds |
![]()
Post
#22
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
ab05mlw - eu zic ca pompa ta e praf... sau oala de servofrana...
Eu le-as schimba de tot in locul tau. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
hmm... io creka ca pompa e buna. am schimbat maidemult in ea tot ce o trebuit si tot asa facea, cered ca oala aia de servofrana e stricata:D sper sa o pot rezolva. mersi de ajutor.
|
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
NKVD |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 13 February 06 From: Bucuresti ![]() |
salutare cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat? Am o problema la frana... cand pun frana scartie in draci, rotile pe fata se cam incing si stopurile de frana nu se mai aprind...am verificat sigurantele si sunt in regula...ce are, ca mi-a scos peri albi...
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005
- b.zz.xxx
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
vezi ca la pedala deasupra are un buton(intrerupator) cu 2 fire vezi sa nu fie defect, pune contactu si scoate firele si pune unul cu celalant si vezi daca se aprind stopurile daca se aprind inseamna ca ii butonu defect.
in legatura cu inchisu rotiilor incearca sa aierisesti franele si placutele poate au ceva. daca tot se inching s-ar putea sa ai alte probleme.. garnituri etc.. |
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
NKVD |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 13 February 06 From: Bucuresti ![]() |
aha...merci mult pt. sfat!
|
--------------------
dacia
solenza
2005
- b.zz.xxx
|
|
george whp |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 15 February 09 From: bucuresti ![]() |
am si eu o problema cu franele la apasarea pedalei i-mi trepideaza volanul ce ar putea fi cumva discurile?
|
--------------------
dacia renault
solenza megane
2005 confort 2009 1.4 16v gpl
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
da ai discurile ovalizate
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
george whp |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 15 February 09 From: bucuresti ![]() |
si cam cat ar costa discurile si de care ar trebui sa cumpar?
|
--------------------
dacia renault
solenza megane
2005 confort 2009 1.4 16v gpl
|
|
sorcer |
![]()
Post
#30
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
deci ca fapt divers aceasi problema o am si eu cu pedala , la fel am schimbat tot la frane , nu curge pe niciunde si cu toate astea apas frana cam o treime din cursa si numa dupa aia incepe sa prinda . Intreimea superioara de cursa nu are absolut nici un efect frana.
|
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 00:08 |