DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme mari cu frana la D1300

andrei_radu
post 17 Mar 2005, 21:59
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Ce-mi puteti spune despre urmatoarea problema:
-cu catva timp in urma am constatat ca dupa un drum de vreo 100km mi s-a injumatatit lichidul de frana din borcan; am completat happy.gif
-ieri am mers la masina si am deschis capota sa verific lichidul(masina nu a mai fost miscata de vreo luna) si surpriza: lichid pauza ohmy.gif mai era doar vreo 3 mm de lichid pe fundul borcanului, aproape sa ia aer
-m-am uitat sub ea si nu era nici o pata(banuiesc ca trebuia sa se vada pe undeva ca, totusi, a curs un borcan intreg)
-am uitat sa precizez ca la prima apasare a pedalei, aceasta se duce aproape pana la fund si nu prea tine frana(asta de ceva mai mult timp); abia la a 2 apasare tine ca lumea sad.gif plus ca nu am mai umblat pe la rotile din spate de vreo 3-4 ani
-am observat ca presul de cauciuc din interior e putin patat

Credeti ca e de la pompa? Pompa e simplu circuit si nu a fost schimbata niciodata(masina e din '76) HELP PLEASE blush.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 17 Mar 2005, 22:04
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare: verifica toate garniturile si de la roti si de la pompa.Tin si alea un timp si pe urma mai trebe schimbate si ele.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 18 Mar 2005, 08:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(Sir_Alex @ 17 Mar 2005, 22:28)
Am avut si eu o problema asemanatoare. A fost pompa de frana. Daca zici ca e covorasul ud s-ar putea sa fie una dintre tevile care merg spre etriere. Ai grija mare si cu vopseaua. Lichidul de frana o mananca.
*



Mai draga Sir conducta de frina este in compartiment motor iar covorasul in habitaclu, nu au legatura una cu cealalta, conducta poate sa curga pina la adinci batrineti ca tot nu va ajunge lichidul la covoras.

Pompa de frina a lui Andrei, pierde lichid pe la garnitura pompa frina ( sa zicem garnitura secundara). In momentul cind se actioneaza pedala, garnitura fiind f uzata , permite lichidului sa treaca pe linga ea.Fara sa o mai lungesc trebuie inlocuita garnitura sau tot setul. Dar pompa ta fiind simplu, are D= 19 mm astfel de garnituri se gasesc destul de greu sau facute de SRL Cucuieti din deal din reziduri de cauciuc sau fara sa respecte reteta in totalitate.Daca nu gasesti set garnituri reparatie pompa, ma suni si-ti trimit prin posta garnituri de CATC Pitesti, sunt cam demultisor dar sunt pastrate bine.Iti dau tel prin MP
ATENTIE Operatia de inlocuire garnituri pompa este o operatie delicata si de siguranta, iti recomand sa o faci in service


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_radu
post 18 Mar 2005, 12:11
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Multumesc de oferta Dyda, dar totusi nu e cam riscant sa inlocuiesti doar garniturile? N-ar fi mai bine sa iau o pompa noua? Am gasit una noua la 465k facuta de Auto nova(cel putin asa am inteles eu de la vanzatoare) cu certificat de garantie, cu tot ce trebe. E buna, ce parere aveti? wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 18 Mar 2005, 12:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Eu cand aveam dacia 1300 tot circuit simplu, a trebuit sa schimb si pompa, pentru ca dupa ce am schimbat garniturile am constatat ca nu se schimbase mare lucru. Dar poti sa verifici intai daca cu noile garnituri tine, ca nu are rost sa o schimbi si sa constati ca era buna. Eu zic sa faci un test intai. Schimba doar garniturile si vezi daca mai pierde lichid. Daca nu mai pierde asta e. Daca tot pierde, atunci schimba si pompa.


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 18 Mar 2005, 12:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




DA este mult mai bine sa inlocuiesti pompa decit sa o repari. Dupa cum se stie ( sau nu ) toti producatori de automobile nu mai dau pise schimb ptr reparatii sistem frinare ,directie, set motor etc.
Pina sa vina frantujii Autonova Satu Mare era furnizor ptr Dacia , deci o pti cataloga o firma serioasa.
Intrucit pompa simplu circuit a iesit demult din sfera mea de interes, am crezut ca asa ceva nu se mai gaseste prin pravalii , drept ptr care am ales metoda cu inlocuit garnitura
Dar, ptr a putea beneficia de garantie trebuieste musai sa montezi pompa intr-un service cu autorizatie de functionare ,( de preferat Agreeat Dacia ), altminteri pierzi garantia pompei si daca ..... nu mai ai loc de intors


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_radu
post 18 Mar 2005, 20:51
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Draga andu911, ca sa schimbi pompa trebuie sa desfaci cele 3 conducte ce intra in pompa(3 pt ca e simplu circuit), borcanul de pe pompa ca sa poti desface piulita din partea de sus ce fixeaza corpul pompei si piulita din partea de jos si off she goes. Altfel nu merge sau daca vrei sa schimbi si conductele ..... tongue.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_radu
post 21 Mar 2005, 15:38
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




ieri am avut ceva timp (finally) si m-am apucat sa vad ce are frana mea. si mi-a venit o idee: sa ma uit in borcan dupa ce apas pe pedala. la fiecare apasare iesea cate o bula de aer apoi am bagat mana sub pedale si m-am udat fleasca (lichid). am dat pompa jos (ma dor salele de mor;inchipuitiva ce bine stateam cu picioarele pe spatar si capu sub pedale) si azi ma duc sa iau pompa noua ca aialalta e tocita rau (nu numai garniturile, ci si pistonasu). e la fel de greu de montat cum a fost si demontatu?


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 22 Mar 2005, 14:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Scuze ca nu am mentionat ieri. Pompe simplu circuit au fost facute ptr ambele tipuri de conducte. ATENTIE cind o cumperi
Conducta ptr simplu are conn de etansare in interior
Conducta ptr dublu circuit are con de etansare in exterior
Conjugata din pompa normal este invers


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th June 2024 - 03:53
Forum Renault