Joc la caseta de directi, HELP
![]() ![]() ![]() |
Joc la caseta de directi, HELP
maseax |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|||
maseax |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
22 vederi si nici o parere? Hai ma ce naiba nimeni nu le are oleak cu directia?
Tin sa adaug ca: Cu cele constatate mai sus am descoperit ca-mi trage putin stanga la 70-80. Astept raspuns This post has been edited by maseax: 27 Apr 2007, 23:09 |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu mai circula asa!
Risti sa scape pinionul de pe cremaliera si sa nu mai ai pic de directie! Jocul ala pe verticala al cremalierei in carcasa casetei pe care l-ai figurat in desen este anulat / compensat astfel... In partea dreapta a casetei exista ceea ce se numeste "palierul anti-zgomot" al casetei. Mai exact, este o bucsa de teflon cu rolul de a atenua jocul si zgomotele (dupa cum o spune si numele) in partea dreapta a casetei de directie. Din desen reise ca tu ai gasit un joc excesiv in partea stanga, adica partea cu pinionul. Aici exista un "tachet impingator" plasat exact in dreptul pinionului dar sub cremaliera (dantura cremalierei se afla in partea superioara a acesteia, ca urmare si pinionul e tot deasupra). Tachetul are rolul de a apasa cremaliera pe pinion astfel incat sa nu existe joc intre cele 2 danturi. Tachetul este impins prin intermediul unui arc puternic, iar forta de apasare a acestuia este reglata prin intermediul unor saibe de otel (se adauga saibe pt o apasare mai mare). Cam atat pt principiul de functionare. Jocul pe care tu-l descrii a fi excesiv poate avea urmatoarele cauze: - ruperea arcului - uzura foarte avansata a tachetului - uzura cremalierei - deteriorarea capacului care acopera arcul - deterioararea unuia sau ambelor filete ale gaurilor in care se infileteaza suruburile ce fixeaza capacul de la punctul anterior Atentie! Daca problema o ai de mult timp, aproape sigur pinionul este compromis. Sunt patit. Ceea ce trebuie sa faci este sa dai jos caseta de pe masina si sa te uiti prin ea, sa inlocuiesti piesele defecte, s-o gresezi samd. Succes! PS Iti poate trage-ntr-o parte din mai multe cauze posibile: - presiune inegala in rotile fata - uzura inegala a cauciucurilor fata - dimensiune sau profil diferit la cauciucurile fata - unghi de convergenta neconform - unghi de cadere neconform - cuplajul de pe coloana de directie inlocuit fara ca rotile fata sa se afle in pozitie de mers rectiliniu - una din roti infranata (etrier defect) - etc |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
maseax |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
QUOTE(Muttley @ 28 Apr 2007, 21:03) Mersi de sfat dar nu am timp de dat caseta jos si 3 mecanici la care am fost spun acelasi lucru adica mai trebuie bagata o saiba la caseta. Si toti trei au zis ca nu e periculos daca circul asa, dar sa nu pun vrana in viraj ca s-ar putea sa raman fara directie. Oricum joi cred ca ma apuc de reparat. |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#5
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
Sal am si eu o intrebare. Mi-am luat ptr Dacia mea 1300 o "coloana de directie" tip mai nou, tot cu cuplaj cu bucsi, dar cu blocul de semnalizare si lumini, separate(la 1300 ele sunt o singura piesa). Am pierdut partea de jos a coloanei, care se prinde cu 2 suruburi in caseta de directie, si care in coloana se prinde prin cuplajul ala cu bucsi. (teava aia)
Intrebare: E la fel partea asta de jos la toate Daciile? Am incerca sa iau piesa de la o Dacie 1300 si parca "nu e de-acolo". This post has been edited by cannavaro: 9 Aug 2009, 23:18 |
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Sa inteleg ca din ce zice cannavaro sunt mai multe tipuri de casete de directie ???
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Stiti cumva se potriveste o caseta de directie de pe nova de 1310? E modelul cu reglaj pe inaltime
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ce ziceti este mai buna caseta tip nou decat ce mode lvechi?
This post has been edited by kindeeru56: 16 Sep 2009, 00:07 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#9
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
casetele-s fix la fel, bieletele difera...
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
merita scimbarea?
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#11
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
mi-am montat eu o cruce cardanica de dacia nova, fara sudura, o sa revin cu poze mai pe seara.
17 Sep 2009, 11:21: E simpla treaba. Explicatiile le-am pus aici. http://forum.daciarallyteam.ro/viewtopic.php?f=27&t=239 This post has been edited by cannavaro: 17 Sep 2009, 11:21 Attached thumbnail(s) _DSC01585.jpg ( Size: 742.58k ) Number of downloads: 784 _DSC01600.jpg ( Size: 722.84k ) Number of downloads: 708 _DSC01601.jpg ( Size: 716.25k ) Number of downloads: 651 _DSC01603.jpg ( Size: 735.24k ) Number of downloads: 628 |
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Neavand o Nova, intreb ce are in plus sistemul acela, performanta sau/si viata mai lunga ?
un scurt istoric pls psl pls ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#13
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
viata mai lunga si precizie
|
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
mai mlte detali
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ceva folositor !!!
![]() QUOTE(adrian.petrov @ 17 Sep 2009, 23:45) Spre stiinta , La intrebarea :ce se uzeaza mai repede la sistemul de directie dacia clasica, raspunsul este 1. - BIELETA DE DIRECTIE , asta in primul rand, burdufele nu se strica decat daca au fost montate defectuos ( ating de caroserie sau se monteaza rasucite ), 2. - Intre caseta si cremaliera exista o bucsa de plastic ( in interiorul casetei ) - NUMAI pe partea dreapta a masinii, care daca este dusa apare la gropi sunetul de fier pe fier, 3. - Exista o bucsa "teul de la volan ", care asta cedeaza frecvent si apare joc in volan, 4. - Cremaliera nu are de ce sa se strice, iar pinionul este de departe cel mai dur, el fiind putin conic si poate fi reglat astfel incat jocul sa fie foarte mic ( intre cremaliera si pinion ), astea nu se uzeaza pentru ca acolo in caseta ar trebui sa fie vaselina ). |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 18:29 |