probleme, moare motorul dacia
![]() ![]() ![]() |
probleme, moare motorul dacia
fghg |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|||
CGDBZ |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Nu stiu ce instalatie de gaz ai tu dar majoritatea instalatiilor de gaz pentru carburator nu se face trecerea instantaneu de la gaz pe benzina (sau invers).Eu am condus ceva vreme o dacie pe carburator cu GPL , cand masina era pe benzina si treceam pe GPL trebuia sa dau acel buton (de la GPL , monat pe bord) in pozitia intermediara pana dadea motorul sa se opreasca apoi comutam pe GPL si acceleram de cateva ori pentru a nu se opri motoru .In pozitia intermediara electrovalva se inchide si nu mai vine benzina motorul mergand pana se termina benzina din carburator , cand da sa tremure atunci mai este foarte putina si comuti pe GPL . Cand treci inapoi pe benzina , circuitul de benzina fiind gol (pompa si carburator) trebuie sa dai ceva la automat pana porneste (pana ajunge benzina in carburator si se umple camera) .Aceste operatii le faceam stand pe loc deoarece motorul nu functioneaza bine , presupun ca asta e cauza problemei tale , daca ai acelasi tip de instalatie (nu stiu daca toate sunt la fel) , trebuie sa faci trecerea cu masina oprita .
|
--------------------
-
-
-
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Asa este cum a spus CGDBZ. Eu fac un pic altfel: ca sa nu omor electromotorul si bateria, atunci cand trec de pe GPL pe benzina o fac in mers, la vre-o 50-60 km/h. Comut direct de pe GPL pe benzina (invers nu merge, a explicat colegul forumist), si tin acceleratia un pic apasata. Cand ajunge benzina in carburator porneste. La Dacia anterioara puteam face asta pe loc, la ralanti. Probabil avea o pompa de benzina foarte buna, care amorsa aproape instantaneu, ceea ce nu putem cere de la pompele care sunt azi pe piata.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
puneti o pompa de benzina de damas electronica si se rezolva
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
baranga |
![]()
Post
#5
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
fghg |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
salut tuturor, va multumesc pentru sfaturi insa..se pare ca nu am fost foarte bine inteles,mai bine spus eu nu m-am exprimat clar.Trecerea de la benzina la gpl o fac asa cum o faceti si voi,comut butonul pe mijloc,astept sa se duca benzina din carburator si apoi dau pe gaz.Corect,merge,nu sunt probleme.CAND schimb din GPL PE BENZINA,atunci apar problemele,am incercat si in timpul mersului la 50km/h, am incercat si cu masina stand pe loc( desi asa cum ati spus,omor bateria si electromotorul)problema tot apare si nimeni nu stie ce are.Din gpl pe benzina,accelerezi la 3000 turatii si apoi schimbi pe benzina,...tot nu merge.REPET PROBLEMA.
Se alimenteaza cu benzina cand fac trecerea din gpl pe benzina,merge cativa zeci de metri,dupa care incepe sa tremure rau,calc acceleratia dar nu se accelereaza absolut deloc si moare motorul..dupa aceea incerc s-o pornesc dar o ia foarte greu si nu se acelereaza sau porneste foarte usor dar nu se accelereaza.Nici macar nu pot pleca de pe loc.Daca stau putin pe loc, are momente cand se accelereaza dar daca vreau sa plec,moare motorul....aceasta problema o face numai la schimbare din gpl pe benzina.daca merg numai pe benzina,merge frumos nici nu se aude motoru..adaca merg numai pe gaz, la fel merge frumos.Pompa de benzina este noua si masina porneste dimineata la prima cheie, pot sa spun chiar fa sfert.Din pacate ieri s-a intamplat la fel si nu am reusit s-o mai pornesc pe benzina, dar a pornit dupa 1 ora pe gaz.Ciudat? Eu va rog,daca a mai patit cineva la fel sa ma sfatuiti, sau poate sti mai bine ce trebuie facut. Multumesc frumos. |
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
Schumy1 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 2 February 08 ![]() |
Vezi ca s-ar putea sa ramana cuiul puanto pe inchis si nu-ti da voie sa se alimenteze suficient . Sau mergi cu ea la un nene care se pricepe....poti sa ma cauti pe privat sa-ti recomand ceva bun.Bafta
|
--------------------
Dacia
1300
1983
- B-57-HJY
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
asta e simtom de lipsa alimentare benzina ori prea multa benzina asta e parerea mea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fghg |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
corect bygy, asa m-am gandit si eu prea multa si se ineaca sau prea putina si nu se alimenteaza...am mers si astazi suficient de mult cu ea si nu am avut probleme pentru ca a stat numai pe gaz...si pornirea dimineata tot pe gaz .cuiul ? da, poate fi o solutie, am sa verific...multumesc.
11 Sep 2009, 14:00: shumy 1.. am incercat sa-ti trimit mesaj pe privat, dar imi da eroare....recunosc ca sunt foarte nou aici si nu stiu sa folosesc postarile...daca ma poti ajuta sa iau legatura cu tine...adresa mea de mail este stefan30rom@yahoo.com....mersi frumos This post has been edited by fghg: 11 Sep 2009, 14:00 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Eu cred ca ai pompa de benzina proasta si se amorseaza greu .Incearca sa o amorsezi manual de la coada .Pui contactul pentru a deschide alectrovalva apoi scoti furtunul de benzina care vine la carburator si dai la coada pana vine benzina (daca coada merge usor mai invarti de elicea de la pompa de apa pentru a invarti arborele ca sa vina pe cama la pompa) apoi dai incontinuare la coada pana sprituie puternic ciocul din carburator (desfaci mansonul de plastic de la carburator si apesi acceleratia) , dupa aceasta operatiune ar trebui sa porneasca si sa mearga bine .
|
--------------------
-
-
-
|
|
fghg |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
cgdbz - pompa este noua..poate fi proasta? si daca da, cum pot sa-mi dau seama daca este buna sau proata/ daca este proasta de ce porneste foarte usor pe benzina, doar ieri nu a pornit dupa ce am avut problema cu gpl....cu o pompa proasta pornesti foarte usor dimineata? nu stiu....
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca o pornesti in fiecare zi , porneste , cand merge pe GPL tot circuitul de la pompa (inclusiv) , carburator, se goleste de benzina , daca pompa nu este de calitate se amorseaza greu .Eu nu sunt sigur ca este pompa de vina dar daca faci cum ti-am spus eu si porneste bine si merge bine inseamna ca este pompa (pastilele acelea din pompa) daca nu eliminam pompa din problema si cautam in alta parte cu toate ca nu vad ce ar putea fi daca zici ca-ti merge bine pe benzina numai cand faci trecerea GPL-benzina merge prost .
|
--------------------
-
-
-
|
|
fghg |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
dcgdbz - chiar asta am sa fac si te tin la curent...daca este pompa atunci pot s-o schimb, si este posibil sa ai dreptate, dar acum nu stiu ? crezi ca daca nu amorseaza poate sa traga si aer? poate spun prosti..s-au pur si simplu se amorseaza greu? atunci opresc masina in parcare si fac asa cum ai zis...daca merge inseamna ca este pompa de vina nu? mersi mult...daca va fi asa am sa scriu aici si pentru alti care mai patesc asa....va salut pe toti!
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
da unde taie ma electrovalva de gpl alimentarea cu benzina?
Io zic ca si cand merge pe gpl motorul, pompa de benzina e amorsata si recircula benzina din rezervor la infinit. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Nu am vazut nici o instalatie GPL care sa aive electrovalva dupa pompa , tot ce am vazut eu are electrovalva pana in pompa .Poate ai vazut tu , nu zic ca nu sunt , daca nu am vazut eu asta nu inseamna ca nu sunt .
|
--------------------
-
-
-
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
asa-i, pompa ramane amorsata , electrovalva se monteaza dupa pompa; poate ai dupa elvalv. un filtru
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Esti sigur , ai vazut tu sau presupui , eu nu am vazut niciuna dupa pompa si am vazut ceva instalatii .
|
--------------------
-
-
-
|
|
fghg |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
eu am electrovalva montata dupa poampa...deci ramane amorsata? cum oare sa rezolv problema asta cand nici mecanicul nu stie ,dar nici cei care au montat gazul.....cred ca este ceva foarte simplu ....sper....
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
asa am acum laMarini, am avut pe alta masina Zavoli tot asa, dar cand dadeam pe poz intermediara de pe gpl pornea benzina si cand se tura treceam pe benzina
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
La instalatii GPL cu electrovalva dupa pompa nu am umblat , la acestea pompa ramane amorsata si nu stiu care ar putea fi cauza acelor probleme , poate are pompa debit mic , nu stiu , poate aceea elctrovalva nu deschide din prima complet.
|
--------------------
-
-
-
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
alte cauze: nivel mic, plutitor sau cui care agata, debit mic, benzina murdara, urme de apa
eu nu am vazut cu elvalv. inainte de pompa |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Sunt , si multe .Motorul ai functioneaza bine , atat pe GPL cat si pe benzina , numai la trecerea GPL-benzina nu-i functioneaza bine (cel putin asa am inteles eu) deci carburatia si aprinderea sunt in regula alrfel nu iar fi functionat motorul bine mereu , problema se regaseste ori in pompa ori in electrovalva , cum pompa se afla pana in electrovalva ramane de vazut aceasta electrovalva , poate nu deschide bine din prima .
|
--------------------
-
-
-
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(fghg @ 11 Sep 2009, 22:37) eu am electrovalva montata dupa poampa...deci ramane amorsata? cum oare sa rezolv problema asta cand nici mecanicul nu stie ,dar nici cei care au montat gazul.....cred ca este ceva foarte simplu ....sper.... vezi intai sa nu ai un filtru intre carb si valva, verifica debitul, nivelul, cuiul, filtrul din carb, scoate benzina si pune alta; nus c te chinui, mergi mai rar pe benzina |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de obicei electrovalva de benzina se pune dupa pompa , explicatia este ca pompa sa aibe benzina tot timpul ca sa nu se usuce membrana ,
eu mergeam fara benzina in rezervor , si cind a trebuit sa o dau pe benzina pe ultimul drum a trebuit sa ii iau pompa noua de benzina ![]() ca idee poti face o proba o dai pe benzina la relanti cu motorul cald fara a-l accelera si scoti furtunul de la carburator si pui intr-o sticla de plastic 1-1,5l , daca pompa e buna trebuie sa scoata peste 0,5L de benzina pina se opreste motorul , jetul trebuie sa fie destul de consistent si pe toata suprafata furtunului (se vede cind nu baga bine This post has been edited by bygy007: 11 Sep 2009, 23:35 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fghg |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
incerc sa verific pompa sa vad daca baga bine,daca este in regula atunci problema este din carburator asa cum ati spus si voi..dupa cum face , eu stau sa ma gandesc exact la ce simptome avea si constat acum cand ma pot gandi linistit, ca nu se alimenteaza bine....am ramas pe A2 cu ea la ora 12 noaptea dupa ce m-a pacalit indicatorul de gpl..arata ca este jumatate si el era gol...am ramas fara gaz,am trecut pe benzina avem cam 90km/h am mers putin si a inceput sa tremure si nu se accelera, murea motorul...treceam pe banda de siguranta o tineam putin accelerata stand pe loc si cand plecam ori mergea cativa metri,ori dadea sa moara motorul...asta s-a intamplat vreo 10km...cand am intrat in bucuresti a inceput sa mearga de parca nu avusese absolut nimic....totul se intampla pe benzina...repet...dupa ce am trecut de la gaz la benzina....am schimbat bobine de inductie am crezut ca nu trimite impulsuri.....normal, bobina este acum noua...din parerile voastre si ale ale mele asa este.....nu se alimenteaza sau nu tine benzina in carburator......
STITI CE-MI PLACE MIE ? CONSTAT CA PE ACEST FORUM,CHIAR SUNT OAMENI CARE PAR INTERESATI SA TE AJUTE CU UN SFAT...VA MULTUMESC TUTUROR. Credeti ca daca merg numasi pe gpl si pornesc tot pe gpl se poate strica motorul? am inteles ca benzina are un aditiv de ungere si nu este uscata ..ea ar proteja motorul!? trebuie sa pornesc pe benzina dimineata obligatoriu? ideea este ca nu am banii necesari sa cumpar alta,cel putin 2 ani. 12 Sep 2009, 11:19: Salutare la toata lumea...revin la problema mea si va rog sa-mi spuneti ce credeti....am mers astazi pe gpl, am ajuns in parcare, am o[prit motul, am comutat pe benzina, am scos furtunul din carburator si am dat la coada pana a venit benzina, am pus furtunul la loc in carburator,am mai dat putin la coada si a pornit la sfert....tine relantiu fara probleme.....CUM ACCELEREZ PUTIN, IMEDIAT MOARE MOTORUL...ASTA ESTE PROBLEMA......STA LA RELANTIU, DAR MOARE MOTORUL LA TURATIE PE LOC SAU IN SARCINA.....CE SA FIE OARE? This post has been edited by fghg: 12 Sep 2009, 11:19 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai facut proba cu sticla? poate fi si mizerie in carburator daca merge bine pe gaz , problema de aprindere este cind iti merge prost pe amindoua , cum se manifesta cind accelerezi bilbiie da rateuri ? , pe gaz cum se manifesta
simtome de genul asta poate fi si de la aprindere , condesator nasol , merge la relati dar cindo pui in forta merge nasol dar se manifesta pe ambele |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fghg |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
bygy 007 - facut proba cu sticla asa cum ai spus...am dat pe benzina la relantiu, am scos furtunul din carburator si SURPRIZA...pe furtun vine foarte putina benzina sau chiar deloc.....nici vorba de presiune sau 0,5L, nu cred ca scoate mai mult de 100ml de benzima...este pompa de vina sau poate fi electrovalva de gpl? pe gaz merge foarte bine si rotund nu se aude motorul..vi ce credeti sa fie? cel putin cred ca am eliminat carburatorul din problema nu?
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Incearca sa pui pe direct (elimini electrovalva ) , pui un furtun direct , sau poate iti ajung furtunele sa le bagi direct in pompa , asa vezi daca e din pompa .Daca merge bine pe direct inseamna ca este electrovalva.
|
--------------------
-
-
-
|
|
fghg |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 September 09 ![]() |
salutare...am rezolvat problema....de vina a fost elecrovalva care facea trecerea de la benzina la gaz si invers....are un surub de reglaj pe pe care era prea inchis pe benzina....trebuia deschis mai mult ....acum este ok...merge si pe benzina....mersi la toti care ati incercat sa ma ajutati.....numai bine.
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1998 gpl
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pai tocmai, ca trebuie sa fie pe "inchis" . La actionare electrica, se deschide. Manual, numai cand e nevoie sa dai la coada.
Pompa trebuie sa fie amorsata tot timpul, asa ca electrovalva se monteaza DUPA pompa de benzina. Cretinii o pun si inainte, dar imaginati-va cum lucreaza pompa: cama impinge parghia pompei, care trage de membrana si absoarbe benzina. Daca traseul e obturat, ce trage? Se face un vaacum asa de puternic, ca in scurt timp membranele sunt sparte. Daca valva e dupa pompa, benzina pompata circula pe retur catre rezervor, furtunul intre pompa si valva fiind sub presiunea creata de pompa, adica de puterea de impingere a arcului de sub membrane.Chiar daca n-ar fi returul ( nu e obligatoriu), arcul ar sta comprimat datorita presiunii dintre pompa si electrovalva, parghia n-ar mai atinge cama, deci n-ar mai fi actionata pompa, nici uzata cama, pana la urmatoarea scadere de presiune, deci consumarea benzinei. Cu cat electrovalva e mai aproape de carburator, cu atat trecerea pe benzina e mai rapida.Deci membrana pompei, trebuie sa stea umeda mereu, ca altfel crapa daca valva e inainte pusa. Asa si pompa de sprit, daca nu e folosita un an sa zicem, cand a venit iarna si treci pe benzina, balta sub carburator. Nu se accelereaza mai sus de ralanti, ca: jiclor principal infundat sau mai mic de cat normal, jiclor dr franare prea mare in comparatie cu originalul, sau fata de cel principal, nivel prea mic sau incapacitatea pompei de a asigura consumul, sita de la intrare in carburator infundata, cuiul blocat de mizerie intr-o pozitie semideschisa,(plus) pompa de sprit nu lucreaza. Deci, nu se asigura volumul necesar de benzina, pentru un regim mai ridicat, de cat ralantiul. 14 Sep 2009, 22:30: Spuneam de retur, ca nu e obligatoriu, numai daca cuiul inchide perfect. Odata cu uzura lui, creste riscul inundarii. Daca valva e inainte, e seceta si crapa membranele. 14 Sep 2009, 22:31: Pai tocmai, ca trebuie sa fie pe "inchis" . La actionare electrica, se deschide. Manual, numai cand e nevoie sa dai la coada. Pompa trebuie sa fie amorsata tot timpul, asa ca electrovalva se monteaza DUPA pompa de benzina. Cretinii o pun si inainte, dar imaginati-va cum lucreaza pompa: cama impinge parghia pompei, care trage de membrana si absoarbe benzina. Daca traseul e obturat, ce trage? Se face un vaacum asa de puternic, ca in scurt timp membranele sunt sparte. Daca valva e dupa pompa, benzina pompata circula pe retur catre rezervor, furtunul intre pompa si valva fiind sub presiunea creata de pompa, adica de puterea de impingere a arcului de sub membrane.Chiar daca n-ar fi returul ( nu e obligatoriu), arcul ar sta comprimat datorita presiunii dintre pompa si electrovalva, parghia n-ar mai atinge cama, deci n-ar mai fi actionata pompa, nici uzata cama, pana la urmatoarea scadere de presiune, deci consumarea benzinei. Cu cat electrovalva e mai aproape de carburator, cu atat trecerea pe benzina e mai rapida.Deci membrana pompei, trebuie sa stea umeda mereu, ca altfel crapa daca valva e inainte pusa. Asa si pompa de sprit, daca nu e folosita un an sa zicem, cand a venit iarna si treci pe benzina, balta sub carburator. Nu se accelereaza mai sus de ralanti, ca: jiclor principal infundat sau mai mic de cat normal, jiclor dr franare prea mare in comparatie cu originalul, sau fata de cel principal, nivel prea mic sau incapacitatea pompei de a asigura consumul, sita de la intrare in carburator infundata, cuiul blocat de mizerie intr-o pozitie semideschisa,(plus) pompa de sprit nu lucreaza. Deci, nu se asigura volumul necesar de benzina, pentru un regim mai ridicat, de cat ralantiul. This post has been edited by PH-06-BOA: 14 Sep 2009, 22:31 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 20:58 |