Renault vrea sa devina lider, Pe piata masinilor electrice
![]() ![]() ![]() |
Renault vrea sa devina lider, Pe piata masinilor electrice
DragosP |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
||
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|||
pcs |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Nu e necesar ca baterile sa fie identice ca solutie constructiva. Se poate impune un standard ( european, american sau japonez ) in ceea ce priveste dimensiunile compartimentului bateriei ( L*l*h ) si al conectorului. Un exemplu bun in acest sens este standardul european pentru incarcatoare pentru telefoanele mobile, obligatoriu pentru toti producatorii de astfel de echipamente din 2012.
Si in tehnologia tractiunii electrice exista "n" solutii constructive, functie de tipul motorul utilizat ( poti foarte bine sa folosesti motoare de cc cu excitatie serie, dar si motoare asincrone trifazate, fara sisteme perii - colector ). Depinde de complexitatea sistemelor electronice pe care esti dispus sa le utilizezi. This post has been edited by pcs: 16 Sep 2009, 11:20 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
DragosP |
![]()
Post
#33
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(pcs @ 16 Sep 2009, 12:15) Si in tehnologia tractiunii electrice exista "n" solutii constructive, functie de tipul motorul utilizat ( poti foarte bine sa folosesti motoare de cc cu excitatie serie, dar si motoare asincrone trifazate, fara sisteme perii - colector ). Depinde de complexitatea sistemelor electronice pe care esti dispus sa le utilizezi. Punem pariu că doar cine vrea să-și bată cuie-n talpă va merge pe motoare de cc? 1. Motoarele de cc cam sunt cu întreținere; 2. Invertoarele/convertizoarele statice de frecvență pentru motoare asincrone de ca au ajuns la niște performanțe suficient de mari. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Modus |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Atata timp cat Grupul Renault a incheiat acorduri cu toate statele in care vor fi comercializate intr-o prima faza modelele sale elctrice pentru construirea unei infrastructuri (cu statii de alimentare specifice), problema nu pare a fi atat de grava precum este expusa de tine.
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
dack |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
pcs - Totusi motoarele masinilor vor fi de puteri diferite si vor cere acumulatori diferiti. Azi avem masini (uzuale) cu puteri de la 50 Cp pana la mai multe sute. Crezi sincer ca producatorii isi vor construi masinile dupa dimensiunile bateriilor? Cum vor evolua tehnologic masinile din acest punct de vedere? In functie de evolutia acumulatorilor? Mie nu mi se pare ca situatia este similara cu a telefoanelor mobile.
Pt Modus - Cand prietenul tau, grupul Renault, va avea "incarcatorii' peste tot in tara (similar cu numarul benzinariilor) atunci vom aprecia ca este o situatie normala. This post has been edited by dack: 16 Sep 2009, 11:45 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
Modus |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Dar de unde ai scos ca e vorba de Romania? Cine zice ca acest model va fi comercializat intr-o prima faza si in Romania?????
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
dack |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
A, deci ai scris asa, doar ca sa ne informezi.
Stii, Romania e o tara mica. Se vezi in Franta cum o sa fie cu investiile in incarcatorii. Eu chiar as vrea sa vad ca lucrul asta functioneaza. This post has been edited by dack: 16 Sep 2009, 11:55 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Smiley @ 15 Sep 2009, 22:12) deocamdata cei de la renault n-au nimic electric. au ceva pe tzeava, dar inca n-au scos nimic pe piata, n-au vandut nimic. Prius se vinde de prin '97, Reva de prin 2001. Carlos Ghosn ala probabil ca s-a trezit si el vorbind despre lideri de piata, fara sa aiba vreun fundament. pentru ca daca ar fi avut cu adevarat dorinta sa devina lider pe piata asta, ar fi incercat sa scoata o masina cu performante (viteza maxima, capacitate, autonomie, durata de incarcare) mai bune decat competitorii. ar fi bine daca Reanult-ul s-ar implica in dezvoltarea retelelor de alimentare din tarile UE. dar primii clienti de la "pompele" electrice nu or sa fie de origine franceza ![]() Sa fii tu sanatos, ca Renault vindea kangoo electrique si unul hibrid serie inca de prin 98. Cateva mii pe an, insa alea macar erau masini, nu tractoras de golf ca reva. Renault o sa fie leader de piata daca reusesc sa scoata repde o masina electrica care aduce profit firmei. Si daca o sa fie si singurul.... se cheama ca e leader. REva aia nu cred ca e sursa de profit, iar Priusul multa vreme a fost subventionat de toyota (vandut sub pretul de cost). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
aphophis |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
cand s-a lansat fluence-ul electric, au pus clar o fotografie (facuta pe calc) in care masina intra intr-o statie in care scrie ca bateria se schimba in 3 minute. Deci e clar in ce directie se va merge, oricum am pus parca pe prima pagina a acestui topic interviul cu ghosn in care se spune ca incarcarea se poate face in mai multe feluri.. e in functie de preferinte
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#40
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Și în sondajul de pe pagina Renault:
CODE Among the 4 concept cars revealed at the Frankfurt Motor Show, which one is your favorite? [72 votes] 8% Twizy Z.E. Concept 39% Zoe Z.E. Concept 44% Fluence Z.E. Concept 8% Kangoo Z.E. Concept |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
adip |
![]()
Post
#41
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Modus @ 16 Sep 2009, 19:39) Atata timp cat Grupul Renault a incheiat acorduri cu toate statele in care vor fi comercializate intr-o prima faza modelele sale elctrice pentru construirea unei infrastructuri (cu statii de alimentare specifice), problema nu pare a fi atat de grava precum este expusa de tine. Despre ce state e vorba?Am ascultat acum vreo luna si ceva la radio, in drum spre casa, o emisiune in care era vorba tocmai despre alternativa electrica, iar un antreprenor de aici spunea ca e in discutii cu Renault pentru constructia unei infrastructuri de alimentare/realimentare, la modul: te opresti la statie, lasi bateriile existente consumate, le iei pe cele incarcate, platesti o suma de bani si pleci la drum. Se pun insa probleme multiple cand vine vorba de asa ceva, intre altele: - acoperirea distantelor enorme cu o autonomie foarte limitata - sub 200km la ora actuala. Autonomia scade si mai mult cu cat incarci mai tare conserva - durata de viata si numarul de cicluri de reincarcare - standardizarea bateriilor - autorizatii peste autorizatii si suportul autoritatilor in dezvoltarea unei asemenea infrastructuri Toate costurile implicate trebuie sa fie amortizate pe parcurs, ceea ce va duce la un cost pe kilometru extrem de ridicat, mult mai mare decat cel al combustibililor uzuali - benzina, diesel, lpg. Mie mi se pare SF automobilul electric in exploatare uzuala in urmatorii 30 de ani, dar ma rog, unii pot visa cai verzi pe pereti cat vor. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Modus |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Israel, Danemarca, Portugalia, Olanda, niste state americane, etc.
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
Smiley |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(aphophis @ 16 Sep 2009, 12:55) cand s-a lansat fluence-ul electric, au pus clar o fotografie (facuta pe calc) in care masina intra intr-o statie in care scrie ca bateria se schimba in 3 minute. Deci e clar in ce directie se va merge, oricum am pus parca pe prima pagina a acestui topic interviul cu ghosn in care se spune ca incarcarea se poate face in mai multe feluri.. e in functie de preferinte schimbarea acumulatorilor descarcati cu unii deja incarcati nu e o solutie buna, cati timp acumulatorii isi pierd in timp proprietatile, asta depinzand si de modul in care au fost folositi. altfel spus, te duci la "benzinarie" cu noua ta masina electrica si nenea de la "pompa" iti schimba acumulatorii tai cei noi (dar descarcati) cu niste acumulatori incarcati, dar vechi de 2-3 ani si care abia daca rezista 2-3 km. din ce am vazut, toti merg pe ideea a 2 tipuri de incarcare: -incarcare normala, care dureaza cateva ore -incarcare rapida, care dureaza cam jumatate de ora, dar acumulatorii se incarca doar partial (~80%, am vazut ca toti folosesc procentul asta) din experienta mea de pana acum cu acumulatorii, incarcarea aia rapida o sa afecteze mult performantele acestora. |
-------------------- |
|
aphophis |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
uite ce zicea ghosn:
QUOTE How does one can charge the battery? We offer three types of recharge: recharge slowly taken on a traditional 7 to 8 hours, a quick charge (80% of the battery recharged in 20 minutes) and quickdrop which will replace the battery in minutes in a station specializing . Some countries want the QuickDrop, some of the fast charge, some ask us to ally ourselves with the power companies to build infrastructure. You put your car over night, returning, like your cell phone, and you leave the next morning. Furthermore, we develop the same battery technology through the Renault Nissan Alliance. Nissan is developing batteries for over 18 years. |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#45
|
![]() - Group: Members Posts: 22.609 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Smiley @ 16 Sep 2009, 15:57) din experienta mea de pana acum cu acumulatorii, incarcarea aia rapida o sa afecteze mult performantele acestora Tu crezi ca sunt folositi acumulatori ca ala telefoane???? ![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Smiley |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
poti sa elaborezi putin pe tema tehnologiei diferite?
|
-------------------- |
|
bucatzel |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 16 Sep 2009, 16:12) Nu, ca litiu-ion explodau, sau luau foc (nu mai stiu care din doua) la frana regenerativa. I-au stabilizat adaugand si ceva fier in mix. Dar ca si comportament, e cam acelasi lucru. Daca vrei sa ai viata lunga in acumulator, il tratezi cu grija. Chestia asta cu fast recharge miroase prea mult a marketing. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Smiley |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
acumulatorii li-ion explodeaza daca sunt incarcati cu un voltaj prea mare, sau daca se incalzesc prea mult.
|
-------------------- |
|
aphophis |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Sep 2009, 11:54) Sa fii tu sanatos, ca Renault vindea kangoo electrique si unul hibrid serie inca de prin 98. Cateva mii pe an, insa alea macar erau masini, nu tractoras de golf ca reva. Renault o sa fie leader de piata daca reusesc sa scoata repde o masina electrica care aduce profit firmei. Si daca o sa fie si singurul.... se cheama ca e leader. REva aia nu cred ca e sursa de profit, iar Priusul multa vreme a fost subventionat de toyota (vandut sub pretul de cost). ![]() is curios ce zic acu carcotasii de serviciu, ca vezi doamne ce prost e renault-ul, bla bla bla yada yada yada ![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#50
|
![]() - Group: Members Posts: 22.609 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUICKDROP >>
Nu mai gasesc articolul cum o baterie poate sa se incarce mai repede. Chiar nu sunt pasionat de subiect, asa ca pana nu il gasesc, nu incerc sa explic din amintiri. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Modus |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Vad ca din 2011 vor sa comercializeze si in Romania varianta electrica a lui Fluence http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-d...in-2011-4906429
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
dizzy |
![]()
Post
#52
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.088 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pentru ca automobilele electrice sa aiba succes trebuiesc standardizati cativa parametrii:
- conectori de alimentare - tensiune de alimentare - tipuri de baterii - dimensiuni baterii Am avea mai multe variante: 1) Autoturismul Hibrid - poate fi folosit ca masina de zi cu zi, autonomia nu depinde de existenta statiei de alimentare cu energie electrica. Il incarci acasa, unde ai cablu pana in parcare (buna gluma, nu?), il incarci la servici, unde ai la fel cablu de alimentare (buna si asta?!), cand ai de facut drumuri lungi pui combustibil lichid (benzina, motorina, GPL, E85 etc) si iti faci treaba fara grija statiei electrice. 2) Autoturism Complet Electric - poate fi folosit in drumurile din oras din cauza autonomiei scazute de 50-200 km. Cum cei mai multi dintre noi o frecam in trafic maxim 10-20 km /zi masinuta asta e suficienta dar apare necesitatea detineri sau inchirierii unui alt autoturism mai mare, motorizat clasic, pentru deplasari interurbane, concedii, etc. 3) Autoturismul Clasic cu Motor cu Ardere Interna va mai fi in paine inca multa vreme, cel putin 20 ani de aici incolo. De exemplu, o masina f mica de genul Samart, IQ, costa cam la fel, fie ca e electrica sau cu motor clasic Daca vor fi destui clienti sau fonduri europene/ nationale se vor implementa si statiile electrice, in parcarile NaMallurilor, Universitatilor, Marilor Corporatii "Responsabile". Situatia va semana un pic cu anii 90 cand cautati ca berbecul benzina fara plumb. This post has been edited by dizzy: 17 Sep 2009, 10:13 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#53
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru punctul 2 e mai ieftin sa inchiriezi, mergi cu autocarul, avionul etc.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
rtBK |
![]()
Post
#54
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Smiley @ 16 Sep 2009, 15:57) schimbarea acumulatorilor descarcati cu unii deja incarcati nu e o solutie buna, cati timp acumulatorii isi pierd in timp proprietatile, asta depinzand si de modul in care au fost folositi. altfel spus, te duci la "benzinarie" cu noua ta masina electrica si nenea de la "pompa" iti schimba acumulatorii tai cei noi (dar descarcati) cu niste acumulatori incarcati, dar vechi de 2-3 ani si care abia daca rezista 2-3 km. In nici un caz nu se va intampla asta. De exemplu acumulatorii nikon care se incarca destul de repede au un soft in aparat care imi spune starea acumulatorului. Deci chestia ca iei un acumulator care abia mai rezista este exclusa pentru ca cel mai probabil va avea implementat un soft care sa spuna celui care reincarca starea acelui acumulator. _____________ punctul 3. Nu sunt de acord cu el. Deja din ce in ce mai multe firme folosesc tehnologia Hibrida... eu cred ca in cel putin 7 ani aceasta tehnologie se va afla chiar si pe urmasul lui logan. This post has been edited by rtBK: 17 Sep 2009, 10:04 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
Smiley |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
sunt convins ca exista solutii de a determina rapid starea unui acumulator, dar ce faci daca ajungi la "benzinarie" si tu ai acumulatori cu indice de uzura 95(din 100) si ala are disponibili doar acumulatori deja incarcati cu indice 75(adica mult mai uzati decat ai tai)? nu prea ai de ales...
nemaivorbind ca o sa apara pe forumuri metode de a fenta mecanismele respective. asa cum gasesti acum pe toate drumurile stick-uri falsificate (se ia un stick de 2G, e modificat astfel incat sa raporteze 16G si e vandut drept stick de 16G) o sa gasesti si acumulatori masluiti ![]() cat despre variantele lui dizzy, si eu sunt de parere ca autoturismele cu motoare clasice or sa mai fie mult timp pe piata. electricele si hibridele au un set de probleme specifice, autonomia si durata de viata a bateriilor fiind cele mai mari. bateriile sunt mari, grele, ocupa mult spatiu si sunt foarte scumpe. iar dupa cativa ani de utilizare, trebuie schimbate. This post has been edited by Smiley: 17 Sep 2009, 11:30 |
-------------------- |
|
adip |
![]()
Post
#56
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 17 Sep 2009, 17:59) Pentru punctul 2 e mai ieftin sa inchiriezi, mergi cu autocarul, avionul etc. Negresit, mai ales atunci cand ai copii si trebuie sa cari dupa tine juma' de casa plus biciclete, cort, saci de dormit, undite de pescuit, grater portabil si asa mai departe. Ieftin si convenabil transportul in comun in situatia asta, combinat cu detinerea unei buburuze electrice cu autonomie de o zi, n-am ce zice. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
bucatzel |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Si daca e s-o luam dupa sistemul asta, si mai ieftin e sa stai acasa si sa faci macrame-uri.
Da, pe post de a doua masina a familiei, poate fi ok. Altfel... te legi la cap fara sa te doara. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
ciprians |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 12 September 08 ![]() |
Deocamdata se tatoneaza terenul si se arunca cu declaratii. Cand va incepe dezvoltarea retelei dintr-o anumita tara se pot spune mai multe si se poate face o analiza.
Dar, dupa cum se zicea mai devreme, mi se pare ca sunt mult mai mari costurile decat cele de acum cu combustibili fosili... poate se mai scot niste asi tehnologici din mana in viitorul apropiat. Ma gandesc de asemenea cat va creste pretul metalelor folosite la baterii si daca respectiva industrie ar putea face fata in viitor cererii. Startul mi se pare bun, dar pe termen lung mi se pare ca e bataie de cap foarte mare, privind in ansamblu la milioane de masini sa zicem in 15-20 ani. Poate se mai avanseaza cu tehnologia si se incarca tot mai mult masina din mers, ca la mersul pe bicicleta ![]() LE: de asemenea, industria nu merge niciodata in directia simpla, ci in directia convenabila marilor colosi si marilor interese. Cred ca trebuie epuizate alte ceva resurse pana se va ajunge cu adevarat la varianta in care omul de rand sa nu prea depinda de altii... ![]() This post has been edited by ciprians: 17 Sep 2009, 16:15 |
--------------------
.
.
.
- . Megane III Rouge Dyna /Dynamique/2009/1.6/16V/110CP
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#59
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
procesul de fabricatie al bateriilor am inteles ca este foarte poluant, iar atata timp cat eu imi voi incarca bateriile de la o termocentrala sa nu ma mai pacaleasca pe mine cu zero emissions. nu mai fac eu emisii, dar fac altii in cantitati industriale.
cum va creste procentul de vehicule 100% electrice va creste si pretul energiei electrice, la fel cum a fost atunci cu motorina. |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
Garett |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
In Romania un autoturism 100% electric nu este pus si simplu fezabil! Ce faci, tragi un prelungitor din casa? Si asta in cel mai fericit caz in care gasesti loc de parcare in fata blocului! Cea mai buna varianta ramane tot cea hibrida, cu motor cu ardere interna pe post de generator.
This post has been edited by Garett: 18 Sep 2009, 05:50 |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 04:43 |