Inaltatoare fata SLZ, ...efecte negative vs. pozitive
![]() ![]() ![]() |
Inaltatoare fata SLZ, ...efecte negative vs. pozitive
gogo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|||
thunder |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Ai verificat suspensia, poate amortizoarele nu mai lucreaza cum trebuie si masina ia balans pe fata la denivelari ? Nu stiu cat de bine este sa-ti maresti garda la sol. Poate nu afecteaza prea mult stabilitatea masini, dar totusi 5 cm e mult. Eu am amortizoarele cam duse la DNS si masina incepe sa ia balans la denivelari, si mai ales in curbe, se apleaca mai mult spre exterior. Eventual arcuri si amortizoare mai tari.
Asa ca fapt divers, am auzit de un taximetrist din Pitesti care si-a inaltat masina, asa sa fie mai confortabila, si pe fata si pe spate si intr-o curba in afara localitatii, pe care omu era obisnuit sa o ia cu o anumita viteza, s-a rasturnat. Teoretic daca inalti masina, ii schimbi si centru de greutate. |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#3
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate tu mergi numai pe drumuri de tara ca eu in Bucuresti nu am atins niciodata cu scutul in vreo groapa nici cu Solenza nici cu vechea berlina. Personal nu as pune asa ceva pentru ca, parerea mea, afecteaza stabilitatea masinii.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
bolt |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 16 March 05 From: Tulcea ![]() |
Si eu sunt interesat de acest lucru. Stau intr-un oras cu multe dealuri si intersectii cu diferente de nivel intre strazi si am dat vreo doua burti.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- .......
|
|
gogo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Oau! Se pare ca am pus pe toata lumea in incurcatura. Chiar nu a auzit nimeni de inaltatoare pt. SLZ?? Am vazut ca la SN exista pentru spate...
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
boby13 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 10 October 03 From: Cluj ![]() |
Din cate stiu, asemenea modificari trebuie MUSAI omologate!
Pe de alta parte, nu vad rostul...SLZ nu e mai joasa decat orice masina straina actuala. Mai degraba ar fi cazul sa te dezveti de urcatul pe borduri, de "luat gropi" cand poti sa le eviti, sau de trecut peste bolovani... Sunt convins ca dinamica (mai ales stabilitatea) masinii are de suferit, daca ar avea loc modificarea propusa de tine. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
- CJ-21-VIG Nu conteaza cat stii azi, maine oricum va trebui sa stii mai multe!...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#7
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe fata nu se prea gasesc inaltatoare. Pe spate e alta poveste, ca lumea mai care diverse cu masina si sa nu se lase prea mult. Modificarile de genul asta nu sunt omologate, nu vor putea fi omologate, dar nici nu o sa se ia nimeni de tine. Stabilitatea are de suferit serios, in toate cazurile
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
gogo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
M-ati lamurit. Nu-mi pun.
Eu am grija de masina, ocolesc gropile sau canalele si nu urc borduri mari. Intradevar, n-am dat cu scutul in Bucuresti, ci in Moldova pe un drum pietruit, dar pe care Daciile 1300 n-aveau probleme. Am dat cu scutul tocmai datorita balansului provocat de suspensiile moi. Inlocuirea amortizoarelor cu altele mai tari ar afecta tinuta de drum, sau numai confortul pasagerilor??? |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
johnsws |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
pai de fapt aici e problema la balans, ca inaltimea e cat de cat ok. teoretic chiar ar trebui sa se imbunatateasca stabilitatea daca pui amortizoare mai tari. daca-ti pui sa ne anunti ca m-ar interesa si pe mine sa nu mai dau masina cu burta de pamant.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
tye |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 22 September 03 From: Urziceni ![]() |
QUOTE(johnsws @ 12 Apr 2005, 08:19) pai de fapt aici e problema la balans, ca inaltimea e cat de cat ok. teoretic chiar ar trebui sa se imbunatateasca stabilitatea daca pui amortizoare mai tari. daca-ti pui sa ne anunti ca m-ar interesa si pe mine sa nu mai dau masina cu burta de pamant. Are dreptate omul. Nu garda la sol este problema, ci suspensia foarte moale la aceasta masina. Solutia ar fi un set de amortizoare mai ferme, mai tari. As vrea sa spun sport dar alea sunt prea rigide si poate dai in altele. PS: Nici eu n-am avut problema asta, cu lovitul scutului .... poate ar trebui sa-ti schimbi si stilul de condus. Bafta. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala Signed: TYE
|
|
adysomnolenta |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 6 January 05 ![]() |
salut
am vazut pe o sn tampoanele de cauciuc care inalta spatele puse pe fata la partea de sus a arcului, este vizibil m-ai inalta dar restul efectelor nu il cunosc. |
--------------------
dacia
solenza
- b39aip
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#12
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Desi este mai enervant ai putea sa mergi mai usor pe portiunile respective. Si eu mai atingeam cu scutul la 2 strazi de mine cand veneam spre casa (daca va arat drumul ala nici cu bicicleta nu ati merge pe acolo prea usor) dar merg cat mai usor posibil. Si de atunci pot sa zic ca nu mai am nici o problema de genul asta. Sa nu intelegi ca iti critic stilul de mers, era doar o parere subiectiva.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
johnsws |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() This post has been edited by johnsws: 12 Apr 2005, 17:42 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
cristyyy2003 |
![]()
Post
#14
|
![]() R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Foarte interesant ar fi totusi daca existe. Si va spun si de ce: cei care au SLZ Diesel au garda la sol mai mica pentru ca este si motorul mai greu. Am un prieten care de fiecare data cand se duce la garantie isi intreapda si scutul
![]() |
--------------------
Suzuki
SX4
2008
- B 67 TMK "Greierii" ma innebunesc!
|
|
johnsws |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu inaltatoare nu mi-as pune, dar niste amortizoare putin mai tari ar fi interesant, dar nici unele sport nu ma intereseaza.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Haideti baieti ca si pe mine ma intereseaza niste amortizoare mai bune. Care-i treaba cu astea sport? de ce sunteti impotriva lor?
De unde as putea sa iau niste amortizoare "mai tari, da nu sport"? Cam la ce pret le gasesc? |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
Dorian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 8 January 05 ![]() |
sal
vad ca discutati despre garda la sol. anul trecut prin septembrie mi-am luat si eu o SLZ si am hotarat impreuna cu familia sa mergem la munte. stici ce drum a putit sa indure saracuta masina??? am dus-o pe drumuri unde nici macar cu jeepul nu te induri sa mergi si sa nu uit: era in rodaj ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- B 66 TCM
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Doriane,scutul ca scutul. Bucsele/pivotii etc toate astea palesc ca valoare in fata catalizatorului. Si daca dai mai serios cu scutul de pamant te faci si de-un catalizator nou.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
valispeed |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 26 December 04 ![]() |
Puneti-va amortizoare sport si vedeti atunci stabilitate si suspensie rigida...
|
--------------------
dacia slz
clima
- B 08 FOX
|
|
stefanflorin77 |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 1 June 04 From: Bucuresti ![]() |
ar fi utile un set de jenti de 15".mai inalta masina,,un pic,, dar cred ca ar reduce mult numarul denivelarilor care ating scutul slz!
|
--------------------
DACIA
SOLENZA CLIMA
- B.. SOFERIA E MAI TARFA DECAT VIATA..!
|
|
Andrei K |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 7 May 05 ![]() |
Eu am inaltat suspensia fata la SLZ proprie
1) am montat niste distantiere din duramid intre caroserie si talerul arcului, de care este prins si telescopul, inaltimea distantierului este de 25mm. 2) intre spirele arcului din fata am introdus 3 bucati de elastomer, amplasate echidistant (la 120 grd), micsorind astfel posibilitatea de comprimare a spirei din mijloc al arcului. Prin aceasta operatie numarul spirelor active ale arcului fata s-a redus de la 5,5 la 4,5, crescind rigitatea cu 22%. Cu aceste modificari rulez de 8000 km, nu am avut nici o problema. Stabilitatea nu s-a modificat deoarece garda la sol = 120mm +0, -20mm. Acum am o garda la sol de 130mm. Important este faptul ca nu mai dau cu scutul cind ma duc pe drumuri mai rele (romanesti). Crescind rigitatea suspensiei nu mai intra in balans cind intrii in groapa, iar in curbe nu se mai inclina aproape de loc. Pentru cine este curios de distantiere pot sa le dau desen in format DWG (Autocad 2000). ![]() e-mail : komjatya@yahoo.com |
--------------------
Dacia
Solenza
- AR 06 XAZ
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
AndreiK, chestiile alea se pot folosi si sa impiedici destinderea arcului. Sa legi spirle intre ele?
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Andrei K |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 7 May 05 ![]() |
EvilOne, probabil ca s-ar putea folosi, dar trebuie sa fii atent ce materiale si solutii folosesti, pentru ca sunt multe socuri, si un numar mare de solicitari, eu nu as recomanda asa ceva.
![]() Am citit undeva pe forum despre taierea unei spire din arc. Avantaje - suspensie mai tare, stabilitate in curbe. ![]() Dezavantaje - garda la sol mai joasa ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- AR 06 XAZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:53 |