DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Geometrie, Fata - spate

darthmaul
post 16 Sep 2009, 19:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 12 March 08
From: Timisoara




Am fost de curand la lacul Sf Ana (Harghita).
La coborare de la lac la intrarea in localitatea Bixad, era spre ora 19, am prins turma de vaci de la pasunat. Avand ~40km/h am tras dreapta ca sa opresc pe marginea drumului, unde am prins un butuc de lemn in iarba de la un pom care fusese taiat si care mi-a frecat pe sub sub masina, pe sub scaunul din drepta si care mi-a lovit puntea spate.
Ulterior dupa ce am plecat am observat ca masina are un balans stanga/dreapta la denivelari (simteam ca "fundul" masinii are tendinta de a fugi intr-o parte). Ajuns acasa am fost cu ea la services Dacia si am constatat ca puntea spate suferise o usoara indoitura in jumatatea dreapta a ei. Mi-au schimbat puntea, masina nu mai are acel balans dar mi se pare totusi ciudata la condus. Parca volanul trage cand stanga, cand dreapta. Eu in pneuri folosesc 2,4bari presiune.
Este posibil sa fi suferit si directia, unghiurile de fuga ceva? Se face geometria rotilor si pe spate? Cei de la services mi-au spus ca nu are rost sa mai fac geometria ce totul este OK.
Am Logan 1.6 Ambitions cumparat nou in ianuarie 2008.
Multumesc


--------------------
Dacia Logan Ambitions, 1,6MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 16 Sep 2009, 20:03
Post #2


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Teoretic cand iti trage volanul, ar trebui sa fie ori in stanga ori in dreapta, nu prea are cum sa-ti traga si in stanga si in dreapta.

Poate sa-ti traga masina stanga-dreapta, adica sa ai joc la directie.

Ca sa dormi linistit, iei cu tine 100 lei, te duci si-ti faci inspectia RAR, te duci si tu la un service unde se aude ca tipul de la inspectia RAR e mai dracos.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 17 Sep 2009, 08:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




De ce folosesti 2,4? Pune cat trebuie, fa directia si drum bun.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boobybooby23
post 17 Sep 2009, 12:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 3 January 09




aia de la service erau bauti sau drogati?cum sa nu mai faci directia dupa inlocuirea puntii spate,la inlocuirea fiecarui subansamblu pe parte de directie(fuzeta,amortizor fata,brat suspensie,bieleta sau pipa bieleta,punte spate sau ax tambur) se face obligatoriu directia


--------------------
Logan LS0A 2005,stock - nt 05 zac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 17 Sep 2009, 13:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Mai ales pe spate, zic eu, unde nu e reglabila. Ca sa te asiguri ca ai pus totul bine trebuie sa verifici!!!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darthmaul
post 17 Sep 2009, 15:00
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 12 March 08
From: Timisoara




Mecanici, ca doi au fost, mi-au spus ca fiind pe spate problema, n-are nici un rost sa ma mai chinui cu geometria. Erau oameni trecuti de prima tinerete, cu experienta in domeniu. Ce-i drept la un moment dat, venise un ing mecanic tinerel (~25-27 ani), ceva sef pe acolo, care i-a intrebat daca au vorbit cu cineva la geometrie ca sa imi bage Loganul acolo imediat sa nu mai astept. Dar raspunsul a fost ca nu are niciun rost pentru ca-i pe spate problema.
M-am interesa, face ~120 lei geometria.
Folosesc 2,4 pentru ca reduce putin consumul si parca e mai ferma suspensia.


--------------------
Dacia Logan Ambitions, 1,6MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
licrimon2002
post 17 Sep 2009, 17:56
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 10 May 05




mesul unei masini e influentata clar si de puntea spate. De fapt, chiar cand se regleaza directia (clasic sau electronic), se face ALINIEREA rotilor fata spate (clasic se face cu o sfoara, electronic cu un emitator laser si fotodiode). mai mult decat atat, la reglarea directiei se verifica si presiunea roti spate. Deci si puntea spate influenteaza directia. Din pacate, e bine de interesat cat de priceputi sunt meseriasii, caci si experienta lor poate fi complementara unui sistem performant.
iar daac este un joc dr-stg, e posibil sa se fi slabit un pivot, nu cred ca e afectata caseta
respecte si bafta !

This post has been edited by licrimon2002: 17 Sep 2009, 17:58


--------------------
DACIA 1310 L (1994) si LOGAN (2006 1.5 dci) - xx xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 17 Sep 2009, 18:27
Post #8


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Si daca puntea noua nu este ok? Oricum trebuia facuta directia, tipic "las-o ba ca merge asa".


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 18 Sep 2009, 14:55
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(darthmaul @ 17 Sep 2009, 15:00)
Folosesc 2,4 pentru ca reduce putin consumul si parca e mai ferma suspensia.
*


Offtopic, dar ca sa-l ajut pe initiator: pata de contact e mai mica si de aia consumul e putin redus. DAR oare cu cat? Merita? Pentru ca, daca pata de contact e mai mica, franarea NU mai e la fel de eficienta!!! De asemenea aderenta e mai SCAZUTA. Merita?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darthmaul
post 18 Sep 2009, 16:09
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 12 March 08
From: Timisoara




QUOTE(roland @ 18 Sep 2009, 14:55)
Offtopic, dar ca sa-l ajut pe initiator: pata de contact e mai mica si de aia consumul e putin redus. DAR oare cu cat? Merita? Pentru ca, daca pata de contact e mai mica, franarea NU mai e la fel de eficienta!!! De asemenea aderenta e mai SCAZUTA. Merita?
*


OFF: Eu nu sunt vitezoman, nu-mi place sa merg cu mai mult de 100-110km/h. Am mers pana la Brasov, 4 persoane adulte, un copil de 3 ani (~14kg) si vreo 15kg de bagaj, am scos un consum de 5,6L/100. Sunt de parere ca-i foarte bun consumul.
Nu am sesizat nimic la franare.
De asemenea, nu recomand nimanui sa foloseasca o alta presiune in roti decat cea indicata de producator.


--------------------
Dacia Logan Ambitions, 1,6MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tyby_81
post 20 Sep 2009, 19:32
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 September 09




dai pace am fost cu masina de la firma de doua ori la dacia service ori i-ti va trage dreapta ori stanga nu o va mai face precum prima data cu cat trage mai putin cu atat sa fi smile.gif


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2006 preferance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 20 Sep 2009, 20:28
Post #12


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Ce masina Dacia ai de la firma? La ce service te duci? Da-ne pace...


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:05
Forum Renault