Porneste greu sau se opreste motorul in mers
![]() ![]() ![]() |
Porneste greu sau se opreste motorul in mers
klaus |
![]()
Post
#301
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
roland |
![]()
Post
#302
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Revin cu intrebarea pentru cei care si-au curatat senzorul de turatie si pentru cei care n-au facut-o dar sunt la curent cu teoria.
Era pe acest topic, parca Ironick spunea, o informatie despre calibrarea senzorului de turatie dupa demontare/montare... Scrie clar si in manualul de service... O decelerare in treapta 2 sau 3, de pe la vreo 4000 de ture in jos. Vad ca lumea isi curata senzorul si nu o face si nu se intampla nimic. Care e, de fapt, faza? Adevarul e ca: demontezi senzorul, il cureti, il montezi la loc si nu stie nimeni de asta (ma refer la computer). Atunci de ce e nevoie de calibrare? Sau calibrarea se face doar cand il schimbi? |
--------------------
.
.
.
|
|
klaus |
![]()
Post
#303
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Senzorul nu se "calibreaza".
Se "calibreaza" motorasul pas cu pas (cand i se scoate mufa in genere pentru a fi curatat), se calibreaza imbogatiera amestecului dupa modficarila UCE injectie (chiptuning de ex) sau scoaterea bateriei un timp mai indelungat, dar in nici un caz senzorul de turatie. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#304
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(klaus @ 1 Jul 2008, 16:12) Senzorul nu se "calibreaza" Intradevar nu se calibreaza senzorul, ci "tinta volantului motor". Adica ecu ... dar am zis sa vb din carti ...This post has been edited by IRONICK: 1 Jul 2008, 15:18 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
roland |
![]()
Post
#305
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ok. Si, pe scurt, cei care n-au facut ce scrie in manual (acea decelerare), au gresit? E mai sus undeva un post unde s-a curatat senzorul si gata. Totul merge.
|
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#306
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Merge si fara invatare. Ca oricum se face si singura in timp.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
roland |
![]()
Post
#307
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Asa e, se face singura cand o calci o data mai serios. Multumesc de lamuriri.
|
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#308
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Si celelalte invatari se fac singure in timp cand se intrunesc conditile.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
je_design |
![]()
Post
#309
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
am gasit si raspunsul la problema mea.(dimineata porneste la prima cheie, opresc motorul si imediat il pornesc din nou si porneste mai greu, subturat si innecat.) Faza e ca la pornire actioneaza socul automat , pornind cam la 1000 ture iar daca opresc motorul cand nu a inceput sa scada turatia cat mai aproape de relanti (750-800) face figuri la pornirea urmatoare (daca pornirea se face imediat). Vi se pare buna explicatia asta? Asa mi s-a spus in service.
Mentionez ca dupa ce motorul e cald, socul automat nu mai intra in functiune si nu se mai repeta figura. S-aveti o zi superba! |
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
DSN nu are soc automat...de fapt...nu are soc deloc
Din cite stiu eu...ii relativ normala...el tine minte ultima stare in care a fost pornit, si probabil ii derutat...senzorul de oxigen ii rece...deci trimite date ca o femeie...si calculatorul crede ca-i suficient de cald senzorul pentru o citire normala. |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#311
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
je_design |
![]()
Post
#312
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
deci e normal ?
|
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
roland |
![]()
Post
#313
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
nu. masina trebuie sa porneasca oricand la prima cheie. cald, rece, oprita dupa o ora, 1 minut sau 2 secunde, ea trebuie sa porneasca la prima cheie.
|
--------------------
.
.
.
|
|
je_design |
![]()
Post
#314
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
de pornit porneste la prima cheie dar subturat si anemic. chestia asta se intampla la vreo 4-5 porniri - opriri rapide. apoi nu mai face. daca las masina vreo 4 ore si incerc din nou, iar porneste foarte bine la prima cheie, iar daca opresc rapid si pornesc iar (dupa ce se sting martorii in bord), face la fel.
Se pare ca socul automat are un rol aici: porneste motorul mai turat, baga benzina mai multa, apoi daca il opresc rapid, benzina ramane si la urmatoaea pornire se gatuie. Se pare ca si la Renault-uri este intalnita faza asta. |
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
klaus din cite am vazut intr-un service. Nenea de acolo avea claculatorul conectat la masina. Motorul era rece (statea de aproximativ 6 ore)...a fost o pornire foarte scurta (de fapt...a pornit...si imediat a murit motorul)...la repornire...sonda dadea valori aiurea...iar motorul mergea subturat... Afara era foarte cald...si implicit in atelier. Asta a fost si explicatia tovarasului mecanic...pentru care a pornit motorul a doua oara subturat.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#316
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Senzorul de oxigen se ia in considerare la mersul in bucla inchisa. La pornire si in acceleratii bruste valorile citite de pe el sunt ignorate de uce injectie.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
je_design |
![]()
Post
#317
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
uitati aici o problema asemanatoare : http://reno.ro/index.php?showtopic=42283&hl=#18 - postul nr. 18
|
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
roland |
![]()
Post
#318
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
je_design, stiu ca incerci sa te convingi ca problema e normala.
Dar, parerea mea e ca nu e normal. Chestia cu benzina mai multa la pornirea la rece... e ca faza de la carburatie cu pedalele inainte de pornire sau datul la cama. Atunci da, se putea ineca motorul. Dar nu e cazul la injectie (nici macar la aia monopunct). Si daca Renault-ul ala a avut probleme asemanatoare, ce? Nu inseamna ca e normal. Cazuri izolate nu trebuie luate in seama. Daca iti porneste prost cateodata, rar, e din cauza vaporilor, benzina proasta, etc. Daca se repeta sistematic, E O PROBLEMA. Crede-ma, o masina in teste (la stadiul de proiectare) e chinuita rau de tot, inclusiv cu porniri-opriri repetate. Si, mai mult, masinile noi opresc automat motorul la stop, il pornesc automat la apasarea acceleratiei, etc. |
--------------------
.
.
.
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#319
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
eu am masina de 3 ani si cu exceptia faptului ca odata am uitat farurile aprinse si am ramas fara curent, intotdeauna mi-a pornit la sfert de cheie.
indiferent de anotimp, de temeperatura motorului sau de ce factori mai vreti voi. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
je_design |
![]()
Post
#320
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
QUOTE(roland @ 2 Jul 2008, 11:42) je_design, stiu ca incerci sa te convingi ca problema e normala. Dar, parerea mea e ca nu e normal. Chestia cu benzina mai multa la pornirea la rece... e ca faza de la carburatie cu pedalele inainte de pornire sau datul la cama. Atunci da, se putea ineca motorul. Dar nu e cazul la injectie (nici macar la aia monopunct). Si daca Renault-ul ala a avut probleme asemanatoare, ce? Nu inseamna ca e normal. Cazuri izolate nu trebuie luate in seama. Daca iti porneste prost cateodata, rar, e din cauza vaporilor, benzina proasta, etc. Daca se repeta sistematic, E O PROBLEMA. Crede-ma, o masina in teste (la stadiul de proiectare) e chinuita rau de tot, inclusiv cu porniri-opriri repetate. Si, mai mult, masinile noi opresc automat motorul la stop, il pornesc automat la apasarea acceleratiei, etc. bun. atunci cum naiba se face ca daca o pornesc si o las pornita mai mult de 2 minute nu mai face figuri la o repornire? |
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
MarianVaru |
![]()
Post
#321
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 27 June 08 ![]() |
QUOTE(klaus @ 27 Jun 2008, 21:40) avand in vedere ca pleaca atunci cand accelerezi, mai degraba e vorba de motorasul pas cu pas de pe corpul clapeta (pentru relanti). Si ala nu iese la diagnoza. Ai avut dreptate! Au scos mufa de la motoras si nu se intampla nimic...Nu erau ei f convinsi ca ar fi motorasul,dar au facut comanda si azi merg sa mi-l schimbe.Revin cu detalii. In sfarsit masina se oprea dupa pornire si la ei in service(de obicei cand ajungeam la ei,pornea de fiecare data). |
--------------------
dacia
logan mcv 1.6 16v
2008
|
|
jelly |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 702 Joined: 3 October 07 From: București ![]() |
eu am observat ca de cate ori sta masina in soare si dupa ceva timp vreau sa o pornesc cam o secunda si ceva e subturata si se regleaza imediat,care sa fie cauza?
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 - Laureate
- B030431 Lucrurile nu se întâmplă. Lucrurile sunt făcute să se întâmple. (John F. Kennedy)
|
|
klaus |
![]()
Post
#323
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca UCE injectie isi face treba, adica regleaza relantiul cum trebuie in functie de datele pe care le are. Asta-i cauza revenirii...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gimy |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 10 May 07 From: Focsani ![]() |
salut...aceeasi problema am si eu...dimineata porneste ok...daca sta o zi in soare porneste greu..parca da sa moara motorul,dupa care-si revine in cateva secunde..apoi pot sa fac cate porniri vreau ca merge ok...si aici tot senzorul ala pacatos e de vina?..ca m-as apuca sa-l curat..ms.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate, 1,4 mpi
|
|
kiss16 |
![]()
Post
#325
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 June 08 ![]() |
la 1000km mi s-a intamplat sa nu-mi porneasca la prima cheie pentru situatia data:am mers 2 ore dupa care am orpit vreo 15min
nu a vrut sa porneasca la sfert ca de obicei si i-am dat o alta keie lunga la 2500km am alta situatie: a pornit cu turatie 700 dupa care a scazut mult(am crezut ca se opreste) si a urcat pe la 1000ture(masina a stat in soare 8-9 ore) la 3000km nu a vrut sa porneasca decat la a 2 a keie, dupa o prima keie lunga si stat in soare explicatii? galerie de admisie f calda ceea ce duce la evaporarea unei parti importante din cantitatea de combustibil injectat, deci nu prea are ce sa se aprinda... motorul cu benzina functionand mlt mai bine cu amestecuri bogate spre deosebire de diesel care se simte in largul lui la amestecuri sarace a2a explicatie motorasul pas cu pas care tb sa deschida supapa de reglare a ralentiului(aceasta supapa este cea care da aer la motor atunci cand nu e apasata pedala de acceleartie) daca motorasul "agata" atunci in motor nu intra suficient aer pentru a realiza o combustie ce poate invinge inertiile motorului rece(fortele de frecare sunt prea mari si motorul se caleaza) ar fi bine de verificat motorasul(diagnostic) |
--------------------
dacia
kissfm
2008/logankissfm1.6
|
|
klaus |
![]()
Post
#326
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai si unde se vaporizeaza benzina in galerie? nu tot in galerie? Si mare parte din injectie are loc cand supapa de admisie este deschisa, adica atunci cand fluxul de admisie este spre cilindru. Acest flux cred ca ar trage si benzina, fie ea cat de calda.
Poate din cauza temperaturii ridicate a galeriei, citite de senzorul de temperatura, sa bage injectoarele mai putina benzina. Sau poate un vapour lock in rampa de injectie. A 2-a posibilitate, motorasul pas cu pas, corect. Problema e daca la cald, cand vaselina nu e rece pe ax, motorasul ar merge mai greu sau ar avea motiv sa agate. Motorasul agata cand axul e imbacsit cu praf si vaselina cu praf impiedica miscare corespunzatoare a axului. Ar mai putea fi contactele electrice de pe motoarasul pas cu pas care sa devina deficitare la cald. Sau contactele rezistorului clapetei fluture. Iar asta ar putea fi verificat doar prin interfata. Desi aici e discutabil, daca UCE injectie la pornire intereseaza pozitia clapetei (la clapetele cu by-pass gen motoras pas cu pas). O a 3-a posibilitate: bobina de inductie, care dupa oprirea motorului se incalzeste mai tare decat in mers (asa numitul "heat soak") si daca are vreo problema nu mai da scanteia cum trebuie. Si o a 4-a posibilitate pe care o vad eu: alimentarea. Respectiv pompa si regulatorul de presiune, care ar putea merge deficitar in cazul unei presiuni prea mari in rezervor si cand supapele de refulare nu mai functioneaza cum trebuie. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
kiss16 |
![]()
Post
#327
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 June 08 ![]() |
KLAUS:"Pai si unde se vaporizeaza benzina in galerie? nu tot in galerie? Si mare parte din injectie are loc cand supapa de admisie este deschisa, adica atunci cand fluxul de admisie este spre cilindru. Acest flux cred ca ar trage si benzina, fie ea cat de calda"
CORECTIE/ INJECTIE LA LOGAN SE DA PE SUPAPA INCHISA doar in cazul 'pedala la fund ' ECU trece in alta strategie de injectie si anume perfo daca nu este cazul de pedala la fund se merge pe injectie supapa inchisa din considerente de poluare(nu stiu cati inteleg sau pot intelege asta) nu am intrat pe forum sa bat campii sau sa fac speculatii, vorbesc doar in cunostinta de cauza |
--------------------
dacia
kissfm
2008/logankissfm1.6
|
|
poll |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 35 Joined: 28 May 07 From: Slatina OT ![]() |
vin si eu cu o problema aparuta dupa o vizita in service: pus contactul, asteptat sa se stinga toate becurile, dat la automat, da motorul o data peste cap, ia o pauza ca si cum ar fi bateria moarta si surpriza...porneste. se intampla destul de rar, chiar foarte rar pot spune si aleatoriu.
poate avea vreo legatura cu calibrarea senzorului de turatie? pentru ca, dupa o pornire de acest gen, am uracato in 5000 de ture, treapta a doua, si nu a mai facut. cel putin pana acum. as mai avea si cureaua de distributie cam intinsa(scoate un zgomot pe la 1400-1500 de rotatii). sa fie din cauza ei? ![]() This post has been edited by poll: 21 Jul 2008, 10:39 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABSplus 1.6MPI
- .
|
|
alextudor |
![]()
Post
#329
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 July 06 ![]() |
Salutare tuturor.din ce am citit aici,problema cu rateul la prima,a 2-a..a n-a cheie e ceva foarte des intalnit la Logan.Aceeasi problema o am si eu.Numai ca astazi nu mai vrea sa porneasca de NICIUN fel!m-am chinuit juimatate de ora,si degeaba.Am scos si bornele de pe baterie,doar in speranta ca s-o reseta "ceva" si o ia din loc.Am mers cu ea pe la 8 dimimineata cam jumatate de ora..am venit acasa,am mutat-o din loc,mi-am facut de lucru cu curatatul interiorului & stuff,si cand s-o pornesc..pauza!..am mai dat o cheie..nimic,inca una..nimic..si tot asa pana cand am cedat eu,inaintea bateriei.Computerul de bord se reseteaza de fiecare data cand incerc sa pornesc masina.Ce e de facut in cazul asta?va rog mult nu ma trimiteti sa caut postul cu nr. X sau topicul cu titlul Y.Va multumesc anticipat.
L.E. : am uitat sa mentionez..masina are si instalatie GPL.nu cred ca are vreo relevanta,dar m-am gandit ca e bine de precizat. This post has been edited by alextudor: 22 Jul 2008, 09:22 |
--------------------
Dacia
Logan
1.6
- B 45 DYX Biban Șef...no comment
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#330
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Prin bunavointa unui membru respectabil de pe acest forum care mi-a furnizat piesele, mi-am schimbat senzorul de turatie si mufa cu altele care au contactele aurite. Desi le aveam de mult timp, nu le-am schimbat pana acum din lipsa de timp. Dar cum in ultimele saptamani s-a intamplat sa nu imi porneasca din prima de cateva ori din cauza contactelor imperfecte la senzor, a trebuit sa o fac.
This post has been edited by IRONICK: 22 Jul 2008, 09:21 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 08:33 |