DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Viteza Logan 1,6 - mapat, Nu urca mai sus de 4500rpm in treapta a 5-a

rayn3
post 6 Aug 2010, 08:30
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 3 May 07




Salutare! As vrea sa va intreb daca cumva sunt limitate la 4500rpm sau undeva pe acolo....Ultima oara, acum o luna, am avut o cursa mai lunga, iar pe o portiune dreapta si libera, i-am cam dat talpa si am constatat ca mai sus de 4500rpm nu urca turometrul in treapta a 5-a. Practic aveam undeva aproape de 165KM/H. Masina am cumparat-o de noua in mai 2007, fiind un 1,6 ABS Plus. La 2 luni dupa ce am cumparat-o i-am facut chiptuning, ceva baieti care lucrau la Dacia(la uzina) si au venit intr-o zi la reprez dacia din TM. S-a simtit bine, maparea, cel putin in primele 3 trepte, trage mai bine, sa nu mai zic ca la pornirea AC, nu mai apare acea cadere brusca de putere. Fratele meu a prins, tot pe o portiune dreapta 170KM/h, asta cred ca anul trecut. Evident ca n-am iesit pe autostrada si rar de tot prind cate o portiune libera si aproape liniara unde pot sa-i dau talpa(ma refer la traseul pe care il parcurg in mod regulat). Pe acest traseu, mai mult de 160KM/h, n-am putut prinde, evident ca nici soseaua nu-mi permitea, poate si trafic(fiind cu o singura banda pe sens), dar parca ultima oara am fortat la maxim si nu voia sa mai urce de 4500rpm. Exista o astfel de limitare sau trebuie sa o iau mai incet(ca doar nu-i bmw)?? Mentionez ca n-am iesit pana acum pe autostrada cu ea. un coleg de munca a fost acum vreo 3 ani in Germania pe autostrada, 4 oameni in masina si a prins 190km/h tot cu un Logan 1,6 nemapat. Evident ca probabil ii ia ceva timp sa ajunga la viteza aia, poate ca si in cazul meu, cam asta fiind problema...apas prea "adanc" acceleratia, avand pretentia de la ea sa se comporte ca una de 120-150CP. Din 3-4luni, regulat, ii pun cate un bidonas de aditiv pentru injectoare. Mi se pare de asemenea foarte sensibila in functie de carburant. Nu stitu, poate este un efect de placebo la mine, conduc in genere foarte agresiv si cred ca problema este la mine, intrucat vreau prea mult de la o masina ca si Logan...Problema este la mine?? sau chiar este limitat motorul?? Merci!!!


--------------------
Dacia Logan 2007/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 6 Aug 2010, 08:37
Post #2


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Nu exista nicio limitare la 4500. Singura limitare e la ~6000-6300 RPM ca sa nu sara pistoanele prin capota.
La tine pur si simplu motorul nu are suficienta putere sa invinga toate fortele care se opun (frecari cu aer, etc).
Poti sa incerci sa te duci cu treapta 4 la 160 si apoi sa ii dai 5.
Nu stiu ce remapare ai facut tu, dar eu cu a mea standard am mers lejer la 160, fara prea mari eforturi.
Verifica si starea filtrului de aer, bujiilor, presiunea in pneuri. Vezi si ce carburant bagi.

Bafta!

This post has been edited by Andy_ACS: 6 Aug 2010, 08:37


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 6 Aug 2010, 08:40
Post #3


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.507
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(rayn3 @ 6 Aug 2010, 09:30)
sau chiar este limitat motorul??
*


Nu motorul e limitat.

QUOTE(rayn3 @ 6 Aug 2010, 09:30)
Problema este la mine??
*


Da.


Pune-te sa cauti pe net un pic dupa rapoartele treptelor de viteza, si s-ar putea sa ai o revelatie.
Si incearca s-o turezi in alte trepte de viteza si vezi pana unde te lasa (probabil 6000 si-un pic). Nu de alta, nu cred ca ai logan de export, sa-ti limiteze motorul in functie de treapta de viteza...

In rest, nu strica sa bagi in seama sfaturile de mentenanta ale lui Andy_ACS.


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Aug 2010, 08:52
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca tu in 3 ani de cand ai masina nu ai mers pe nici o autostrada, ma intreb ce-ti trebuie mai mult de 110 la ora de la o masina de 85 de cai remapata la 86...

ontopic, tot la Logan 1.6 'nemapat' mai mult de 130 la ora nu i-am dat vreodata din motive evidente de stabilitate si prin urmare siguranta...mai ales pe drumuri cu o banda pe sens, deci nu stiu daca merge cu mai mult de atat si planuiesc sa nu aflu vreodata.

This post has been edited by argon: 6 Aug 2010, 08:58


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 6 Aug 2010, 09:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 954
Joined: 30 March 07
From: Constanta




Daca nu ma insel cu 1.6 ar trebui sa ajungi la 180 pe ceas in mod normal. Neluand in calcul factori externi (asfalt, vant..) poate ar trebui sa fii atent la ce a zis Andy. Oricum, eu unul nu m-as risca cu vitezele astea pe orice alt fel de drum din Romania in afara de autostrada.


--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rayn3
post 6 Aug 2010, 09:36
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 3 May 07




pai tocmai ce i-am facut revizia de 3 ani la inceputul lunii iunie, bujii, ulei, filtre schimbate....Stiu ca 1,6 nemapata are by default, 90CP, mapata dupa cum zic multi mai pune, teoretic vreo 15. Tot teoretic, ar trebui sa am vreo 105CP. Posibil sa ies acum pe vara pe autostrada si sa vad ce poate. Carburant, bag de cand am luat-o, indeosebi doar OMV. rar de tot MOL si si mai rar Rompetrol, dupa un drum in exterior cu benzina acestora, m-am lecuit sau cel putin eram foarte nervos ca nu mergea asa cum stiam eu ca merge(pitici pe creier poate la mine) Evident ca benzina de 95 bag mai tot timpul. Din cand in cand si OMV100.

daca drumul permite, nu bruschezi volanul, chiar n-am avut probleme cu stabilitatea. Cu 120 intru in curbe destul de stranse, marcate cu acele semne aferente tongue.gif Mai scartaie ele cauciucurile, dar n-am avut probleme cu stabilitatea ei....


--------------------
Dacia Logan 2007/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 6 Aug 2010, 09:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 954
Joined: 30 March 07
From: Constanta




QUOTE(rayn3 @ 6 Aug 2010, 10:36)
Cu 120 intru in curbe destul de stranse, marcate cu acele semne aferente tongue.gif Mai scartaie ele cauciucurile, dar n-am avut probleme cu stabilitatea ei....
*



prietene, ai gresit forumul

QUOTE(rayn3 @ 6 Aug 2010, 10:36)
Stiu ca 1,6 nemapata are by default, 90CP, mapata dupa cum zic multi mai pune, teoretic vreo 15. Tot teoretic, ar trebui sa am vreo 105CP
*




15 cai frumosi..poate


--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 6 Aug 2010, 09:47
Post #8


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Cat vine 85 cu 8? cool.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rayn3
post 6 Aug 2010, 09:50
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 3 May 07




QUOTE(Steel Tormentor @ 6 Aug 2010, 09:41)
prietene, ai gresit forumul
15 cai frumosi..poate
*




oky doky!! srry daca v-am deranjat....topic closed(se poate inchide)

"m-am lamurit" sau mai bine zis, colegii forumisti m-au lamurit...thx


--------------------
Dacia Logan 2007/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Aug 2010, 09:52
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




byu default are 85.7 cai, remapat are cu cativa mai mult in cel mai bun caz, nu 15, e exclus la benzinar aspirat, remaparea se simte mai mult la graficul de putere cuplu pe turatii, adica poti avea putere mai mare la aceasi turatie intermediara, puterea maxima slash viteza vor fi foarte apropiate dupa remapare.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Aug 2010, 09:54
Post #11


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ti-au remapato de merge mai prost decat inainte. Faina facere.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 6 Aug 2010, 09:55
Post #12


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.507
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(rayn3 @ 6 Aug 2010, 10:36)
Stiu ca 1,6 nemapata are by default, 90CP, mapata dupa cum zic multi mai pune, teoretic vreo 15. Tot teoretic, ar trebui sa am vreo 105CP.
*



coffee_spitsk.gif

Remaparea aia se realizeaza cumva prin adaugarea unui rand suplimentar de supape?

Si dupa ce iei curbele alea stranse cu 120, te trezesti plin de sudori?

Stai linistit, si noi ne-am lamurit ... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 6 Aug 2010, 09:55
Post #13


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Avea vant si nu si-a dat seama.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Aug 2010, 10:04
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




soft nasol, tinand cont de simptome, ca se plafoneaza, si ai observat ca e foarte sensibil la benzina, nu si tacane? pune mai bine softul original, si nu mai folosi mizerii gen aditivi, doar benzina buna, chiar tu ai zis ca cutare a ajuns la 190 cu el original.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 6 Aug 2010, 10:07
Post #15


-


Group: Members
Posts: 22.775
Joined: 19 April 05
From: Romania




Eu cred ca de fapt are consumabile de proasta calitate pe masina.


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rayn3
post 6 Aug 2010, 10:21
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 3 May 07




Mai fratilor, dar de ce va atacati asa?? am pus o intrebare, doua, "tampite" , poate ca n-am experienta voastra sau cu siguranta n-am asa mare experienta intr-ale Loganului. De ce trebuie tot timpul sa deveniti ironici atunci cand cineva intreaba ceva ceea ce voua fi se pare stupid?? Daca nu sunt atat de activ pe forum ca si multi dintre cei care mi-au raspuns, trebuie sa "dati" in mine intruna??? V-am deranjat cu ceva?? cu simplul fapt ca am intrebat ceva si am cerut o parere, doua?? Au fost cativa care mi-au raspuns si au fost seriosi, restul v-ati bagat in seama doar. Ok, aceia, m-au lamurit sau mi-au intarit ideea ca problema este la mine. Stiu ca nu pot avea pretentii prea mari de la o masina low-cost, gen Logan, am vrut doar niste puncte de vedere....Faptul ca 1,6 nu are practic 90CP si ca are 87,8CP, nu l-am stiut, daca voi spuneti asta, dupa masuratori sau mai stiu eu ce teste ati facut voi, ok, va cred. Daca dupa remapare, in loc de 15 cai frumosi ai in realitate 15 "martzoage" , ok, am inteles si acest fapt. So...care-i baiu??

This post has been edited by rayn3: 6 Aug 2010, 10:24


--------------------
Dacia Logan 2007/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 6 Aug 2010, 10:23
Post #17


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Nu trebuie sa faci teste sau masuratori ca sa afli ca are 88 CP, doar trebuie sa te duci la scoala, cand trebuie.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 6 Aug 2010, 10:30
Post #18


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




pentru initiator.
un benzinar poate avea prin remapare o crestere de soft de maxim 10%.

remaparea are intradevar efecte vizibile la motoarele diesel. acolo cresterea de putere poate fi pana la vre-o 40%. la maxim are si efecte negative, in general o remapare cu crestere 25% e considerata relativ safe.

uite la ce valori poti ajunge. si mai scade 2-3 cai din ce zic ei acolo.
http://www.obdtuning.ro/?s=lista&categorie=47


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 6 Aug 2010, 10:32
Post #19


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Ca sa clarificam cum sta treaba cu puterile motoarelor: in general pentru a exprima puterea motoarelor se foloseste KW. E cel mai exact, cel mai corect.
Mai sunt unitati de masura in care se poate exprima puterea - HP, PS, bhp, etc.
In general la noi cand e vorba de 'cai putere' am vazut ca se foloseste transformarea in PS. 1 PS ~= 1.36 KW.
Deci 64 KW = 87 cai. Dacia a rotunjit putin la 90. Rotunjiri mai mici sau mai mari se practica la toti producatorii, daca vrei sa fii exact te orientezi dupa KW.
Mai multe detalii si conversii aici: http://www.statman.info/conversions/power.html
Legat de tuning - parerea mea e ca in general se adauga 5-8 caluti la cei existenti si vreo 10-15nm cuplu.

Edit:
@ENERGY - de fapt corect ar fi sa spunem ca la motoarele turbo prin remapare se obtin diferente de performanta mai mari (fie diesel sau benzina) fata de motoarele aspirate, deoarece ai mai multi parametri cu care sa jonglezi.

Bafta!

This post has been edited by Andy_ACS: 6 Aug 2010, 10:34


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Aug 2010, 10:32
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(rayn3 @ 6 Aug 2010, 10:21)
....Faptul ca 1,6 nu are practic 90CP si ca are 87,8CP, nu l-am stiut, daca voi spuneti asta, dupa masuratori sau mai stiu eu ce teste ati facut voi, ok, va cred.
*



85,8 adica, si nu o spunem noi, ti-o spune talonul si producatorul, tradu 64 KW in cp si vezi singur.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rayn3
post 6 Aug 2010, 10:33
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 3 May 07







QUOTE
Nu trebuie sa faci teste sau masuratori ca sa afli ca are 88 CP, doar trebuie sa te duci la scoala, cand trebuie.



Off: Am gatat de mult scolile

On: Daca Dacia/BMW/VW/Renault etc spune ca produsul cutare are n CP, atunci de ce sa-mi bat eu capul si sa ma dau mai rotund decat toti inginerii respectivelor uzine si sa fac calcule, astfel incat sa le dau cu foile cu rezultatele mele, cum ca: ba prostilor, masina asta, n-are 150CP, uite aici rezultatul corect, in realitate are 149,999CP. Chiar nu-mi bat capul cu chestii din astea. Poti spune acelasi lucru si despre capacitatea cilindrica a motorului....daca el teoretic se zice ca are 1600cm3, practic el are 1598m3


--------------------
Dacia Logan 2007/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Aug 2010, 10:36
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




una e diferente de max 1 cal si alta e aproape 4 cum rotunjeste Dacia din motive de marketing. Si cel de 1.4 are 73 si ceva cai.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 6 Aug 2010, 10:37
Post #23


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris






--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 6 Aug 2010, 10:39
Post #24


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Tu nu intelegi ca de fapt din moment ce iti spun ca masina are X KW e suficient.
Ca unii transforma in hp, bhp, ps e altceva,
Tu te incapatanezi sa transformi KW in hp, la un raport de aprox 1.34, pe cand in general la noi toti transforma in ps, la 1.36.
Daca vrei sa fii exact lasi puterea in kw.
Asa si la tine la Espero 66KW=88.5hp=89.7ps.
Am zis ca toti rotunjesc. Poti sa incerci sa calculezi la diverse masini si o sa vezi ca la noi in general se foloseste PS.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rayn3
post 6 Aug 2010, 10:41
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 3 May 07




OK guys!!!

Am inteles, va respect, am aflat lucruri noi, mult mai amanuntite de la voi despre aceasta masina. Chiar vreau sa terminam cu "mistocareala" asta ieftina, care din pacate domina mai toate forumurile din Ro.

Inca o data! TOPIC CLOSED!!!


--------------------
Dacia Logan 2007/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Aug 2010, 10:41
Post #26


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Suntem mai nemti de fel...


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 6 Aug 2010, 10:43
Post #27


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Da, si cred ca a contat si faptul ca transformand in PS rezulta o valoare mai mare, care da mai bine smile.gif

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 6 Aug 2010, 10:47
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(ENERGY @ 6 Aug 2010, 11:30)
pentru initiator.
un benzinar poate avea prin remapare o crestere de soft de maxim 10%.

remaparea are intradevar efecte vizibile la motoarele diesel. acolo cresterea de putere poate fi pana la vre-o 40%. la maxim are si efecte negative, in general o remapare cu crestere 25% e considerata relativ safe.

uite la ce valori poti ajunge. si mai scade 2-3 cai din ce zic ei acolo.
http://www.obdtuning.ro/?s=lista&categorie=47
*




Sa mai clarificam un pic... Efecte notabile se obtin la motoare turbo, indiferent ca sunt diesel sau pe benzina. Iar la aspirate, intr-adevar, maxim 10% din puterea si cuplul initial.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic - B-00-xxx 2006 Laureate/1973/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Aug 2010, 10:54
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




maxim x % e ca aia din reclamele as seen on TV, escrocherie legala, si 1 % sa fie, se incdreaza la "maxim 10%"


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Aug 2010, 11:14
Post #30


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




rayn3, parerea mea e ca ti-au pus aia o harta proasta.
In al doilea rand e normal sa fie sensibila in functie de carburant dupa remapare, ca avansul e dus la limita.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 13:29
Forum Renault