DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Accident singur, masina paradita, fara nici un fel de victime

kog
post 29 Sep 2009, 13:22
Post #31


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




acuma sa nu crezi ca ma duc prin curbe asa
&feature=related , dar mi s-a format un reflex din a trage stanga daca derapeaza spatele puternic spre stanga. N-am fost constient de asta pana cand nu am derapat pe nisip


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 29 Sep 2009, 13:28
Post #32


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




mai conteaza si anvelopele cu care faci chestia asta sleep.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 29 Sep 2009, 14:04
Post #33


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Kog, ma bucur pentru tine ca ai gasit un loc unde sa-ti faci un pic mana.

Dar sa nu-ti inchipui ca e acelasi lucru pe drum.

Ca sa ajute la ceva manevra asta, trebuie sa si accelerezi. Tu in parcare esti in a II-a. ai de unde. Eu eram in a IV-a la 80 la ora, in urcare. Singura sansa de accelerare ar fi fost sa bag a III-a in timp ce deja tineam motorul turat la blana. Dar asta-i o chestie pe care o constientizez acu', la rece.

Oricum, hai sa ne oprim din discutiile de derapaje, etc... Topicul asta era legat de legislatie si mi s-a raspuns mai mult decat clar. Multumesc inca o data tuturor.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 29 Sep 2009, 14:40
Post #34


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




la viteza aia e normal sa nu mai prea ai ce face. Ipoteza mea e ca din cauza presiunii a derapat si cand tu ai incercat sa o redresezi aderenta a revenit brusc. Asa a trecut masina pe o parte. Am vazut asta la un audi mai vechi ce era in fata mea si se intrepta dinspre micalaca(Arad) inspre sensul giratoriu de la selgros. Ala avea vreo 40km/h si nu stiu cum dracu' a facut da la un moment dat era pe doua roti. Am impresia ca a tras violent de volan intr-o parte si apoi in alta. Deci se poate intampla si la viteze mici sa te rastoni


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2009, 16:31
Post #35


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(driverx @ 29 Sep 2009, 13:19)
argon. Vorbesti din experienta, nu? Cate subvirari bengoase ai tras tu si cate pierderi de fund ai avut?
*



daca subvirarea e cand fuge fata am avut cateva, pe ud sau nisip, dar fundul nu cred mi-a fugit niciodata(inafara de cerculetele pe zapada cand eram tanar 04.gif )

Ala din filmuletul de mai sus avea 30-40 km/h, tot NFS-istul poate, care-i faza cu el?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 29 Sep 2009, 16:41
Post #36


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(argon @ 29 Sep 2009, 14:04)
Cand fuge fata o mai redresezi, cand fuge spatele trebuie sa fii pilot sau din noroc mai redresezi...
*



Ba e cam invers...
Supravirarea se controlează relativ ușor, prin contrabracare și slăbirea accelerației pentru propulsie de exemplu...
Subvirarea n-o controlează nici dracu...

Iar un șofer obișnuit și surprins probabil nu le controlează pe niciuna.

This post has been edited by MAERSK: 29 Sep 2009, 16:42


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2009, 16:43
Post #37


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




erau si aici pe forum niste link-uri cu recomandari de la producatorii de anvelope si filmulete cu teste, referitor la montarea gumelor bune pe spate..

Daca intrii in curba prea tare si fuge fata, eventual ud pe jos, si ai norocul sa nu vina nimic pe contrasens, o redresezi relativ usor, daca fuge spatele te intoarce si aia e, patesti ca bucatzel. Vobesc binenteles de o masina ca Dacia din cazul de fata, nu altele cu ABS, ESP, ETC.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 29 Sep 2009, 16:52
Post #38


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Știu filmele și sunt de acord cu ele. Dar ce spui tu de controlat e aiurea. Din alt motiv se recomandă astfel poziționarea anvelopelor.

În cazul subvirării, situația nu e atât de gravă și imprevizibilă, pentru că mașina urmează o traiectorie oarecum previzibilă, și NU SE RĂSUCEȘTE. Asta avantajează în cazul unui impact, sau al evitării lui de câtre altă mașină.
SUBVIRAREA E FOARTE FOARTE GREU CONTROLABILĂ, DACĂ NU CUMVA IMPOSIBILĂ, chiar și de către cei mai pun piloți, nu șoferi. Privește accidentele din raliuri, majoritatea se petrec după subvirări, nu supravirări.

Anvelopele proaste pe spate favorizează supravirarea, care este mai periculoasă, DAR MULT MAI UȘOR DE CONTROLAT, de către cineva antrenat.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2009, 16:54
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




recomandarea era pentru toata lumea, nu pentru pilotii aflati in timpul liber huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 29 Sep 2009, 17:31
Post #40


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(MAERSK @ 29 Sep 2009, 17:52)
Anvelopele proaste pe spate favorizează supravirarea, care este mai periculoasă, DAR MULT MAI UȘOR DE CONTROLAT, de către cineva antrenat.
*



De asta ma gandesc asa serios la ceva ore de pilotaj... Cum ziceam undeva mai sus, stiam in principiu ce ar trebui sa fac, dar aplicarea practica a lasat de dorit.

Si da, am fost surprins. Din cauza ca am facut acelasi lucru ca si multe alte dati, dar cu un rezultat "putin" diferit. Spre deosebire de voi, nu pot da vina exclusiv pe ceva. E o masina, totdeauna e o combinatie de factori.
Singura diferenta pe care eu am inregistrat-o intre acelasi drum, parcus lunea trecuta, la aceeasi ora, in ~ aceleasi conditii de temperatura, si la ~ aceeasi viteza a fost partea cu presiunea in pneuri. + cum ziceam, poate am abordat curba putin mai strans. Dupa varful curbei se deschide a doua banda, si de obicei imi largesc raza curbei folosindu-ma de asta. Ceva ce am facut si ieri.

In fine, orice sut in fund e un pas inainte. Am avut suficient noroc sa ies din masina fara un fir de par clintit, sper sa nu imi mai testez norocul prea curand, si mai sper sa mai bage la ganditoare si altii din patania mea.

This post has been edited by bucatzel: 29 Sep 2009, 17:32


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 29 Sep 2009, 17:39
Post #41


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Lol... nu poti sa dai vina pe Debica? te asigur eu ca poti. Lasa vrajeala cu presiunea in pneuri ca am mers si cu 2.5 si nu m-am rasturnat laugh.gif

This post has been edited by rtBK: 29 Sep 2009, 17:42


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2009, 17:41
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




2,5 vrei sa zici..merge si mai mult, am aflat fara voie dupa 3 zile ce le umflasem la o statie petrom care imi arata 2.1, si ma luase cu dureri de rinichi, aveam 3 si ceva de fapt.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 29 Sep 2009, 17:42
Post #43


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ai găsit vinovat acum... L-a răsturnat în șanț Debica? biggrin.gif

E drept că în situații limită o anvelopă poate face diferența, la fel de bine ca o mașină mai bună, un asfalt mai bun etc, DAR, vinovat e cel ce se pune în situația limită!


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 29 Sep 2009, 17:45
Post #44


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




am facut si eu prostiile mele si anvelopele m-au scos din r***t smile.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 29 Sep 2009, 17:47
Post #45


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Atata vreme cat nu face contact bine cu solul, nu e in regula.
Presiunea ar fi un factor.. si poate si amortizoarele pe spate.. arunca un ochi pe ele si vezi daca e vreunu scurs (daca sunt pe ulei).


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - 05.10.1998 - de PH
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 29 Sep 2009, 19:05
Post #46


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Ma da cum de nu apare dr rally pe-aici sa ne explice el cum sta treaba?


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian66
post 29 Sep 2009, 23:41
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.524
Joined: 27 January 09
From: Bucuresti, Pantelimon




sa vina cei de la Debica si sa ii duca masina lui bucatzel pe rampa pana la remat, sau daca nu, macar sa ii dea o autorizatie de reparatie


--------------------
Dacia / Smart Logan VAN / ForTwo 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 10:54
Forum Renault