Accident singur, masina paradita, fara nici un fel de victime
![]() ![]() ![]() |
Accident singur, masina paradita, fara nici un fel de victime
kog |
![]()
Post
#31
|
||
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|||
rtBK |
![]()
Post
#32
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
mai conteaza si anvelopele cu care faci chestia asta
![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
bucatzel |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Kog, ma bucur pentru tine ca ai gasit un loc unde sa-ti faci un pic mana.
Dar sa nu-ti inchipui ca e acelasi lucru pe drum. Ca sa ajute la ceva manevra asta, trebuie sa si accelerezi. Tu in parcare esti in a II-a. ai de unde. Eu eram in a IV-a la 80 la ora, in urcare. Singura sansa de accelerare ar fi fost sa bag a III-a in timp ce deja tineam motorul turat la blana. Dar asta-i o chestie pe care o constientizez acu', la rece. Oricum, hai sa ne oprim din discutiile de derapaje, etc... Topicul asta era legat de legislatie si mi s-a raspuns mai mult decat clar. Multumesc inca o data tuturor. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
kog |
![]()
Post
#34
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
la viteza aia e normal sa nu mai prea ai ce face. Ipoteza mea e ca din cauza presiunii a derapat si cand tu ai incercat sa o redresezi aderenta a revenit brusc. Asa a trecut masina pe o parte. Am vazut asta la un audi mai vechi ce era in fata mea si se intrepta dinspre micalaca(Arad) inspre sensul giratoriu de la selgros. Ala avea vreo 40km/h si nu stiu cum dracu' a facut da la un moment dat era pe doua roti. Am impresia ca a tras violent de volan intr-o parte si apoi in alta. Deci se poate intampla si la viteze mici sa te rastoni
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#35
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(driverx @ 29 Sep 2009, 13:19) argon. Vorbesti din experienta, nu? Cate subvirari bengoase ai tras tu si cate pierderi de fund ai avut? daca subvirarea e cand fuge fata am avut cateva, pe ud sau nisip, dar fundul nu cred mi-a fugit niciodata(inafara de cerculetele pe zapada cand eram tanar ![]() Ala din filmuletul de mai sus avea 30-40 km/h, tot NFS-istul poate, care-i faza cu el? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#36
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 29 Sep 2009, 14:04) Cand fuge fata o mai redresezi, cand fuge spatele trebuie sa fii pilot sau din noroc mai redresezi... Ba e cam invers... Supravirarea se controlează relativ ușor, prin contrabracare și slăbirea accelerației pentru propulsie de exemplu... Subvirarea n-o controlează nici dracu... Iar un șofer obișnuit și surprins probabil nu le controlează pe niciuna. This post has been edited by MAERSK: 29 Sep 2009, 16:42 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#37
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
erau si aici pe forum niste link-uri cu recomandari de la producatorii de anvelope si filmulete cu teste, referitor la montarea gumelor bune pe spate..
Daca intrii in curba prea tare si fuge fata, eventual ud pe jos, si ai norocul sa nu vina nimic pe contrasens, o redresezi relativ usor, daca fuge spatele te intoarce si aia e, patesti ca bucatzel. Vobesc binenteles de o masina ca Dacia din cazul de fata, nu altele cu ABS, ESP, ETC. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#38
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Știu filmele și sunt de acord cu ele. Dar ce spui tu de controlat e aiurea. Din alt motiv se recomandă astfel poziționarea anvelopelor.
În cazul subvirării, situația nu e atât de gravă și imprevizibilă, pentru că mașina urmează o traiectorie oarecum previzibilă, și NU SE RĂSUCEȘTE. Asta avantajează în cazul unui impact, sau al evitării lui de câtre altă mașină. SUBVIRAREA E FOARTE FOARTE GREU CONTROLABILĂ, DACĂ NU CUMVA IMPOSIBILĂ, chiar și de către cei mai pun piloți, nu șoferi. Privește accidentele din raliuri, majoritatea se petrec după subvirări, nu supravirări. Anvelopele proaste pe spate favorizează supravirarea, care este mai periculoasă, DAR MULT MAI UȘOR DE CONTROLAT, de către cineva antrenat. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#39
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
recomandarea era pentru toata lumea, nu pentru pilotii aflati in timpul liber
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 29 Sep 2009, 17:52) Anvelopele proaste pe spate favorizează supravirarea, care este mai periculoasă, DAR MULT MAI UȘOR DE CONTROLAT, de către cineva antrenat. De asta ma gandesc asa serios la ceva ore de pilotaj... Cum ziceam undeva mai sus, stiam in principiu ce ar trebui sa fac, dar aplicarea practica a lasat de dorit. Si da, am fost surprins. Din cauza ca am facut acelasi lucru ca si multe alte dati, dar cu un rezultat "putin" diferit. Spre deosebire de voi, nu pot da vina exclusiv pe ceva. E o masina, totdeauna e o combinatie de factori. Singura diferenta pe care eu am inregistrat-o intre acelasi drum, parcus lunea trecuta, la aceeasi ora, in ~ aceleasi conditii de temperatura, si la ~ aceeasi viteza a fost partea cu presiunea in pneuri. + cum ziceam, poate am abordat curba putin mai strans. Dupa varful curbei se deschide a doua banda, si de obicei imi largesc raza curbei folosindu-ma de asta. Ceva ce am facut si ieri. In fine, orice sut in fund e un pas inainte. Am avut suficient noroc sa ies din masina fara un fir de par clintit, sper sa nu imi mai testez norocul prea curand, si mai sper sa mai bage la ganditoare si altii din patania mea. This post has been edited by bucatzel: 29 Sep 2009, 17:32 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
rtBK |
![]()
Post
#41
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Lol... nu poti sa dai vina pe Debica? te asigur eu ca poti. Lasa vrajeala cu presiunea in pneuri ca am mers si cu 2.5 si nu m-am rasturnat
![]() This post has been edited by rtBK: 29 Sep 2009, 17:42 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
2,5 vrei sa zici..merge si mai mult, am aflat fara voie dupa 3 zile ce le umflasem la o statie petrom care imi arata 2.1, si ma luase cu dureri de rinichi, aveam 3 si ceva de fapt.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#43
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ai găsit vinovat acum... L-a răsturnat în șanț Debica?
![]() E drept că în situații limită o anvelopă poate face diferența, la fel de bine ca o mașină mai bună, un asfalt mai bun etc, DAR, vinovat e cel ce se pune în situația limită! |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
rtBK |
![]()
Post
#44
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
am facut si eu prostiile mele si anvelopele m-au scos din r***t
![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
lag_ph |
![]()
Post
#45
|
![]() miles away... Group: Members Posts: 2.253 Joined: 12 September 07 From: Bucuresti // Ploiesti ![]() |
Atata vreme cat nu face contact bine cu solul, nu e in regula.
Presiunea ar fi un factor.. si poate si amortizoarele pe spate.. arunca un ochi pe ele si vezi daca e vreunu scurs (daca sunt pe ulei). |
--------------------
Renault
Laguna 1.8 16v
- 05.10.1998
- de PH _________________________________________________
Nothing's impossible |
|
pastrama |
![]()
Post
#46
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ma da cum de nu apare dr rally pe-aici sa ne explice el cum sta treaba?
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
sa vina cei de la Debica si sa ii duca masina lui bucatzel pe rampa pana la remat, sau daca nu, macar sa ii dea o autorizatie de reparatie
|
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 10:54 |