Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
Mich@el |
![]()
Post
#841
|
||
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|||
Ninos |
![]()
Post
#842
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
Alegind ca punc de referinta compresorul, conducta groasa si rece este "returul" mai bine zis aspiratie in care freonul se afla la presiune mica in stare de vapori. Cea subtire si fierbinte este "turul" mai bine zis conducta de ialta presiune sau refulare in care freonul se afla la presiune mare in stare lichida
![]() |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#843
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
daca este asa cum spui(nu te contrazic ca nu ma pricep),atunci parerea mea este ca izolarea termica a conductelor este un mare kitch,neavand nici un motiv de a proteja termic conductele fata de motor...parerea mea.
eu credeam ca turul e conducta rece. This post has been edited by Mich@el: 27 Jun 2007, 22:53 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#844
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Exact la asta mă gândeam și eu.
De fapt, care e traseul freonului? Compresor -> supapă cădere presiune+radiator interior -> radiator exterior ? (supersimplificată) Astea-s presupuneri. Mă uit azi pe acolo poate mă lămuresc. ![]() LE: am găsit mai în spate (pag.24, post#713) schema completă. This post has been edited by lulu_tanase: 28 Jun 2007, 09:07 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#845
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Să înțeleg că am izolat degeaba conducta ... eventual mai rău am făcut ? Ca impresii, eu am senzația că răcește un pic mai bine, dar poate mi se pare mie ... ce e drept aveam și eu un început de drujbă la mașina 2 la temperaturi exterioare de peste aprox. 33 grade, nu întotdeauna însă, dar acum s-a mai rărit, dar tot mai face când și când ... asta confirmă teoria că noi am izolat de fapt returul și astfel ar funcționa compresorul cu mai puțin efort, de aici și ușoara reducere a zgomotului ?
![]() |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#846
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Dacă e așa, ai ușurat efortul compresorului. În final, și în interior ar fi o mică îmbunătățire, dar mică de tot...
![]() Cel mai bine ne lămurește un frigotehnist. Când plec la muncă mă bag cu capul la motor. LE: m-am mai uitat prin spate... Pag.20 #597 Ninos (care pare a fi frigotehnist ![]() This post has been edited by lulu_tanase: 28 Jun 2007, 09:30 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#847
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Și avem vreun frigotehnist printre noi?
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#848
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
La instalatiile de apartament sunt izolate ambele tevi pe toata lungimea, dar din cauza ca sunt foarte apropiate (cele 2 tevi sunt la distanta de 1 cm. doar izolatorul le desparte)
In aplicatiile auto nu prea am vazut nici la masini mai serioase izolate tevile. M-am uitat la o Toyota in showroom (avea capota deschisa) si tevile nu erau izolate. Izolate erau tevile de la servo directie, ca si la Clio (traseul trece pe langa radiator) |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#849
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
acum ca am inteles ca teava de tur este cea subtire si fierbinte de sub teava rece care este cea de retur,constat ca nu are nici o noima sa izolam o teava care oricum merge fierbinte spre habitaclu.
cum v-am mai spus nici la alte marci mai serioase nu sunt izolate tevile de la clima. din punctul meu de vedere,pana nu vine cineva cu ceva nou,izolarea tevilor de la clima -are busted (vorba celor de la mith busters) ![]() azi dau jos izolatia aia termica de pe teava rece. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#850
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
N-o da jos că aia ajută compresorul, citește ce-a scris Ninos la #597.
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Mare minune și cu izolația asta ... care sunt cantitațile exacte de ulei și freon care trebuie să fie în instalație?
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
C@talin |
![]()
Post
#852
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
Cauta mai la vale gasesti sigur sa repetat de 15 ori cred
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
vijelie |
![]()
Post
#853
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Stai ca mai are putin si intreaba si de ledul de centuri...
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#854
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Hai sictir! Eu reținusem că undeva pe la 130 ml ulei și 750 g freon ... dacă știi spui, dacă nu, nu ... ce e așa de greu? ... degetele oricum ți le tocești
![]() This post has been edited by Adrian78: 28 Jun 2007, 13:06 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
C@talin |
![]()
Post
#855
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
Nu e sictir da e lene mare sa te uiti cu o pagina in urma scrie.
Oricum fie vreti totul la picioare ca regi ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
vijelie |
![]()
Post
#856
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
"Sictir" este un cuvant turcesc, ca si "rahat" de altfel. Aferim!
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
DFA |
![]()
Post
#857
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Rog a se lăsa certurile deoparte!
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Mich@el |
![]()
Post
#858
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Mich@el @ 28 Jun 2007, 11:20) QUOTE(lulu_tanase @ 28 Jun 2007, 11:32) am recitit ce-a scris Ninos...intradevar,acea izolatie termica pe teava groasa probabil ajuta compresorul sa nu-si mai mareasca/dilate cilindreea,dar nici nu mai baga asa rece ca si fara izolatie termica. pe mine personal ma intereseaza sa-mi bage rece si asta cat mai repede dupa pornirea motorului. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
prody |
![]()
Post
#859
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Garantat baga aer rece mai rapid cu izolatia facuta!
|
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#860
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Pe pagina anterioara Mich@el spune la postarea 813 că freon trebuie să fie 700 g și ulei 200 ml; tot pe pagina anterioară Miky48 pomenește la postarea 836 de 750 g freon; cu două pagini înainte însă, se găsește informația de la Dacia via crising la postarea 784 cum că în instalație ar trebui să fie freon 740 g +/- 20 g și ulei 140 ml. Să fie asta oare informația corectă?
![]() ![]() This post has been edited by Adrian78: 28 Jun 2007, 17:50 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
crising |
![]()
Post
#861
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Ca sa fim siguri de cifrele exacte poate are cineva un scan dupa cartea de service. Cifrele date de mine nu le-am vazut scriptic, au fost comunicate telefonic de la VC.
|
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
13nov |
![]()
Post
#862
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
In manualul tehnic sunt date urmatoarele valori:
"Capacité en réfrigérant: 840 +/- 35g Type de compresseur: Sanden SD7V16 ou SD7V12 Type d’huile: Sanden SP10 Quantité d’huile: 135 ml" This post has been edited by 13nov: 29 Jun 2007, 07:56 |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#863
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
@Adrian78: eu nu cunosc cantitatile exacte stabilite de producator,eu spun doar cat freon (700gr) mi-au incarcat si ulei cu aproximatie (spre 200 ml,cam de-un pahar)...
ce sa fac,mecanicul era zgarcit la vorba si orice il intrebam imi raspundea printr dinti,il deranja atitudinea mea curioasa. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
andrei_2006 |
![]()
Post
#864
|
![]() Loganist Group: Members Posts: 737 Joined: 21 September 06 From: Bucuresti ![]() |
@Adrian78: Cantitatile sunt urmatoarele = 750 +/- 35 grame refrigerant si 135 ml ulei.
This post has been edited by andrei_2006: 29 Jun 2007, 10:15 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#865
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE In manualul tehnic sunt date urmatoarele valori: "Capacité en réfrigérant: 840 +/- 35g Type de compresseur: Sanden SD7V16 ou SD7V12 Type d’huile: Sanden SP10 Quantité d’huile: 135 ml" cu câteva pagini mai înainte am întrebat și eu același lucru numai că domnul klaus mi-a explicat că s-au modificat câteva chestii de la editarea manualului. Așa că te rog du-te cu câteva pagini mai înainte (sau înapoi, depinde cum priviți evoluția topicului). This post has been edited by Lostboy: 29 Jun 2007, 10:12 |
--------------------
.
.
.
|
|
13nov |
![]()
Post
#866
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Si eu stiu ca aceste date in manual s-ar fi modificat, respectiv prin diminuarea cantitatii de freon pe undeva pe la 750, dar cineva a solicitat exact datele din manual iar eu le-am comunicat.
Diminuarea cantintatii de freon cu pana la 100 ml, dupa parerea mea este o abureala ca sa scape de tine din service si sa prelungeasca viata compresorului, in mod ideal pana iesi din perioada de garnatie. Efectul introducerii unei cantitati mai mici de refirgerant consta in faptul ca instalatia va ajunge un pic mai greu la temperatura de racire, efortul pe compresor este mai mic, presiunea in circuit fiind mai mica. Parerea mea este ca oricum problema consta in cumularea a doi factori: racirea insuficienta a radiatorului de AC cumulata cu o presiune mare a lichidului refrigerant. Chiar va rog pe toti cei care aveti probleme cu zgomotul la A/C sa faceti un mic experiment. Intr-o zi de canicula cand huruie instalatia, iesiti un pic in afara localitatii si mergeti cu AC-ul cuplat tot timpul la o viteza constanta moderata (sa zicem 80-110 km/ora). O sa observati ca datorita fluxului de aer marit care raceste mai bine radiatorul de AC, o sa dispara in cateva minute huruitul. Cum intri in trafic urban si nu se raceste bine radiatorul, iarasi incepe sa huruie. In concluzie, parerea mea este ca radiatorul AC-ului este sub dimensionat sau nu are flux suficient de aer, in plus acesta se mai si imbacseste cu praf, ceea ce declanseaza problema. |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
PSandu.Ro |
![]()
Post
#867
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 27 June 07 ![]() |
revin cu rezolvarea huruitului, cel putin la mine asta a fost, la meridian vest, au bagat lgn la teste si cand colo ce sa vezi, minune mare (cireasa de pe tort a oricarui lucru romanesc) uleiul din instalatie era doar 25 ml in loc de aprox 140 ml (lucru de mantuiala). freonul masura 800 g dar pentru 1.6 trebuie aprox 850 g (acum am 860 g) - asta nu era cel mai grav lucru. cert este faptul ca acum cu cantitatea de freon si de ulei mentionata mai sus, nu mai huruie, e sunetul normal pe care l-am auzit de prima data pana la incidentul cu temperatura super mare.
si inca o chestie racirea se face un pic mai repede numai bine! |
--------------------
Dacia
Logan
2007 - Prestige 1.6 16v
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#868
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(prody @ 28 Jun 2007, 17:30) nu stiu ce sa zic.... ![]() eu totusi,din cele citite si gandite am impresia ca tot prin incercarile noastre de a impiedica compresorul sa-si mareasca cilindreea in conditii de canicula,practic il impiedicam sa-si faca treaba la valori normale. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#869
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Tot la Meridian Vest am fost și eu cu mașina 2 pentru o eficiență slabă a A/C. Erau în instalație 750 g freon și s-au recuperat 25 ml ulei, dar mecanicul (de fapt nu e mecanic) a zis că asta e valoarea aproximativă care se recuperează; la reumplere a mai bagat vreo 5 ml ulei.
Am înțeles că instalația de A/C de pe Logan mai are mult până să fie o instalație serioasă ... au spus că aproximativ la 2 ani (eventual 1 an) ar trebui făcută o testare (cu umplere/goliere la nevoie) pentru a menține instalația în parametrii ... a nu se uita și pornirea săptămânală de min. 5 min. (chiar și iarna). Am fost foarte mulțumit de operațiune, explicații și de preț ... mult sub ce este pe piață cel puțin la nivel telefonic ... oricum tot pe ei îi alegeam ![]() This post has been edited by Adrian78: 29 Jun 2007, 14:30 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
PSandu.Ro |
![]()
Post
#870
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 27 June 07 ![]() |
nu stiu daca 25 ml de ulei este uleiul care se recupereaza, pentru ca la mine a reactionat foarte ciudat vazand ca asa a fost din fabrica. a introdus in instalatie 135 ml si acum e ok. deci clar la mine era de la ulei pentru ca freonul era in regula (apropo la 1.6 sunt 840 +/- 35 g standard).
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 - Prestige 1.6 16v
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 02:02 |