DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce este componenta marcata ?, ...de pe placa electronica a bordului...

FRATELLO
post 11 Oct 2009, 09:57
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 923
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Are cineva idee ce este componenta marcata cu linie rosie, de pe placa electronica a bordului ? Are notatia pe placa CRxxx si marcaj pe ea 14 si 66. Este cumva o dioda ? Shottky ? Multumesc frumos pentru orice raspuns !


Attached thumbnail(s)
bord_logan.jpg ( Size: 52.06k ) Number of downloads: 849


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 12 Oct 2009, 21:17
Post #2


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Diode sint sigur!
Acuma ca or fi Schottky... naiba stie (n-am gasit cu codul asta nimic).
Sint convins ca pot fi inlocuite cu niste diode "comune" fara probleme, trebuie avut grija la curent...


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fictiv2004
post 26 Oct 2009, 23:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 3 September 04




QUOTE(mariuscond @ 12 Oct 2009, 22:17)
Diode sint sigur!
Acuma ca or fi Schottky... naiba stie (n-am gasit cu codul asta nimic).
Sint convins ca pot fi inlocuite cu niste diode "comune" fara probleme, trebuie avut grija la curent...
*




O iau razna cand vad ca nu ne putem dezbara de obiceiurile astea extrem de nocive; dupa ce ca nu esti competent sa faci niste afirmatii clare - le balbai cum le balbai si eu- mai vii si cu solutii romanesti: "sint convins ca..." ... mentalitate paguboasa, nu ne facem bine prea curand...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 27 Oct 2009, 00:06
Post #4


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Mai bine ii dadeai tu un raspuns "competent" lui FRATELLO, pentru ca precum spui, eu l-am dezinformat.
Poate ne spui tu ce sint aceste piese si la ce folosesc mai exact:
SANY0041.JPG ( Size: 991.85k ) Number of downloads: 781

Atit timp cit nu ai raspuns la intrebarea din titlul topicului, cele 2 rinduri pe care te-ai obosit sa le scrii ti se potrivesc perfect.
Daca nu stii care este rolul celor 2 componente din fotografie, stai jos si ia calmante ca "sa n-o iei razna"... "Pune" un multimetru pe ele, studiaza circuitul (cablajul) si abia dupa aia etaleaza-ti competenta (care o fi aia...).
Despre competenta... atata timp cit nu ne-am cunoscut, e bine sa ai bun simt si sa nu faci aprecieri eronate, ca asa "nu ne facem bine".


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Oct 2009, 00:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




mie mi se par diode cu cifrele 458 am cautat si am gasit asta

Attached thumbnail(s)
index.php.jpg ( Size: 123.77k ) Number of downloads: 658


Attached File(s)
Attached File  DS013021.pdf ( 41.97k ) Number of downloads: 76


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FRATELLO
post 27 Oct 2009, 15:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 923
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Multumesc frumos de raspunsuri ! Dioda respectiva actioneaza ca protectie la supracurent, nu ?! (Peak Forward Surge Current). Am facut niste montaje cu PIC-uri, pe care intentionez sa le utilizez in masina, si eram curios sa stiu ce metode de protectie au folosit, pentru partea electronica a bordului, cei de la Takosan...


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 27 Oct 2009, 16:29
Post #7


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Peak Forward Surge Current este valoarea de virf a curentului suportat de dioda pentru un timp dat. Este definita ca o valoare maxima admisa peste care se buleste dioda.
Aceste diode nu au rol de protectie, ele fac un "SAU" intre +12v si +12Vcontact!

This post has been edited by mariuscond: 27 Oct 2009, 20:28


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FRATELLO
post 27 Oct 2009, 17:40
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 923
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Am inteles, multumesc ! ...si cum este protejat bordul de eventualele "spike-uri" ?! Intreb asta pentru ca montajul meu cu PIC (termometru IN/OUT) uneori se strica prin defectarea PIC-ului si , presupun, singura cauza posibila este "mediul" in care functioneaza. Un montaj identic, dar in-home, alimentat cu transformator, punte, C + 7805 functioneaza, fara defectiune, de o perioada buna de timp, timp in care montajul din masina a necesitat trei inlocuiri ale PIC-ului (ca fiind singura componenta care se defecteaza).


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 27 Oct 2009, 20:40
Post #9


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Incearca cu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Transient_vol...ppression_diode
pe intrarea lui 7805 + ceva capacitoare/diode pe intrarea si iesirea lui:
[attachmentid=1627562990]


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FRATELLO
post 28 Oct 2009, 07:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 923
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Da, ma gandisem sa folosesc P6KE24A...dar este unidirectionala. In schema vad ca ai pus una bidirectionala...e mai bine asa, nu ?!


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 28 Oct 2009, 08:54
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 3.682
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




eu am de un an montaj cu pic pe masina, alimentat non-stop si nu am avut probleme. pe intrare si iesire la stabilizator un condensator de minim 100uF in paralel cu 100nF.
nu as pune dioda pe iesirea de 5V deoarece pe ea pica 0.7V, deci pic`ul va fi alimentat la 4.3V.
se poate face pe alimentare un filtru RC sau LC, deoarece consumul nu este prea mare, iar componentele nu ar fi voluminoase.
bafta.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 28 Oct 2009, 09:43
Post #12


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




@FRATELLO, una bidirectionala nu are cum sa-i faca rau...
@psychoo, la 4,3v pic-ul functioneaza fara probleme, in schimb cu acea dioda ai avantajul ca la intreruperi/caderi ale tensiunii de alimentare, condensatorul de pe "5v" (4,3v mai exact) va tine alimentat pic-ul un timp de secunde bune (in functie si de capacitatea condensatorului si de consumul montajului alimentat) daca e vorba numai de citiva mA esti "acopeit" o durata destul de mare...


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 28 Oct 2009, 10:43
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 3.682
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




nu vreau sa intru in polemici, vreau doar sa argumentez de ce nu as merge pe 4.3V.
dupa cum se vede in poza, in anumite conditii tensiunea de alimentare trebuie sa fie de minim 4.5V, iar brown out reset`ul se activeaza de la 2V pentru acest tip de pic.
la atmel, se poate seta pragul de brown out. in caz de intrerupere un timp scurt (ns) al alimentarii, o tensiune de 5V ofera timp putin mai mult timp de autonomie fata de 4.3V.
eu sunt mai chitibusar si prefer sa las marja de eroare cat mai mare blush.gif
pentru termometrul din aceasta aplicatie, in loc de 7805 as alege un L4941 sau alt stabilizator de 5V LDO, deoarece functioneaza optim (dupa specificatii) si la temperaturi sub 0 grade celsius.
montajul meu este cu 7805 si nu a avut probleme iarna trecuta, singura explicatie care o am este ca, fiind alimentat tot timpul se poate ca temperatura interna sa nu coboare sub 0 grade sau am avut noroc. oricum o sa iau masuri pentru schimbarea lui cu un L4941.
bafta.

This post has been edited by psychoo: 28 Oct 2009, 10:44

Attached thumbnail(s)
param.JPG ( Size: 106.45k ) Number of downloads: 434


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 28 Oct 2009, 11:25
Post #14


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Nu e vorba de polemici, poate reusim sa-l ajutam cumva pe initiator.
Treaba e nasoala daca "urci" peste 4MHz si nu e cazul pentru un termometru.
Belele am avut eu cu 78L05...
La frig era mort (0v pe iesire), dupa ce se incalzea in masina incepea sa functioneze (deh... sint caracterizate de la 0*C in sus).
Am renuntat la el si acu' mai folosesc LM2931 (e ieftin si se gaseste in capsula TO92).
FRATELLO, nu cumva termometrul nu-ti mai mergea la frig, ziceai ca s-a stricat si schimbai controllere degeaba cind ar fi trebuit sa arunci regulatorul? (zic si eu...).
Nu stiu cum, dar eu nu am avut probleme asa mari din cauza mediului (masinii) la montajele pe care le-am facut si uneori nu am folosit suppressoare.
Daca tot ai probleme, incearca sa alimentezi o perioada termometrul de la o baterie de 4.5v in masina sa vezi daca mai "crapa" ceva, sa fii sigur ca e "de pe alimentare". O fi "crapind" alta componenta care-ti buleste controllerul, sau la frig regulatoarele astea "penale" or "stabiliza" 8v in loc de 5v si la caldura merg ok, iar tu gasesti controllerul prajit.
"Succesuri"! smile.gif


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FRATELLO
post 28 Oct 2009, 17:33
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 923
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Multumesc frumos de raspunsuri ! PIC-ul a picat de vreo trei ori din primavara pina acum, deci fara a exista temperaturi sub ... 15 grade C, NUMAI in timp ce autovehiculul era pornit. De aceea am presupus ca defectarea s-ar datora unor varfuri de supratensiune...Pe de alta parte bordul nu mi s-a resetat niciodata, si nu am avut alte probleme electrice (radio-card; alarma cu pager) nici inainte, nici dupa montarea termometrului...Am presupus ca bordul are cumva o protectie mai buna si de aceea vroiam sa o "identific" si sa o aplic montajului meu.In prezent, ST78L05 are 100 uF pe intrare si 10uF + 100nF (ambele SMD, pe partea cu lipituri) la iesirea spre PIC. Voi incerca si cu dioda supresoare.

This post has been edited by FRATELLO: 28 Oct 2009, 17:36


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 05:24
Forum Renault