DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> electroventilator

Cosmin.nova
post 2 Oct 2009, 23:57
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Salut
Am avut cateva probleme cu Nova mea, probleme de racire la motor.
Nu mai porneste automat ventilatorul si astfel masina se incalzeste si mi-a fiert de vreo 2 ori.
Care ar fi problema? E vreun releu? Vreau si eu o opinie dar oricum o duc la electrician.
Si as vrea sa-i mai pun inca un electroventilator ca stiu ca multi si-au mai facut modificarea asta, pe buton. Daca aveti vreunu de vanzare si cam cat e nou?
mersi


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 3 Oct 2009, 00:39
Post #2


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Pot fi mai multe cauze: releu stricat, siguranta arsa, termocupla defecta, fire intrerupe, motor ars, etc ...prima data verifica siguranta fuzibila si releul ce se gaseste pe contraaripa stanga (cum te uiti la motor sub farul stang) mie ala mi-a facut probleme, in caz ca il schimbi sa iei un releu cu carcasa de plastic nu de tabla.
In legatura cu montarea celui de-al doilea elv, asa am eu de cand am luat masina aproape si este foarte bun cu toate ca nu prea il folosesc decat vara cand am greutate multa si urc .


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 3 Oct 2009, 10:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




alea le-am verificat releele; le-am si skimbat (erau 2). Chestia e ca nu imi porneste el singur, automat; si la "motor ars" te referi la garnitura nu? Daca are cineva de vanzare un electroventilator sau poate sa-mi spuna cam cat e unul, ms.


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 3 Oct 2009, 10:49
Post #4


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Nu, ma refeream la motorasul de la electroventilator ars. Nu are legatura cu motorul propriu-zis. Daca zici ca sunt ok releele, treci la verificarea termocuplei ca e mai usor decat verificarea motorasului. Scoti cei 2 papuci care intra in termocupla si faci un strap dintr-o sarma intre cei 2 papuci si ar trebui sa functioneze elv. Daca nici asa nu merge verifica motorul, pune-l pe direct la baterie.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Oct 2009, 11:05
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Motor ars mai greu, însă cărbunii pot fi uzați...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Oct 2009, 15:06
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o fi asa de greu sa verifici motorul , il pui la baterie daca nu se invirte il desfaci (ai 2 suruburi ) , intii dai elicea jos daca nu te descurci pune o poza cu elicea in sus si iti spun cum se desface , apoi mai discutam aici


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 4 Oct 2009, 19:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




bai frate electroventilatorul porneste daca ating acolo jos firele intre ele; problema mea e ca nu porneste singur cateodata si imi fierbe. Din moment ce porcaria de ventilator porneste cand vrea, care ar fi cauza? Firaraia proasta mai mult ca sigur; oricum o duc la electrician si mai pun un ventilator in paralel cu asta pe buton.
Si acum un offtopic: m-am saturat de masina asta; nu va cumparati! ps cat e un ventilator nou

This post has been edited by Cosmin.nova: 4 Oct 2009, 19:39


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 Oct 2009, 20:14
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Schimbă termocupla atunci. Mașina nu-i proastă, proști sunt aia care n-o întrețin.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Oct 2009, 21:43
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ce fire , alea care vin pe radiator ? acolo e o termocupla , cum zicea si maersk daca de acolo se duce , exista 2 posibilitati
1 direct la motor
2 la releu care comanda motorul
daca ai in varianta 1 recomand montarea unui releu pentru comanda motorului care sa reziste la minim 20A

Attached thumbnail(s)
vent.JPG ( Size: 23.88k ) Number of downloads: 186


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 4 Oct 2009, 23:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




la mine facea figuri firu care aducea + din instalatia masinii (era putred pe dinauntru) asa ca am tras fir direct de la baterie (electronica fiind hobby am schimbat toate firele si papuci de la termocupla si releu si am refacut legatura noua la masa si la electroventilator) - nam mai vrut sa risc sami arunce apa afara si sunt mandru de lucrare ca nu a dat rateuri de 2 ani)

iti recomand sa inlocuiesti macar conductori si legaturile (pauci) oxidati si scapi de stres


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 5 Oct 2009, 18:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Da multumesc; am rezolvat pe moment, totul e din instalatie si am si verificat motorasul de la ventilator; acuma se pare sa mearga..
App maersk nu erai tu ala care mereu zicea ca e o masina proasta si ziceai la toti sa o skimbam ca e un jaf; iti sustin ideea, si oricat o intretii tu tot e un jaf; mereu apar probleme sau o chestie. ms

This post has been edited by Cosmin.nova: 5 Oct 2009, 18:21


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 Oct 2009, 18:20
Post #12


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ori vii cu dovezi, ori te duci și te culci...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 5 Oct 2009, 18:22
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




ma tu nu esti ala cu "h" de la hyundai?smile.gif) de spuneai in sectiunea "imbunatatiri" "masina e un jaf", "vrei sa o tunezi? skimb-o" "ia ceva mai bun" etc de le stricai visele alora care le mai facea o modificare ici-pe-colo:))


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 Oct 2009, 18:45
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Infant, mașinile astea, ca oricare altele, neîngrijite, sunt niște jafuri. Novele întreținute sunt cu totul altceva. Și da, decât să bagi bani în Nova pentru a o face BMW, mai bine cumperi BMW, pentru că e varianta mai ieftină și mai bună. Cam asta era ideea, dar cine să priceapă...

N-am zis că Nova e un jaf, am zis că majoritatea Novelor expuse pe aici, cu tuning cocalar style, sunt niște troace și niște jafuri.

Capisci?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 5 Oct 2009, 22:46
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Scuza-ma, am obs pe forum ca esti singurul de pe aici care poate defini bine comportamentul uman si orice zici e bine ca esti trecut prin viata dinaintea tuturor, sorry. Cam offtopic; sunt lamurit cu problema electroventilatorului, topic inchis multam.


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 7 Oct 2009, 13:09
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




- ne poti spune care a fost problema si cum sa remediat, intreb si eu din cauza ca mai sunt multi cu probleme asemanatoare


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 7 Oct 2009, 13:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Curatat prizele cu smirghel fin si cu solutie anti-rugina unde intra releele;
Desfacut motorasul de la elevtroventilator, curatat si schimbat carbunii;
Am verificat instalatia si am strans putin firele de masa.
Totul era din cablaraie.
Si vreau sa spun ca acum electroventilatorul merge mai tare (mai bine). Si momentan nu mai am probleme cu racirea; iar la drumuri lungi fluxul de aer care intra inspre radiator raceste foarte bine si acul sta mai mult in partea stanga a ceasului de temperatura !

ps: am mai citit pe forum si la mine sta maxim 2 minute electroventilatorul pornit dupa ce opresc motorul nu juma de ora cum au altii; e ceva normal pentru ca el se opreste cand scade apa la o anumita temperatura; in sens ca atunci cand opresti motorul temperatura nu scade si ea deodata si de aceea.

This post has been edited by Cosmin.nova: 7 Oct 2009, 13:18


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 7 Oct 2009, 13:37
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




- pe ma enerveaza ca merge ventilatorul dupa ce opresc motorul, oare nu e mai bine sa facem cumva sa nu mai porneasca cu motorul oprit ca parerea mea e ca descarca bateria degeaba, si asa vine frigu si nare rost so frece moca sa fie descarcata dimineata cand e mai greu cu pornitu pe inghet


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Oct 2009, 13:53
Post #19


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




E foarte bine că face așa. Altfel garnitura de chiulasă se duce mai repede. Chiar dacă motorul nu mai merge, și pompa de apă nu se mișcă, apa circulă în mod natural prin motor.

Recomandat e să nu oprești motorul până n-a tăcut ventilatorul.

This post has been edited by MAERSK: 7 Oct 2009, 13:54


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 7 Oct 2009, 14:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




- oricum asa faceam pentru ca sa protejez bateria (oricum nu apuca alternatorul sa incarce ce descarca electroventilatoru mai ales la relanti) si dupa un timp devenea stresant mai ales cand te grabesti
- mi se pare ca nu la toate masinile mai merge electroventilatoru dupa oprirea motorului, m-as interesa sa aflu si la celelalte modele mai noi de dacia cum e si chiar si la masini straine, gandindu-ma ca se aplica acelasi principiu


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Oct 2009, 14:04
Post #21


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Îți spun eu, la TOATE care au electroventilator, acesta merge independent de motor.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 7 Oct 2009, 15:02
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




depinde cat mergi cu masina; daca mergi putin nu sta pornit dupa ce opresti motorul


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Oct 2009, 15:06
Post #23


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi nu stă pornit pentru că nu e nevoie... Nu era pornit nici când ai oprit motorul... La ce să pornească dacă apa nu a ajuns la temperatura la care termocupla închide circuitul?

Zici tu că termocupla știe că ai mers 1 m sau 1000 Km? smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 7 Oct 2009, 15:16
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




m-am exprimat gresit; nu porneste daca mergi putin cu masina ptr ca nu se incalzeste destul ca sa porneasca*


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adysan
post 8 Oct 2009, 19:02
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 18 December 07




la mine pornea elv.dar se aprindea partial si farurile,sch.elv.,la fel,cand colo masa de la alternator erea slaba,acum porneste la relanti dar nu sta decat 10-15 sec.si se opreste ,o fi bine?o fi rau?

8 Oct 2009, 19:17:
ps-elv.porneste dupa ce acul se duce in dr.aproape de linia alba,pe termocupla scrie 87,este bine?

This post has been edited by adysan: 8 Oct 2009, 19:17


--------------------
dacia nova gt 1997+1998 - b-74-awr/b-17-caw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 14:02
Forum Renault