DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se opreste motorul in mers, atunci cand franez

chichi
post 11 Apr 2005, 06:54
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




Am avut o adevarata aventura, ieri cu Daciuta mea... smile.gif

Inca de la plecare, masina avea un comportament anormal: am fost nevoit sa pornesc cu soc in ciuda caldurii de afara, dar nu asta era ciudatenia, ci faptul ca dupa 1-2 min. in care stateam la relanti cu socul tras, in momentul in care il impingeam la loc, imi murea motorul instantaneu, in ciuda faptului ca apasam pe acceleratie ca sa evit acest lucru... Am tinut motorul la relanti cu socul tras, cat timp am curatat geamurile (cam 5 min), l-am impins si am pornit la drum.

Pana aici, nimic deosebit; m-am dus in vizita la cineva si am stat acolo cam 1/2 h; in timpul mersului, masina avea un tremurat dubios, ca atunci cand este motorul rece, ceea ce nu era cazul... Nu m-am alarmat prea tare; m-am gandit ca ar putea fi din cauza faptului ca am lasat socul tras atat de mult timp si poate ca am inecat-o. Am plecat de la persoana in cauza la Galati; acelasi tremurat dubios si mai mult de atat, masina se inneca si "tusea"... de data asta m-am alarmat, dar mi-am continuat drumul. M-am gandit ca o fi de vina vreo mizerie in benzina sau chiar apa pe care o intalnim frecvent in benzina noastra autohtona. Am stat 1h in Galati; am sperat sa nu mai am probleme, dar m-am inselat... tremuratul s-a transformat in trepidat (bine ca macar reusisem sa ies din oras), atat de puternic incat aveam impresia ca merg cu tractorul pe aratura: se zgaltaia din toate incheieturile si facea rau de tot. M-am gandit sa trag pe dreapta sa ma uit la ea, dar oricum mi-as fi prins urechile si sa opresc in camp, nu era o idee prea stralucita, asa ca mi-am continuat drumul. Cand am ajuns la prima intersectie si am apasat pe frana, stupoare!... Mi-a murit motorul, s-a aprins apa si uleiul in bord, frana s-a intepenit (este servo...) si m-am trezit ca ma infig disperat cu piciorul in frana ca sa opresc blestemata de masina ca sa nu-l busesc p-ala din fata (era o Dacie veche...), caci masina isi continua drumul in virtutea inertiei. Am oprit milimetric in curu' aluia. De acolo si pana acasa, am mai prins 2 intersectii; opream cu 100 m inainte, ca sa fiu sigur ca se opreste pana in intersectie, sa nu fac o belea... Imi sarea un pieton in fata, apasam frana, mi se oprea motorul... o porneam iar... si tot asa am patit pana am ajuns acasa, mi s-a oprit de cel putin 10 ori. Cand am ajuns, am rasuflat usurat... nu credeam ca voi scapa fara sa fac un accident... Este prima mare bila neagra pe care o are masina asta; inca doua si o vand... smile.gif

Nu stiu ce ar putea avea: acum 2 luni, mi-am pus la punct si aprinderea si carburatia: am curatat pompa de benzina, platina, am schimbat bujii, am curatat carburator si am inlocuit cuiul pontou si un jigler, deci imi vine greu sa cred ca am din nou probleme asemanantoare...Oricum, niciodata nu s-a mai comportat pana acum in felul asta; se mai oprea motorul cand franam, dar atunci plecam cu el rece de pe loc... ulterior, trageam masina pe dreapta, il lasam un timp sa mearga la relanti si nu mai aveam probleme, mergea frumos ... Acum, insa nu stiu ce sa mai cred...

This post has been edited by chichi: 11 Apr 2005, 06:57


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 11 Apr 2005, 07:02
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




1. verifica si curata carburatorul, jiclorul de relanti, filtrul de aer sa fie curat
2. e un simptom de capac delcou fisurat, tot tremuratul asta
3. simptom de garnitura servofrana ..e un topic pe tema asta
Lasa bilele negre, ca nu esti Turcescu smile.gif O faci si basta, te mai dai cu ea smile.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 11 Apr 2005, 07:41
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




Verifica sa nu traga aer fals pe undeva.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C 2007 OPC line - MS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 11 Apr 2005, 07:46
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




Aer fals?... sad.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 11 Apr 2005, 07:48
Post #5


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Aer fals, adica pe la talpa carburatorului, dar nu cred...
Iei filtrul de pe gura carburatorului, si cu motorul pornit pui palma pe carburator; daca nu se opreste motorul, trage pe undeva aer ,,fals".


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 11 Apr 2005, 09:18
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




pare intradevar sa fie o problema generata de servofrana. Ori memebrana sparta (cel mai probabil) ori diuza cu supapa din plastic de la furtunul ce intra in servo.
porneste la relati gatuie furtunul de servo si daca motorul isi revine in regimul normal Q.E.D.


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michimaus
post 11 Apr 2005, 09:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 7 October 04




verifica furtunul de la servofrana.sa nu fie spart si sa aibe cele 2 coliere stranse bine(la servofrana si la galerie.am patit si eu o problema identica dar la mine sarise de tot din galerie.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
disaster
post 11 Apr 2005, 11:32
Post #8


Membru cu detector de radar


Group: Members
Posts: 367
Joined: 31 May 04
From: UE - Bucharest




aceleasi simptome le-a avut si dacia mea si era de la capacul de delco(era fisurat) dar cum nu am prea multa mecanica in mine am inceput cu carburatorul si dupa ce am reusit sa-l dereglez m-am gandit sa schimb capacul de delcou si abia atunci s-a "rezolvat" problema.explicatia ar putea fi condensul din capac.


--------------------
Renault Latitude 2011
Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sirjohn
post 11 Apr 2005, 17:07
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 October 03
From: Bucuresti




Chichi,

Inainte de a te apuca de investitii mai adanci, scoate jiclorul de relanti si curatal (ideal ar fi cu o lita subtire); dupa experienta mea cu benzina romaneasca asta rezolva problema in 99% din cazuri... pana la urmatoarea scama!
Daca s-a rezolvat, procedeaza de urgenta la o curatire a carburatorului, pompei de benzina, toate conductele, si neaparat rezervorul.

Nu cred ca fie problema de la servofrana - atunci cand motorul se opreste este absolut normal sa fie nevoie sa scoti pedala de frana prin pedalier ca sa poti frana cat de cat (intrucat nu mai ai servo).

De obicei cand se opreste la franare motorul exista 2 variante:
1. aport de benzina insuficient (jiclorul infundat)
2. aport de benzina prea mare si ca atare se ineaca (ardere incorecta, problema la aprindere, vezi mai jos)

Daca nu s-a rezolvat, adica in restul de 1% din cazuri:
- surubul care tine delcoul nu a fost strans la ultimul reglaj si este posibil ca de la vreo groapa sa sa fi miscat => trebuie reglat avansul (ar fi un motiv pentru care porneste greu si da in nas)
- e fisurat capacul de la delco, desi ar trebui sa nu prea mearga de loc...
- problema cu vreo fisa, sau bujie -> mers in 3 sau 2 cilindri.
- inca ceva, ar putea fi o defectiune la pompa de benzina, ar trebui sa verifici, fix cand se opreste daca exista benzina in camera de nivel constant...
- si lista poate contiuna...

Toate bune!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolt
post 11 Apr 2005, 17:31
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 16 March 05
From: Tulcea




Daca dupa oprire o gasesti inecata verifica returul pompei de benzina. La fostul meu Break a fost infundat si asa am patit si eu. Mi se oprea cand franam in intersectie. Am bagat un bold unde trebuia si am mers mai departe.


--------------------
Dacia Solenza Clima - .......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 12 Apr 2005, 07:48
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE(sirjohn @ 11 Apr 2005, 18:07)
Chichi,

Inainte de a te apuca de investitii mai adanci, scoate jiclorul de relanti si curatal (ideal ar fi cu o lita subtire); dupa experienta mea cu benzina romaneasca asta rezolva problema in 99% din cazuri... pana la urmatoarea scama!
Daca s-a rezolvat, procedeaza de urgenta la o curatire a carburatorului, pompei de benzina, toate conductele, si neaparat rezervorul.

Nu cred ca fie problema de la servofrana - atunci cand motorul se opreste este absolut normal sa fie nevoie sa scoti pedala de frana prin pedalier ca sa poti frana cat de cat (intrucat nu mai ai servo).

De obicei cand se opreste la franare motorul exista 2 variante:
1. aport de benzina insuficient (jiclorul infundat)
2. aport de benzina prea mare si ca atare se ineaca (ardere incorecta, problema la aprindere, vezi mai jos)

Daca nu s-a rezolvat, adica in restul de 1% din cazuri:
- surubul care tine delcoul nu a fost strans la ultimul reglaj si este posibil ca de la vreo groapa sa sa fi miscat => trebuie reglat avansul (ar fi un motiv pentru care porneste greu si da in nas)
- e fisurat capacul de la delco, desi ar trebui sa nu prea mearga de loc...
- problema cu vreo fisa, sau bujie -> mers in 3 sau 2 cilindri.
- inca ceva, ar putea fi o defectiune la pompa de benzina, ar trebui sa verifici, fix cand se opreste daca exista benzina in camera de nivel constant...
- si lista poate contiuna...

Toate bune!
*



Ai dreptate, jiglorul de la relanti era infundat si uzat in acelasi timp; l-am schimbat. Pe de alta parte teul acela de cauciuc care intra in carburator era sfartecat si sectionat, facut franjuri... Este posibil sa fi tras aer pe acolo si de aceea sa fi avut probleme la franare? Caci inca nu-mi vine sa cred ca am scapat asa usor...

Am iesit azi-dimineata cu ea timp de ora si am supus-o la diferite teste si vad ca se comporta bine, nu mai face probleme la franare si nici nu mai tremura... smile.gif

Am scapat de belele, nu?... laugh.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Apr 2005, 07:50
Post #12


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Bravo.

Topic closed.



--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 03:19
Forum Renault