DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema baterie sau altceva ?, help!

mircea2006x
post 9 Oct 2009, 08:22
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Salutare. De ceva vreme ,in jurul bornelor bateriei mele se formeaza o chestie alba asemanatoare cu faina .Se duce bateria? E incarcata prea tare si fierbe sau care e problema?Astept pareri si solutii.Multumesc


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Oct 2009, 08:29
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu e nicio problemã. Dar dacã vrei sã eviți acest lucru, poți unge bornele cu vaselinã.

This post has been edited by C a t a l i n: 9 Oct 2009, 08:32


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Oct 2009, 11:24
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




le cureti cu apa de la chiuveta (torni pe borne eventual stergi cu cirpa )
mai indicat pe borne sa pui ulei proaspat de motor , e mai bun decit vaselina

nu ar strica sa masori si tensiunea la borne

This post has been edited by bygy007: 9 Oct 2009, 11:25


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 9 Oct 2009, 20:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




poate a inceput sa incarce prea tare, cand fierbe ies vapori si ataca bornele, nu s-a crapat?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 10 Oct 2009, 01:23
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




ar face bine daca ar masura cu un multimetru sau Voltmetru sa vada daca ii incarca bine. Tensiunea cu motor pornit trebuie sa fie intre 13.75 si 14.2 cu toti consumatorii,si in toate turatiile,cu lumini si aeroterma sau fara consumatori. Daca incarca mai mult decat atat in orice situatie cu consumatori sau fara atunci ai o problema.

Daca bateria e buna cu motor oprit(deci cand nu o incarca alternatorul) si fara consumatori, trebuie sa aiba intre 12.8 si 13.4V asta dupa jumate de ora sau o ora dupa ce s-a oprit motorul. Se subaintelege ca valoarea mica e minimul cat sa fie o baterie buna iar valoarea superioara inseamna ca bateria e foarte buna in acest caz.. si sa mai ai grija sa aibe lichid suficient, ca daca ti-au iesit vapori se poate sa fi scazut si nivelul acidului

This post has been edited by panter1: 10 Oct 2009, 01:30


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 10 Oct 2009, 03:43
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(C a t a l i n @ 9 Oct 2009, 07:29)
Nu e nicio problemã. Dar dacã vrei sã eviți acest lucru, poți unge bornele cu vaselinã.
*


... sleep.gif nici o problemä , n-as zice .


Praful alb (în cele mai multe cazuri albästrui ) e rezultatul reactiei chimice a vaporilor de electrolit -acid sulfuric - cu bornele , fie evaporare prin supraîncärcare , fie fisurä în jurul bornei prin manipulare necorespunzätoare ( bätaie , fortare prin rotire , etc.)
Spälarea cu apä nu e suficientä ! Vom dilua doar acidul , care va continua sä "opereze" metalul sub stratul protector de vaselinä sau ulei -dupä caz - extinderea pe suprafata interioarä a bornei creeazä un strat izolator cu consecinte grave asupra instalatiei .
E necesarä neutralizarea acidului cu o bazä ( eu folosesc bicarbonat de sodiu alimentar - cîteva grame amestecat cu apä )
Se scot bornele - chiar dacä aparent nu sunt afectate amândouä - si se spalä cu solutie cu ajutorul unei periute de dinti pînä ce nu mai face spumä , semn cä am neutralizat acidul .
Se spalä si bornele de Pb. ale bateriei si se usucä bine cu hîrtie igienicä , dupä care se ung toate suprafetele metalice spälate anterior cu miere de albine - protejeazä mult mai bine si pe lungä duratä .
Dar desigur asta ar fi doar înläturarea efectului tongue.gif
Trebuie descoperitä cauza prin examinare vizualä -fisuri- si mäsurätori indicate de colegi , în special încärcarea maximä cu consumatori care nu trebuie sä treacä de 14,4 .
PRECAUTII SPECIALE ÎN TIMPUL SPÄLÄRII !
Chiar dacä pare inofensiv praful ästa , un strop ajuns pe piele sau în ochi poate avea rezultate extrem de grave !

Spor la treabä , si povesteste ce-ai descoperit la mäsurätori .


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 11 Oct 2009, 09:27
Post #7


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




mircea2006x

Poate mai dai detalii despre baterie. Cred ca e util sa spui ce baterie e si de cind o ai.

Eu cred ca bateria nu este incarcata suficient. Eu te sfatuiesc, pe linga ce s-a spus mai sus, sa pui bateria la redresor pentru aducerea la capacitate.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 12 Oct 2009, 15:47
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Bateria este Rombat ( calciu ) de 66 ah , masina o am de un an jumatate iar bateria are 2 ani din cate stiu de la fostul proprietar.Zilele astea curat bine bornele si le ung .In bord imi arata ca nu incarca foarte tare , fara consumatori acul nu ajunge niciodata la jumatatea cursei, daca am consumatori incepe sa bata spre rosu (sta in intervalul intermediar dintre rosu si alb),iar cu proiectoarele aprinse e pe rosu mereu.O sa rog un nene mai priceput sa-mi masoare valorile de curent sa vedem care e problema si revin cu amanunte.Bateria indica verde pe senzorul care il are pe partea superioara.Multumesc tuturor pt sfaturi.

PS: A fost pe redresor de vreo 2 ori pana acum in decursul timpului si la fel se intampla cand e remontata pe masina apare praful alb.

This post has been edited by mircea2006x: 12 Oct 2009, 16:35


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 01:14
Forum Renault