cati km rezista un motor de dacie 1300
![]() ![]() ![]() |
cati km rezista un motor de dacie 1300
PaulT |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
CGDBZ |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Decat sa o pornesti pe loc mai bine dai o tura scurta cu ea , face mult mai bine si la consum tot acolo iesi.
|
--------------------
-
-
-
|
|
PaulT |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cand puteam faceam asta,ca asa s-au adunat km aia.Dar nu intotdeauna aveam timp din pacate.Si la anumite ore gasirea unui loc de parcare chiar ar fi fost o problema daca plecam cu ea(stau langa un parc...).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
g3org3lll |
![]()
Post
#34
|
![]() - Group: Members Posts: 44 Joined: 27 July 09 From: tulcea ![]() |
salut,am si eu o mare dilema va rog frumos cine poate sa ma ajute macar cu o parere sa nu ezite sa o spuna. am o dacie din 96 destul de bine intretzinuta,akum 2 saptamani i-am facut setul motor,ia venit si vremea ei.akum nu stiu ce se intampla,cand merg cu ia si schimb viteza,dupa ce incep sa ridic ambreiajul imi da un soc,o trepidatzie scurta si apoi pleak normal.asa la drum intins nu prea face fig,doar cand plec de pe loc si incep sa schimb vitezele face trepidatziile astea.precizez k am schimbat buji,vacum delcou,filtru aer condensator,platina si ce mai auzeam eu k tre schimbat dak face figuri destea,akum am auzit o noua varianta cum k ar fi un suport rupt la cutie,nu stiu ce sa mai cred...
|
--------------------
dacia
1310
1996
|
|
gingasu |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 August 09 ![]() |
Va astept in continuare stimati domni cu parerile voastre
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1984 cu motor de 1300
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mor, cand v-aud ca daca mergi pe gaz, tine mai putin, ca s-a "dus" chiulasa sau supapele, din cauza gazului...
Va pot da exemple, si garantez ca cine stie ce vrea, merge ani, fara sa miste ceva sub capota. Cand mergeau cu benzina, des trebuia sa curete carburatoarele, iar pe gaz, de 3 ani, n-a pus mana pe un surub. Am facut camasi din lainere, am carat pietris din rau cu remorca, si am vandut-o dupa 135 000 km, fara sa dea semne de oboseala. Am schimbat uleiul si la 20 000, ca banii aveau alt drum. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
pcostica |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
sa nu mori de tot ca e pacat
![]() pe vremea lu' ceasca se vehicula ideea ca daca bagi benzina fara plumb in dacie se ard supapele, pistoanele sau mai stiu eu ce, asa ca lasa oamenii sa-si faca damblalele ca oricum nu o sa poti sa le schimbi ideile. Bafta si la multi km. |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Merced |
![]()
Post
#38
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.280 Joined: 24 June 07 ![]() |
Se gasea pe vremea lu' Ceasca benzina fara plumb?
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#39
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Merced |
![]()
Post
#40
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.280 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai si atunci de unde mitu'?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
pcostica |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Gazolina ce era? Avea plumb? Sau asa-zisa benzina de extractie, care era in PECO? Supapele se ardeau, pentru ca nu stia sa o exploateze. 15 ani, motorul meu n-a vazut benzina, si n-am schimbat supape. Vezi ce destept sunt? Motorul se regleaza, se adapteaza fiecarui tip de combustibil, nu fiecarui sofer.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Gazolina era la putere. Si a mea a mers pe gazolina mult timp, dar era crima. Incarcat si cu 2-3 persoane la deal, un chin.
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
gingasu |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 August 09 ![]() |
se poate merge pe GAZOLINA mult si bine , numai ca , din pacate aceasta nu prea se mai gaseste atat de usor ... ideal era sa se faca un amestec 50% benzina 50% gazolina ... si se mergea destul de bine
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1984 cu motor de 1300
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
parerea mea cine nu are bani de benzina sa le tina pe dreapta nu sa chinuie bietele masini ca doar nu suntem pe vremea lu Ceasca sa nu avem de unde lua benzina
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Florian Georgescu |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 18 October 09 ![]() |
Off topic pentru g3org3lll: Da, s-ar putea sa fie rupt un suport.
Si la mine a fost la fel, cand luam piciorul brusc de pe acceleratie se auzea ceva lovind si nu stiam ce, era un suport de la motor. On topic: La MOT-ul meu motorul inca traieste. Mai cu o completare de ulei dar inca o duce. Cand am luat-o, in 2005 avea 137.000 km (pe ceas aparea doar 37.000 - acum nu stiu daca erau 137 sau 237.000) si pana acum i-am mai pus si eu fix 100.000 km. Merge pe GPL de 2 ani. Multa lume "de bine" mi-a spus atunci sa ma astept la o segmentare cat de curand si iata ca fac o medie de 120 km zilnic "in afara". Inca merge MOT-ul saracutul desi a trecut prin aproape toate chinurile posibile: - am lovit un Renault 25 in spate de nu a mai pornit ala - m-a lovit alta Dacie in usa dreapta - am trecut prin apa care ajungea pana sus pe capota - a fost furata o saptamana dupa care am gasit-o. |
--------------------
Dacia
1310
1996 Berlina
- B-38-MOT
|
|
panter1 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cineva spunea ca un motor pe carburatie duce 160.000. daca este ingrijit la fel ca unul pe injectie care duce 200.000. Eu as zice ca unul pe carburator la 160.000. daca ajungi cu el consuma de rupe ulei si benzina, fum albastru cat cuprinde, te chinui sa il pornesti etc.. iar pe injectie ca sa ajunga in aceleas conditii asta se va intampla pe la 350.000 sau chiar 400.000. nu e trasa de coada, cine nu crede asta e.. am o ruda care a mers 450.000. cu o injectabila fara sa umble la motor, dar bineinteles la km aceia era data pe ulei chiar bine
Iar uleiurile in mod sigur un semisintetic 10W-40 este mult mai bun si mai rezistent decat altele mai groase. Este falsa ideea ca e subtire pentru un motor bun(nu vorbesc de motoare uzate ci normale). This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 21:24 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
neajiji |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
depinde de piesa dintre volan si scaun, daca stie sa porneasca motorul atat vara cat si iarna cum trebuie. Eu am 137.000 si nu consuma decat 500ml intre schimburi (la 7000km), deci nu e rupt, nu consuma de "rupe ulei si benzina bla bla"
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
panter1 |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
deci se poate pana la urma si pe carburatie.Nu ai specificat daca ai schimbat segmentii si daca o ai de noua, sau de la cati km ai cumparat-o, ca poate vechiul proprietar a segmetat-o etc.... eu cand am spus ca la injectabila mea are 110.000. neumblat in el, ii bag ulei subtire 10w-40 si ca nu completez deloc intre schimburi pentru ca nivelul nu scade cei de aici nu ma credeau si merg si pe gpl in 95% din toate traseele
![]() This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 21:24 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
neajiji |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
S-a desfacut motorul pt schimbat garnitura de chiuloasa, reglat tacheti si atat. E din familie luata de noua.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
panter1 |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
bravo, atunci cred ca ar trebui sa ii inveti si pe ceilalti care au carburatoare sub capota sa aibe succesul tau
![]() This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 22:26 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
sa povestesc si eu...Tatal meu avea o Dacia 1400 facuta in 1986 pt export. Avea 5 trepte si servofrana, ceea ce nu prea se gasea atunci pt RO. Cineva a fost foarte surprins de turometru...In 11 ani a facut cam 110 000km, fara sa schimbe segmenti sau altceva ce ar tine de uzura motorului. Stiu ca pompa de ulei a schimbat-o pt ca avea presiunea la 2 cand se incalzea motorul ( a pus o pompa cu debitul marit dar degeaba) , discul de ambreiaj a fost schimbat. In rest, nu a avut probleme decat marunte (bucsi , pivoti, alternator). Tabloul de Bord era ca la variantele CN , doar ca deasupra indicatorului de benzina scria : UNLEADED FUEL ONLY. Deci masina se preta pentru folosirea combustibilului fara plumb. Cine stie ce drum urma sa aiba masina asta : Canada, Iran...? Oricum, a fost ingrijita bine. Ulei cred ca consuma foarte putin...Apoi a cumparat o Dacia din 1997 cu bord CN cu care a mers 30 000km , tot fara probleme.....Asta nu consuma gram de ulei, chiar se mira taica-meo...Pt familia mea, Daciile nu au pus probleme, inseamna ca am fost si norocosi, dar ne-am purtat si cu manusi.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
deci papucul diesel, cam pe la 80k km incepe sa vibreze si sa bata urat de tot. Am avut vreo 6 la service, unele inca in leasing.
Ca tot motor de dacie e... 1,6 injectie monopunct de papuc am vazut la 126k km si am ramas uimit de cat de frumos merge. 1,4 pe 1310 li nu am vazut decat cu vreo 80k de km. Daca ma gandesc bine am avut pe 1300 un motor de 1,4 luat de la fier vechi de care am tras cam 35k km si ulei manca undeva la 0,5l/1000de km. Barem 100 - 120 de mii de km tine un motor original, cat de cat intretinut. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
DACU' |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 327 Joined: 1 October 07 ![]() |
Augustin87r,si Dacia mea are deasupra indicatorului de benzina inscriptia"unleaded fuel only" bordul gri si niste mici modificari la caroserie(niste chestii de rigidizare a suportului de tendon si inca ceva in fata),bineinteles motor de 1400 si cutie cu 5+1 trepte,ceea ce atunci(1985)era ceva foarte rar.Au fost facute din cate stiu pt Canada si cateva exemplare au ramas in tara pt smecherii de atunci.Acum ontopic:cunosc Dacia care a ajuns 120k si inca ar mai fi mers,doar ca propietarul a vrut sa schimbe setul cu unul teflonat cica,proaspat aparut pe piata.Cred ca daca ar beneficia de atentia cuvenita si ar fi conduse moderat,motoarele astea ar ajunge pe la 200.ooo de km.Ganditi-va la cateva aspecte:cati mecanici auto ati vazut sa stranga suruburile la cuplul recomandat cu cheia dinamometrica?sau cati dintre ei(sau propietari)inlocuiesc suruburile scoase cu altele noi?Ar mai ajunge motoarele vestice la varste onorabile-in km vorbesc-daca ar parcurge 20.000 de km pe drumuri pline de praf,cu filtre de aer care lasa de dorit-daca exista-cu un schimb de ulei de calitate cel mult medie?parerea mea:nu! Toate cele bune!
|
--------------------
DACIA
1310,1300
1989,1972
|
|
axabrt |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.150 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
baa da nu mai avem noi bani de benzina sa mergem 200.000. Eu fac km astia in 12-14 ani. Costul combustibilului este de 20.000 euro tinand cont de un consum 10%. Adica 100 de euro pe luna = 4 milioane.
Ce ziceti ? Mai este o problema. Eu lucrez 8 ore zi / 5 zile sapt. = si fac cam 1000 km pe luna, NU as avea unde sa fac km astia, cu toate ca in vara am fost in Grecia (3000 km) 21 Oct 2009, 13:21: cum dracu merg aia in vest 50.000 pe an ? facand naveta poate...lor le convine cred au salarii de 3-4 ori mai mari si sosele. This post has been edited by axabrt: 21 Oct 2009, 13:21 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
neajiji |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Aia in vest nu merg cu dacia si daca merg atata fii sigur ca au diesel-uri. Una e sa-ti consume 4% motorina fata de 8%benzina
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
argon |
![]()
Post
#57
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Poate o carburatie cu socul automat si aprindere electronica dar nici aia nu poate face motorul la fel de fiabil ca unul pe injectie , fie ea si numai monopunct.
This post has been edited by CGDBZ: 21 Oct 2009, 15:00 |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#59
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
astea noi sunt mai proaste, a scazut calitatea materialelor in ultimii ani de productie, deci e foarte probabil ca un motor pe carburatie din anii 80-90 sa tina mai mult ca unul pe injectie de dupa 2000.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Motoarele pe injectie sunt foarte reusite , singura buba a lor este chiuloasa daca folosesti motorul pe gaz , in sens ca tine mai putin fata de o chiuloasa mai veche.Daca folosesti motorul pe benzina in conditii normale de utilizare sare lejer de 300.000 km.
|
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 01:41 |