DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cati km rezista un motor de dacie 1300

PaulT
post 13 Oct 2009, 20:46
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




E normal sa tina mai mult un motor care merge zilnic(si de preferat drumuri lungi..).Cel putin 70% din uzura unui motor survine la ponirea la rece...Iti dai seama ce inseamna o pornire la 3 saptamani sa zicem?Piesele sunt fara pic de ulei intre ele.Pe cand la o pauza de 8-10 ore intre porniri se pastreaza fara probleme ulei in motor(putin,dar macar ramane ceva in linie,axa cu came,etc...).De aceea e important sa treci pe 10w40 carmechanic...In orice anotimp va face ungerea mult mai rapid decat 20w50...
L.E. Eu chiar daca in ultimele 8 luni am mers in total cam 150km cu berlina am avut grija sa o pornesc cel putin la 2 zile,sa rotesc volan,apasat pedale,schimbat viteze,etc...

This post has been edited by PaulT: 13 Oct 2009, 20:49


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 13 Oct 2009, 20:52
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Decat sa o pornesti pe loc mai bine dai o tura scurta cu ea , face mult mai bine si la consum tot acolo iesi.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 13 Oct 2009, 21:11
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Cand puteam faceam asta,ca asa s-au adunat km aia.Dar nu intotdeauna aveam timp din pacate.Si la anumite ore gasirea unui loc de parcare chiar ar fi fost o problema daca plecam cu ea(stau langa un parc...).


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
g3org3lll
post 13 Oct 2009, 21:31
Post #34


-


Group: Members
Posts: 44
Joined: 27 July 09
From: tulcea




salut,am si eu o mare dilema va rog frumos cine poate sa ma ajute macar cu o parere sa nu ezite sa o spuna. am o dacie din 96 destul de bine intretzinuta,akum 2 saptamani i-am facut setul motor,ia venit si vremea ei.akum nu stiu ce se intampla,cand merg cu ia si schimb viteza,dupa ce incep sa ridic ambreiajul imi da un soc,o trepidatzie scurta si apoi pleak normal.asa la drum intins nu prea face fig,doar cand plec de pe loc si incep sa schimb vitezele face trepidatziile astea.precizez k am schimbat buji,vacum delcou,filtru aer condensator,platina si ce mai auzeam eu k tre schimbat dak face figuri destea,akum am auzit o noua varianta cum k ar fi un suport rupt la cutie,nu stiu ce sa mai cred...


--------------------
dacia 1310 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gingasu
post 14 Oct 2009, 21:22
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 August 09




Va astept in continuare stimati domni cu parerile voastre smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1984 cu motor de 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 15 Oct 2009, 21:39
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mor, cand v-aud ca daca mergi pe gaz, tine mai putin, ca s-a "dus" chiulasa sau supapele, din cauza gazului...
Va pot da exemple, si garantez ca cine stie ce vrea, merge ani, fara sa miste ceva sub capota. Cand mergeau cu benzina, des trebuia sa curete carburatoarele, iar pe gaz, de 3 ani, n-a pus mana pe un surub.
Am facut camasi din lainere, am carat pietris din rau cu remorca, si am vandut-o dupa 135 000 km, fara sa dea semne de oboseala. Am schimbat uleiul si la 20 000, ca banii aveau alt drum.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 15 Oct 2009, 22:04
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




sa nu mori de tot ca e pacat smile.gif
pe vremea lu' ceasca se vehicula ideea ca daca bagi benzina fara plumb in dacie se ard supapele, pistoanele sau mai stiu eu ce, asa ca lasa oamenii sa-si faca damblalele ca oricum nu o sa poti sa le schimbi ideile.
Bafta si la multi km.


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 15 Oct 2009, 22:24
Post #38


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.280
Joined: 24 June 07




Se gasea pe vremea lu' Ceasca benzina fara plumb?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 16 Oct 2009, 08:04
Post #39


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 16 Oct 2009, 08:36
Post #40


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.280
Joined: 24 June 07




Pai si atunci de unde mitu'? radmasa.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 16 Oct 2009, 14:32
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(ydaniel @ 16 Oct 2009, 09:04)
nu.
*


esti sigur?


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 16 Oct 2009, 22:01
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Gazolina ce era? Avea plumb? Sau asa-zisa benzina de extractie, care era in PECO? Supapele se ardeau, pentru ca nu stia sa o exploateze. 15 ani, motorul meu n-a vazut benzina, si n-am schimbat supape. Vezi ce destept sunt? Motorul se regleaza, se adapteaza fiecarui tip de combustibil, nu fiecarui sofer.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 16 Oct 2009, 23:28
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Gazolina era la putere. Si a mea a mers pe gazolina mult timp, dar era crima. Incarcat si cu 2-3 persoane la deal, un chin.


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gingasu
post 16 Oct 2009, 23:34
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 August 09




se poate merge pe GAZOLINA mult si bine , numai ca , din pacate aceasta nu prea se mai gaseste atat de usor ... ideal era sa se faca un amestec 50% benzina 50% gazolina ... si se mergea destul de bine smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1984 cu motor de 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 16 Oct 2009, 23:40
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




parerea mea cine nu are bani de benzina sa le tina pe dreapta nu sa chinuie bietele masini ca doar nu suntem pe vremea lu Ceasca sa nu avem de unde lua benzina


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florian Georgescu
post 18 Oct 2009, 19:59
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 18 October 09




Off topic pentru g3org3lll: Da, s-ar putea sa fie rupt un suport.
Si la mine a fost la fel, cand luam piciorul brusc de pe acceleratie se auzea ceva lovind si nu stiam ce, era un suport de la motor.

On topic: La MOT-ul meu motorul inca traieste. Mai cu o completare de ulei dar inca o duce.
Cand am luat-o, in 2005 avea 137.000 km (pe ceas aparea doar 37.000 - acum nu stiu daca erau 137 sau 237.000) si pana acum i-am mai pus si eu fix 100.000 km. Merge pe GPL de 2 ani.
Multa lume "de bine" mi-a spus atunci sa ma astept la o segmentare cat de curand si iata ca fac o medie de 120 km zilnic "in afara".
Inca merge MOT-ul saracutul desi a trecut prin aproape toate chinurile posibile:
- am lovit un Renault 25 in spate de nu a mai pornit ala
- m-a lovit alta Dacie in usa dreapta
- am trecut prin apa care ajungea pana sus pe capota
- a fost furata o saptamana dupa care am gasit-o.


--------------------
Dacia 1310 1996 Berlina - B-38-MOT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 19 Oct 2009, 20:48
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




cineva spunea ca un motor pe carburatie duce 160.000. daca este ingrijit la fel ca unul pe injectie care duce 200.000. Eu as zice ca unul pe carburator la 160.000. daca ajungi cu el consuma de rupe ulei si benzina, fum albastru cat cuprinde, te chinui sa il pornesti etc.. iar pe injectie ca sa ajunga in aceleas conditii asta se va intampla pe la 350.000 sau chiar 400.000. nu e trasa de coada, cine nu crede asta e.. am o ruda care a mers 450.000. cu o injectabila fara sa umble la motor, dar bineinteles la km aceia era data pe ulei chiar bine

Iar uleiurile in mod sigur un semisintetic 10W-40 este mult mai bun si mai rezistent decat altele mai groase. Este falsa ideea ca e subtire pentru un motor bun(nu vorbesc de motoare uzate ci normale).



This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 21:24


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 19 Oct 2009, 20:57
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




depinde de piesa dintre volan si scaun, daca stie sa porneasca motorul atat vara cat si iarna cum trebuie. Eu am 137.000 si nu consuma decat 500ml intre schimburi (la 7000km), deci nu e rupt, nu consuma de "rupe ulei si benzina bla bla"


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 19 Oct 2009, 21:19
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




deci se poate pana la urma si pe carburatie.Nu ai specificat daca ai schimbat segmentii si daca o ai de noua, sau de la cati km ai cumparat-o, ca poate vechiul proprietar a segmetat-o etc.... eu cand am spus ca la injectabila mea are 110.000. neumblat in el, ii bag ulei subtire 10w-40 si ca nu completez deloc intre schimburi pentru ca nivelul nu scade cei de aici nu ma credeau si merg si pe gpl in 95% din toate traseele rolleyes.gif

This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 21:24


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 19 Oct 2009, 21:57
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




S-a desfacut motorul pt schimbat garnitura de chiuloasa, reglat tacheti si atat. E din familie luata de noua.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 19 Oct 2009, 22:25
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




bravo, atunci cred ca ar trebui sa ii inveti si pe ceilalti care au carburatoare sub capota sa aibe succesul tau wink.gif

This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 22:26


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 20 Oct 2009, 21:58
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




sa povestesc si eu...Tatal meu avea o Dacia 1400 facuta in 1986 pt export. Avea 5 trepte si servofrana, ceea ce nu prea se gasea atunci pt RO. Cineva a fost foarte surprins de turometru...In 11 ani a facut cam 110 000km, fara sa schimbe segmenti sau altceva ce ar tine de uzura motorului. Stiu ca pompa de ulei a schimbat-o pt ca avea presiunea la 2 cand se incalzea motorul ( a pus o pompa cu debitul marit dar degeaba) , discul de ambreiaj a fost schimbat. In rest, nu a avut probleme decat marunte (bucsi , pivoti, alternator). Tabloul de Bord era ca la variantele CN , doar ca deasupra indicatorului de benzina scria : UNLEADED FUEL ONLY. Deci masina se preta pentru folosirea combustibilului fara plumb. Cine stie ce drum urma sa aiba masina asta : Canada, Iran...? Oricum, a fost ingrijita bine. Ulei cred ca consuma foarte putin...Apoi a cumparat o Dacia din 1997 cu bord CN cu care a mers 30 000km , tot fara probleme.....Asta nu consuma gram de ulei, chiar se mira taica-meo...Pt familia mea, Daciile nu au pus probleme, inseamna ca am fost si norocosi, dar ne-am purtat si cu manusi.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 21 Oct 2009, 01:54
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




deci papucul diesel, cam pe la 80k km incepe sa vibreze si sa bata urat de tot. Am avut vreo 6 la service, unele inca in leasing.

Ca tot motor de dacie e...

1,6 injectie monopunct de papuc am vazut la 126k km si am ramas uimit de cat de frumos merge.

1,4 pe 1310 li nu am vazut decat cu vreo 80k de km.

Daca ma gandesc bine am avut pe 1300 un motor de 1,4 luat de la fier vechi de care am tras cam 35k km si ulei manca undeva la 0,5l/1000de km.

Barem 100 - 120 de mii de km tine un motor original, cat de cat intretinut.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACU'
post 21 Oct 2009, 03:41
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 327
Joined: 1 October 07




Augustin87r,si Dacia mea are deasupra indicatorului de benzina inscriptia"unleaded fuel only" bordul gri si niste mici modificari la caroserie(niste chestii de rigidizare a suportului de tendon si inca ceva in fata),bineinteles motor de 1400 si cutie cu 5+1 trepte,ceea ce atunci(1985)era ceva foarte rar.Au fost facute din cate stiu pt Canada si cateva exemplare au ramas in tara pt smecherii de atunci.Acum ontopic:cunosc Dacia care a ajuns 120k si inca ar mai fi mers,doar ca propietarul a vrut sa schimbe setul cu unul teflonat cica,proaspat aparut pe piata.Cred ca daca ar beneficia de atentia cuvenita si ar fi conduse moderat,motoarele astea ar ajunge pe la 200.ooo de km.Ganditi-va la cateva aspecte:cati mecanici auto ati vazut sa stranga suruburile la cuplul recomandat cu cheia dinamometrica?sau cati dintre ei(sau propietari)inlocuiesc suruburile scoase cu altele noi?Ar mai ajunge motoarele vestice la varste onorabile-in km vorbesc-daca ar parcurge 20.000 de km pe drumuri pline de praf,cu filtre de aer care lasa de dorit-daca exista-cu un schimb de ulei de calitate cel mult medie?parerea mea:nu! Toate cele bune!


--------------------
DACIA 1310,1300 1989,1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 21 Oct 2009, 13:18
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.150
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




baa da nu mai avem noi bani de benzina sa mergem 200.000. Eu fac km astia in 12-14 ani. Costul combustibilului este de 20.000 euro tinand cont de un consum 10%. Adica 100 de euro pe luna = 4 milioane.
Ce ziceti ?
Mai este o problema. Eu lucrez 8 ore zi / 5 zile sapt. = si fac cam 1000 km pe luna,
NU as avea unde sa fac km astia, cu toate ca in vara am fost in Grecia (3000 km)

21 Oct 2009, 13:21:
cum dracu merg aia in vest 50.000 pe an ? facand naveta poate...lor le convine cred au salarii de 3-4 ori mai mari si sosele.


This post has been edited by axabrt: 21 Oct 2009, 13:21


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 21 Oct 2009, 14:05
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Aia in vest nu merg cu dacia si daca merg atata fii sigur ca au diesel-uri. Una e sa-ti consume 4% motorina fata de 8%benzina


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Oct 2009, 14:33
Post #57


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(panter1 @ 19 Oct 2009, 21:19)
deci se poate pana la urma si pe carburatie.
*




daca pastrezi carburatorul curat si delcoul reglat nu e nici o diferenta intre carburatie si injectie monopunct dpdv al fiabilitatii motorului.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 21 Oct 2009, 14:56
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Poate o carburatie cu socul automat si aprindere electronica dar nici aia nu poate face motorul la fel de fiabil ca unul pe injectie , fie ea si numai monopunct.

This post has been edited by CGDBZ: 21 Oct 2009, 15:00


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Oct 2009, 15:03
Post #59


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




astea noi sunt mai proaste, a scazut calitatea materialelor in ultimii ani de productie, deci e foarte probabil ca un motor pe carburatie din anii 80-90 sa tina mai mult ca unul pe injectie de dupa 2000.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 21 Oct 2009, 15:08
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Motoarele pe injectie sunt foarte reusite , singura buba a lor este chiuloasa daca folosesti motorul pe gaz , in sens ca tine mai putin fata de o chiuloasa mai veche.Daca folosesti motorul pe benzina in conditii normale de utilizare sare lejer de 300.000 km.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 01:41
Forum Renault