Stabilitate in conditii de vant lateral, Credeti ca e normal?
![]() ![]() ![]() |
Stabilitate in conditii de vant lateral, Credeti ca e normal?
asarban |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
|
||
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|||
LUCIANO |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 3 February 05 ![]() |
Salutare la toti!
Intentionez sa cumpar in toamna un Loganel diesel (sau cand o aparea).Dar inainte de asta vreau sa ma informez bine de cum se comporta pe sosea .De aceea ma adresez in special celor care au avut SLZ sau DSN , si care au devenit posesori de Logan, sa-mi transmita si mie niste pareri de cum se comporta Loganu in comparatie cu cele 2, fiindca ce am citit in anumite reviste de specialitate ca loganu nu prea sta bine la capitolele astea: stabiliate la viteza mare si in curbe, si este batut la fund de SLZ si mai ales de DSN. Eu sint posesor de DSN sint super multumit de ea la chestiile astea..care pt mine-s cele mai importante si nu concep ca o masina care are cica pretentii mai mari decat celelalte 2 sa stea mai prost pe drum decat ele, in functie de asta voi lua si o decizie daca cumpar sau nu. Sper sa capat ceva pareri.. |
--------------------
DACIA
SRN
|
|
carman |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
Cel mai bine ar fi sa mergi la cel mai apropiat dealer si sa ceri un drive-test. Vei putea face cu siguranta cea mai buna comparatie !
|
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
andreic |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si Slz si LGN. Deci din experienta iti spun ca Slz face lgn la stabilitate fara discutii. La lgn ar trebui sa ii schimbi amortizoarele pt performante optime. Cel putin pe cele actuale ca se aude ca cei de la Dacia vor remedia problema.
In locul tau as astepta sa apara dieselul, as face un test cu ea dupa care m-as hotara daca o iau sau nu. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
LUCIANO |
![]() ![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 3 February 05 ![]() |
zi-mi tu mie un dealer care te lasa sa iesi cu ea la drum lung si sa-i dai talpa..cel putin 120..ca atunci poti sa verifici..
|
--------------------
DACIA
SRN
|
|
Codrin |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
m-power |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 9 December 04 From: Iasiington ![]() |
QUOTE(Slider @ 24 Mar 2005, 10:12) Ciudat! Cineva aici pe forum chiar era multumit de comportamentul masinii in conditii de vint puternic (viscol)...si dupa cite imi aduc eu aminte conducea un Logan Ambiance fara servodirectie. Imi cer scuza ca abia acu am vazut topicu asta....serviciul.... Da eu sunt ala! Era in februarie, abia luasem masina de la Focsani. Am plecat imediat la Galati si apoi spre Iasi. Vantul batea rau tare de abia te tineai pe piciare, iar cand am iesit din Galati a inceput si viscolul. Cum gerul era mare si vantul batea zapada nu prea se aseza, asa ca de frica drumului pana la iasi am mers cam ca nebunu pentru o vreme din aia 110-120. Vantul mi-a batut mai tot drumul din lateral. De zapada am scapat relativ repede. Pe la Tecuci s-a oprit, dar vantul a fost acelasi tot drumul. Conculzia este ca intr-adevar m-am tinut bine de volan, dar n-am avut nici un moment senzatia ca decolez de pe sosea, nici macar la depasirea tirurilor sau la intalnirea cu cele din sens invers. Parerea mea este ca la vant lateral puternic toate masinile se comporta asemanator, iar senzatia de stabilitate nu este aceeasi ca-n zilele fara vant. Iar viteza trebuie adaptata! Mai incet dar sigur (asta daca nu te apuca ninsoarea pe drum ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambiance
- IS xx DAM Daca nu aici...cand??
Daca nu acum....unde ???!? |
|
carman |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
QUOTE(LUCIANO @ 5 Jun 2005, 17:45) zi-mi tu mie un dealer care te lasa sa iesi cu ea la drum lung si sa-i dai talpa..cel putin 120..ca atunci poti sa verifici.. Cauta un dealer care are sediul aproape sau chiar la o iesire din oras. Nu cred ca ai nevoie de 120 ca sa-ti dai seama daca e mai instabila decat SRN... Am mers in drive-test pana la 100, si am facut manevre tocmai ca sa verific valoarea de adevar a unor astfel de pareri (...ca e instabila rau, e nasoala directia samd). Am avut cu ce sa fac comparatie si m-am lamurit pe loc. Doua observatii: 1.Dealer-ul precum si anumite publicatii care au facut drive-test cu Loganul sustin ca varianta Ambition are bara stabilizatoare mai groasa si mai rigida pentru imbunatatirea stabilitatii laterale. 2.O masina cu servodirectie poate parea usor mai instabila unui sofer neobisnuit cu directia asistata, in principal din cauza cursei mai scurte a volanului. Conteaza ce model testezi, cum testezi si nu in ultimul rand, cu ce compari. Daca vrei mai multe informatii (ce dealer, cum se face, cum a fost etc) iti raspund pe privat. Topicul miroase deja a flame-uri... This post has been edited by carman: 5 Jun 2005, 23:44 |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
dydycom |
![]()
Post
#39
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
am mers cu un C4.....foarte stabil dar si f rigid...
subscriu la schimbarea amortizoarelor ....dar mai am de asteptat pana imi iese din garantie si atunci o sa modific una altaGARDA IN PRINCIPAL. |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
oli_h |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 28 May 05 From: Timisoara ![]() |
salutare
nu cred ca trebuie sa va speriati asa de tare in legatura cu stabilitatea. Sa stiti ca e comparabila cu cea de la peugeot 307(a lu un prieten pe care l-am condus imdiat ce am coborat din logan) la 100 la ora daca treci pe langa tiruri nu e mare diferenta. |
--------------------
Dacia
Logan
- TM
|
|
goos |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 October 04 ![]() |
La felul cum arata Loganul vazut din axa longitudinala, asemanator cu o caramida, cu geamurile laterale aproape deloc rotunjite, si cu centrul de greutate foarte sus, este absolut normal sa aiba probleme mari de stabilitate la vant lateral. Cred ca singura solutie in aceasta problema ar fi schimbarea amortizoarelor si micsorarea gardei la sol.
|
-------------------- |
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Unde are Loganul centrul de greutate ?
Poate centrul de presiune sa fie foarte sus, dar CG nu vad sa aiba un motiv serios sa fie FOARTE sus. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#43
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(goos @ 7 Jun 2005, 13:19) La felul cum arata Loganul vazut din axa longitudinala, asemanator cu o caramida, cu geamurile laterale aproape deloc rotunjite, si cu centrul de greutate foarte sus, este absolut normal sa aiba probleme mari de stabilitate la vant lateral. Cred ca singura solutie in aceasta problema ar fi schimbarea amortizoarelor si micsorarea gardei la sol. Daca mai pui o bucata de tabla si oleaca de sticla gata... dintr-odata centrul de greutate e in varful Loganului domnule... ce mai... Nu fiecare centrimetru cub din volumul dislocat de Logan are aceeasi densitate si prin urmare nu poti masura din ochi stabilitatea si centrul de greutate al unei masini. Nu are nici o legatura inaltimea masinii cu centrul de greutate, cel putin nu intr-un mod semnificativ. Nu poti compara greutatea sasiului, a motorului si asa mai departe cu cei 5 cm in plus la inaltime care inseamna oleaca de tabla si sticla mai mult in partea superioara. Iar in ce priveste suprafata laterala a masinii... sunt alte masini cu suprafata comparabila deci nu-i iesit din comun. Logan-ul are amortizoare moi din cauza ca se merge si pe drumuri proaste si da, daca nu-ti convine le poti schimba. E clar ca orice amortizor ai pune n-ai putea satisface pe toata lumea si in nici un caz pe cei mai pretentiosi. Eu am impresia ca romanu' in general e putin cam megaloman si vrea sa faca din Logan un fel de subiect gen fotbal despre care vorbeste toata lumea... ca si cu alte lucruri. Unii il fac drept cea mai buna masina altii il fac drept cea mai proasta... oricum ar fi trebuie sa fie undeva la o extrema. La noi in tara politica se face in ziare, toata lumea vorbeste despre fotbal, Logan. Imi vine in minte imaginea satului roman unde daca ai facut o prostie te stie tot satul din cauza ca alt subiect de discutie nu exista printre sateni decat barfa satului. La fel si cu telenovelele... Chiar nu poate fi Logan pur si simplu o masina si nimic mai mult ? This post has been edited by DigitalScribe: 11 Jun 2005, 11:42 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Singurul motiv real pentru care CG ar fi mai sus este ca are garda mai mare; asta din p.d.v. al majoritatii cumparatorilor, aduce mai multe avantaje decat dezavantaje. Daca vrei viteza la aceiasi bani ca la Logan, iti iei motocicleta (desi probabil o sa mai pui 1500-2000 de euroi)
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Sony |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Este interesant ca Matizul are aceeasi inaltime ca si Logan, dar nu se leaga nimeni de chestia asta. In plus Matizul are suspensia mai moale.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
alx |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
si greutatea...
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
driverx |
![]()
Post
#47
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Sony @ 13 Jun 2005, 17:09) Este interesant ca Matizul are aceeasi inaltime ca si Logan, dar nu se leaga nimeni de chestia asta. In plus Matizul are suspensia mai moale. Dar si basmele din popor vorbesc de Matiz-uri care simulau miscarea unei frunze in vant, pe cand la Golan inca nu au aparut, asta daca excludem "cazurile" alea unice in care Golanul, golan fiind si cu dorinta de libertate arzatoare, incepea sa zboare de unul singur. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
dany_el |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 6 May 05 From: Bucuresti ![]() |
masina mea se comporta impecabil pe drum virajat,mai bine decat octavia de exemplu
|
--------------------
DACIA LOGAN
LAUREATE FICUS 1.6
- B-XX-UYJ Am Logan...deci am probleme???
|
|
BAB |
![]()
Post
#49
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(goos @ 7 Jun 2005, 13:19) La felul cum arata Loganul vazut din axa longitudinala, asemanator cu o caramida, cu geamurile laterale aproape deloc rotunjite, si cu centrul de greutate foarte sus, este absolut normal sa aiba probleme mari de stabilitate la vant lateral. Cred ca singura solutie in aceasta problema ar fi schimbarea amortizoarelor si micsorarea gardei la sol. ![]() Revistele de specialitate adevarate, dotate cu piste de incercari, au constatat ca la testul elanului - definitoriu in ceea ce priveste stabilitatea - Dacia Logan a intrat si iesit cu viteze comparabile cu alte modele de clasa mica si compacta, cum ar fi Golf V, 307, Panda, Clio, Megane, fara probleme de stabilitate, fara perderea aderentei sau devieri de la traiectorie, periculoase . Suspensia Loganului este o combinatie intre confort si rigiditate, cu arcuri mai moi si amortizoare mai tari. Asta nu inseamna ca ar fi o masina instabila. In ceea ce priveste comentariul despre Matiz, nu este vorba de basme, ci de realitate. In numarul 4/2005 al revistei Auto Motor si Sport, a fost prezentat un test comparativ, Matiz, Picanto si Panda, adica trei masini inguste si relativ inalte. Singurul care a virat pe trei roti, este Matiz-ul. Concluzionand, o masina cu stabilitate precara, va fi afectata in mod sigur de vantul lateral. |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
AL |
![]()
Post
#50
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dany_el @ 13 Jun 2005, 21:04) realizezi ca ai spus o mare prostie?... cum sa fie Octavia mai putin stabila in viraje... cu siguranta vorbesti din auzite sau nici macar... ar fi bine sa aduci si ceva dovezi sau argumente sau sa taci, deoarece risti sa mai primesti ceva avertismente... prietenii stiu de ce! ![]() |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
G.R. |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
La sfârșitul săptămânii trecute am condus o Octavia și mi-am dat seama care este diferența dintre Logan și Octavia privind stabilitatea. Octavia are servo acționata electric, efectul servo scăzând cu creșterea vitezei. Din acest motiv nici vântul lateral nu are influență așa mare asupra mașinii ca la Logan. La Logan efectul servo fiind constant, normal că se comportă altfel.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
AL |
![]()
Post
#52
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu e numai asta...are si alta geometrie, deci alt gabarit, alta greutate si altfel distribuita...alta garda la sol..... sunt mai multi factori care contribuie la stabilitate... nu exista comparatie ... cu atat mai mult nu se pot emite comparatii general valabile precum a spus individul de mai sus...
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
ckristi |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
QUOTE(driverx @ 13 Jun 2005, 17:12) Dar si basmele din popor vorbesc de Matiz-uri care simulau miscarea unei frunze in vant, pe cand la Golan inca nu au aparut, asta daca excludem "cazurile" alea unice in care Golanul, golan fiind si cu dorinta de libertate arzatoare, incepea sa zboare de unul singur. Matiz.... Am mers cu un Matiz (la "ia-ma nene", nu aveam masina pe vremea aceea) cu 100-120 km/h, fara vant lateral semnificativ, dar soseaua avea mici denivelari. Ei bine, atunci mi-am amintit cum se face "cruce cu limba-n gura", iar la coborare am avut um fantastic sentiment de usurare. De ce? Datorita tangajului fantastic ce-mi creea impresia ca zboara de pe sosea in orice moment. Acelasi drum il fac acum cu loganul (Botosani-Suceava), cu aceeasi viteza si totul e OK. |
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
stabilitatea pe viraje nu e data de inaltime, amortizoare, arcuri.
depinde si de aceste aspecte dar...mai sunt altele mai importante. ce greutate are matizul si ce greutate are loganul? pt stabilitate pe drept. si fizica ce zice? scuze de interventie... |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
gheghe |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Esti scuzat! ![]() In lipsa altor gadgeturi electronice, stabilitatea depinde fix de inaltime, amortizoare, arcuri alaturi de pozitionarea centrului de greutate si presiune, de deportanta creata de forma caroseriei, de aderenta pneurilor. Totul se rezuma la descompunerea unor forte. Daca rezultanta lor depaseste aderenta (forta de franare la rostogolire a rotii) masina paraseste traiectoria dorita. Greutatea e un factor secundar. Dupa teoria ta masinile de formula 1 au 500 kg si deci sunt foarte instabile... ![]() Matizul are 800 kg, "o bate pe masina de F1..." ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
nu e rau ce ai spus tu!!! gheghe
dar ai sa ai surpriza daca iei mai multe persoane in masina sa ai o stabilitate mai scazuta. ia mai gandeste-te... eu am fost la uman, dar fizica stiu cat trebuie de 5 ![]() This post has been edited by motorsport_2005: 14 Jun 2005, 12:30 |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
AL |
![]()
Post
#57
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
se cunoaste ca ai invat de 5 la fizica... dar sa ne vedem de ale noastre, de stabilitate... ori din acest punct de vedere te invit sa-ti explici afirmatile de mai sus...dupa parerea mea spui lucruri cel putin ciudate (ca sa nu le calific altfel)... poate nu ar strica sa ne spui ce intelegi tu prin stabilitate in general si apoi in cazul particular al stablitatii laterale la vant (ca asta-i subiectul topicului, nu altceva)
P.S. ca tot ai fost la uman, sa stii ca: "...dar ai sa ai surpriza..." nu e corect... e corect: "....dar o sa ai surpriza..." |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
klaus |
![]()
Post
#58
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa va relaxati, ca se lasa cu sanctiuni....
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#59
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Am impresia ca s-a spus tot ce era de spus despre Logan pe vint
![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 15:13 |