DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia 1300, incarcare slaba ! HELP !

badboybuzau
post 18 Dec 2009, 14:35
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 December 09




sal,sunt nou p forum. am o dacie berlina 1300, din 1973 si am ceva probleme la ea.
deci : am avut pe masina un alternator de 36A, apoi mi-am pus unul de 50A si incarca ca si inainte : 14.4V ralanti / turat ( fara consumatori ) si 12.5 V ralanti cu consumatori respectiv 12.8 V turat cu consumatori. electromotorul e stas facut,deci se exclude. azi am desfacut alternatorul de 36A , mai precis puntea de diode si am gasit doua impushcate si banuiesc k si celalat are diode arse, fiind luat dupa o dacie din 1970, deci batrana si aia ( respectiv alternatoru' ). intrebare : cum schimb diodele strapunse ? una nici nu mai are firul kre iese din ea, a iesit de tot d-acolo din dioda si se tine doar in papuc si cealalta se vede perfect k e impushcata. e o urma si pe cea de-a treia cum k s-ar impusca dupa un timp. sunt verzi p interior ( astea impuscate ), si celelalte bune sunt de culoare portocalie sau ceva de genu. e cineva kre a schimbat aceste diode ? cum ? biggrin.gif ms

This post has been edited by badboybuzau: 18 Dec 2009, 18:11


--------------------
dacia 1300 1973 - BZ - 06 - FNG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 18 Dec 2009, 18:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Salut
Daca ai punte redresoare cu diode de putere( cele cu fir) vezi ca ele sunt pozitive si negative.Cele pozitive sunt scrise cu rosu iar cele negative cu negru.Daca ai diode tip pastila ,acelea trebuie sa aibe un punct rosu de regula.Cu acel punct se monteaza spre borna de plus a alternatorului(punctul spre stanga).Daca mai ai nelamuriri nu te sfii sa intrebi.Succes.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 18 Dec 2009, 18:57
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cred ca releul nu-i prea bun, pune electronic cu fir de rferinta


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 18 Dec 2009, 19:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(badboybuzau @ 18 Dec 2009, 13:35)
sal,sunt nou p forum...  k si celalat are diode arse, ...firul kre iese din ea, ... k e impushcata. e o urma si pe cea de-a treia cum k s-ar impusca dupa... cineva kre a schimbat aceste diode ? cum ? biggrin.gif ms
*


Cam mult limbaj MIRC p-aici , care e sanctionat de regulament ( adica aici nu e dialog de manelisti - daca poate exista asa ceva )
Tot regulamentul zice sa folosim functia search - cautare inainte de a deschide un nou post , daca ai fi cautar gaseai asta si oricum se discuta acelas lucru cu doar 2 posturi mai jos ...
Scoaterea diodei RA220 - se separa radiatoarele prin scoaterea suruburilor + si - respectiv cel de M6 si cel de M5 , se aseaza cu firele in jos pe o cheie de 17 sau bacurile menghinii ( cu grija sa nu distrugi celelalte diode ) si din partea opusa se loveste cu un dorn de cupru de 10-12 mm diametruDiodo.JPG ( Size: 5.58k ) Number of downloads: 203

Grija la introducerea celei noi sa intre perpendicular si apasarea se face la exterior .


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 18 Dec 2009, 19:27
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




QUOTE(badboybuzau @ 18 Dec 2009, 14:35)
sal,sunt nou p forum.

am o dacie berlina 1300, din 1973 

o dacie din 1970, deci batrana si aia ( respectiv alternatoru' ).

Bine ai venit pe acest forum.Felicitari pentru masina din 1973 pe care o detii.A mea e din 1970.Niste poze cu ea nu ne arati?Poti sa le postezi la rubrica ''topul babelor'' sau pe Dacia 1300''frantuzoaiaca''.
Daca zici ca ai luat un alternator de pe o Dacia din 1970,ala nu e romanesc,e frantuzesc,S.E.V. MARCHAL.E complet diferit de ELECTROPRECIZIA romanesc,la rulmenti,carbuni si diode.Intra pe Dacia ''frantuzoaica'' si primesti acolo lamuriri.

This post has been edited by deceneu32: 18 Dec 2009, 19:27


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboybuzau
post 18 Dec 2009, 19:48
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 December 09




scz k am deschis un nou topic, unul de acest gen existand deja sad.gif si mersi mult de informatzii / explicatzii, o sa tzin cont de ele, chiar maine ma duc sa iau 3 diode, si-o sa le schimb folosind metoda explicata de tine. din nou,scz.. mersi & cheers biggrin.gif cat despre releu, am deja releu electronic facut de tata, incarca 14.4 V ralanti ( fara consumatori ) 14.4 V turat ( fara consumatori ) insa cu consumatori e beleaua mare, dar va spun zilele viitoare ce-am rezolvat schimband diodele impushcate. Numai bine !


--------------------
dacia 1300 1973 - BZ - 06 - FNG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 18 Dec 2009, 20:11
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




conteaza mult functia firului de referinta, verifica si periile, inelele,starea bobinajelor


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboybuzau
post 18 Dec 2009, 20:14
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 December 09




pai da, ma gandesc k poate fi si de la releu, dar ma gandesc foarte bine la faptul k am gasit 2 diode impuscate si una dadea sa "moara"si ea.. si alternatorul respectiv ( 36 A ) incarca la fel k asta actual dupa masina ( 50 A ). mai intai rezolv cu puntea de diode, sa le vad io stas, si apoi ma duc sa iau un kg de relee electronice ( joke ) biggrin.gif


--------------------
dacia 1300 1973 - BZ - 06 - FNG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Dec 2009, 00:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai ai ci e problema mare daca numai o dioda din cele 6 nu este buna atinci alternatorul nu mai functioneaza in parametri , de exemplu cu o dioda functioneaza la 66%din capacitatea lui, asa se schimba o dioda mai faci si masuratorile astea si vezi de unde este buba , daca ai masurat poti depista de unde este problema ,

succes
in topicul ala gasesti absolut orice defect si mod remediere , citeste raspunsurile mele date
si cu asta zisa nu mai vad rostiul continuarii unui topic cind deja este unul iar raspunsurile sint date acolo


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboybuzau
post 20 Dec 2009, 22:13
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 December 09




finish biggrin.gif am fost la piese auto, am cumparat o punte de diode noua, am montat-o pe cel de 36 A ( ducellier :X ... k la cel de 50A n-am gasit nicio dioda impushcata si in ciuda faptului k toate erau bune, incarca la fel ca 36-le cu doua inpushcate) si deci logic k la aluia i-am pus putea noua, l-am montat pe mashina, si zbang : 14.4 V fara consumatori indiferent dak e turat sau nu, 14.6 V cu consumatori apoi stabilizeaza 14.4 V. Bafta !


--------------------
dacia 1300 1973 - BZ - 06 - FNG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd May 2025 - 00:03
Forum Renault