dimensiune volant
![]() ![]() ![]() |
dimensiune volant
beby1300 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|||
irinel75 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
pai parca era cu 10 mm mai mare decit discul sau placa deci s-ar putea sa fie 180 daca discul si placa la masina ta sint de 170..ma rog parca asa nu sint sigur..
da da-ne si noua formula aia de calcul daca vrei |
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
- VS-58-KNX
2006
|
|
AC |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
corect calculul tau.
merci mult, doar o intrebare: Sigur asta e diametrul? 2.04cm inseamna 10grade. mi se pare cam putzin dar poate ca e doar o impresie. daca ai dreptate inseamna ca cele doua semne de pe motor reprezinta 5 si 10grade avans. |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#5
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
La mine nu se vede nimik, m'am holbat de jdori shi nu zarit nik!
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
cristidb |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Care sunt cifrele din manual? Oricum nu cred ca potzi sa vezi decat avansul initzial. Avansul maxim ar trebui sa fie ceva in jur de 30 grade.
Ai vreun grafic in care e reprezentata curba de avans? M-ar interesa pentru 1400 shi 1600. Cum ai reglat delcoul? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
curbele de avans centrifugal sunt direct proportionale cu turatia motorului.
in fct. de capacitatea cilindrica a motorului 1300, 1400, 1600, avansul maxim este undeva la 30+grade care este atins la max 4000 rpm. am sa revin diseara cu date exacte de avans centrifugal si vacumatic. in afara de reglajul avansului vacumatic care se face usor de la rotitza zimtzata de pe platoul care sustine platina si care trebuie sa fie de max 10-15grade in fct de tip-ul motorului, trebuie sa te mai uiti la ansamblul de avans centrifugal care se afla sub platoul care sustine platina. cele doua arcuri care tensioneaza axul liber de la delco sunt prinse de doua picioruse fixe care in timp se pot indoi, lasand astfel un joc al axului liber (axul care actioneaza asupra platinei). unul din cele doua arcuri este mai moale iar unul mai tare. in general arcul mai moale trebuie sa tzina sub tensiune axul liber a.i. abia pe la 1300 rpm avansul centrifugal sa intre in actiune. arcul mai tare trebuie sa stea liber si sa intre in actiune abia dupa ce un sfert din cursa maxima a avansului a fost facuta. presupun ca acest sistem s-a adoptat din cauza ca fortza centrifugala are o crestere exponentziala in raport cu turatia, iar avansul centrifugal trebuie sa aiba o crestere liniara, care se obtine prin interventia celui de al doilea arc, mai tare. oricum dupa fiecare reglaj de acest gen este bine sa se faca si o verificare a curbei de avans pe care o da delcoul. daca valorile nu sunt in grafic se reia reglajul dupa pricipiile expuse mai sus. pentru verificare trebuie un stroboscop cu reglaj de delay, sau unu simplu dar cu semne trasate pe volant. |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
cristidb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Shtiu shi eu cum functioneaza avansul. Am reglat shi eu delcoul dar nu am obtinut rezultate bune pana nu am inlocuit arcul mai moale cu unul de la un delco de 1400(care e putzin mai gros).
Ce intrebam eu este daca ai graficul reprezentznd curba ideala pentru motoarele de 1400 shi 1600. Ca observatii la ce ai spus.. avansul centrifugal trebuie sa intre pe la 1000 ture, iar arcul al doilea actzioneaza doar in ultima treime a cursei.(cel putzin asha e la mine) Eu l-am reglat dupa ureche mergand cu benzina fara plumb. Am incercat sa gesesc avansul maxim pentru care nu detoneaza accelerand in viteza a treia de la 1000 ture la 5500. Cu reglajul original al delcoului detona in jur de 2800 ture. Pentru a elimina detonatzia trebuia sa michorez avansul dar aveam avans initzial prea mic (trepida la relanti) shi nu atingeam viteza maxima pentru ca limitam avansul total. Avansul vacuumatic prefer sa il tzin mai mic pentru ca daca e prea mare are tenzintza de a se poticni la plecari in fortza de pe loc. Reglajul corect nu se face prin pretensionarea arcurilor. In felul asta faci doar ca avansul centrifugal sa intre mai devreme sau mai tarziu, dar nu modifici pantele dreptelor care aproximeaza curba (panta e data de coeficientul de elasticitate al arcului). Corect este sa inlocuieshti arcurile cu unele potrivite. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
obs la ce ai spus tu:
'avansul centrifugal trebuie sa intre pe la 1000 ture' -daca il pui sa plece asa repede ai detonatii la plecari in fortza pe turatii mici, de aia eu zic ca 1300rpm e mai bine. "Cu reglajul original al delcoului detona in jur de 2800 ture" -asta tocmai pentru ca al doilea arc intra prea tarziu si avansul era deja prea mare. "Reglajul corect nu se face prin pretensionarea arcurilor. In felul asta faci doar ca avansul centrifugal sa intre mai devreme sau mai tarziu, dar nu modifici pantele dreptelor care aproximeaza curba (panta e data de coeficientul de elasticitate al arcului)." -m-am referit la pretensionarea unui SINGUR arc, cel moale care regleaza momentul intrarii centrifugalului. -cum am mai zis si mai sus(in legatura cu problema ta la 2800rpm) arcul tare intra mai tarziu deci are legatura directa cu curba generala data de centrifugal. sorry dar pentru mine: "Cum ai reglat delcoul?" inseamna cum ai reglat delcoul? asa ca am incercat sa explic....... despre datele de avans la motoarele de dacie, sunt si in ultimul manual Dacia care din pacate il am acasa. iar acasa ajung diseara. Spor!!! |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
Ov |
![]()
Post
#10
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.527 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ufffff, am citit tot de p'aici si deja ma doare capu'
buna inventie injectia asta domn'le :roll: |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
cristidb |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca eshti multumit de cum merge e bine. Oricum motoarele de 1300 shi 1400 sunt mai putzin pretentioase la calitatea benzinei si suporta avans mai mare din cauza raportului de compresie 8,5:1 pentru 1300 si 9:1 pentru 1400 fatza de 9,2:1 pentru 1600.
Eu nu am reushit sa il fac sa mearga bine cu arcurile din fabrica. Poate nu era delcoul pentru 1600... Stiu ca au fost puse doua delcouri pe 1600(cu doua coduri diferite), unul bun shi unul prost. La fel m-am chinuit shi cu carburatorul shi am reushit sa il fac sa mearga dupa ce am inlocuit jiglerul de pe treapta 1 cu unul mai mare (125 in loc de 112,5). |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
AC |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
beby1300, crede-ma pe cuvant, asta-i diametrul volantei pentru d1300 laugh.gif
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
masuratori la avans centrifugal si vacumatic:
avans centrifugal 1. date de catalog: RPM avans centrifugal. 1000 0grade 2000 11-15grade 3000 25-29grade 4000 38-42grade ;unde 42grade avans centrifugal maxim limitat de limitatoru din delco. 2. date masurate: (cu avansul vacumatic scos) 750 0grade 1000 7grade 1500 15grade 2000 17grade 2500 27grade 3000 32grade 3500 40grade 4000+ 43grade pentru avansul vacumatic 1. date catalog: max. 13 grade 2. date masurate: 17grade la relantii avansul total (vacumatic + centrifugal) la 4000+ RPM ~50+ grade. concluzii: am considerat ca avansul vacumatic este prea mare si am mai strans cu echivalentul a trei zimtzi de pe sigurantza care tensioneaza arcul de vacumatic. din pacate nu am verificat din nou valoarea lui asa ca nu stiu daca am strans prea mult sau prea putzin avansul centrifugal are o crestere mai rapida decat ar fi normal. cu prima ocazie cu care intru iar in delco am sa mai tensionez un pic arcurile. la relantii si turatii de peste 3500 RPM timingul pentru aprindere nu este prea precis, variaza cu ~ 5grade cu plus. presupun ca anii delcoului isi spun cuvantul. ___________________________________________________________ pentru masurare am notat pe o banda adeziva avansul, din 5 in 5 grade, si am lipit-o pe volant pornind de la semnul de 0 grade. am utilizat un stroboscop (home made) cu senzor pe fisa de la cilindrul 1. daca se dispune de stroboscop cu delay reglabil nu mai este nevoie decat de semnul de 0 grade de pe volant. |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 13:04 |