DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere ciudata?, plafonare in sarcina

adrianne
post 20 Oct 2009, 06:09
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Va salut,

am rugamintea de a ma ajuta in urmatoarea problema:
-se da o dacie din 1996, cu benzina si GPL, bobina inductie si fise schimabate acum 3 ani, bujii acum 3 luni, aprindere AT011, delcou din fabrica, capsula vacuumatica schimbata acum 1 an, chiuloasa rectificata acum 3 luni, capac delcou + pipa schimbate de 2 zile, avans static reglat la semn, amestec benzina reglat cu bujie colortune iar cel GPL pe stand noxe;
-partea buna: - pornesc motorul si dupa 2-3 minute imping socul, cu relanti stabil, fara probleme de pornire
- masina merge la relanti in treapta 1 si 2
- daca e in viteza la 1000 rpm si calc acceleratia, accelereaza
-partea proasta: - dupa 100 km/h viteza se plafoneaza, apare un tremurat, apoi balbe ca si cum ar avea autoaprindere, indiferent ca e pe gaz sau benzina.
Am incercat si cu avans marit sau micsorat, si cu vacuumul reglat la 0 sau 3 dinti, senzor aprindere la 0.4, 0.6, 0.8 sau 1.0 mm, nemaivorbind de marirea/micsorarea debitului de GPL Intr-adevar, pe benzina, problema apare cam cu 200 rpm mai tarziu decat pe gaz, dar DOAR in sarcina si doar in treptele 4 sau 5, intrucat la punctul mort sau treptele 1-3 se tureaza rapid pana la 5000.
Ceva idei?


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 20 Oct 2009, 06:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Probabil o problema de amestec la un debit mai mare de carburant. Mie nu prea imi pare a fi o problema de aprindere.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 20 Oct 2009, 07:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Deloc o problema de aprindere, nici nu trebuia sa mentionezi capsula vacuumatica, problema ta este fix din carburator, sau sa zicem, pentru prima oara acolo trebuie sa cauti. Era un service pe panteliom care i-ti fac carburatorul pe stand sa mearga TUT.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 20 Oct 2009, 08:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




sunt curios ce ii face pe stand carb carfil. Ma gandesc la o sursa de aer fals ,care in sarcini mari saraceste amestecul. Sigur nu merge mai bine cu avans usor marit? Cum stai cu compresia? Semnul e pt motoare cu compresie mare.


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 20 Oct 2009, 12:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Multumesc de raspunsuri smile.gif

QUOTE(ag02cws @ 20 Oct 2009, 06:58)
Probabil o problema de amestec la un debit mai mare de carburant. Mie nu prea imi pare a fi o problema de aprindere.
*


Am incercat si cu carburant mai putin (GPL)

QUOTE(Adrian_Boy @ 20 Oct 2009, 07:35)
Deloc o problema de aprindere, nici nu trebuia sa mentionezi capsula vacuumatica, problema ta este fix din carburator, sau sa zicem, pentru prima oara acolo trebuie sa cauti. Era un service pe panteliom care i-ti fac carburatorul pe stand sa mearga TUT.
*


Si pe gaz face la fel, nu prind ideea cu carburiciul...

QUOTE(krapcarasu @ 20 Oct 2009, 08:01)
sunt curios ce ii face pe stand carb carfil. Ma gandesc la o sursa de aer fals ,care in sarcini mari saraceste amestecul. Sigur nu merge mai bine cu avans usor marit? Cum stai cu compresia? Semnul e pt motoare cu compresie mare.
*


Merge mai bine cu avansul usor marit, in sensul ca autoaprinderea nu mai apare la 100 km/h, ci 110-115. Am o mica sursa de aer fals, pe la gatul de lebada ce intra in carburator, o sa caut sa il schimb azi; compresia nu stiu ce valori are, motorul avand 115.000 km, fara furtun scos sub masina, si cu noxele luate ok la ITP-ul de la 90.000 km.

La un moment dat ma gandeam la supape, dar nu am cum sa le verific decat daca dau jos chiuloasa, ceea ce nu cred ca o voi face prea curand. Culbutorii sunt reglati pe "gaz", iar fenomenul se intampla indiferent de temperatura de afara.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 20 Oct 2009, 12:40
Post #6


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




La gatu' de lebada nu e aer fals. Vezi sa nu traga printre carburator si galerie.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 20 Oct 2009, 13:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Exact, pe acolo pe unde zice Merced, mai poate si pe la axul clapetei de acceleratie (sunt doua bucsi de teflon), pe la garniturile de sub el, sau pe la garnitura de imbinare dintre cele doua parti ale carbului wink.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Oct 2009, 13:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu totusi as incerca si cu un condesator nou , as verifica jocul la delco si distanta la platina (0,4)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 20 Oct 2009, 13:32
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(Merced @ 20 Oct 2009, 12:40)
La gatu' de lebada nu e aer fals. Vezi sa nu traga printre carburator si galerie.
*


Pentru mine, ce nu trece prin filtrul de aer este aer fals biggrin.gif

QUOTE(Adrian_Boy @ 20 Oct 2009, 13:14)
Exact, pe acolo pe unde zice Merced, mai poate si pe la axul clapetei de acceleratie (sunt doua bucsi de teflon), pe la garniturile de sub el, sau pe la garnitura de imbinare dintre cele doua parti ale carbului wink.gif
*


O sa dau cu spray dupa ce schimb gatul de lebada, pe langa tot carburiciul sa vad daca se modifica turatia.

QUOTE(bygy007 @ 20 Oct 2009, 13:23)
eu totusi as incerca si cu un condesator nou , as verifica jocul la delco si distanta la platina (0,4)
*


Bygy007, ca de obicei, esti binevoitor, dar nu am platina si condensator, si AT011.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Oct 2009, 14:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ok la ce distanta o ai reglata ca la mine mergea bine intre 0,3 si 0,5 ce depasea nu mai mergea bine (distanta intre senzor si virful camei) in plus trebuia un pic mai avansata decit platina , la mine era cam cu 10 grade sa zic mai spre cutie

This post has been edited by bygy007: 20 Oct 2009, 14:34


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 20 Oct 2009, 14:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




vezi pozitia lulelei fata de ploturile din capacul delco, este posibil sa-ti dea scantee la doua ploturi simultan.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 20 Oct 2009, 14:52
Post #12


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Adrian_Boy @ 20 Oct 2009, 14:14)
sau pe la garnitura de imbinare dintre cele doua parti ale carbului wink.gif
*



Aerul fals "se simte" numai la imbinarile care sa afla sub clapeta de acceleratie ( ex. talpa , galerie , ) nu are nici o importanta imbinarea dintre partile carburatorului ( superioara , inferioara ) cu aerul fals , CNC-ul doar are legatura cu atmosfera ,eventual sa nu curga benzina din CNC cand masina se afla pe vreun plan inclinat ,(etanseitatea partilor superioara-inferioara ) etc ..

Bafta !

This post has been edited by Minel: 20 Oct 2009, 17:07


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 22 Oct 2009, 12:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(adrianne @ 20 Oct 2009, 06:09)
... Am incercat si cu ... senzor aprindere la 0.4, 0.6, 0.8 sau 1.0 mm ...
*


QUOTE(bygy007 @ 20 Oct 2009, 14:34)
ok la ce distanta o ai reglata ca la mine mergea bine intre 0,3 si 0,5 ce depasea nu mai mergea bine (distanta intre senzor si virful camei) in plus trebuia un pic mai avansata decit platina , la mine era cam cu 10 grade sa zic mai spre cutie
*


e mai avansat delcoul spre cutie decat era inainte

QUOTE(pcostica @ 20 Oct 2009, 14:39)
vezi pozitia lulelei fata de ploturile din capacul delco, este posibil sa-ti dea scantee la doua ploturi simultan.
Bafta!
*


poti dezvolta, te rog?


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
san
post 22 Oct 2009, 14:22
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 30 October 06
From: Braila




QUOTE(Minel @ 20 Oct 2009, 14:52)
[...] nu are nici o importanta imbinarea dintre partile carburatorului ( superioara , inferioara ) cu aerul fals ,  CNC-ul doar  are legatura cu atmosfera ,eventual  sa nu curga benzina din CNC cand masina se afla pe vreun plan inclinat ,(etanseitatea partilor superioara-inferioara )  etc ..

Bafta !
*



Din cite stiu eu CNC nu are legatura directa cu atmosfera ci cu zona de dupa filtrul de aer care, datorita filtrului de aer, are o presiune mai mica decit cea a atmosferei inconjuratoare.

Aprinderea electronica poti sa o verifici cumva? Poate prin trecerea pe aprindere clasica. Asta daca permite si instalatia de GPL?

Nu am experienta cu GPL-ul dar o aprindere electronica am avut si am renuntat la ea cam din cauza motivelor enumerate de tine. Am renuntat la ea de multa vreme.

Spor la depanat.


--------------------
Dacia 1300 1978
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 22 Oct 2009, 15:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(adrianne @ 22 Oct 2009, 13:54)
...
poti dezvolta, te rog?
*


la momentul aparitiei scanteii(la reglarea avansului initial cu motorul la semn) pozitia lamelei de tabla a lulelei trebuie sa fie cu partea stanga in dreptul plotului de pe capacul delcopozitie_lulea.jpg ( Size: 14.19k ) Number of downloads: 286

Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 22 Oct 2009, 18:00
Post #16


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(san @ 22 Oct 2009, 15:22)
Din cite stiu eu CNC nu are legatura directa cu atmosfera ci cu zona de dupa filtrul de aer care, datorita filtrului de aer, are o presiune mai mica decit cea a atmosferei inconjuratoare.
*



Cat de sigur esti pe ceea ce scrii...... nedumerire.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
san
post 23 Oct 2009, 07:02
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 30 October 06
From: Braila




QUOTE(Minel @ 22 Oct 2009, 18:00)
Cat de sigur esti pe ceea ce scrii...... nedumerire.gif
*



In primul rind scuze pt OT

Sursele mele de documentatie:

1. Auroturismul Dacia 1300, A. Brebenel, C. Mondiru, I. Farcasu; Ed. Tehnica Bucuresti 1975; Pag 62-73, Carburatoarele Solex 32 EISA si Carfil 32 IRM Weber, descriere si functionare.

2. Doua cursuri de masini termice si motoare cu ardere interna unde am invatat si functionarea carburatorului.

3. Internetul:


4. Experienta personala in depanarea si intretinerea autoturismului Dacia 1300


--------------------
Dacia 1300 1978
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 23 Oct 2009, 08:58
Post #18


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Incearca si cu alte bujii si sa fi sigur de valoarea termica de 225. Daca sunt mai calde fac autoaprindere.
SAU
Scoate bujiile si vezi cum arata. Pune poze sau cauta pe aici (sau net) cum trebuie sa arate o bujie care a mers bine si una prea calda sau prea rece.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Oct 2009, 09:37
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




la un motor mai uzat, se pun bujii mai calde; asa cum la unul comprimat se pun mai reci


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Oct 2009, 09:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




post dublat

This post has been edited by krapcarasu: 23 Oct 2009, 09:39


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 24 Oct 2009, 23:48
Post #21


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




Mie AT011 mi-a murit cu brio in seara trecuta , intr-o intersectie foarte mare din Bucuresti (mi-am luat zeci de claxoane - nimeni nu m-a ajutat la impins ....) ... ca si simptome inaine de incident, se plafona in ture smile.gif

Acum sunt pe clasic ...


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 25 Oct 2009, 00:22
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




de ce nu face nimenea aprinderi cdi si tci contracost? sunt mai mult ca sigur ca s-ar gasi doritori


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 25 Oct 2009, 02:35
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




at011 e tci si e facuta de gotronic cauta la imbunatatiri.
Bafta!

This post has been edited by pcostica: 25 Oct 2009, 07:40


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:46
Forum Renault