Modul ridicare geamuri, actioneaza pe impuls de 1,5s
![]() ![]() ![]() |
Modul ridicare geamuri, actioneaza pe impuls de 1,5s
OldMan |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
Attached thumbnail(s) PIC_0001.JPG ( Size: 182.65k ) Number of downloads: 5660 PIC_0001.JPG ( Size: 182.65k ) Number of downloads: 5781 |
||
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|||
Danny_bb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Asadar avem de-a face cu un anunt de vanzare sau vrei sa propui o schema eventual ?
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
andrei_2006 |
![]()
Post
#3
|
![]() Loganist Group: Members Posts: 737 Joined: 21 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentru postarea anunturilor exista rubrica Bursa.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Nu-l luati tare. Poate are intentii bune. Deci e vanzare sau DIY ?
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
ciprishor |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru stang Group: Members Posts: 271 Joined: 18 August 06 From: Iasi ![]() |
Masoara si curentul absorbit de motor ca sa-l opreasca cand apar obstacole?
|
--------------------
Dacia
Logan 2 Prestige, Easy-R 2016,
Clio IV 2019
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Care este partea de putere?
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Poate-i ala mic si negru ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
OFF: Ala era "tacsu" mah!
![]() ON: Deci: Ce face modulul asta mai 'iegzact'? Sa inteleg ca daca apas o secunda pe buton, geamul "merge" o secunda? Booon! Cind apas 2 secunde pe buton geamul face cursa completa. Intrebare: ce se intimpla cind geamul ajunge "la capat"? Modulul (desi ma indoiesc) "decupleaza"? Nu cumva acest modul e compatibil cu Clio 4, care daca nu ma insel are partea de protectie si de putere in UCH si de fapt modulul "prezentat" realizeaza numai "temporizarea comenzilor"? |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Clio 4 ?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
driverx |
![]()
Post
#10
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Da, daca nu stiai, mariuscond ne viziteaza din viitor.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
"Poate-i ala mic si negru ..."
... care sta dupa usa. Foarte probabil, pentru ca in pozele prezentate nu apare nici o parte mai ... puternica. Acum: -ori partea de putere nu poate fi miniaturizata prea tare, si nu a fost prezentata din ratiuni de IP (proprietate intelectuala) ![]() -ori se terminase memoria la camera, si nu a mai putut face poze -ori initiatorul a testat vigilenta noastra, -ori poate doar s-a grabit putin sa ne arate minunea, care, sa recunoastem: arata f. bine, si a scapat din vedere niste aspecte minore. Asteptam cu interes, modulul functional 100%. Daca nu este pentru vinzare, poate si o schema. Oricum, felicitari! Succes! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
OldMan |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
N-am postat alte detalii pentru ca nu am prea avut timp zilele astea, nu s-au terminat accu la camera, si nici nu e realizat in varianta "aer" cu lipituri facute pe carcase de CD. Ala mic negru e stabilizatorul de 5V pentru PIC.
Este cat se poate de functional. E realizat cu un pic 12c509 si face cam urmatoarele: la o actionare scurta de pana in 2s geamul se ridica secvential in functie de cate apasari sunt pe buton. La o apasare de peste 2 secunde geamul va face cursa completa. Atat pe ridicare cat si pe coborare. Partea de forta nu e complicata si e facuta cu doua feturi, unul canal N pentru "UP" si unul canal P pentru "Down". De ce la peste 2s ridica geamurile continuu? Modulele pentru ridicarea geamurilor care se monteaza pentru a fi comandate de alarme primesc din UC alarmei un impuls de peste 2 s. L-am conceput pentru a fi cuplat la alarma si a nu mai fi necesar a se mai cumpara alt modul. Softul din microcontroler compara curentul comsumat si la o crestere cu peste 25% taie impulsurile din drena feturilor. Montajul e realizat in varianta SMD pe cablaj realizat in varianta foto si poate fi montat pe fiecare portiera in parte. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Se monteaza mai usor in consola centrala.
![]() |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Oldman, iar nu ti-ai facut temele...
![]() Eu propun sa lasam intepaturile deoparte, si vreau sa mai spun ca si eu m-am gindit la o schemuta, dar n-am avut timp sa o fac practic, asa ca n-am vrut sa vin cu ea, si sa par ca vreau si eu sa ma aflu in treaba. Daca solicita cineva, am s-o postez... Initial am gindit si eu cu FET-uri, partea de putere (eu mai incepator, cu 4 nu cu doar 2 cit propui tu), dar mi-am dat seama ca solutia sint releele. Cu FET-uri, ai mari sanse sa te saturi pina iti ridica geamul, din cauza caderilor de tensiune pe tranzistoare. Poate ai observat ce greu ridica geamul, din buton, cind nu este motorul pornit, si bateria nu este complet incarcata (desi suficient cit sa porneasca masina)... Numai bine! This post has been edited by mario1980: 6 Aug 2007, 18:09 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
OldMan |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
ca tot vorbesti de caderi de tensiune, cam cat cade pe un fet si cat cade pe un releu?
uite aici http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/...RF/IRF4905.html http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/...RF/IRF3205.html la ce rezistenta interna au calculeaza tu cat cade pe ele. releele in mod normal consuma 150-200mA uite schema de comanda ...si programatoarele cu care lucrez, o sa atasej zilele urmatoare partea de forta cu toate nivele de semnal vizualizate pe osciloscop. si o parte din hexa: :100090000A340C340E341034123414341634183438 :1000A0001A341B341C341D341E341F3420342134C4 :1000B0002234233424342534263427342834283475 :1000C000293429342A342A342B349E349D349C34E8 :1000D0009B349A34993498349634943492349034CE :1000E0008E348C34883486348434003400340034C4 :1000F0000034003400340034003400340034003460 :1001000002340434063408340A340C340E34103407 :100110001234143416341734183419341A341B3486 :100120001C341D341E341E341F341F34203420343C This post has been edited by OldMan: 6 Aug 2007, 19:36 Attached thumbnail(s) PIC_0002.JPG ( Size: 18.6k ) Number of downloads: 5481 PIC_0005.JPG ( Size: 38.07k ) Number of downloads: 5137 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(OldMan @ 6 Aug 2007, 17:13) Uite de aia iti trebuie "o punte H". ![]() QUOTE(OldMan @ 6 Aug 2007, 17:13) ..Partea de forta nu e complicata si e facuta cu doua feturi, unul canal N pentru "UP" si unul canal P pentru "Down"... Nu vreau sa fiu rautacios, da' cind reusesti chestia asta (cu un singur N si un singur P), sa o patentezi repede caci multa lume iti va fura ideea.QUOTE(OldMan @ 6 Aug 2007, 20:32) Acu' cit cade cit nu cade... eu zic sa realizezi practic montajul, sa-l testezi si poate ne impartasesti si noua impresii, eventual cit de mari sint radiatoarele pentru FET-uri. ![]() Nu uita sa iei in calcul si tensiunile alea inverse ce apar pe firele de la motorasul macaralei cind acesta se opreste ca "e de valori mari" ![]() Am fost circotas, nu? Nu te supara, da' dupa cele scrise de tine imi dau seama ca totul e doar la stadiul de idee, iar de la idee la practica... e cale lunga... Si ca sa te ambitionez, abia astept sa-l vad functional... Nu are rost sa te contrazici pe aici raspunzind "in datasheet-uri", daca ai nedumeriri, mai intreaba lumea de pe aici ca mai sint si baieti buni care te pot ajuta cu sfaturi pertinente. De incurajare: Bafta! ![]() Era sa uit: cum blochezi P-FET-ul ala din schema ta? This post has been edited by mariuscond: 6 Aug 2007, 22:52 |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
@mariuscond, sa stii ca si eu sint extrem de curios de cum face Oldman etajul de putere cu doar 2 FET-uri, dar in alta ordine de idei, s-ar putea ca totusi sa fie o cadere de doar 200-300 mV pe ambele tranzistoare in conductie, din punte. Am vazut ca ceea ce vrea sa foloseasca d-l Oldman sint destul de "babane". Eu gasisem ceva mai slabe... Referitor la radiatoare, eu nu cred ca sint necesare, intrucit puterea disipata pe FET-uri este destul de mica, 2-3W. Este suficient sa le prinzi de placa, asa cum sint la regulatoarele DC-DC din "placile de barza" din calculatoare.
Iar referitor la stadiul de idee al montajului, cred ca toti trecem prin el, nu-i asa? Ce cadere de tensiune ai pe rezistenta pentru masurat curentul? La montajul tau, daca ne poti impartasi? @OldMan, in mod normal, pe releu ar trebui sa cada oricum mult mai putina tensiune, decit prin FET-urile care le propui tu, dar poate merge si cu ele. Sansele sint mari. Singurul inconvenient este ca se va simti la temperatur mai mari ca ridica mai greu, zic eu. Daca vii si cu forme de unda de la osciloscop, eu ma-nervez si vin cu spec complet de la -55 pina la 125 C, ca asta nu prea este la indemina oricui... ![]() Acuma am observat ca ai si tu numar de SV la masina... ![]() Oricum, mie-mi place cablajul facut de d-l OldMan. Frumos! Succes! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eh... am vrut si eu sa-l "enervez" putin pentru a se ambitiona sa-l termine
![]() Pai si eu pornisem treaba tot cu tranzistoare (ceva mai "slabe"), da' m-am cam "muiat" cind am calculat ca se disipa pe ele cite 3W. La ce vrea el sa foloseasca, treaba va fi cam la limita zic eu... In datasheet-urile indicate de OldMan vad ca P-MOS-ul are 62*C/W (junction to ambient) - merita incercat totusi! Referitor la caderea de tensiune de pe shunt, eu folosesc shunt de 0.017ohm, iar curentul variaza intre 8-13A. Acu' cu cit folosesti un shunt mai mare, treaba se simplifica d.p.d.v. al sesizarii suprasarcinii, dar se complica pe partea "de forta". Ideea pe care "am utilizat-o" eu a fost sa masor de mai multe ori curentul si abia apoi iau decizia de "protectie", asta pentru a nu se opri la primul găinaț care e prezent pe geam. Un lucru care mi-a dat batai de cap a fost ca tensiunea de pe baterie poate varia cu 3-5v (motor oprit - motor pornit) fiind afectata si de gradul de incarcare, etc. OldMan are dreptate, tipic rezistenta de contact la un releu "ordinar" e de 0.05ohm, deci mai mare ca cea a tranzistoarelor propuse de el, numai ca "racirea" contactului e mai eficienta oarecum. Eu zic ca merita incercat/testat. Ce ar mai fi interesant, e de vazut (practic) cum variaza Rds-ul tranzistoarelor cu temperatura... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
OldMan |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(mariuscond @ 7 Aug 2007, 09:52) Eh... am vrut si eu sa-l "enervez" putin pentru a se ambitiona sa-l termine ![]() ...i-ti eram dator cu un raspuns, cam tarziu dar timpul nu-mi permite, electronica e pasiune nu e profesia mea zilnica. Cam asta a iesit, le-am facut cu ce am avut si eu prin casa. Attached thumbnail(s) PIC_0007.JPG ( Size: 63.15k ) Number of downloads: 5093 PIC_0008.JPG ( Size: 53.92k ) Number of downloads: 1542 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Aha, deci tot cu relee. Cablajele, press-n-pell sau foto ?
This post has been edited by IRONICK: 28 Sep 2007, 18:21 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
OldMan |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
tot cu relee. Da nu renunt nici la varianta cu FET-uri, mai studiez, de fapt poate l-e pacalesc sa mearga inchis-deschis, ca releele.
This post has been edited by OldMan: 28 Sep 2007, 18:19 Attached thumbnail(s) PIC_0007.JPG ( Size: 63.15k ) Number of downloads: 1090 PIC_0008.JPG ( Size: 53.92k ) Number of downloads: 514 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
OldMan |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
|
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
OldMan, s-ar putea sa zic o prostie, dar am impresia (studiind pozele) ca ai facut o eroare si anume mufele (terminalele pcb - cod: LS1537) trebuiau puse in partea cealalta (vezi foto), ca alea zic eu se infig in mufa si nu in buton...
![]() [attachmentid=1627413716] |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
csomos |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 27 March 09 ![]() |
Si pe mine ma intereseaza "modul ridicare gemuri" cum ati scris si aici.
Vreau si eu doua bucati ![]() Mersi Ah pe un fors focus imi trebuie dar din cate am observat e bun si pt mine. |
--------------------
FORD
FOCUS
2002
- CV 85 CSJ
|
|
mariusciprian78 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 2 August 08 ![]() |
cum fac sa ma lipesc si eu de 2module?
![]() |
--------------------
ARO
ARO
1999 L25
- B224ARO
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
cris06 |
![]()
Post
#28
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Voi nu vedeti de cand nu s-a mai scris?
![]() |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
mariusciprian78 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 2 August 08 ![]() |
nenea cris dacaobservi sant nou pe aici si nu pot da pm.
![]() pls! ![]() |
--------------------
ARO
ARO
1999 L25
- B224ARO
|
|
Serje |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Acuma poti da pm.
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:47 |