DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sunt nou...ajutati-ma, probleme cu debraierea

ady z77
post 3 Jun 2009, 18:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 3 June 09




NOVA1997...nu am pornit-o de ceva vreme si nu mai intra in viteze decat cu motorul oprit...ce poate avea? excl.gif

This post has been edited by Ov: 3 Jun 2009, 19:03


--------------------
dacia NOVA 1997-CARBURATIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 3 Jun 2009, 18:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




placa de presiune fisurata , cablu de ambreiaj care se mai tine in cateva sarmulite problema vine de la ambreiaj


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 3 Jun 2009, 19:02
Post #3


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




sau discul lipit pe placa din cauza umezelii. Incearca s-o fortezi nitel. Baga a 1-a cu motorul oprit, tine apasat ambreiajul si da la cheie. Poate se dezlipeste la prima zmucitura, daca nu, atunci e ce a zis colegu' de mai sus wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Action
post 7 Jun 2009, 13:04
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 27 July 08




Buna ziua . Aceeasi problema o am si eu la masina, m-a mancat sa o las pe mana unui surubar, nu mecanic, te sfatuiesc sa mergi la service daca nu ai un mecanic DE INCREDERE... (ruda de gradul 1 smile.gif) )
Hai sa-ti povestesc ce am facut eu: am desfacut filtrul de aer, bateria si suportul ei, planetare scoase din cutie si fuzetele libere fara bielete. Acest lucru iti permite ca odata desfacute prezoanele dintre cutie si motor sa ridici putin de motor si sa-l deplasezi la maxim spre rezervorul cu lichid de racire. Bine, mai trebuie sa desfaci si suruburile de la suportii pe care stau motorul si cutia ca sa-ti permita sa le departezi. Este foarte complicat fara elevator, chiar foarte complicat.
Am reusit sa desfac placa de presiune si sa pun discul nou.. dar mecanicul lu'Peste nu a avut priza pentru centrarea discului si ne-am cam muncit aiurea pana am reusit sa punem cutia aliniata sa intre axul prin canelurile discului de ambreiaj. Am reusit dupa multe ore de munca asidua sa montam cutia la loc dar cand sa pormesc masina mi-am dat seama ca de fapt discul nu debreiaza. Cand l-am intrebat de ce, incepuse sa ma abureasca ca e de la cutie ca nu intra in viteza dar i-am demonstrat ca nu am montat rulmentul de presiune cum trebuie. Te sfatuiesc cu o lanterna cu un bec sa te uiti prin gaura dreptunghiulara de deasupra sa vezi cum se comporta rulmentul de presiune cand cineva iti debreiaza.
La mine ce a facut, a montat rulmentul de presiune gresit si am ramas cu buza umflata si acum sunt nevit sa merg in service si mai rau e ca trebuie sa merg tractat sad.gif
Ai mare grija, cablul sa fie ok daca este, treci la restul, la mine era discul, placa si rulmentul impecabile, dar intrucat nu debraia am ajuns la singura concluzie ca s-a defectat unul dintre ele de fapt imi cazuse de la dantura electromotorului niste bucati de metal si acelea au intrat in nu stiu ce fel si nu mai debraia. Sa faci te rog niste fotografii pe gaura de vizitare de sus, preferabil cu blitz sa vedem mai bine, poate nu e discul uzat si e doar ceva intrat intre mecanisme si impiedica debreierea. Oricum, de ce-i mai rau nu scapi, adica de desfacutul cutiei de viteze care din proiectare de mare ingeniozitate se loveste de lonjeronul stang al masinii nelasand mult spatiu de manevra. Nova e facuta ca pentru orice lucru sa dai complet motorul afara impreuna cu cutia de viteze. O prostie!
Eu unul nu pot sa ma deplasez momentan cu masina, dupa isprava mecanicului idiot care m-a lasat fara posibilitatea de a debreia. Ai mare grija ce mecanici alegi, eu m-am fript si recunosc asta unsure.gif
Daca e discul de ambreiaj, am eu unul cu placa si rulment 90% noi.
In rest, mult noroc si sper sa ne scrii cum ai rezolvat tu problema.



--------------------
D'acia Nova GT 1998
I'm watching you...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cannis88
post 10 Jun 2009, 00:28
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 27 March 07




sau se poate sa fie furca de ambreiaj rupta...si sa nu mai aiba puterea sa impinga rulmentul.... "idile" cu mecanici de 2 lei am avut si eu... am dat motorul jos, am schimbat placa+disc, furca avea un crac rupt, si mecanicul meu mi-a zis ca merge, ca rulmentul decat culiseaza pe ax, nu are nevoie de forta prea mare.... am pus motorul, si cand am pornit-o, nu puteam baga in viteze decat cu zguduieli si cârâituri. am dat motorul jos, am schimbat si furca din tabla ambutisata cu una turnata, si rulmentul de presiune, si acum imi intra perfect in viteze...asa ca ATENTIE LA MECANICI. ca nu toti sunt atat de cunoscatori precum se pretind...


--------------------
dacia nova 1998 gt - OT 66 LUP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 10 Jun 2009, 15:37
Post #6


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




mai mult ca sigur furca, am patit la fel wink.gif poti testa asa, ca sa vezi daca e furca:

bagi in treapta1, si daca iti pleaca masina inainte, cand dai la automat, chiar daca tu calci ambriajul, trebuie sa fie furca, cel putin asa a fost la mine.. revino cu detalii biggrin.gif

<span class='edit'>10 Jun 2009, 16:44:</span>
sunteti o gramada care o patiti cu "mecanicii" astia.. eu daca stric, macar stiu ca am stricat eu, dar stiu ca nu mai dau un ban pe manopera.. cel mai simplu la Action era sa dea motorul jos.. si scapa de atatea probleme.. mie nu imi trebuie furca ca sa centrez nici un disc de ambreiaj, strang foarte putin toate suruburile, si misc de disc pana simt la deget ca e in capat in toate partile, pt ca e aproape la fel de mare cat placa de presiune.. poate nu ma intelegeti din cum explic, dar nu e greu tongue.gif, parerea mea.. lasati-o balta cu mecanicii astia wink.gif) tongue.gif, si inainte sa am permis, mergea frate-miu la service cu masina.. nu vreti sa stiti cate belele au putut sa faca cei de la service: odata au pus o biela invers, odata au pus toate pistoanele invers.. pana s-a rupt si arborele cotit..

cel mai bine.. invatati singuri pe propria masina wink.gif) biggrin.gif trebuie putin timp si indemancare ..
bafta si numai bine :-h

This post has been edited by burtik4u: 10 Jun 2009, 15:46


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_electric7
post 9 Feb 2010, 16:53
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 4 February 10
From: Sibiu




trebuie sa vb doar de acei "romani" care se pricep la toate. "si lao ba' ca merge asa!!".
am avut si eu problem cu dicul de ambreiaj. Coboram o panta si am vacut o frana de motor si nu mai mai intrat in viteza, mi sa dus discul. lam schimbat in stada singur si tot nu mia mers (acum sa desfac iar sa vad daca merge placa sau rulmentul) am fost la mecanic si un mecanic foarte bun , ii spun doar sintomele si el imi spune ce are fara sa vada masina. si asa ca el e.
dupa ce am citi ce ati scri mai sus o sa imi verific si furca si rulmentul , o sa imi schimb placa si cablul pe acestea le am


--------------------
dacia nova 1999 - OT 03 KXS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicuviv
post 9 Feb 2010, 19:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 31 January 10




dak ai lasato in stare buna si functiona cel mai probabil e discul lipit pune pe cineva sa apese ambreiaju si u sa te uiti la furca cum lucreaza ca in capacu de la ambreaj are o gaura de vizita si se vde rulmentul cum calca pe placa de presiune


--------------------
dacia nova 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 19:40
Forum Renault