Baterie
![]() ![]() ![]() |
Baterie
cristicipaian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 304 Joined: 9 January 09 From: Tg. Mures ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- MS 04 NWC
|
|||
giani.cosmin |
![]()
Post
#2
|
![]() Nea' Viteza Group: Members Posts: 141 Joined: 31 October 08 From: Dacia, Resita C-S ![]() |
S-ar putea.
Curentul debitat de alternator poate este prea mic, de aceea eu sugerez un alternator mai puternic ( ce debiteaza un curent mai mare { cu 1 - 2 A }) si cu asta ( alternator de putere mica ) risti sa iti termini bateria mai repede. Mai e o chestie daca bobina de inductie e buna , nu mai da sa-ti moara motorul, plus ca daca ai relanti -ul mic alternatorul nu are turatia nominala si evident nu debiteaza curent suficient, Eu mai zic o " prostie " ; pune la iesirea din alternator ( dupa diode, la iesirea de curent continuu) un condensator de cel putin 10.000 de uF ( microfarazi ) la tensiunea de 25 - 30 Vcc si vezi atunci cum se comporta Un sfat general: Puneti condensator de valoare mare ( > sau = 10.000 uF ) in paralel cu bateria si iesirea de curent continuu de la alternator. Optional inca o baterie ( de 55 A pusa in paralel cu cea principala din cand in cand cu un intrerupator cu efectuarea pornirii pe cea principala. Rezultatul: Prelungirea "vietii" bateriei, pornire usoara, compensarea saltului de consum energetic ( la decelerare, intensitatea luminii scade brusc ). |
--------------------
Dacia 1310 TX
Opel Vectra A
.
- numar de Caras ([__\==v==/__]) |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La Dacia?
1. Daca crezi ca bateria are capacitate mai mica decit a acelui condensator... 2. Doua baterii? Daca la Dacia e nevoie de asa ceva, acea Dacia e cu mari probleme la incarcare. Mai bine puneti-va la punct incarcarea decit sa cheltuiti banii pe asa ceva. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
giani.cosmin |
![]()
Post
#4
|
![]() Nea' Viteza Group: Members Posts: 141 Joined: 31 October 08 From: Dacia, Resita C-S ![]() |
Eu ma-am referit la un "buffer" de tensiune.
Iar chestia cu a 2-a baterie e pentru cei ce vor si ceva sonorizare buna si are halogene de 100 w ( ceea ce am si eu). Cine stie ceva electronica, toata treaba cu slow charge, ce nu omoara bateria, cu cat curentul de incarcare este mai mic decat curentul debitat de un acumulator cu atat timpul de incarcare este mai lung si protejeaza bateria contra sulfatarii, cu toate ca tensiunea este intre limitele nominale. |
--------------------
Dacia 1310 TX
Opel Vectra A
.
- numar de Caras ([__\==v==/__]) |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(giani.cosmin @ 14 Apr 2009, 08:48) [...]are halogene de 100 w ( ceea ce am si eu). [...] Altii care ma orbesc pe mine si-s ilegali. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sv06cug |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 May 09 ![]() |
incearca sa pui o baterie mai mare de 100 A , ai sa vezii diferenta
|
--------------------
Dacia
1310
1998
- sv06cug
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
un 65 ah e suficient
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#8
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Se pare ca si bateria mea isi da duhu ( Rombat de 55 Ah, de vreo 3,5 ani o am l , azi erau vreo -4 grade , a invartit de vreo 3 ori si aia a fost ...
![]() Urmeaza sa o duc in casa , o pun la redresor si asta e... Dilema este ca , are tensiune pe ea 12,20 V , si alarma functioneaza cat si inchiderea centralizata dar cand numai poate sa invarta electromotorul , porneste alarma ....... ![]() ![]() This post has been edited by Minel: 2 Nov 2009, 09:50 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poate fi si de la electromotor , nu strica o incarcre periodica a bateriei ca sa-ti dai seama daca e dusa o pui la incarcat , daca incepe sa scoata bule mai multe in prima ora de cind sta la incarcat e dusa, pe mine m-a tinut o baterie 5 ani
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Azi tocmai ce am ajuns acasa ( plecat cu treburi de servici ) si am pus bateria la incarcat ....... are deja vreo ora si jumate si nu scoate bule,si pe langa asta si "ochiul magic " ii verde , foarte ciudat ....
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
tr04www |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
minel becul ala e verde dar bateria nu mai tine curent in ea.de aceea nu mai invarte mai mult de o tura de electomotor.la alarma nu cred k ii trebuie atata curent cat pt o pornire de motor si d'aia incepe.s-au vreun scurt ceva care iti fura curentul din baterie?
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Minel |
![]()
Post
#12
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(tr04www @ 4 Nov 2009, 19:01) Reiese din start aceasta subpozitie , toata instalatia este verificata si este intacta,probabil si datorita faptului ca circul frecvent pe distante scurte, porniri multe, consumatori destui ,...faruri , aeroterma , dezaburire luneta , muzica , (doar vreo masa sau vreun contact imperfect , de aceea nici nu a pornit din prima ..... ![]() Maine o "bibilesc" toata ..... ![]() This post has been edited by Minel: 4 Nov 2009, 19:25 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Alexio |
![]()
Post
#13
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Ce tot ziceti acolo cu baterie de 65 Ah, condensatoare de N, improvizatii, alternator mai puternic? Eu am alternatorul ei normal si baterie de 55 Ah si merge :|. Merge si cu aeroterma la 4 si faza lunga si mp3 si statia si luneta si mama lor.
Cum sa nu mearga daca este totul ok? Verifica totul. Pe Mazda am tot la fel bateria si alternatorul ca raport putere calitate si mama lor.(alternator Mazda/Mazda=alternator Dacia/Dacia) This post has been edited by Alexio: 4 Nov 2009, 19:59 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
@ Minel ia vezi ca poate e de la electromotor , mi s-a intimplat si mie era cit pe ce sa iau baterie noua si cind colo era electromotorul
daca nu scoate bule e bine , las-o la incarcat 14-16 ore si vezi dupa |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Dupa o incarcare de 12 h a bateriei , am coborat cu ea in brate la masina iar dupa bibilelile instalatiei de aprindere cat si a tuturor maselor ( mai mult ca sigur un contact imperfect din cadrul ansamblului aprinderii m-a facut sa "omor" bateria .....
![]() ![]() Precizez ca de electromotor nici nu m-am atins macar ,doar de mufa de la starter care nu prezenta urme de oxidare , preventiv a fost unsa cu ulei si montat la loc . Imediat ce am conectat bateria ,dat cheie si a pornit la sfert ....., nici ca m-as fi indoit ca ar putea porni altfel la 6 grade afara ..... ![]() Multumesc tuturor pt sfaturi ,numai bine ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu ma refeream la bucse conteaza foarte mult starea lor , daca ele sint uzate apar alte probleme care se traduce prin absorbirea unui curent foarte mare de electromotor
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#17
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
bygy cum sa te tina doar 5 ani. Pe mine ma tinut 10 ani, avand o varta de 65 ah.
Minel, cauta un ampermetru si masoara daca ai "scurgeri" de curent cand motorul e oprit. Adica desfaci borna de + si inseriezi un ampemetru. Ar cam trebui sa ai maxim 50mA. This post has been edited by iuliano_smile: 6 Nov 2009, 10:26 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Minel |
![]()
Post
#18
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 10:26) Minel, cauta un ampermetru si masoara daca ai "scurgeri" de curent cand motorul e oprit. Adica desfaci borna de + si inseriezi un ampemetru. Ar cam trebui sa ai maxim 50mA. Mai "scurgeri" nu am .... ![]() Bateria am "consumat-o" eu prin drumuri scurte si multe ( cu tot felul de accesorii pornite ,etc ) si pe langa asta am dat si la automat ca "fraieru" in loc sa analizez problema...... my bad .... ![]() Oricum , problema rezolvata , porneste la sfert , ca de obicei ....multumesc tuturor pt. sfaturi si pareri .... ![]() This post has been edited by Minel: 6 Nov 2009, 12:48 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#19
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Minele incearcasa mai verifici din cand in cand incarcarea, sa fii sigur ca ai o incarcare corespunzatoare
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 16:48) Minele incearcasa mai verifici din cand in cand incarcarea, sa fii sigur ca ai o incarcare corespunzatoare ![]() Multumesc de sfat, dar acest aspect il verific periodic iar incarcarea este ideala ...14,2 ......( releu incarcare electronic cu fir de referinta IPEE ) O seara buna tuturora sa doresc ! ![]() This post has been edited by Minel: 6 Nov 2009, 17:58 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai daca faci drumuri scurte , mai ales pe frig , eu zic ca trebuie pusa la incarcat cel putin 8 ore la 1 luna , eu asa am mai pacalit o baterie care dadea semne in toamna al celui de al 4 an si m-a dus inca 1 an jumate (doar iarna)
o puneam la servici fara sa o demontez ![]() This post has been edited by bygy007: 7 Nov 2009, 00:36 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Se pare ca iarna nu este sezonul lor favorabil
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 19:14 |