DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu Dacia la pornire iarna

shtefanpky
post 18 Dec 2008, 11:49
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 18 December 08




Salut! Am si eu niste probleme cu masina mea la care as astepta niste sfaturi. Mentionez ca nu prea am cunostinte despre mecanica si as aprecia daca as primi raspunsuri pe intelesul meu.
Deci, la pornire in sezon rece, nu vrea sa porneasca pe gaz sub nici o forma, iar pe benzina nu se alimenteaza nici daca ii fac pedale trag socul decat dupa vreo 10-15 minute de dat la automat. Probleme mai mare este ca uneori, dupa ce dau de vreo 3-4 ori la automat, moare bateria de nu se mai aprind nici becurile in bord, iar trasa pleaca ff greu. Rog ajutor


--------------------
dacia berlina 1997/ 1310L - BZ-93-YVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 18 Dec 2008, 12:25
Post #2


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




Salut, in primul rand nu e recomandat sa o pornesti pe gaz in sezonul rece , pt ca duce la distrugerea "plamanului", chiar daca sunt unele masini care pornesc usor si pe gaz iarna la cateva grade minus bune.
2... ia-le pe rand incepand cu conductele si furtunasele de la rezervor sa nu fie crapate si sa aiba toate coliere, ajungi la pompa de benzina verifica acele supape daca tin benzina, o dai jos si sufli pe conducte si tragi trebuie sa mearga doar intr-un singur sens, urmatorul este filtrul de benzina verifica sa fie curat si sa nu aiba crapaturi mai bine schimba-l e 2 lei unu nou, acum verifica daca deschide electrovalva de benzina care e alimentata din instalatia de gaz scoti acel fir galben galben si pui un fir de la + baterie acolo si daca deschide e buna.
Acum urmeaza carburatorul care trebuie si el verificat, sa ai nivel bun sa nu fie cuiul pontou blocat, sa tina benzina in camere (parca tuburile emulsoare se ocupa cu asta), ciocul de papagal sau arunce corect jetul, pompa de sprit buna.
Nu ar strica si o verificare a aprinderi: ca sa fii impacat: buji, fise, capac sa nu fie spart si sa aiba ploti buni, rotorul, paltina buna si reglata corect (recomand cu caldura si o aprindere electronica at01) se simte diferenta
bafta

This post has been edited by scania: 18 Dec 2008, 12:27


--------------------
EX. Dacia nova GT 1998 - AG08UNN
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 18 Dec 2008, 13:24
Post #3


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Intrucat sunt satul de povesti de genul "nu este recomandat sa ..." voi detalia in continuare cum am reglat dacia tatalui meu sa porneasca mereu la sfertul sfertului ... sau cum se zice "iti ia cheia din mana" wink.gif . SI pornirea o face mereu pe GPL.
Prin urmare:
- cumparat set de platini noi de metaplast si reglate la 0.4 cu lera dupa metoda urmatoare:
= pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn iar apoi montat platinile=.
- verficat capac delco si ruptor distribuitor sa nu prezinte defecte;
- montat aprindere GOTRONIC (cutiuta rosie);
- verificat bujii si reglat la 0.7;
- montat totul la loc si urmeaza reglarea avansului care se face in felul urmator:
= FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)=

ATENTIE: cu toate reglajele la aprindere nu veti avea pornire buna daca DEBITUL la GPL nu este optim!! Dupa ce ati reglat aprinderea dupa metoda de mai sus, reglati si debitul din robinetul pus pe furtunul care intra in carburator.

Reglarea debitului este explicata in alt topic si nu are rost sa mai intru in detaliu.

Dupa ce am facut cele de mai sus, dacia tatalui meu a pornit la sfert si in diminetile cand erau minus 10 grade celsius in Pitesti.

Reglajele le-am facut dupa ce taica-meu s-a plans ca da la automat dimineata de i se uraste wink.gif

SUCCESE!


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Dec 2008, 14:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Era vorba de posibilitatea chiar a spargerii membranei plamin. Din cauza scaderii temperaturii gazului evaporat, cu plecare de la -10...0 se ajunge pe la -15..-25, rigidizarea ei si ruperea sau craparea.
In fine, fiecare isi foloseste instalatia asa cum vrea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 18 Dec 2008, 14:51
Post #5


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(ionut.tanase @ 18 Dec 2008, 13:24)
Intrucat sunt satul de povesti de genul "nu este recomandat sa ..." voi detalia in continuare cum am reglat dacia tatalui meu sa porneasca mereu la sfertul sfertului ... sau cum se zice "iti ia cheia din mana"  wink.gif . SI pornirea o face mereu pe GPL.
Prin urmare:
- cumparat set de platini noi de metaplast si reglate la 0.4 cu lera dupa metoda urmatoare:
= pus pistonul 1 in compresie  astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn iar apoi montat platinile=.
- verficat capac delco si ruptor distribuitor sa nu prezinte defecte;
- montat aprindere GOTRONIC (cutiuta rosie);
- verificat bujii si reglat la 0.7;
- montat totul la loc si urmeaza reglarea avansului care se face in felul urmator:
= FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)=

ATENTIE: cu toate reglajele la aprindere nu veti avea pornire buna daca DEBITUL la GPL nu este optim!! Dupa ce ati reglat aprinderea dupa metoda de mai sus, reglati si debitul din robinetul pus pe furtunul care intra in carburator.

Reglarea debitului este explicata in alt topic si nu are rost sa mai intru in detaliu.

Dupa ce am facut cele de mai sus, dacia tatalui meu a pornit la sfert si in diminetile cand erau minus 10 grade celsius in Pitesti.

Reglajele le-am facut dupa ce taica-meu s-a plans ca da la automat dimineata de i se uraste  wink.gif

SUCCESE!
*




cand ai explicat cumm ai reglat avansul static ai omis sa pui pistonul 1 in compresie wink.gif wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Dec 2008, 15:31
Post #6


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(baranga @ 18 Dec 2008, 14:51)
cand ai explicat cumm ai reglat avansul static ai omis sa pui pistonul 1 in compresie  wink.gif wink.gif
*



Eu in locul tau as citi mai cu atentie , daca tot vrei sa corectezi omul !!!

QUOTE(ionut.tanase @ 18 Dec 2008, 13:24)
pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn
*



QUOTE
= FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)=


This post has been edited by Minel: 18 Dec 2008, 15:31


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 18 Dec 2008, 15:53
Post #7


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




scuze;am citit repede blush.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 19 Dec 2008, 08:26
Post #8


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Stai linistit ... se mai intampla. Oricum, sper sa ajute topicul de mai sus pe cei carora le fac probleme masina la pornire.


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 19 Dec 2008, 10:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




CAUTA AICI SIGUR VEI GASII RASPUNS LA PROBLEMA
http://www.daciaclub.ro/Instalatie-GPL-t4917.html


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 20 Dec 2008, 09:07
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 15 July 05




Pina acum 1 luna nu credeam ca masina poate porni dimineata la prima cheie pe gaz la 0grade. Dar minunea s-a intamplat dupa ce am schimbat bobina de inductie, condensatorul, bujiile (0,7), platina (0,4) si fisele, eventual si capacul delcou (care oricum e 5lei). Deci chiar daca aveti aprindere pe benzina buna nu strica sa schimbati toata aprinderea. Cat despre aprinderea tranzistorizata am aruncat-o cat colo dupa m-am "ars" de 2 ori cu ele. De 1 luna nu am mers nici 1m pe benzina. Iar cea mai grea pornire a fost la a 2a cheie cand erau -4grade. Pornirea o fac astfel: dau la cheie si in momentul in care da s-o ia calc acceleratia sa nu moara motorul si o tin din acceleratie la 1200 ture 2 minute sa se stabilizeze ralantiul.
Cat despre reglatul carburatorului, ce treaba are gazul cu CNC, jicloare, samd? Iar spargerea membranei pulmonului daca se produce, stie cineva cat costa aceasta membrana? Banuiesc ca mai mult de 50 lei nu poate fi.

This post has been edited by cristi74: 20 Dec 2008, 09:14


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 20 Dec 2008, 20:49
Post #11


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




mie,asta iarna imi pornea la prima cheie pe gaz cat ar fi fost geru de mare si dupa doua accelerai in gol imi statea la ralanti la 600rpm biggrin.gif
zic ca imi pornea pentru ca m/am convins ca nu mai e nicio diferenta intre gaz si benzina.tot pe acolo sunt costurile,sunt un gpl/ist care a devenit benzinar.IREVERSIBIL.
nu am patit nici un necaz la motor din cauza gpl/ului.restul sunt doar basme tongue.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar10may
post 20 Dec 2008, 20:59
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 20 February 08
From: slobozia




QUOTE(shtefanpky @ 18 Dec 2008, 11:49)
Salut! Am si eu niste probleme cu masina mea la care as astepta niste sfaturi. Mentionez ca nu prea am cunostinte despre mecanica si as aprecia daca as primi raspunsuri pe intelesul meu.
Deci, la pornire in sezon rece, nu vrea sa porneasca pe gaz sub nici o forma, iar pe benzina nu se alimenteaza nici daca ii fac pedale trag socul decat dupa vreo 10-15 minute de dat la automat. Probleme mai mare este ca uneori, dupa ce dau de vreo 3-4 ori la automat, moare bateria de nu se mai aprind nici becurile in bord, iar trasa pleaca ff greu. Rog ajutor
*


pentru a porni mai bine pe benzina dimineata din cate stiu eu trebuie sa o lasi de seara pe benzina.adica atunci cand vrei sa opresti motorul masinii sa o dai sa mearga mai inainte pe benzina.asa mi au spus cei care imi montasera instalatia de gpl pe o dacie papuc pe carburator.


--------------------
dacia 1310 berlina 2000 - IL17EDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganfan2008
post 21 Dec 2008, 09:51
Post #13


Volvo


Group: Members
Posts: 392
Joined: 6 May 08




aceeasi chestie: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1656319

PS: e cam rau cu pornirile pe GPL la temperaturi scazute... presupun ca sti cat costa un set de garnituri pentru plaman!... sleep.gif

LE: se pare ca vorbim singuri; blush.gif probabil initiatorul topicului a si uitat cum se numeste forumul unde si-a facut cont laugh.gif

This post has been edited by loganfan2008: 21 Dec 2008, 21:07


--------------------
Volvo S40 1996
Swedish car
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 15 Nov 2009, 17:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Salutare. Am si eu niste nelamuriri.Se da o dacie 1310 cu motor de 1300 cm.Ulei in motor acum am panther mlx enduro 20w50, in 1400 km facuti a consumat cam 700 ml de ulei.
Cu ulei 15w40 imi consuma mai mult, din cauza aia am trecut la 20w50. Oricum o data cu venirea frigului ii pun 15w40. Mai mult de 1600 km nu tin pantheru in motoor.
Acum o pornesc cu socu tras si o las sa mearga cu socu tras pe loc vreo 2 min,imping socu,relantiu destul de stabil,si cand sa plec de la cedeaza imi moare motorul in mijlocu intersectiei.Ii trag socu si merge. Problemele persista pana se incalzeste apa pe la 50 grade.
Cineva mi-a zis ca e motoru uzat si din cauza aia nu merge fara soc.
Stau si ma gandesc cand vine afara -10,-15 ce fac atunci.
Voi ce ziceti ce e devina: motorul fiind uzat. Sau sa merg la un mecanic sa regleze culbutorii,avans,carburator.
De consumat nu consuma mult cu benzina de 35 lei(8,5 litri) fac cam 100 km mers si in oras dar mai mult in afara orasului.
Multumesc mult


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Nov 2009, 17:26
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Carburator reglat prost , pe consum mic , ia aer foarte mult , pe vremea asta nu trebuie sa stai doua minute sa incalzesti motorul.Pleci cu ea cu socul putin tras si pe masura ce se incalzeste motorul il impingi.Asta e parerea mea .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 15 Nov 2009, 19:01
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Firul galben vine de la comutator, deci se mai pierde ceva curent pe fir, mai ales ca e destul de subtire. Daca va face proba cu un fir direct de la baterie, sigur va merge, daca e in stare normala, dar se poate sa fie si blocata supapa, cu ceva cauciuc de la furtun, sau din rezervor. Da intai la coada la pompa, pana umpli carburatorul, dand valva pe manual, si apoi da la cheie, sa nu mai termini bateria. Daca porneste greu pe gaz, ori nu are gaz deloc, ori e prea mult. Daca pornirea se face la rece pe gaz, nu turati motorul, pentru a nu se produce inghetarea gazului in plosca, pana se incalzeste. Scotandu-i acel mic arc de la clapeta de soc, si regland acea parghie in forma de Z, tragand socul cativa milimetri, obtineti o turatie putin peste 1000, si nu e niciun risc. Pentru cine a inteles, nu ezitati.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 15 Nov 2009, 20:39
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Cred ca o sa o duc la un mecanic.Sa regleze el, deoarece vine iarna si o sa am numa probleme.
Eventual sa verfice mecanicu daca nu cumva imi trage aer fals pe la garniturile de sub carburator. biggrin.gif


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 16 Nov 2009, 23:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Sa vezi tu ce-l doare pe mecanic, ca nu-ti porneste tie masina, mai ales peste o luna. Daca ar fi vre-o garnitura (m-as mira), iti trebuie neaparat un savant , sa determine printr-un sistem complicat, de calcule, preziceri si alte intuitii? Pune mana si fa-l singur, unde nu sti intreaba, dar sa sti pe cine. In principiu, ce se aseamana , se aduna. Adica, daca tu nu te pricepi, ai sa nimeresti tot la un nepriceput, ca numai ala iti va da raspunsul, pe placul si priceperea ta. Ce faci tu cu mana ta, e sfant. Nu te supara ca te-am folosit ca exemplu, n-am vrut sa jicnesc, ci doar sa-ti imprim o directie, nu catre un mecanic, care nu te-ar primi cu bratele deschise sa-ti rezolve problema, ci sa-ti ia banii. Oi mai fi si elev...


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hnf
post 17 Nov 2009, 21:16
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 May 09
From: Ploiesti, Bucuresti




Fosta Dacie a tatalui meu, cu gaz, la minus (!) 5 grade, DOAR pe gaz, pornea la prima cheie.
Daca era prea frig, ii turnam in carburator un capac de pet de benzina.


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 17 Nov 2009, 21:25
Post #20


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




De doua zile ma chinui cu ea in parcare.....
Am schimbat asa: fise tesla, capac doduco, platina doduco, aprindere At 010, platina n-am gasit doduco am pus bosch, bujii noi.
Reglat avans cu motorul la semnul de pe volanta si crestatura de la axul delcoului spre capsula vacuumatica.
Porneste doar daca ii dau avans mare si nu sta in relanti, rateuri grupa mare
Daca ii reduc avansul nu mai porneste deloc, omor bateria. De la ce sa fie oare?
Ar putea fi sarita distributia?

Aaaa! Si inca ceva. In rarele momente cand porneste, se aude ca trage un aer fals de zici ca ai pus compresoru.
Am dat carbu jos, furtunele toate, capac carburator, cagula dar nu am gasit pe unde ar putea sa traga aer fals. Aveti alte idei?


This post has been edited by kaput: 17 Nov 2009, 21:39


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 17 Nov 2009, 21:56
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




pe la garnitura dintre qlasa si galerie poate trage


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 18 Nov 2009, 17:36
Post #22


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




cumpara-ti un spray de pornire (aprox. 10 RON) si dai un fâs pe unde banuiesti ca trage aer fals, o sa-ti dai seama dupa "mersul" motorului cand sprayul ajunge in camera de ardere....cea mai simpla metoda de diagnosticare up.gif


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 18 Nov 2009, 23:53
Post #23


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Am reusit sa o pornesc! Torcea motoru super. Avans la zero, delcou curatat si uns.
Am plecat la o tura si dupa ce s-a incalzit a inceput sa faca ca toate alea nu mai tragea, mergea innecat si un fum in spate.... Cred ca facea autoaprindere. Sa fie oare bobina? Era calduta cand am pus mana pe ea. Si daca o opream apoi mai pornea ciuciu.
De mentionat ca face la fel si pe gaz si pe benzina.
Acum merge la relanti dar daca o turez are rateuri garla.

19 Nov 2009, 20:24:
Am rezolvat-o. Era bobina dusa. Acum merge asa frumos.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si sugestii.

This post has been edited by kaput: 19 Nov 2009, 20:24


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 22:13
Forum Renault