probleme cu Dacia la pornire iarna
![]() ![]() ![]() |
probleme cu Dacia la pornire iarna
shtefanpky |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 18 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina
1997/ 1310L
- BZ-93-YVA
|
|||
scania |
![]()
Post
#2
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
Salut, in primul rand nu e recomandat sa o pornesti pe gaz in sezonul rece , pt ca duce la distrugerea "plamanului", chiar daca sunt unele masini care pornesc usor si pe gaz iarna la cateva grade minus bune.
2... ia-le pe rand incepand cu conductele si furtunasele de la rezervor sa nu fie crapate si sa aiba toate coliere, ajungi la pompa de benzina verifica acele supape daca tin benzina, o dai jos si sufli pe conducte si tragi trebuie sa mearga doar intr-un singur sens, urmatorul este filtrul de benzina verifica sa fie curat si sa nu aiba crapaturi mai bine schimba-l e 2 lei unu nou, acum verifica daca deschide electrovalva de benzina care e alimentata din instalatia de gaz scoti acel fir galben galben si pui un fir de la + baterie acolo si daca deschide e buna. Acum urmeaza carburatorul care trebuie si el verificat, sa ai nivel bun sa nu fie cuiul pontou blocat, sa tina benzina in camere (parca tuburile emulsoare se ocupa cu asta), ciocul de papagal sau arunce corect jetul, pompa de sprit buna. Nu ar strica si o verificare a aprinderi: ca sa fii impacat: buji, fise, capac sa nu fie spart si sa aiba ploti buni, rotorul, paltina buna si reglata corect (recomand cu caldura si o aprindere electronica at01) se simte diferenta bafta This post has been edited by scania: 18 Dec 2008, 12:27 |
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#3
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Intrucat sunt satul de povesti de genul "nu este recomandat sa ..." voi detalia in continuare cum am reglat dacia tatalui meu sa porneasca mereu la sfertul sfertului ... sau cum se zice "iti ia cheia din mana"
![]() Prin urmare: - cumparat set de platini noi de metaplast si reglate la 0.4 cu lera dupa metoda urmatoare: = pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn iar apoi montat platinile=. - verficat capac delco si ruptor distribuitor sa nu prezinte defecte; - montat aprindere GOTRONIC (cutiuta rosie); - verificat bujii si reglat la 0.7; - montat totul la loc si urmeaza reglarea avansului care se face in felul urmator: = FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)= ATENTIE: cu toate reglajele la aprindere nu veti avea pornire buna daca DEBITUL la GPL nu este optim!! Dupa ce ati reglat aprinderea dupa metoda de mai sus, reglati si debitul din robinetul pus pe furtunul care intra in carburator. Reglarea debitului este explicata in alt topic si nu are rost sa mai intru in detaliu. Dupa ce am facut cele de mai sus, dacia tatalui meu a pornit la sfert si in diminetile cand erau minus 10 grade celsius in Pitesti. Reglajele le-am facut dupa ce taica-meu s-a plans ca da la automat dimineata de i se uraste ![]() SUCCESE! |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Era vorba de posibilitatea chiar a spargerii membranei plamin. Din cauza scaderii temperaturii gazului evaporat, cu plecare de la -10...0 se ajunge pe la -15..-25, rigidizarea ei si ruperea sau craparea.
In fine, fiecare isi foloseste instalatia asa cum vrea. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
baranga |
![]()
Post
#5
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(ionut.tanase @ 18 Dec 2008, 13:24) Intrucat sunt satul de povesti de genul "nu este recomandat sa ..." voi detalia in continuare cum am reglat dacia tatalui meu sa porneasca mereu la sfertul sfertului ... sau cum se zice "iti ia cheia din mana" ![]() Prin urmare: - cumparat set de platini noi de metaplast si reglate la 0.4 cu lera dupa metoda urmatoare: = pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn iar apoi montat platinile=. - verficat capac delco si ruptor distribuitor sa nu prezinte defecte; - montat aprindere GOTRONIC (cutiuta rosie); - verificat bujii si reglat la 0.7; - montat totul la loc si urmeaza reglarea avansului care se face in felul urmator: = FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)= ATENTIE: cu toate reglajele la aprindere nu veti avea pornire buna daca DEBITUL la GPL nu este optim!! Dupa ce ati reglat aprinderea dupa metoda de mai sus, reglati si debitul din robinetul pus pe furtunul care intra in carburator. Reglarea debitului este explicata in alt topic si nu are rost sa mai intru in detaliu. Dupa ce am facut cele de mai sus, dacia tatalui meu a pornit la sfert si in diminetile cand erau minus 10 grade celsius in Pitesti. Reglajele le-am facut dupa ce taica-meu s-a plans ca da la automat dimineata de i se uraste ![]() SUCCESE! cand ai explicat cumm ai reglat avansul static ai omis sa pui pistonul 1 in compresie ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(baranga @ 18 Dec 2008, 14:51) Eu in locul tau as citi mai cu atentie , daca tot vrei sa corectezi omul !!! QUOTE(ionut.tanase @ 18 Dec 2008, 13:24) pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn QUOTE = FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)= This post has been edited by Minel: 18 Dec 2008, 15:31 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
baranga |
![]()
Post
#7
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
scuze;am citit repede
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#8
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Stai linistit ... se mai intampla. Oricum, sper sa ajute topicul de mai sus pe cei carora le fac probleme masina la pornire.
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
CAUTA AICI SIGUR VEI GASII RASPUNS LA PROBLEMA
http://www.daciaclub.ro/Instalatie-GPL-t4917.html |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
Pina acum 1 luna nu credeam ca masina poate porni dimineata la prima cheie pe gaz la 0grade. Dar minunea s-a intamplat dupa ce am schimbat bobina de inductie, condensatorul, bujiile (0,7), platina (0,4) si fisele, eventual si capacul delcou (care oricum e 5lei). Deci chiar daca aveti aprindere pe benzina buna nu strica sa schimbati toata aprinderea. Cat despre aprinderea tranzistorizata am aruncat-o cat colo dupa m-am "ars" de 2 ori cu ele. De 1 luna nu am mers nici 1m pe benzina. Iar cea mai grea pornire a fost la a 2a cheie cand erau -4grade. Pornirea o fac astfel: dau la cheie si in momentul in care da s-o ia calc acceleratia sa nu moara motorul si o tin din acceleratie la 1200 ture 2 minute sa se stabilizeze ralantiul.
Cat despre reglatul carburatorului, ce treaba are gazul cu CNC, jicloare, samd? Iar spargerea membranei pulmonului daca se produce, stie cineva cat costa aceasta membrana? Banuiesc ca mai mult de 50 lei nu poate fi. This post has been edited by cristi74: 20 Dec 2008, 09:14 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
baranga |
![]()
Post
#11
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
mie,asta iarna imi pornea la prima cheie pe gaz cat ar fi fost geru de mare si dupa doua accelerai in gol imi statea la ralanti la 600rpm
![]() zic ca imi pornea pentru ca m/am convins ca nu mai e nicio diferenta intre gaz si benzina.tot pe acolo sunt costurile,sunt un gpl/ist care a devenit benzinar.IREVERSIBIL. nu am patit nici un necaz la motor din cauza gpl/ului.restul sunt doar basme ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
mar10may |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(shtefanpky @ 18 Dec 2008, 11:49) Salut! Am si eu niste probleme cu masina mea la care as astepta niste sfaturi. Mentionez ca nu prea am cunostinte despre mecanica si as aprecia daca as primi raspunsuri pe intelesul meu. Deci, la pornire in sezon rece, nu vrea sa porneasca pe gaz sub nici o forma, iar pe benzina nu se alimenteaza nici daca ii fac pedale trag socul decat dupa vreo 10-15 minute de dat la automat. Probleme mai mare este ca uneori, dupa ce dau de vreo 3-4 ori la automat, moare bateria de nu se mai aprind nici becurile in bord, iar trasa pleaca ff greu. Rog ajutor pentru a porni mai bine pe benzina dimineata din cate stiu eu trebuie sa o lasi de seara pe benzina.adica atunci cand vrei sa opresti motorul masinii sa o dai sa mearga mai inainte pe benzina.asa mi au spus cei care imi montasera instalatia de gpl pe o dacie papuc pe carburator. |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
loganfan2008 |
![]()
Post
#13
|
![]() Volvo Group: Members Posts: 392 Joined: 6 May 08 ![]() |
aceeasi chestie: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1656319
PS: e cam rau cu pornirile pe GPL la temperaturi scazute... presupun ca sti cat costa un set de garnituri pentru plaman!... ![]() LE: se pare ca vorbim singuri; ![]() ![]() This post has been edited by loganfan2008: 21 Dec 2008, 21:07 |
--------------------
Volvo
S40
1996 Swedish car
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare. Am si eu niste nelamuriri.Se da o dacie 1310 cu motor de 1300 cm.Ulei in motor acum am panther mlx enduro 20w50, in 1400 km facuti a consumat cam 700 ml de ulei.
Cu ulei 15w40 imi consuma mai mult, din cauza aia am trecut la 20w50. Oricum o data cu venirea frigului ii pun 15w40. Mai mult de 1600 km nu tin pantheru in motoor. Acum o pornesc cu socu tras si o las sa mearga cu socu tras pe loc vreo 2 min,imping socu,relantiu destul de stabil,si cand sa plec de la cedeaza imi moare motorul in mijlocu intersectiei.Ii trag socu si merge. Problemele persista pana se incalzeste apa pe la 50 grade. Cineva mi-a zis ca e motoru uzat si din cauza aia nu merge fara soc. Stau si ma gandesc cand vine afara -10,-15 ce fac atunci. Voi ce ziceti ce e devina: motorul fiind uzat. Sau sa merg la un mecanic sa regleze culbutorii,avans,carburator. De consumat nu consuma mult cu benzina de 35 lei(8,5 litri) fac cam 100 km mers si in oras dar mai mult in afara orasului. Multumesc mult |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Carburator reglat prost , pe consum mic , ia aer foarte mult , pe vremea asta nu trebuie sa stai doua minute sa incalzesti motorul.Pleci cu ea cu socul putin tras si pe masura ce se incalzeste motorul il impingi.Asta e parerea mea .
|
--------------------
-
-
-
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Firul galben vine de la comutator, deci se mai pierde ceva curent pe fir, mai ales ca e destul de subtire. Daca va face proba cu un fir direct de la baterie, sigur va merge, daca e in stare normala, dar se poate sa fie si blocata supapa, cu ceva cauciuc de la furtun, sau din rezervor. Da intai la coada la pompa, pana umpli carburatorul, dand valva pe manual, si apoi da la cheie, sa nu mai termini bateria. Daca porneste greu pe gaz, ori nu are gaz deloc, ori e prea mult. Daca pornirea se face la rece pe gaz, nu turati motorul, pentru a nu se produce inghetarea gazului in plosca, pana se incalzeste. Scotandu-i acel mic arc de la clapeta de soc, si regland acea parghie in forma de Z, tragand socul cativa milimetri, obtineti o turatie putin peste 1000, si nu e niciun risc. Pentru cine a inteles, nu ezitati.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Cred ca o sa o duc la un mecanic.Sa regleze el, deoarece vine iarna si o sa am numa probleme.
Eventual sa verfice mecanicu daca nu cumva imi trage aer fals pe la garniturile de sub carburator. ![]() |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Sa vezi tu ce-l doare pe mecanic, ca nu-ti porneste tie masina, mai ales peste o luna. Daca ar fi vre-o garnitura (m-as mira), iti trebuie neaparat un savant , sa determine printr-un sistem complicat, de calcule, preziceri si alte intuitii? Pune mana si fa-l singur, unde nu sti intreaba, dar sa sti pe cine. In principiu, ce se aseamana , se aduna. Adica, daca tu nu te pricepi, ai sa nimeresti tot la un nepriceput, ca numai ala iti va da raspunsul, pe placul si priceperea ta. Ce faci tu cu mana ta, e sfant. Nu te supara ca te-am folosit ca exemplu, n-am vrut sa jicnesc, ci doar sa-ti imprim o directie, nu catre un mecanic, care nu te-ar primi cu bratele deschise sa-ti rezolve problema, ci sa-ti ia banii. Oi mai fi si elev...
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
yo9hnf |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 May 09 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
Fosta Dacie a tatalui meu, cu gaz, la minus (!) 5 grade, DOAR pe gaz, pornea la prima cheie.
Daca era prea frig, ii turnam in carburator un capac de pet de benzina. |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
kaput |
![]()
Post
#20
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
De doua zile ma chinui cu ea in parcare.....
Am schimbat asa: fise tesla, capac doduco, platina doduco, aprindere At 010, platina n-am gasit doduco am pus bosch, bujii noi. Reglat avans cu motorul la semnul de pe volanta si crestatura de la axul delcoului spre capsula vacuumatica. Porneste doar daca ii dau avans mare si nu sta in relanti, rateuri grupa mare Daca ii reduc avansul nu mai porneste deloc, omor bateria. De la ce sa fie oare? Ar putea fi sarita distributia? Aaaa! Si inca ceva. In rarele momente cand porneste, se aude ca trage un aer fals de zici ca ai pus compresoru. Am dat carbu jos, furtunele toate, capac carburator, cagula dar nu am gasit pe unde ar putea sa traga aer fals. Aveti alte idei? This post has been edited by kaput: 17 Nov 2009, 21:39 |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pe la garnitura dintre qlasa si galerie poate trage
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#22
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
cumpara-ti un spray de pornire (aprox. 10 RON) si dai un fâs pe unde banuiesti ca trage aer fals, o sa-ti dai seama dupa "mersul" motorului cand sprayul ajunge in camera de ardere....cea mai simpla metoda de diagnosticare
![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
kaput |
![]()
Post
#23
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Am reusit sa o pornesc! Torcea motoru super. Avans la zero, delcou curatat si uns.
Am plecat la o tura si dupa ce s-a incalzit a inceput sa faca ca toate alea nu mai tragea, mergea innecat si un fum in spate.... Cred ca facea autoaprindere. Sa fie oare bobina? Era calduta cand am pus mana pe ea. Si daca o opream apoi mai pornea ciuciu. De mentionat ca face la fel si pe gaz si pe benzina. Acum merge la relanti dar daca o turez are rateuri garla. 19 Nov 2009, 20:24: Am rezolvat-o. Era bobina dusa. Acum merge asa frumos. Multumesc tuturor pentru sfaturi si sugestii. This post has been edited by kaput: 19 Nov 2009, 20:24 |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 22:13 |