Vibratie puternica fata dreapta !, La plecarea de pe loc
![]() ![]() ![]() |
Vibratie puternica fata dreapta !, La plecarea de pe loc
danny08 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 August 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-39-KYG
|
|||
Iulikk |
![]()
Post
#2
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
In primul rand, salut!
![]() Zic si eu, nu dau cu paru, ca nu prea ma pricep la mecanica, dar s-ar putea sa fie de la planetara (desi ma indoiesc, daca zici ca are doar 25000 km)? |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
E vibratie, sau un zgomot ca un harjait?
Incearca sa faci urmatoarea chestie sa vezi daca poti sa reproduci zgomotul: Cu frana de mana trasa, masina in treapta I apasa cu calcaiul piciorului drept pe frana si cu varful pe acceleratie si tine-o pe la 2000-3000 de ture. Dupa aceea ridica si apasa pe pedala de ambreiaj, dar fara sa opresti motorul. Chestia asta o faci ca sa faci motorul sa se "plimbe" pe sub capota. Ai grija sa nu scapi piciorul de pe frana sa intri in ceva/cineva. Daca se aude zgomotul de care vorbeai, si daca reusesti sa-l reproduci de fiecare data, verifica sa nu-ti atinga surubul de la bieleta antirasturnare de scut sau mansonul flexibil de la toba de esapament de scut. Ar mai putea fi tampoanele de la motor, altceva nu mai stiu. Ai schimbat recent bucsele? |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
danny08 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 August 09 ![]() |
Se aude un harjait vibrant (e putin de greu de explicat) Mie mi s-a parut ca este un tampon cu probleme ... e ca si cum tamponul nu ar fi strans in suruburi si in momentul cand vibreaza motorul...tremura si se aude un zgomot ! Ma repet...fenomenul se petrece doar in treapta 1 la plecarea de pe loc ceva mai rapida (poate se aude si alta data si nu il sesizez eu ) ! O sa incerc sa fac motorul sa se plimbe pe sub capota si o sa revin cu informatii noi.
Pe cate tampoane sta motorul de solenza ? This post has been edited by danny08: 12 Aug 2009, 18:25 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-39-KYG
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
1. verifica scutul sa nu-ti atinga de evacuare si apoi tot traseul de evacuare sa nu se fi dus vre-un tampon de prindere ;
2. verifica si bieleta anti-rasturnare ; 3. ridica masina pe un elevator si incepi sa tragi de bucse , roti , tampoane , eventual pui pe cineva in masina si ii spui sa bage intr-a 1-a si vezi pe unde ar putea sa atinga si ce . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
danny08 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 August 09 ![]() |
Pe cate tampoane sta motorul de Solenza ?
Revin cu un edit. Azi am facut asa cum mi-ati explicat sa fac sa se "plimbe" motorul pe sub capota dar nu am auzit nimic in neregula si nu am putut reproduce acel sunet care mi se aude la plecarea de pe loc. Interesant este faptul ca azi dimineata pana sa plec la servici am facut minunatia aia de manevra iar pana seara cand am editat acest post nu prea s-a mai auzit! Oare ce sa fie ? This post has been edited by danny08: 13 Aug 2009, 17:34 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-39-KYG
|
|
danny08 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 August 09 ![]() |
Revin cu rezolvarea problemei mele descrisa mai sus !
Dupa ce am plimbat zeci de mecanici cu masina si nu stia nici unu de unde este (toti mi-au spus ca este posibil sa fie de la planetare, pivoti, bieleta antirasturnare, etc) am descoperit singur dar cu cu ajutorul colegilor de forum de unde ar putea fi. La un moment dat am fost la un service unde mi-a ridicat masina pe elevator si s-a uitat la bieleta antirasturnare si mi-a spus ca ar trebui inlocuita ca nu mai este buna bucsa aceea patrata dintr-un capat al ei. Toata bune si frumoase...nu a inlocuit-o pe loc pt ca oricum nu aveam bani la mine. M-am dus fuga la o reprezentanta dacia si am intrebat de piesa...169 lei (magazinul de pe mihai bravu). Mi s-a parut mult si am fost in targ la vitan...110 lei. Cum nu ma dau banii afara din casa am ales sa nu o cumpar. Ajungand cu masina acasa m-am gandit sa o pun pe cric si sa analizez si eu mai bine acea faimoasa bieleta antirasturnare. Am desfacut-o relativ usor cu 2 chei de 18 si am constatat ca era intreaga...ambele bucsi erau bune. Atunci mi-a trecut prin cap ideea: "Daca nu a fost bine stransa?". Mentionez ca acea piesa untr-un cap se tine de sasiu si in celalalt cap se tine de blocul motor pe undeva la imbinarea cutiei cu motorul. Piulita surubului care se prinde de sasiu (unde are bucsa patrata) are camasa de plastic pentru a se evita desurubarea. Am observat ca acel plastic era foarte dur iar cand incepea sa calce filetul surubului pe el se rotea foarte greu. In concluzie am pus piesa la loc si am strans mai bine. Este si un loc putin ciudat pe acolo pentru ca piesa sta intre 2 bucati de tabla destul de groasa. Si am strans bine toata treaba pe acolo si am iesit la un test de plecari rapide de pe loc. In final surpriza...nu s-a mai auzit nici un zgomot ciudat pe la motor la plecarile bruste de pe loc. Acum stau sa ma gandesc...acel mecanic inlocuia bieleta si o baga in sertar...ii plateam piesa noua...plateam si manopera...poate ii dadeam si lui ceva...si trebuia doar strans ceva mai bine acel surub. Va las pe voi sa mai trageti concluzii si sa mai mergeti cu masinile la service la reparat ! Doar traim in Romania nu ?! Bafta ! |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-39-KYG
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca acea bieleta are epste 4 ani ... se duce indiferent ca ea "arata" bine . Daca ai mai umblat vreodata la ea in viata masinii , atunci ai sanse sa fie numai o treaba de strans !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Marian23 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 11 July 08 ![]() |
cel mai probabil e bieleta. verific-o ca mai repede sa nu dai de alte belele! oricum, indiferent ca e bieleta ori planetara, ia masuri rapid!
|
--------------------
Dacia Logan 2
Ambiance
2013
- TR ** ***
|
|
danny08 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 August 09 ![]() |
Deci problema mea s-a cam rezolvat ! Doar trebuia putin stransa acea piesa si gata !
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-39-KYG
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
salut
am si eu o problema similara cu a ta, si anume cand plec de pe loc(in momentul cand salt aproape de tot ambreiajul, indiferent ca plec mai sportiv sau nu) se aude un zornait ca de site in tobe pe fata in zona de sub motor undeva si vibreaza mult masina. bieleta anticuplu a fost schibata recent(acum o juma de an, alaturi de cele 2 tampoane motor, cel de sub baterie si cel hidroelastic) am fost in service-ul care mi-o montase si s-a observat ca bieleta anticuplu se misca foarte mult chiar si cu mana, desi nu are rupt acel cauciuc din interiorul ei... tot datorita ei(banuiesc) am anumite probleme cum ar fi cand ma apropii de si sub 1200 rot/min(in treapta a doua mai ales) masina smuceste si se aude cloncanitul acela specific tampoanelor(se misca si schimbatorul violent)... ce sa fie?...or fi atat de proaste bieletele, nu o fi stransa bine?...sa fie ceva de la tobe? mentionez ca scutul nu atinge de nimica, deoarece asa face si fara scut... This post has been edited by canea_dragos: 25 Nov 2009, 22:14 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Posibil sa faca din catalizator, sa se fi spart ceramica(asta face si pe loc daca turezi motoru si lasi brusc acceleratia) , sau din ambreiaj care are o trepidatie in general la plecarile mai rapide de pe loc ( poate sa faca si la plecari usoare daca e terminat)
Eu zic ca astea ar fi de verificat daca tampoanele motorului sunt in regula si zici ca face si fara scut |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
pe loc nu se aude daca o turez acel zornait si nici nu vibreaza masina...ambreiajul imi debraiaza "in trepte" (asa a zis un mecanic, se simte cand il apas si cand iau piciorul de pe el ca si cum freaca in ceva), e cel din fabrica, desi nu patineaza,intra frumos in viteze,masina avand 53000 km
pe loc mi se aude acel zornait de tobe alaturi de vibratul masinii doar daca trag frana de mana, o bag in viteza I si incerc fffffoarte putin sa ridic ambreiajul daca vremea o sa tina cu mine si nu o sa fie frig/ploaie/zapada o sa ma bag sub ea sau pe un canal pe undeva sa iau la puricat toate tobele si catalizatorul(adica sa dau cate un pumn in ele sa vad care si unde zornaie), sa vad daca sunt prinse bine toate, si o sa incerc sa desfac si sa pun cu mana mea bieleta anticuplu, pentru ca am vazut ca suruburile de prindere de la tamponul hidroelastic se mai pot strange putin...sa nu le fi strans aia in service cum trebuie? This post has been edited by canea_dragos: 26 Nov 2009, 00:31 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
i96nds |
![]()
Post
#14
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Dragos, confirm si eu ca acel zornait e din catalizator... La mine s-a lasat cu schimbarea lui, in garantie din fericire.... Baga-te sub masina si trage de traseul de evacuare si vei auzi zgomotul. Catalizatorul e pe sub motor, invelit intr-o cutie de tabla.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Stefan asa o fi...dupa ce ma uit o sa va anunt cauza exacta a problemei
Sa zicem ca e intr-adevar ceramica sparta...in afara de faptul ca zornaie si e mai zgomotoasa masina, se poate intampla ceva nasol?...de exemplu sa traga mai greu, catalizatorul fiind infundat cu acea ceramica... |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:23 |