DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frana de motor si consumul

ArtVandelay
post 11 Nov 2009, 00:21
Post #31


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(driverx @ 10 Nov 2009, 17:57)
Si de ce ar fi asa ? Si de ce ai crede tu ca e asa? In frana de motor nu mai comanda injectoarele, ignora ce returneaza senzorii de oxigen. Multe se intampla, dar nu cum zici tu.
*



Am scris in post de ce consider asa, nu cred ca ai citit tu tot
explica de ce motorul se aude ca si cum ar functiona normal, desi nu mai exista ardere


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CodeXS
post 11 Nov 2009, 00:36
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 30 May 07
From: Timisoara




Nu intrati in polemici, totul depinde de implementare.

Unii fabricanti aleg sa taie complet alimentarea (minciuni, nimeni nu taie COMPLET alimentarea decat daca e inconstient in ceea ce priveste urmarile nefaste asupra brand-ului masinii rezultate dintr-o comportare "diferita" in momentul restabilirii fluxului normal de carburant sau implementarea momentului critic este PERFECTA astfel incat soferul nu va percepe schimbarea) pe cand altii mentin un minim acceptabil de consum sub valoarea de relanti.

(lucrez in automotive si credeti-ma chiar si la elemente care nu se implica direct in comportamentul masinii se impun reguli stricte in ceea ce priveste procesul prin care sunt executate si asamblate reperele in conformitate cu specificatiile de producator care a luat in calcul toate aspectele cate leaga reperul la intreg pentru ca brandul sa isi pastreze integritatea -- vorbim de branduri cu renume)

This post has been edited by CodeXS: 11 Nov 2009, 00:37


--------------------
DACIA 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 11 Nov 2009, 01:23
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Cu prima ocazie cand am sa merg la vale cu dacioara pe injectie am sa cobor cu a 3-a la 2000 de ture(stiu eu undeva unde asa cobor de obicei) opresc motorul si daca alimentarea se taie de tot in mod normal in frana de motor ar trebui sa nu fie nici o diferenta la oprirea motorului, iar daca motorul primeste alimentare in frana de motor cat sa tina relantiul, dupa oprirea motorului va trebui sa se simta o franare si mai mare deoarece ramane fara alimentare deloc, logic smile.gif Si atunci se demonstreaza practic nu doar teoretic privind dacia berlina, caci despre acest model este este vorba pe forumul asta nu de alte masini straine

<span class='edit'>11 Nov 2009, 01:32:</span>
QUOTE(krapcarasu @ 10 Nov 2009, 23:19)
si eu am acelasi obicei
Am mers cu un opel astra care la relanti arata 0.8 % iar in frana de motor 0,0% , probabil se taie alimentarea
*


La semafor cat iti arata? Glumeam biggrin.gif Daca mareai viteza iti arata mai putin de 0.8 la relanti? Sau cu orice viteza ai merge din inertie sau la vale la pe liber(30-60km/h etc..) arata aceias valoare 0.8%? Daca da.. atunci te minte blink.gif

This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 01:36


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 11 Nov 2009, 10:00
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




nu era a mea, 0.8 arata la relanti indiferent de viteza, chiar si la semafor tongue.gif , de ce ar mintii?in frana de motor daca se scapa subturat avea protectie, dar pt moment arata consum; la condus corect 0.0% in frana de motor consum instantaneu la noi; la dacii multi regleaza relantiul prea bogat sa le porneasca fara soc, in frana de motor prin circ de relanti trage benzina aiurea


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 11 Nov 2009, 10:51
Post #35


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(krapcarasu @ 11 Nov 2009, 10:00)
  la dacii multi regleaza relantiul prea bogat sa le  porneasca fara soc, in frana de motor prin circ de relanti trage benzina aiurea
*




Poa' sa traga benzina aiurea in frana de motor si de la nivel CNC mare ! smile.gif

This post has been edited by Minel: 11 Nov 2009, 10:52


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Nov 2009, 10:57
Post #36


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(bucatzel @ 10 Nov 2009, 15:48)
La greu pe naiba. Pot accepta un consum vag mai mare, dar sa n-o dam in balarii. Daca tin bine minte, EEIBO ala avea avantajul ca taia de tot alimentarea cu benzina in frana de motor, si aia era marea diferenta.
*


nu ti bine minte, ca ai fi stiut de dinainte sa pomenesc eu de EEBIO si nu ai fi afirmat ca virgula consumul e acelasi, diferenta aia poate fi si de 1 litru la 100 km funtie de drum, pentru multi conteaza, chiar daca ti se pare tie nimic.

This post has been edited by argon: 11 Nov 2009, 11:05


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 11 Nov 2009, 11:07
Post #37


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(ArtVandelay @ 11 Nov 2009, 00:21)
...
explica de ce motorul se aude ca si cum ar functiona normal, desi nu mai exista ardere
*



N-am ce sa explic nenea. Tu nu ai ureche muzicala si nu sesizezi diferentele. Si oricum, chiar daca baga sau nu benzina, comanda bobina sau nu, tot exista miscari in motor, tot avem presiune pe camera de ardere, etc, etc, etc.

Ce v-am zis eu constatari dupa zeci de mii de studii si parcurs loguri de diagnoza la masina, dupa ce mi-au dat astia din service. Am vazut cum si ce face ECU cand face tranzitia de la sarcina la frana de motor, etc. Deci NU ma bazez pe chestii dupa ureche (la propriu si la figurat).

Pana acuma, romanu expert afirma ca doar computeru de bord indica 0, dar de fapt ECU baga benzina. Eu ma uit pe loguri si nu mai vad timpi de injectie, dar unii zic ca de fapt ECU baga benzina. Chiar daca e in closed-loop, ECU ignora senzorii de oxigen in frana de motor, dar nu imediat dupa ce a intrat in frana de motor, dar unii zic ca ECU de fapt baga benzina.

Ba, cat dracu mai vreti sa persistati in stupiditate? De ce tineti cu dintii de niste chestii de care nu aveti cum sa fiti siguri, chiar daca incercati sa va bazati prea mult pe urechea muzicala, cum face nenea ArtVandelay?




--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Nov 2009, 12:47
Post #38


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(panter1 @ 11 Nov 2009, 01:23)
iar daca motorul primeste alimentare in frana de motor cat sa tina relantiul, dupa oprirea motorului va trebui sa se simta o franare si mai mare deoarece ramane fara alimentare deloc, logic smile.gif
*



E o discutie mai veche pe aici referitoare la frana de motor in care Muttley, daca nu ma insel, explica cum ca frana de motor e data de faptul ca clapeta de acceleratie sta inchisa, restrictionand astfel admisia de aer.

Pe injectie se taie complet alimentarea motorului cu gazolina, ca este inutila. Daca ramai suficient de mult in frana de motor, si ajungi la turatii comparabile cu cea de relanti, se reia alimentarea, ca sa nu moara motorul. Exact acelasi principiu de functionare e si la EEIBO.
@argon. Stiam de EEIBO, dar care-i rostul sa pomenesti o piesa greu de gasit in stare de functionare? Si la care ma intreb de ce basca mea o disparut de pe piata, mai ales avand in vedere ce criza de combustibil era prin '80, si ca daciile au acelasi consum de 40 de ani incoace. Probabil de buna (fiabila) ce era.

@ArtVandelay Motorul suna aproximativ la fel, pentru ca admisie se face, compresie se face, evacuare se face, singurul lucru care lipseste e detonatia (pe injectie)


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 11 Nov 2009, 14:46
Post #39


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(driverx @ 11 Nov 2009, 12:07)
.....
*




e bine ca macar ai invatat si tu ceva prin cate serviceuri ai umblat cu rabla...
eu unul nu am apelat la jigniri pentru a-mi sustine punctul de vedere. daca citeai atent postul meu de pe prima pagina ai fi vazut ca am scris-o doar ca o parerea a mea, nu ca as fi sigur de asta sau as sustine...intrebarea cu zgomotul motorului in frana de motor nu era retorica

This post has been edited by ArtVandelay: 11 Nov 2009, 14:51


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 11 Nov 2009, 17:02
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(krapcarasu @ 11 Nov 2009, 10:00)
nu era a mea, 0.8 arata la relanti indiferent de viteza, chiar si la semafor tongue.gif
*



Pai daca stai la semafor el ce iti calculeaza? Consum % ce?? La suta de minute/secunde/ore de stationare? Poti sta 2 ore la semafor el in 2 ore atat iti consuma 0.8 L la % de km stationati? biggrin.gif Logic este ca consumul se ia la Km parcursi nu la stationat, ca nu poti sta pe loc 100km sa zici "consum 0.8L/100Km ca practic masina nu se misca, el ce arata acolo?? laugh.gif

Iar la relanti din mers.. o alta eroare pe care o are.. poti fi tractat cu 90km/h iar intr-o ora parcurgi 90km cu 0.8L? sau poti fi tractat cu 40km/h, relantiul tot la 800-900 rotatii dar macar masina se misca, nu sta pe loc, in ambele situatii consuma 0.8L? Eu cred ca.. nono.gif

This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 17:11


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Nov 2009, 17:11
Post #41


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




In zona regimului de ralanti, consumul afisat este in litri/ora. Aici depinde care cum si-a facut CB-ul.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Nov 2009, 17:13
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Passat 2.0 TDI arata 0,6 litri/ora 04.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 11 Nov 2009, 17:13
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




asa da.. aveti dreptate smile.gif jos palaria deci la stationare orice calculator cu consum instant arata L/ORA afisati, eu asta incercam sa ii explic omului ca n-are cum %

This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 17:14


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Nov 2009, 17:33
Post #44


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Poti sa si confuzezi CB-ul pe cate o masina, daca insisti. Cu Fabia, intr-a II-a, la relanti, aveam ~ 10 km/h si imi tot alterna intre 0.8 l/h si 11% (cifre citate din memorie).

Sunt curios ce-ar indica daca ai fi tractat, dar cu motorul pornit, ca sa-ti mearga servo-ce-o-fi.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 11 Nov 2009, 17:44
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




ar fi acelas lucru ca si cum ai accelera ca de exemplu la o viteza de 80Km/h apoi o scoti din viteza si o lasi la relanti sa mearga singura din inertie.. va fi in aceias situatie ca si cum ar fi tractata cu motor pornit sa mearga servo rolleyes.gif

This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 17:46


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 11 Nov 2009, 18:10
Post #46


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Nenilor, UNA e relantiul, ALTA e frana de motor.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 11 Nov 2009, 18:24
Post #47


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(bucatzel @ 11 Nov 2009, 12:47)
@argon. Stiam de EEIBO, dar care-i rostul sa pomenesti o piesa greu de gasit in stare de functionare? Si la care ma intreb de ce basca mea o disparut de pe piata, mai ales avand in vedere ce criza de combustibil era prin '80, si ca daciile au acelasi consum de 40 de ani incoace. Probabil de buna (fiabila) ce era.
*



Daca iei ca referinta dacia nu ajungi nicaieri. Nu uita ca in perioada cu pricina la noi deciziile nu erau luate de specialisti. Batrana dacie nici aprindere electronica nu a avut.

Un "EEIBO" manufacturat a functionat pe berlina mea fara probleme 5 ani pana am vandut-o. Actualul proprietar nu i-a inteles rostul si cand "a facut motorul" a renuntat la instalatie. Nu fiabilitatea a fost problema.

This post has been edited by vi_escu: 11 Nov 2009, 18:26


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 11 Nov 2009, 18:37
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(driverx @ 11 Nov 2009, 18:10)
Nenilor, UNA e relantiul, ALTA e frana de motor.
*


Stim si noi.. daca te referi ca suntem off-topic nu suntem pentru vorbim de consum.. Relantiul poate fi in mers la vale, intre schimbarea treptelor, poate fi pe liber cu masina in mers scoasa din viteza.. Insa ai si tu dreptate.. la relanti poate sa mearga tractata cu 180km/h ca ea tot L/Ora arata la bord, nu consum fata de cat se invarte roata..

This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 18:38


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 11 Nov 2009, 20:26
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




La unele masini (frantuzesti in mare parte) nu arata consum instant decat la o viteza mai mare de 30km/h.
Panter1, ziceai undeva mai sus ca ai de gand sa opresti motorul in mers?
Nu vorbesti serios nu?


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 11 Nov 2009, 20:32
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




ba da, pentru ca pe contactul de chei am o pozitie in care merg stergatoarele, aeroterma etc.. fara sa se puna contactul efectiv necesar functionarii motorului.. si nici volanul nu se blocheaza, nu o sa il rasucesc de tot smile.gif stiu faza ca poti ramane fara directie stai linistit smile.gif Si bineinteles..operatiune in drum drept si de scurta durata. Iar servofrana dupa oprirea motorului functioneaza la prima pedala cu conditia sa nu o slabesti si sa ii dai a 2-a pedala, stiu si asta

This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 20:37


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 11 Nov 2009, 20:44
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Si chiar crezi ca e nevoie sa te risti? E vreo problema de viata si de moarte de trebuie sa o demonstrezi " the hard way"?
Chiar dc baga benzina in frana de motor, cantitatea e neglijabila. Deci da, tinde spre 0.
Nu ati ramas niciodata fara benzina? E si cand se termina si ultimu strop de pe furtun, vi s-a oprit motorul direct? Nu, e rotit de inertie. Asa si cu frana de motor (la injectie).

This post has been edited by bogdyMND: 11 Nov 2009, 20:45


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 12 Nov 2009, 20:07
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(panzerjager @ 9 Nov 2009, 12:57)
1)Cum se  face economie mai mare de carburant la o dacie 1300 cand cobori o panta lunga? cu frana de motor? sau scoasa din viteza?

*


Toata stima.......NU SCOATE DIN VITEZA.....


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 12 Nov 2009, 22:40
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




corect! rolleyes.gif


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 15 Nov 2009, 16:19
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




DSC01027.jpg ( Size: 45.63k ) Number of downloads: 82
fiat doblo motor 1200 cmc multujet consum in frana de motor

This post has been edited by za_kristake: 15 Nov 2009, 16:20


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 19:47
Forum Renault