Frana de motor si consumul
![]() ![]() ![]() |
Frana de motor si consumul
ArtVandelay |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|||
CodeXS |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Nu intrati in polemici, totul depinde de implementare.
Unii fabricanti aleg sa taie complet alimentarea (minciuni, nimeni nu taie COMPLET alimentarea decat daca e inconstient in ceea ce priveste urmarile nefaste asupra brand-ului masinii rezultate dintr-o comportare "diferita" in momentul restabilirii fluxului normal de carburant sau implementarea momentului critic este PERFECTA astfel incat soferul nu va percepe schimbarea) pe cand altii mentin un minim acceptabil de consum sub valoarea de relanti. (lucrez in automotive si credeti-ma chiar si la elemente care nu se implica direct in comportamentul masinii se impun reguli stricte in ceea ce priveste procesul prin care sunt executate si asamblate reperele in conformitate cu specificatiile de producator care a luat in calcul toate aspectele cate leaga reperul la intreg pentru ca brandul sa isi pastreze integritatea -- vorbim de branduri cu renume) This post has been edited by CodeXS: 11 Nov 2009, 00:37 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
panter1 |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Cu prima ocazie cand am sa merg la vale cu dacioara pe injectie am sa cobor cu a 3-a la 2000 de ture(stiu eu undeva unde asa cobor de obicei) opresc motorul si daca alimentarea se taie de tot in mod normal in frana de motor ar trebui sa nu fie nici o diferenta la oprirea motorului, iar daca motorul primeste alimentare in frana de motor cat sa tina relantiul, dupa oprirea motorului va trebui sa se simta o franare si mai mare deoarece ramane fara alimentare deloc, logic
![]() <span class='edit'>11 Nov 2009, 01:32:</span> QUOTE(krapcarasu @ 10 Nov 2009, 23:19) si eu am acelasi obicei Am mers cu un opel astra care la relanti arata 0.8 % iar in frana de motor 0,0% , probabil se taie alimentarea La semafor cat iti arata? Glumeam ![]() ![]() This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 01:36 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu era a mea, 0.8 arata la relanti indiferent de viteza, chiar si la semafor
![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Minel |
![]()
Post
#35
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#36
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 10 Nov 2009, 15:48) La greu pe naiba. Pot accepta un consum vag mai mare, dar sa n-o dam in balarii. Daca tin bine minte, EEIBO ala avea avantajul ca taia de tot alimentarea cu benzina in frana de motor, si aia era marea diferenta. nu ti bine minte, ca ai fi stiut de dinainte sa pomenesc eu de EEBIO si nu ai fi afirmat ca virgula consumul e acelasi, diferenta aia poate fi si de 1 litru la 100 km funtie de drum, pentru multi conteaza, chiar daca ti se pare tie nimic. This post has been edited by argon: 11 Nov 2009, 11:05 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#37
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 11 Nov 2009, 00:21) N-am ce sa explic nenea. Tu nu ai ureche muzicala si nu sesizezi diferentele. Si oricum, chiar daca baga sau nu benzina, comanda bobina sau nu, tot exista miscari in motor, tot avem presiune pe camera de ardere, etc, etc, etc. Ce v-am zis eu constatari dupa zeci de mii de studii si parcurs loguri de diagnoza la masina, dupa ce mi-au dat astia din service. Am vazut cum si ce face ECU cand face tranzitia de la sarcina la frana de motor, etc. Deci NU ma bazez pe chestii dupa ureche (la propriu si la figurat). Pana acuma, romanu expert afirma ca doar computeru de bord indica 0, dar de fapt ECU baga benzina. Eu ma uit pe loguri si nu mai vad timpi de injectie, dar unii zic ca de fapt ECU baga benzina. Chiar daca e in closed-loop, ECU ignora senzorii de oxigen in frana de motor, dar nu imediat dupa ce a intrat in frana de motor, dar unii zic ca ECU de fapt baga benzina. Ba, cat dracu mai vreti sa persistati in stupiditate? De ce tineti cu dintii de niste chestii de care nu aveti cum sa fiti siguri, chiar daca incercati sa va bazati prea mult pe urechea muzicala, cum face nenea ArtVandelay? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.503 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(panter1 @ 11 Nov 2009, 01:23) iar daca motorul primeste alimentare in frana de motor cat sa tina relantiul, dupa oprirea motorului va trebui sa se simta o franare si mai mare deoarece ramane fara alimentare deloc, logic ![]() E o discutie mai veche pe aici referitoare la frana de motor in care Muttley, daca nu ma insel, explica cum ca frana de motor e data de faptul ca clapeta de acceleratie sta inchisa, restrictionand astfel admisia de aer. Pe injectie se taie complet alimentarea motorului cu gazolina, ca este inutila. Daca ramai suficient de mult in frana de motor, si ajungi la turatii comparabile cu cea de relanti, se reia alimentarea, ca sa nu moara motorul. Exact acelasi principiu de functionare e si la EEIBO. @argon. Stiam de EEIBO, dar care-i rostul sa pomenesti o piesa greu de gasit in stare de functionare? Si la care ma intreb de ce basca mea o disparut de pe piata, mai ales avand in vedere ce criza de combustibil era prin '80, si ca daciile au acelasi consum de 40 de ani incoace. Probabil de buna (fiabila) ce era. @ArtVandelay Motorul suna aproximativ la fel, pentru ca admisie se face, compresie se face, evacuare se face, singurul lucru care lipseste e detonatia (pe injectie) |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#39
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(driverx @ 11 Nov 2009, 12:07) e bine ca macar ai invatat si tu ceva prin cate serviceuri ai umblat cu rabla... eu unul nu am apelat la jigniri pentru a-mi sustine punctul de vedere. daca citeai atent postul meu de pe prima pagina ai fi vazut ca am scris-o doar ca o parerea a mea, nu ca as fi sigur de asta sau as sustine...intrebarea cu zgomotul motorului in frana de motor nu era retorica This post has been edited by ArtVandelay: 11 Nov 2009, 14:51 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
panter1 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 11 Nov 2009, 10:00) Pai daca stai la semafor el ce iti calculeaza? Consum % ce?? La suta de minute/secunde/ore de stationare? Poti sta 2 ore la semafor el in 2 ore atat iti consuma 0.8 L la % de km stationati? ![]() ![]() Iar la relanti din mers.. o alta eroare pe care o are.. poti fi tractat cu 90km/h iar intr-o ora parcurgi 90km cu 0.8L? sau poti fi tractat cu 40km/h, relantiul tot la 800-900 rotatii dar macar masina se misca, nu sta pe loc, in ambele situatii consuma 0.8L? Eu cred ca.. ![]() This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 17:11 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.503 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
In zona regimului de ralanti, consumul afisat este in litri/ora. Aici depinde care cum si-a facut CB-ul.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Passat 2.0 TDI arata 0,6 litri/ora
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
asa da.. aveti dreptate
![]() This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 17:14 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.503 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Poti sa si confuzezi CB-ul pe cate o masina, daca insisti. Cu Fabia, intr-a II-a, la relanti, aveam ~ 10 km/h si imi tot alterna intre 0.8 l/h si 11% (cifre citate din memorie).
Sunt curios ce-ar indica daca ai fi tractat, dar cu motorul pornit, ca sa-ti mearga servo-ce-o-fi. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
panter1 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
ar fi acelas lucru ca si cum ai accelera ca de exemplu la o viteza de 80Km/h apoi o scoti din viteza si o lasi la relanti sa mearga singura din inertie.. va fi in aceias situatie ca si cum ar fi tractata cu motor pornit sa mearga servo
![]() This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 17:46 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
driverx |
![]()
Post
#46
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nenilor, UNA e relantiul, ALTA e frana de motor.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 11 Nov 2009, 12:47) @argon. Stiam de EEIBO, dar care-i rostul sa pomenesti o piesa greu de gasit in stare de functionare? Si la care ma intreb de ce basca mea o disparut de pe piata, mai ales avand in vedere ce criza de combustibil era prin '80, si ca daciile au acelasi consum de 40 de ani incoace. Probabil de buna (fiabila) ce era. Daca iei ca referinta dacia nu ajungi nicaieri. Nu uita ca in perioada cu pricina la noi deciziile nu erau luate de specialisti. Batrana dacie nici aprindere electronica nu a avut. Un "EEIBO" manufacturat a functionat pe berlina mea fara probleme 5 ani pana am vandut-o. Actualul proprietar nu i-a inteles rostul si cand "a facut motorul" a renuntat la instalatie. Nu fiabilitatea a fost problema. This post has been edited by vi_escu: 11 Nov 2009, 18:26 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
panter1 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 11 Nov 2009, 18:10) Stim si noi.. daca te referi ca suntem off-topic nu suntem pentru vorbim de consum.. Relantiul poate fi in mers la vale, intre schimbarea treptelor, poate fi pe liber cu masina in mers scoasa din viteza.. Insa ai si tu dreptate.. la relanti poate sa mearga tractata cu 180km/h ca ea tot L/Ora arata la bord, nu consum fata de cat se invarte roata.. This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 18:38 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
La unele masini (frantuzesti in mare parte) nu arata consum instant decat la o viteza mai mare de 30km/h.
Panter1, ziceai undeva mai sus ca ai de gand sa opresti motorul in mers? Nu vorbesti serios nu? |
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
panter1 |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
ba da, pentru ca pe contactul de chei am o pozitie in care merg stergatoarele, aeroterma etc.. fara sa se puna contactul efectiv necesar functionarii motorului.. si nici volanul nu se blocheaza, nu o sa il rasucesc de tot
![]() ![]() This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 20:37 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Si chiar crezi ca e nevoie sa te risti? E vreo problema de viata si de moarte de trebuie sa o demonstrezi " the hard way"?
Chiar dc baga benzina in frana de motor, cantitatea e neglijabila. Deci da, tinde spre 0. Nu ati ramas niciodata fara benzina? E si cand se termina si ultimu strop de pe furtun, vi s-a oprit motorul direct? Nu, e rotit de inertie. Asa si cu frana de motor (la injectie). This post has been edited by bogdyMND: 11 Nov 2009, 20:45 |
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
panter1 |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
corect!
![]() |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
DSC01027.jpg ( Size: 45.63k )
Number of downloads: 82
fiat doblo motor 1200 cmc multujet consum in frana de motor This post has been edited by za_kristake: 15 Nov 2009, 16:20 |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 19:47 |