CUTIE MANUALA versus CUTIE AUTOMATA
![]() ![]() ![]() |
CUTIE MANUALA versus CUTIE AUTOMATA
Andy_ACS |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|||
adip |
![]()
Post
#32
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Nu e vorba de asta. Pur si simplu, nu mai vad rostul schimbatului manual al vitezelor. Urmatoarele masini vor fi numai automate, asta daca nu mi se pune pata pe vreun HSV Clubsport sau FPV F6 manuala
![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
pastrama |
![]()
Post
#33
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Automata rulz! Cum pun mana pe vreo manuala, cum m-apuca injuraturile! Mai ales la drum lung, da-i a IV-a, da-i a V-a... In oras nu mai zic, stai sa-nvarti la baston pana-ti ies ochii din cap.
Nu-mi mai iau manuala cat oi trai. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#34
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Cea automata este mai comoda intradevar si eu as prefera dar...
Pastrama niciodata sa nu zici niciodata ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Asi |
![]()
Post
#35
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adită @ 9 Nov 2009, 17:05) autoCUTIA MANUALA // Fara moarte, deocamdata, este cel mai raspindit angrenaj de acest tip. |n functie de treapta aleasa de sofer, se poate obtine fie o viteza de deplasare superioara, fie o putere mai mare, necesara de exemplu, pornirii de pe loc. Avantaje: este cea mai buna alegere pentru a exploata optim puterea motorului, dar si pentru a obtine cel mai scazut consum de combustibil. Dezavantaje: solicitarea continua a soferului care este nevoit sa apese ambreiajul ori de cite ori trebuie sa schimbe viteza si, in acelasi timp, sa selecteze treapta optima pentru fiecare situatie aparuta in trafic. CUTIA AUTOMATA // S-a extins cu repeziciune in SUA, in anii ’50, si apoi a fost „importata” si de constructorii europeni. Este bazata pe un convertor de cuplu hidraulic, eliminind factorul „sofer” din mecanismul schimbarii treptelor. Gestiunea electronica moderna a eliminat si o parte importanta a neajunsurilor acestui tip de cutie de viteze: senzatia de „patinare” si consumul crescut de combustibil. Cutiile secventiale permit soferului sa selectioneze dupa plac treptele de viteza, doar prin atingerea manetei de viteze. Avantaje: confortul indiscutabil, mai ales in circulatia aglomerata din oras. Dezavantaje: consum crescut, comparativ cu acelasi model de autoturism echipat insa cu cutie manuala. CUTIA CU VARIATIE CONTINUA (CVT) // Mai putin utilizat de catre constructori, acest tip de mecanism – Continuously Variable Torque (CVT), nu are trepte preselectionate de viteza, ci o plaja foarte variabila de trepte. Avantaje: silentiozitate si senzatia ca motorul merge intr-o singura treapta de viteza. Dezavantaje: schimb lent al treptelor. CUTIA MANUALA ROBOTIZATA (SEMI-AUTOMATA) // Este o cutie manuala, la care functia ambreiajului este inlocuita de un mecanism electro-hidraulic. De asemenea, comanda treptelor de viteza se face printr-un simplu impuls asupra manetei. Electronica gestioneaza schimbarea vitezelor, insa mult mai putin eficient decit in cazul unei cutii automate cu gestiune electronica. Avantaje: disparitia ambreiajului, pret de trei ori mai scazut decit in cazul unei cutii automate si un consum de combustibil rezonabil. Dezavantaje: smucituri care pot sa apara la demaraje, mai ales cind este activat modul „Auto”. De asemenea, frina de motor nu este la fel de eficienta ca in modul „Manual”. DIRECT-SHIFT GEARBOX (DSG) // Cutia cu dubla ambreiere se inspira din principiul de functionare al transmisiei PDK, utilizat de Porsche in competitiile automobilistice ale anilor ’70. Dezvoltata dintr-o cutie cu 6 trepte, DSG se remarca prin faptul ca are nu unul, ci doua ambreiaje. Spre deosebire de cutia manuala clasica, treptele sint schimbate de o comanda electro-hidraulica, chiar si in mod „Manual”, cu ajutorul unor palete amplasate linga volan. Cele doua ambreiaje actioneaza complementar, in timp ce unul debreiaza, cel de-al doilea ambreiaza, reducind astfel timpul de schimbare a treptelor la doar 0,2 secunde. Acest lucru evita smuciturile, dar si pierderile de randament. Avantaje: consum redus, identic cu cel al unei cutii manuale, performante demne de Formula1 si confort total. Dezavantaje: pret crescut. io as merge pe robotizata!am condus un infiniti cu robotizata...senzatia e mortala! Ce hal de articol de doi lei Avem cutii cu axe fixe (cum sunt majoritatea celor manuale) Cu axe mobile (de tip mecanism planetar, cum sunt multe din cele automate) Exista si automate cu axe fixe (si se numesc Automatizate), si sunt secventiale cel mai adesea (cum e la smart fortwo de exemplu) Exista si manuale cu mecanism planetar (singurul care in vine in minte e saviem sc10), cu ambreiaj centrifugal si schimbator electric (dar nu automat, nu e nici secvential) Exista manuale secventiale (cel mai adesea pe motociclete, si mai rar pe automobile, dar totusi sunt) exista secventiale si nesecventiale (diferenta este data de modul actionarii furcilor sincronizatoarelor, intr-un caz nesecvential tragi direct de furca si rezulta un schimbator in forma de H, si la cele secventiale furcile se misca toate dupa o cama profilata -diverse solutii constructive- care defineste ordinea de miscare a furcilor.. salveaza un pic din timpul de schimbare, doar un pic, si rezulta un schimbator in forma de I) - secventiale sau nesecventiale sunt doar cele cu axe fixe! CVT - cu curea, lant, extroid, alte ozn-uri DSG, DCT sunt inovatii in cutiile de viteze cu axe fixe si permit selectarea urmatoarei treptei in avans - este automatizata in final, cu mod de schimbare si manual (ca la majoritatea automatelor) - tot cu doua pedale este! Alte ozn-uri de transmisii cu pompa si motor hidraulic (la buldozere, unele tractoare, etc), electric, etc plus clasicele la care se refera lumea in mod normal: manual cu axe fixe si ambreiaj, automat cu axe mobile si hidrotransformator dintre astea doua automata deoarece: nu intrerupe fluxul de putere, actualele hidrotransformatoare nu prezinta deficientele clasice cum ar fi consumul mai mare si intarzierea specifica, se poate comanda si manual daca se insista, nu mai exista lipsa demarajului la schimbarea trepte multumita lock-up clutch din actualele hidrotransformatoare. etc |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#36
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.624 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Foarte cuprinzator. Maai adaug eu un OZN, cutia JH1 a lui Twingo easy, manuala cu ambreiaj pilotat si schimbator obisnuit in H.
Alea de buldozere si utilaje sunt Powershift. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#37
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
"Românii" și cutiile automate nu se pupă. E greu să treacă peste complexe și prejudecăți.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#38
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu mi se pare normal sa ii caracterizezi asa pe cei cu care nu esti de acord. In chestiunea asta e vorba de optiune, nu e alegere corecta sau alegere gresita. Si sa stii ca si in alte colturi ale lumii sunt amatori de manuale.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
slider2 |
![]()
Post
#39
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(Asi @ 20 Nov 2009, 16:56) DSG, DCT sunt inovatii in cutiile de viteze cu axe fixe si permit selectarea urmatoarei treptei in avans - este automatizata in final, cu mod de schimbare si manual (ca la majoritatea automatelor) - tot cu doua pedale este! alea de sub volan sunt pedale, alea de langa volan sunt padele |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#40
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#41
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Ce te face sa generalizezi?
Daca automatele erau superioare la toate capitolele manualele dispareau de mult. E la fel ca discutia diesel vs benzina, iar concluzia unui om de bun simt este ca niciuna dintre olutii nu si-a dovedit superioritatea deplina, poate fiecare solutie se preteaza mai mult anumitui gen de masina/utilizare, insa a afirma ca una e buna si alta e proasta mi se pare... cel putin o exagerare rauvoitoare. Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 20 Nov 2009, 21:28 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#42
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce mă face să generalizez? Falsele argumente pro manuală expuse aici, și în general când întrebi majoritatea șoferilor din România.
Și pentru că tot e lumea fascinată de VW, aș dori un răspuns la întrebarea ce nu poți face cu un Golf GTI echipat cu DSG, dar poți face cu un Golf GTI echipat cu manuală clasică... Ce face mai prost DSG decât o manuală clasică, pe o mașină identică? Ar fi de preferat argumente solide, că cele de genul "așa îmi place mie" să le lăsăm pentru Cafenea.... This post has been edited by C a t a l i n: 20 Nov 2009, 21:39 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#43
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 20 Nov 2009, 21:30) aș dori un răspuns la întrebarea ce nu poți face cu un Golf GTI echipat cu DSG, dar poți face cu un Golf GTI echipat cu manuală clasică La ala maniual poti calca ambreiajul ![]() Ambele solutii au avantaje si dezavantaje, intrucat e evident ca tu cunosti avantajele automatelor o sa enumar avantajele manualelor: Argumente pro manuala - cost de achizitie mult mai mic. In exemplul dat de tine - un DSG costa daca nu ma insel cu ~2000E in plus decat varianta manuala - in general(exista si exceptii) manualele au un consum mai mare - unele manuale (nu dsg-ul care e un exponent al noilor tehnologii) ofera o dinamica mai proasta, performante mai proaste - de obicei un lucru mai complicat e mai pasibil de defectiuni, iar repararea lor costa mai mult. Fereasca Dumnezeu sa ti se defecteze o automata in afara garantiei, pe langa faptul ca te costa mult nici nu gasesti cine sa o repare - cu manuala daca esti sofer foarte prost ti se opreste motorul la plecare, sau mergi subturat. Cu automata poti face accidente grave (a se vedea filmulete pe net in care masina e uitata in drive) - nu in ultimul rand - a te baza cat mai mult pe electronica acolo unde se pot obtine rezultate similare altfel e riscant, nu stiu cat de adevarat e, insa vezi cazul toyota. - as mai sta sa insir alte argumente pro manuala, insa trebuie sa fug la un suc cu niste amici ![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#44
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
"Excelente" argumente... De frica defectării tehnologiei ar trebui să mergem toți cu bicicletele... Știi că în majoritatea covărșitoare a defectării unei mașini și a producerii unui accident, șoferul e veriga slabă... Lăsând controlul asupra ambreiajului unui "robot" nu se obține decât o sporire a eficienței cuplării lui, și o diminuare a uzurii acelei componente...
Eu cred că în 2009 nu e deloc devreme să vorbim de DSG, și nu de vechile cutii automate... Iar DSG NU consumă mai mult decât o manuală, și de multe ori chiar mai puțin... Prețul e cu dus și întors. E NORMAL SĂ PLĂTEȘTI MAI MULT PENTRU CEVA MAI BUN.... Că la VW e așa de mare diferența în bani, asta e politica lor... dar există și alternative mai ieftine... Repet întrebarea, ce NU poți face cu DSG, dar poți cu o manuală, în utlizarea de zi cu zi, normală, în trafic, pe drumuri publice, pe o mașină identică... Și ca să eliminăm din start "reisării", cea cu DSG e mai rapidă la liniuțe... This post has been edited by C a t a l i n: 20 Nov 2009, 22:02 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#45
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
cutiile automate clasice cu convertizor de cuplu si trepte putine (4 in general) scad demarajul si cresc consumul la aceeasi motorizare. asta e singura chestie naspa, in opinia mea. dar dsg e
![]() This post has been edited by ArtVandelay: 20 Nov 2009, 22:02 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#46
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La DSG nu e valabil ce spui în legătură cu demarajul sau consumul. La automatele clasice, ai dreptate.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#47
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 20 Nov 2009, 17:21) asa e , sarantoci sunt peste tot...exceptand unele masini sport, cutia manuala pe o masina e pur o solutie de cost reduction. Nu e nici un versus intre ele, manuala e de buget...intrebari de genul de care sa-mi iau, suna asa aiurea.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Asi |
![]()
Post
#48
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
slider2 |
![]()
Post
#49
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
ok, atunci "my bad", scuze.
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
tataia |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Era normal ca pe daciaclub.ro marea majoritate sa prefere cutia manuala. E clar ca daciotii sint obisnuiti cu masinile ieftine si cu dotari minime. Si aud aici atitea prejudecati legate de cutiile automate...ca nu pot face aia sau ailalta. Va spun eu ca o cutie automata poate face tot ceea ce face o manuala si inca multe in plus. Dar sint pe aici tot felul de Schumacheri care daca nu schimba ei treptele si nu asculta motorul nu se simt soferi...ca de ce sa faca masina totul in locul lor. Acum exista mai multe tipuri de cutii automate...cele CLASICE cu toate comenzile hidraulice pe ele care s-au folosit din anii 40 pina prin anii 80 si care se mai numesc si hidramate. Acum practic nu mai exista la masinile actuale cutie hidramata 100% toate au si ceva electronica pe ele si sint comandate de computerul masinii. Mai exista tiptronic, DSG etc..NU stiu fiecare din acestea cum functioneaza dar stiu sigur ca DSG-ul e de fapt o cutie MANUALA AUTOMATIZATA...categoric nu se incadreaza la hidramata... Eu unul sint conservator din fire...si de aceea prefer cutiile hidramate 100%. Nu tiptronic, nu secvential, semisecvential, DSG si alte balarii. Daca vreti sa simtiti masina invatati sa frinati fara ABS cu control pe pedala sa nu blocati rotile, invatati sa controlati derapaje etc, etc. Schimbatul vitezelor, ascultatul motorului si pedalatul la nesfirsit pe abreiaj si acceleratie in ambuteiaje sint eforturi complet inutile care nu contribuie nicidecum la placerea condusului ci din contra anuleaza orice placere de a conduce...Dar de ce sa luam noi partile bune de la americani...si anume masinile cu cutii hidramate, camioanele si trenurile de marfa americane...mai bine sa luam partile rele....gen McDonalds si altele de genul.
|
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
argon |
![]()
Post
#51
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tataia @ 5 Jul 2011, 07:52) ...cele CLASICE cu toate comenzile hidraulice pe ele care s-au folosit din anii 40 pina prin anii 80 si care se mai numesc si hidramate. De unde ai scos-o, s-au pus la greu pe masini de dupa anul 2000, iar eu am una japoneza cu 5 trepte din anii '90 pe Espero, se uita romanii ca la urs, dar e beton sa conduci orice masina cu automata, nu se compara cu mestecatul in mamaliga, pedalat de nebun la ambreiaje, etc. This post has been edited by argon: 5 Jul 2011, 06:59 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
maho |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Maine-poimaine va suiti in masini d-astea: http://www.nsf.gov/news/special_reports/sc...houtdrivers.jsp
si ziceti "ce cool e sa le conduci"... ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
BZN |
![]()
Post
#53
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Fiecare... cu ce are.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
tataia |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Daca va veti uita si pe clubmercedes.ro veti vedea ca la un poll asemanator marea majoritate e pentru automata...pentru ca posesorii de mercedes stiu ce inseamna o masina de lux. Iar o masina DE LUX este de neconceput cu cutie manuala. Manualele sint pentru masinile sport...si chiar si producatorii de masini sport incep sa isi schimbe optica. Ferarri a anuntat ca nu vor mai fabrica in curind masini cu cutie manuala conventionala..cu schimbator in H (stick shift cum zic americanii) la ei stick shift e DOAR schimbatorul de manuala...ala de automata e "selector lever", si ca viitoarele generatii de masini ferarri vor avea doar padele la volan de schimbare a treptelor de viteza. Imi pare extrem de potrivit pentru o masina sport din moment ce asa e si la formula 1. Sincer schimbatorul in H si pedala de ambreiaj eu le vad ca fiind fundamentalmente depasite. Iar pentru toate celelalte masini care nu sint sport eu nu vad ca fiind potrivita decit cutia automata...personal le prefer pe cele clasice 100% hidramate. Daca e sa facem putina teorie a cutiilor de viteze manuale sau automate acestea se impart in doua mari categorii. Cele MANUALE 100% care au doi arbori...trenul fix si trenul mobil primul arbore avind pinioanele atasate PERMANENT la el si cel de-al doile avind pinioane care se pot roti liber pe arbore asta pina cind este actionata o trepta de viteze si unul din pinioane se solidarizeaza cu arborele in cadrul trenului mobil. Cele AUTOMATE CLASICE folosesc un altfel de sistem complet diferit si este vorba de sisteme de pinioane planetare aici, pinioane care formeaza un sistem PLANETAR. Exista un pinion central (soarele- SUN GEAR) niste pinioane care se pot roti in jurului lui (planetele-planet gears) si un inel care circumscrie planetele si are dinti pe partea interioara a sa (pinionul inel-RING GEAR) Desigur acesta este o simplificare absoluta a cutiei hidramate...in realitate in functie de numarul de trepte de viteza care se doreste exista mai multe astfel de sisteme planetare chiar compuse (cu 2 sori si 2-3 rinduri de planete) aceste sisteme planetare compuse sint conecate intre ele prin multe ambreiaje si blocarile unoor anumite alemente din aceste sisteme planetare se obtin cu diferite benzi de frina. Iar cuplul se transmite de la motor la cutia de viteze prin intermediul unui convertizor de cuplu hidraulic (torque converter) care ia locul ambreiajului monodisc uscat de la manuale. Toate celelalte variatiuni pe aceeasi tema (tipronic, DSG etc) sint derivate din cele doua modele enumarate mai sus, ma rog...asta mai putin CVT-urile...sincer consider ca la ora actuala CVT-urile au o aplicabilitate deosebit de redusa si din acesta cauza nu cred ca e nevoie sa detaliez...daca cineva doreste sa ma intrebe. De remarcat ca DSG-ul nu e o cutie automata clasica...ea in interior este exact manuala doar ca furcile de selectare a vitezelor si ambreiajul sint actionate de actuatoare electromagnetice comandate de computerul masinii in loc sa fie actionate de sofer. Eu personal cum am mai spus prefer hidramata clasica...cea cu convertizor de cuplu...exista unele pierderi in convertizorul de cuplu...producatorii de prestigiu stiu sa faca aceste pierderi cit mai mici consider ca merita platit acest pret pentru comoditate si cconfort.
|
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#55
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Știi că te lupți cu morile de vânt, nu?
______________________________ DSG nu e o manuală convențională, pentru că are un arbore în plus. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
tataia |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Da corect deoarece DSG-ul e cu dublu ambreiaj. Practic cutia de viteze e permanent in doua viteze diferite si se schimba doar ambreiajul chestie care dureaza mai putin de citeva milisecunde, computerul masinii intuind care va fi urmatoarea treapta de viteza angajata, dar asta nu schimba faptul ca tehnologia este imprumutata tot de la cele manuale. Faza cu morile de vint nu am inteles-o.
|
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#57
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
tataia |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Dar sa studiem putin si istoricul cutiilor de viteze. Pe la 1910 se foloseau in mare parte cutii MANUALE nesincronizate. Acestea erau in mare parte la fel ca si manualele de acum doar ca nu aveau sincroane la viteze si de aceea toate schimbarile de trepte se faceau cu dublu ambreiaj (ca la camioane). Tot cam pe la acea vreme Henry Ford folosea deja pe masinile sale cutii de viteze cu siteme planetare. Acestea erau precursoarele hidramatelor de azi si in mare parte functionau la fel cu singura diferenta ca NU ERAU AUTOMATIZATE. Adica soferul schimba treptele de viteza si datorita sistemului planetar nu era nevoie sa faca dublu ambreiaj. Henry Ford nici nu stia la acea data sa conduca o masina cu cutie MANUALA NESINCRONIZATA, si pentru marea parte a soferilor neexperimentati era o reala problema sa schimbe treptele de viteza la cutiile nesincronizate de atunci fara sa ciriie cutia. Pe la 1920 insa apar cutiile sincronizate si drept urmare conducerea unei masini cu cutie manuala SINCRONIZATA devine deja mult mai usoara pentru conducatorul auto de rind. Pe la 1930 se inventeaza primele cutii hidramate...acestea preiau tehnologia sistemelor planetare ale lui Ford si adauga convertizor de cuplu si automatizarea hidraulica. In 1940 si ceva este lansata prima linie de Oldsmobile sau Pontiac nu mai stiu precis cu cutie hidramata...Acestea au cistigat extrem de repede popularitate in SUA si prin anii 50 erau deja mainstream. Deci dupa mine Henry Ford trebuie creditat ca fiind cel care a pus bazele tehnologiei cutiei hidramate.
Iar pentru cei care sustin ca nu se simt soferi daca nu mesteca in mamaliga as avea o intrebare: La fel de bine ar putea veni cineva sa spuna ca doar cei care conduc o masina cu cutie manuala nesincronizata sint soferi adevarati. Adica facind dublu ambreiaj la schimbarea treptelor. Ca soferii de camion. E absurd nu? Ca doar cutia nesincronizata e depasita...nu? Aia sint soferi domle! Jos palaria! Adevarul e ca a fost de la bun inceput o alegere proasta cutia manuala. Drept dovada ca nici nu au putut sa o conduca corect prea multi decit dupa ce i-au facut acesta CIRPEALA - sincroanele. Dar acum na...nici americanul de rind nu mai stie sa conduca manuala in ziua de azi. Ca omoara motorul cind lasa ambreiajul. Dar sincer nu cred ca e de compatimit cel putin nu din cauza asta. Nici nu au NEVOIE sa stie sa conduca o masina manuala vreodata si eu unul cred ca nu au pierdut absolut nimic. This post has been edited by tataia: 5 Jul 2011, 21:06 |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
argon |
![]()
Post
#59
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#60
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Inseamna ca ai numarat mai bine decat manualul.
repet, cand tu crezi ca schimba pe a 5-a, se intampla altceva.. cutie_conserva.JPG ( Size: 117.77k ) Number of downloads: 413 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 02:47 |