ADITIVI, Cei mai buni aditivi
![]() ![]() ![]() |
ADITIVI, Cei mai buni aditivi
andreiB74DAK |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 23 November 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova gt]
1998
- B-74-Dak
|
|||
mihai0070 |
![]()
Post
#2
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
pana sa imi fac motorul acum un an am folosit tot felul de aditivi .
am constatat ca nu sunt buni la nimic , nu fac altceva decat sa lungeasca amarul. singurul aditiv bun este cel de combustibil. la cutie nu folosi aditivi . |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
andreiB74DAK |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 23 November 08 ![]() |
Dura lube pentru motor ai folosit am inteles ca ,ai o compresie mai buna eu as vrea sa il incerc si nu stiu daca se merita .
|
--------------------
Dacia
Nova gt]
1998
- B-74-Dak
|
|
docuzdan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 21 February 08 ![]() |
sincer va zic , am auzit ca aditivi fac numai probleme,sau cel putin la motoarele vechi, poate ca la motoarele noi le ajuta dar la cele vechii le fac probleme.eu unul nu folosesc,schimb uleiul la 15.000 si atat si am bagat numai 15w40
|
--------------------
renault
clio 2
2001
|
|
blacksnake |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 29 April 09 ![]() |
QUOTE(docuzdan @ 21 Sep 2009, 13:30) sincer va zic , am auzit ca aditivi fac numai probleme,sau cel putin la motoarele vechi, poate ca la motoarele noi le ajuta dar la cele vechii le fac probleme.eu unul nu folosesc,schimb uleiul la 15.000 si atat si am bagat numai 15w40 schimbi uleiul la 15.000km??? eu il schimb la 4-5.000km. in ceea ce priveste aditivii eu zic ca poti folosi pentru orice alta masina dar nu pentru dacie. bani aruncati aiurea |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 Dacia Nova GT
mandru de masina, si mai mandru de sofer... |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Uleiul scump gen Castrol care il folosesc eu, contine acei aditivi contra aparitiei depunerilor si ca sasi mentina coeficientul de elasticitate constant indiferent de temperatura (scrie pe bidon - sunt acele certificari si standarde internationale gen A3, B3, SF, CF)
Din momentul in care se baga aditivi la un ulei se modifica automat caracteristicile de elasticitate in raport cu temperatura deci ulei care poate era bun sau mai slab acuma oricum se comporta aiurea. Eu personal folosesc Castrol Magnatec 10w40 si fac schimbu la 10 000 In consecinta eu cred ca uleiu bun nu are nevoie de aditivi fie ca e de motor sau cutie si un ulei slab + aditiv = pretul unui ulei bun dar calitativ mai slab deoarece mixtura nu se poate echilibra decat poate in conditii de laborator. |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
gti98 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
La Nova dinainte de "super" (adica de motoru' de Clio), un parcurs recomandat de fabrica e 5000km sau 4 luni calendaristice. De asemeni, calitatea uleiului; un ulei cu performante mai ridicate e o cheltuiala inutila, deoarece:
1. uleiurile semi sintetice si mai ales cele sintetice au vascozitate redusa, adecvata motoarelor moderne, cu tolerante mai mici; 2. din cauza tolerantelor mai mari, uleiul se contamineaza mai repede; chiar daca e mai stabil, si un ulei scump se degradeaza; utilizarea unui ulei degradat accelereaza uzura; In concluzie, opinia mea e ca "economia" realizata prin utilizarea unui ulei supra-performant pentru un parcurs adecvat unui motor modern e falsa, "realizand" doar accelerarea uzurii. Singurul aditiv pe care l-am folosit a fost MbS2, care are si explicatii de functionare (reducerea gripajelor cu 98% in perioada rodajului, ca urmare a folosirii la asamblare a lubrefiantului "solid" MbS2 mi se pare semnificativa). S-a facut multa publicitate pentru Duralube, insa personal nu am incredere (teste efectuate de laboratoare independente au dovedit ca "fulgii" microscopici de teflon, in loc sa se lipeasca unde ar trebui, sufera un proces de expandare in contact cu zonele fierbinti din motor, infundand filtrul de ulei si inrautatind ungerea...) Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Eu iti garantez ca aditivii dau rezultate in cazul motoarelor terminate......am pe dacie motorul terminat,la schimb am pus 2 L de ulei si 2 cutii de aditiv si l-am mai rezolvat cat de cat cel putin la partea cu poluarea ( nu mai fumigeneaza,inainte lasam norul in urma mea ) si fiind mai gros il papa si mai greu
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
C@talin |
![]()
Post
#9
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
QUOTE(blacksnake @ 21 Sep 2009, 15:07) schimbi uleiul la 15.000km??? eu il schimb la 4-5.000km. in ceea ce priveste aditivii eu zic ca poti folosi pentru orice alta masina dar nu pentru dacie. bani aruncati aiurea la km astia bietu ulei nici nu apuca sa isi arate adevarat valoare si sa ajunga la proprietatile lui de functionere corecta. Sau tu pui ulei dala 10 ron 4 l ![]() ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
vallyyy |
![]()
Post
#10
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
La un motor uzat nu imi pare ca fac vreo afacere daca pun un ulei mai scump pentru ca tot il papa ........aditivul e bun pentru ca ii confera vascozitate .......dar in cazul motoarelor terminate chiar recomand aditivi , isi fac treaba cu brio pana ajungi cu el la R.K......nu ma deranja cel mai mult ca papa uleiul doar nu suportam fumul pentru ca poluam si eram injurat de ceilalti participanti la trafic
![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
gti98 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Am scris mai sus despre uzura uleiului intr-un motor uzat (apropo de "aratat adevarata valoare" - C@talin). Nu am sustinut ca TOTI aditivii sunt inutili sau chiar daunatori; doar ca nu am incredere in smacuri de genul "dati banu' si puneti in motor, ca va face minuni", fara nici un fel de explicatii.
Ieri seara, intamplator, citind despre alte subiecte, am gasit un comentariu la testele efectuate pe 4 aditivi pentru combustibili, destinati maririi cifrei octanice, care aveau ca avantaje prezentate SI marirea puterii motorului - desi autorul articolului demonstra cat se poate de clar ca mitul "putere mai mare de la cifra octanica mai mare" e FALS, explicand atat posibila origine a mitului (motoarele "sportive", de putere mare cer cifra octanica ridicata) (eventuala crestere de putere cauzata de cifra octanica poate apare ca urmare a cresterii randamentului termodinamic pe seama cresterii raportului de compresie, permisa de cifra octanica superioara, dar NUMAI la un motor de conceptie noua, nicidecum la vechea rabla de Dacie!!) si corelarea puterii cu PUTEREA CALORICA a combustibilului. Asadar, in teste bine controlate de laborator s-a constatat o REDUCERE a puterii motorului alimentat cu combustibil aditivat pentru cresterea cifrei octanice, in ciuda "promisiunii" marketingului de "crestere a puterii".... (Bagati "car bible" in google si cititi pe acolo ca e destul de concis, clar si corect!) Valyyy, eu am citit in postul tau, printre randuri, urmatoarele: pentru tarait pana la o (eventuala) reparatie, sunt buni si aditivii. Insa cum a preveni e mult mai util decat a repara...Prudenta la aditivare! Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
paulica |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Stimati confrati.
Daca motorul e "dus" reparati-l. Si când nu mai manânca ulei (se accepta 250 ml la 12-15000 km), bagati semisintetic 10W40. Care se poate schimba o data pe an, asta daca nu faci 30000 km/an. Aditivi. Eu zic s-o lasati balta, sunt o groaza de bani si nu prea vad beneficiile. Cel mult ceva cu MoS2 (nu MbS2 cum zice amicul GTi98) sau daca gasiti cu WS2. Eu am pus LiquiMoly cu MoS2 in motor, dar..... sincer n-am vazut nimic. La cutie daca vreti neapart tot ceva cu MoS2. Aditivi de benzina, hmmmm.......cam greu. Va recomand ceva homemade toluen + alcool izopropilic. 1l toluen+0,5l alcool prima data, apoi 1l+0,25l. Vara puteti renunta linistiti la alcool si chiar la toluen. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
- sunt deacord cu paulica, am oservat superioritatea uleiului semisintetic de calitate: pornire usoara, motorul trage mai bine deci la mers normal am observat o scadere la consumul de benzina, si pe la 5000 km cand normal zice uzina ca trebe facut schimbu uleiul arata ca nou;
- sunt de principiul ca la motor si la cutie sa se puna un ulei care face cat mai mult din asteptarile acestor agregate; @paulica - toluenul absoarbe apa din benzina si alcoolul izopropilic curata instalatia de benzina? - nu poate sa afecteze ceva la sistemul de injectie? - alcool izopropilic cam stiu pe unde se gaseste dar toluen la ce fel de magazine sa caut? |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
paulica |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Sergiule, izopropilic la electronice. Dar ia d-la românesc, e mai scump, dar are sigur 99,6%.
Toluen, e grav. Prin cunoscuti, ca e......precursor (stii tu de ce...). Izopropilicul aboarbe apa. Mai Sergiule, solutie ideala nu exista. Este posibil sa existe ceva mai multa actiune coroziva pe ici, pe colo (scaune supape, prin injector) dar nu cred ca este HCl. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
ok
era doar curiozitate ca nu am inca probleme si sigur apa a trecut prin masina |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
DACU' |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 327 Joined: 1 October 07 ![]() |
Nu sunt expert auto,nu am laborator si standuri sau diverse aparate de masura.In conditiile astea,cred ca un test cat de cat real ar fi sa se urmareasca duoa auto noi,in acelasi regim de exploatare(taxi,curier rapid,masini de firma,etc-care fac km multi),una cu motor tratat,cealalta nu.Dupa 100.ooo km sau mai mult,desfacut motorul si comparate uzurile.Poate s-au facut asemenea teste,eu nu am cunostinta de asa ceva.Personal am utilizat o dacie 1310 tratata cu aditiv(DL)si pot sa afirm ca dupa ceva km si-a schimbat "vocea" in sensul bun,si parca si performantele,dar aici puteti spune ca-s subiectiv.Cu masina aceasta am parcurs dupa aceea cca 30.000km,dupa care si-a schimbat proprietarul.Asta se intampla acum 2-3 ani si masina merge inca bine.
De asemenea,am circulat si cu un vw-tratat de asta data cu metabond.Din pacate nu pot inca sa va ofer referinte in ceea ce priveste cazul asta,pot doar sa va zic ca dincolo de granitele romanesti,la viteze de 110-140,si asta aproape constant,a avut un consum de cca 5 l/100.Motorul e de 1.9 tdi. Asa ca parerea mea e urmatoarea:1.intretine masina asa cum trebuie,macar "basic",adica asigura-i reviziile,consumabilele atunci cat trebuie,ofera-i carburant de buna calitate si un regim de exploatare cat de cat normal.2.Daca vrei sa incerci mai mult si iti permiti,incearca aditiv pt ulei,pt carburant...Recomand sa nu treceti la pct 2 in detrimentul primului.Toate cele bune! |
--------------------
DACIA
1310,1300
1989,1972
|
|
paulica |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dacule, cu VW n-o nemerisi. La unele VW dieselul "papa" ulei aproape cât consuma motorina, asta asa "din definitie". Normal ca are un consum de 5%. La ametitul meu de Focos, care nu serveste ulei nici o ceasca in 15000 km si mai are si DPF (vai mama lui), in conditiile de 110-140 consumul se duce la 6,2 litri/100. Fara DL sau Slick sau Metabo...nd
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 07:58 |