DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> A cazut curentul, oare de la ce

serban1
post 2 Mar 2010, 00:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 2 March 10




Salut ! Am o problema cu batranica mea din 98'

Dupa ce azi i-am schimbat un far si am verificat toate sigurantele instalatia electrica si toate cele sa functioneze standard, am pornit la drum, sa zic ca am mers. Cu 100-200m inainte de destinatie am zis sa o dau pe benzina sa-mi fie mai usor la pornire, am dat`o si eram in panta. S-a oprit motorul, iar cand am vrut sa o repornesc deja dadeam de cheie degeaba s-a luat tot curentul


Nici pozitii clanson, indicator gpl abosolut nimic ca si cum nu as fi avut deloc baterie
Am luat un bec si am verificat bateria ( baterie cumparata de 2 zile ) s-a aprins...
semn ca bateria functiona, am desfacut bornele le-am prins la loc nimic la sigurante, cablurile sunt in regula. nu pot sa-mi explic de ce nu vine absolut deloc curent.Am impins`o undeva pe dreapta si am lasat`o acolo sper sa ma ajutati sa gasesc o solutie.


--------------------
dacia 1310 1998 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 2 Mar 2010, 00:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




firul acela cu papuc care vine de la borna + este in regula??


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serban1
post 2 Mar 2010, 00:32
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 2 March 10




La borna + vin 2 fie unul negru gros care duce la motor pe undeva, iar unu albastru cu un fel de plastic pe el ( posibil acel papuc) iar cel albastru duce la bord si ceilalti consumatori... e in regula nu are nimic


--------------------
dacia 1310 1998 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neutrino006
post 2 Mar 2010, 00:34
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 11 March 08
From: Hunedoara




Asa am patit eu o data, s-a desfacut papucul cablului de minus care este prins de motor. Borna avea contact pe baterie, insa la capatul celalalt, s-a slabit un pic surubul care strangea papucul cablului de minus pe carcasa motorului. Am desfacut surubul am curatat bine locul de mizerie ca s-a adunat acolo si nu mai avea contact cu metalul, am prins papucul la loc in surub, l-am strans bine si... a revenit curentul pe instalatie biggrin.gif
Daca nu ai rezultat dupa verificarea aceasta, sa mai verifici o data integritatea cablajului principal care aduce tensiunea de +12V la contact.


--------------------
dacia 1300 recarosat cn4 1973 - HD 01 MPU
Sofer de duminica ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serban1
post 2 Mar 2010, 00:40
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 2 March 10




Problema este ca nici macar ledurile de la butonul de comutare Benzina GPL nu se mai aprind, e cam si cum nu ar avea absolut deloc baterie


--------------------
dacia 1310 1998 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 2 Mar 2010, 00:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(serban1 @ 2 Mar 2010, 00:32)
La borna + vin 2 fie unul negru  gros care duce la motor pe undeva...
*



"Pe undeva" deci nu stii exact unde, mergi pe el.. acela trebuie sa fie firul de masa al masinii.. si sa vezi exact unde duce si daca este in regula.. poti trage de el eventual.. sa vezi daca mai este prins.. O alta varianta ajutatoare este cu un aparat de masura te duci pe toate firele si vezi pana unde ajunge curentul si ce este intrerupt.. sau pui aparatul de masura pe orice consumator dar care sa fie pornit si pe caroserie.. sa vezi daca ai masa

This post has been edited by panter1: 2 Mar 2010, 00:44


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Mar 2010, 01:26
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




verifica ambele capete ale cablurilor de baterie (borna si electromotor) , mie nu imi facea contact bine cablul de minus care era pus pe partea de electromotor , l-am schimbat pe cealalta parte si a mers

la borna + a acumulatorului ai 2 cabluri , unul gros si unul subtire , verifica daca cel subtire are un papuc si face contact , acel cablu se duce la alternator , vezi daca acolo ai 12V daca nu ai portiunea asta e intrerupta daca ai tensiune atunci verifica la blocul de lumnini pe surub daca ai alimentare, de acolo prin contact la restul instalatiei

mai verifica si tresa de masa la alternator (nu are legatura dar este bine)


totusi verifica bornele bine sa fie strinse

This post has been edited by bygy007: 2 Mar 2010, 01:27


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 2 Mar 2010, 01:36
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Cred ca din cauza trepidatiei (cand ti s-a oprit motorul) s-a slabit vre-un contact pe undeva . Trebuie sa o iei de la baterie , cureti bine bornele , le strangi bine , apoi verifici acel papuc de pe plus sa faca contact bine si continui pe fire cu toate contactele . Chiar si o borna slaba la baterie te poate lasa fara curent.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 2 Mar 2010, 02:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Nu sunt deacord cu stransul tare al bornelor.. sau sunt.. dar una sa fie slabuta.. nu stransa tare, si am sa va spun si de ce..

Tatal meu avea trabant cu vro 10 ani in urma, si odata i se stricase contactul.. a ramas cuplat electromotorul timp de 15 minute cam asa.. dupa pornirea motorului.. S-a intamplat ceva in electromotor si a scurtcircuitat cablurile.. stand atat de mult cuplat..
La un moment dat iesa fum de sub capota cu motorul pornit.. a oprit pe dreapta, deschis repede capota si a vazut ca luase foc cablurile.. norocul a fost ca borna de la baterie nu era foarte stransa si a putut sa o decupleze rapid.. tragand-o de acolo, dupa care flacara s-a linistit.

Daca era stransa cu cheia.. pana gasea cheia aceia mica printre altele mai mari in portbagaj, pana desfacea.. se impanzeau flacarile, intrau in scurt si alte fire cu masa masinii si nu mai putea sa ajunga sa desfaca datorita temperaturii de acolo, si mai rau putea sa ia foc toata masina..nu de multe ori mi-a fost dat sa vad chiar si la TV faze dinastea in care proprietarii nu si-au putut decupla bornere iar masina iar masina arzand complet.. Nu degeaba cei de la Raliuri au buton de decuplare general al curentului in bord pentru ca la o lovitura mai puternica se poate sa faca masa vr-un + cu caroseria si sa apara problemele.. apasa pe buton si gata cu scurturile

Cel mai bine este ca bornele baterie sa fie curatate periodic, una stransa si una decat apasata acolo cu mana cat sa stea.. caci nu va sari si nu vor fi probleme.. Eu asa merg de cand am masina si nu sunt probleme de incarcare sau alt ceva..

This post has been edited by panter1: 2 Mar 2010, 02:56


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Mar 2010, 10:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pui o cheie la indemina in masina , nu e asa de scumpa , si la asta noua am o cheie in buzinarul usii de la sofer


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 2 Mar 2010, 11:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




cand or fi flacari acolo, fum si temperatura sa te vad cum bagi mana in foc cu chieita aia mica sa nimeresti sa desfaci surubul bornei. Dar avand in vedere ca poate nu se aprinde chiar asa deodata este buna si metoda ta smile.gif Daca e ceva.. eu bag mana, am tras-o si am fugit.. Acum jumate de an la mine in fata a luat foc o masina straina, si logic ca pana au venit pompierii s-a facut scrum iar omul nu s-a priceput macar sa scoata borna si nu s-a gandit la asta.. Un mic detaliu poate salva..

Eu am spus ca idee pentru ca si ceilalti sa inteleaga acest risc.. si sa aibe cum spui si tu cel putin o cheie mica la indemana daca tin neaparat ca borna sa fie stransa tare.. desi nu-i vad rostul.. curentul trece nestingherit daca este apasata acolo cu mana. A.. daca este murdara borna.. normal ca nu mai trece curentul.. aia este alta problema

This post has been edited by panter1: 2 Mar 2010, 11:18


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 2 Mar 2010, 11:41
Post #12


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Uitete la sigurante. Au PROSTUL OBICEI de a face pe nebunele. Daca nu e de acolo, vezi daca iti vine curent la contact. Adik tot cu un bec verifici daca iti vine + la blocul de lumini. Daca nu iti vine, incearca sa pui un plus de la baterie pe bobina de inductie, in serie cu un bec. Filamentele le pui in serie si vezi daca "se aprinde bestia". Daca e totul ok, dai la pompita si pornesti motorul.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 2 Mar 2010, 18:25
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Salut.Verifica sa nu fie rupt papucul de la firul care vine montat pe alternator si face legatura cu contactul cu cheie.Succes.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Mar 2010, 22:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




bobina de inducte nu trece prin nici o siguranta,

poate ne spune si noua ce a avut maina pina la urma


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 2 Mar 2010, 23:09
Post #15


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(pavel_daniel @ 2 Mar 2010, 18:25)
Salut.Verifica sa nu fie rupt papucul de la firul care vine montat pe alternator si face legatura cu contactul cu cheie.Succes.
*



cel mai probabil


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serban1
post 4 Mar 2010, 01:23
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 2 March 10




Imi cer scuze ca nu am postat solutia de ieri...sad.gif am fost la serviciu lipsa net ! era de la papucl de pe firul ce duce de la borna + la consumatori (era ars )! Multumesc mult !


--------------------
dacia 1310 1998 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 14:58
Forum Renault