DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme Ralanti, Carb. Monocorp

GuesWho
post 20 Sep 2009, 18:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 April 09




Salut.! Am si eu o nova get din 98 si akuma cateva zile am montat un carb. monocorp ,si nu reusesc sa o fac sa stea la ralanti , porneste la prima cheie , sta in ralanti cu socul tras , daca o las cu socul vreo 5 min si il imping la loc sta...si dupa un minut , doua moare...si cand pornesc iar nu sta. Nu mai stiu ce sa ii fac..Ajutorrrrr...!


--------------------
Dacia Nova GT 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacksnake
post 21 Sep 2009, 14:10
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 29 April 09




e carburatorul dereglat. am acelasi model de masina si recomand sa folosesti carburatorul dublucorp (ala original), te complici prea tare cu ala monocorp.


--------------------
Dacia Nova GT 1999
Dacia Nova GT
mandru de masina, si mai mandru de sofer...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 21 Sep 2009, 20:11
Post #3


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




parerea ta ,

vezi pozitia surubului de pozitionare a clapeteti de acceleratie wink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GuesWho
post 21 Sep 2009, 20:37
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 April 09




surubul de pozitionare al clapetei de acceleratie este strans la maxim...daca il destrang , nu sta nici macar atat la ralanti

This post has been edited by GuesWho: 21 Sep 2009, 20:39


--------------------
Dacia Nova GT 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Sep 2009, 07:59
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




probabil trebuie sa mai strangi surubelu de reglaj al relantiului care actioneaza pe clapeta de acceleratie, si deasemenea mai trebuie sa reglezi si surubelu de aer pentru mersul la relanti, poate chiar trebuie sa maresti nivelul de benzinei in camera de nivel constant a carburatorului deoarece ai motor de 1600 si carburatoru de de 1400, iar dc e de 1300 pune neaparat jicloare de 1400 care oricum le poti schimba cu ce gasesti mai mare pe piata sa se alimenteze suficient masina.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 22 Sep 2009, 08:19
Post #6


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Domnilor, solicit si eu un sfat "similar", pentru ca am o problema similara.

Anume, Cu motorul rece, trepideaza groaznic fara soc, turatie de relanti foarte mica. Am inteles ca este normal, insa daca trag socul, face si mai urit si moare... sad.gif Fara soc si putin "accelerat", merge bine.

Cred ca trebuie specificat ca mergea bine pina acum putina vreme; trageam socul mergea mai turat si stabil la relanti, fara soc, mergea subturat si cu trepidatii (cu motorul rece). O alta chestiune, este ca relantiul sta pe la 1200 dupa ce se incalzeste.

PS: carburator Carfil monocorp


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 24 Sep 2009, 08:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




poate la rece nuti lucreaza vreo bujie - vezi carei mai afumata cand pornesti la rece, lasa motorul sa se chinuie si cand incepe sa mearga rotund oprestel si uitate la bujii
deasemenea trebuie verificata platine distanta contacte sau starea lor si un reglaj fin la avans poate sa modificat.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 24 Sep 2009, 20:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




La adaptarea carburatorului monocorp, in flansa de adaptare , se face o gaura de 2 mm , care tine loc de diuza. Asa va creste turatia la ralanti, si va fi necesar sa se slabeasca la normal , surubul clapetei. Celalalt de AMESTEC, va trebui desfacut sau strans, pana cand se obtine un mers frumos al motorului. Daca turatia e mare, sa mai slabeste cel de la clapeta, iar se cauta maxim si "rotund" din cel de amestec, si asa pana se obtine turatia dorita. Normal, e sa fie cat mai inchisa clapeta, pentru ca la ralanti , carburantul il primeste pe sub clapeta, prin una din gaurile mici.
Nu sta deloc la relanti, pentru ca jiclorul de ralanti e infundat, sau prea mic. Daca ar fi prea mic, iti poti da seama, slabind cate putin din el in timpul mersului motorului(chiar cu socul tras) si va trebui sa creasca turatia.Daca creste slabind poate un sfert de tura, va trebui sa-l mai maresti la gaura putin cate putin, pana cand, slabind de el, nu-i mai creste turatia, si chiar da sa moara.
Cand se trage socul, daca se inchide mai intai clapeta de soc si apoi se actioneaza parghia de accelerare, motorul moare, pentru ca i se obtureaza aerul. De aceea e sarma care leaga parghia clapetei de acceleratie, de cea a clapetei de soc, in forma de "Z", pentru a se putea lungi sau scurta , facand intai sa se accelereze puti, la vreo 1500 de ture, dupa care incepe sa se inchida si clapeta de soc. Deci, tragand socul 5-10 mm, sa se inceapa intai accelerarea, si mai tarziu sa se inchida clapeta de soc. Totul prin tatonare, ca nu e identic la orice motor.
Ar mai fi si "pata calda". E montata?


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 24 Sep 2009, 22:34
Post #9


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




PH-06-BOA nu-mi permit sa te contrazic dar nu are rost sa mai dai gaura de 2mm in flansa cand gasesti pata calda cu 2 stuturi, 2 pentru apa si 1 pentru aer.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 25 Sep 2009, 20:14
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Asa e, dar de ce sa nu ma contrazici, daca-mi scapa ceva?
Zisesem in ideea in care nu a pus flansa. Poate nu vrea s-o mai puna. E mai incomod sa dea gaura, iar pe jumatate de material sa dea un filet pentru un stut de teava, care-l va adapta la T-ul de la carburator, printr-un furtun.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 19 Nov 2009, 23:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




boa.. eu am pata calda cu 2 conducte !
sub carburator in galerie e furtunul de la servo .. l-am mutat ... si am pus in stutul acela de pe galerie furtun cu duza. . cat trebuie sa aibe gaura?
am carb mono de 1310 ... cumparat anu trecut... nou.. am aruncat pata calda la altu pe masina ca eu aveam pe berlina veche !


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 20 Nov 2009, 10:52
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Duza o faci în așa fel încât să poți regla ralantiul, la cota normală, cu clapeta total închisă. Dacă diuza e prea mare, nu poți să cobori turația,ca și când ar fi aer fals. Poate avea înjur de 2mm.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 20 Nov 2009, 17:00
Post #13


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(PH-06-BOA @ 20 Nov 2009, 10:52)
Duza o faci în așa fel încât să poți regla ralantiul, la cota normală, cu clapeta total închisă. Dacă diuza e prea mare, nu poți să cobori turația,ca și când ar fi aer fals. Poate avea înjur de 2mm.
*



Deci de-asta imi mergea mie in ultimul hal... Aveam duza prea mare (deloc) si ori aveam relanti 1200+ ori deloc.

Profit de ocazie sa pun o intrebare: cu motorul foarte rece imi merge fara shock tras. Galopat rau (am vazut mai sus chestia cu bujia care nu lucreaza la rece, tre sa verific), dar merge.
Interesant e ca dupa ce se incalzeste putin moare la relanti daca nu-i trag shock-ul intre timp.
Dupa ce se incalzeste bine merge iar si fara shock, negalopant, acum...

Care-i explicatia? wacko.gif


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 20 Nov 2009, 18:04
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




boa ... am facut`o mare.. galopa ... am facut`o de 1.2 cu diuza de curent ! de la aparate de sudura ! nu mergea bine ! ... aku am pus in gaura din duza am marit`o mult si am pus in jigler .. cel care este in camera de benzina din carb nu stiu cum ii zice ! cel drept cred.. nu cel inclinat ! si .. tot am deschis clapeta putin ! deci in jur de 2 mm o fac. ... testez asta ! cel putin sa faca altii bine nu sa se chinuie cu fel de fel de pete calde cu 7 conducte si gaura sa nu fie destul de mare pentru a face fata admisiei motorului de 1600 cmc !\
dar ce sa ii fac .. ceva ca un robinet sa pot face gaura cum vreau eu .. din ce sa fie ?? o idee ?

This post has been edited by POWERbyDAciaVsWERo: 20 Nov 2009, 18:05


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 18:55
Forum Renault