Probleme cu frana de servici spate !, frana de servici spate deficitara
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu frana de servici spate !, frana de servici spate deficitara
xulescu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 7 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- bn00aaa
|
|||
cicos |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 20 May 05 From: Rm Valcea ![]() |
Aceeasi problema a fost si la mine , cand am ajuns in service la revizia de 1 an. Cunoscandu-i pe cei de acolo, au bagat-o in statia ITP sa faca test la amortizoare. Pana la urma, i-a facut toate testele si a iesit frana spate necorespunzatoare !
Masina avea 9500 km |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005
- VL-xx-RLC
|
|
nickey |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva cum se poate verifica daca tine frana de servicu si pe spate, fara mers pe stand?
Pe fata tine perfect se blocheaza ambele, dar pe spate stiu ca ar trebui sa tina cu incarcatura... ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 0,9 TCE Easy-R
2017 Viata este un ocean imens, in care multi dau din maini si din picioare, dar putini stiu sa inoate!
|
|
xulescu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 7 May 06 ![]() |
QUOTE(nickey @ 15 May 2006, 16:58) Stie cineva cum se poate verifica daca tine frana de servicu si pe spate, fara mers pe stand? Pe fata tine perfect se blocheaza ambele, dar pe spate stiu ca ar trebui sa tina cu incarcatura... ![]() Pe spate frana de servici trebuie sa tina si fara incarcatura, diferenta e ca presiunea lichidului de frana de pe spate nu e aceasi ca atunci cand ar fi masina incarcata, altfel nu ar mai fi de folos repartitorul... Cat despre testarea ei, numai pe stand se poate, sau daca esti un sofer experimentat si simti masina in perioada de franare cum se comporta atunci poti sa simti instabilitatea crescuta in timpul franarii, cel mai bine spun eu e sa mergi pe stand. Mergi pe la o statie ITP daca chiar vrei si insista la cel care face inspectiile tehnice, atunci cand vezi tu ca e mai liber, roaga-l sa-ti testeze masina pt o mica atentie, normal. |
--------------------
Dacia
Logan
- bn00aaa
|
|
nickey |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca o ridic pe cric si invart de roata si rog pe cineva sa actioneze frana ar trebui sa nu mai pot invarti de ea? Asta ar insemna ca macar functioneaza repartitorul...
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 0,9 TCE Easy-R
2017 Viata este un ocean imens, in care multi dau din maini si din picioare, dar putini stiu sa inoate!
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(nickey @ 15 May 2006, 16:58) Stie cineva cum se poate verifica daca tine frana de servicu si pe spate, fara mers pe stand? Pe fata tine perfect se blocheaza ambele, dar pe spate stiu ca ar trebui sa tina cu incarcatura... ![]() Mergi pe un drum cu pietris/nisip, nu tare, si franezi progresiv(NU BRUSC), sa nu ai incarcatura pe spate. Pui pe cineva sa se uite, sau deschizi tu usa si te uiti in timp ce franezi(vezi sa nu cazi din masina), si ar trebui sa blocheze spatele inaintea fetei. Conditia de baza e ca drumul sa fie aderenta slaba-pietris, nisip. QUOTE(nickey @ 16 May 2006, 09:15) Daca o ridic pe cric si invart de roata si rog pe cineva sa actioneze frana ar trebui sa nu mai pot invarti de ea? Asta ar insemna ca macar functioneaza repartitorul... In nici un caz, deoarece nu va fi deloc forta de apasare pe spate(roata va fi in aer) si in acest caz limitatorul va taia aproape complet franarea pe spate. Masina trebuie sa fie neaparat cu rotile pe sol. This post has been edited by argon: 16 May 2006, 08:18 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C@talin |
![]()
Post
#7
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
da ma bine iti reglezi oglinda din stanga sa vezi roata e mai sigur asa
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
AlinI |
![]()
Post
#8
|
![]() Nd 4 Spd 4 Life Group: Members Posts: 178 Joined: 13 April 06 From: Bucuresti ![]() |
la mine este un pic invers... Ambition 1.6 mpi, deci cu ABS si pot sa spun ca atunci cand este goala sau cu 1-2 pasageri dar fara bagaje ma lipeste cu nasul in geam... tine ireprosabil, lucreaza foarte bine ABS-ul, etc... dar daca sunt cu ea incarcata de-abia se opreste, trebuie sa apas serios pedala ... si cu forta... cred ca este de la repartitor si cred ca nu franeaza suficient spatele cu ea incarcata... (masina are 2700km)
|
--------------------
Subaru
Impreza 2.0 Hatchback
2009 '06 Dacia Logan 1.6 mpi
Whishlist Honda S2000 |
|
DFA |
![]()
Post
#9
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Logan-ul cu ABS nu mai are repartitor..., cel puțin el nu mai există fizic ca la Logan-ul standard, ci este emulat de sistemul ABS. Este cât se poate de normal să se oprească mai devreme "goală" și mai târziu "plină", pentru că greutatea și implicit inerția mașinii diferă.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#10
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
QUOTE(nickey @ 16 May 2006, 09:15) Daca o ridic pe cric si invart de roata si rog pe cineva sa actioneze frana ar trebui sa nu mai pot invarti de ea? Asta ar insemna ca macar functioneaza repartitorul... pt oprirea masinii e nevoie de o forta de franare mult mai mare decat cea necesara opririi rotii care se invarte in gol. testul asta nu demonstreaza cu nimic daca functioneaza repartitorul. |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Vlad |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
Astazi am fost la ITP. Stiam ca masina e OK si asa a fost pana la frane cand s-a constatat ca spatele nu franeaza decat foarte putin. A luat omul de acolo o cheie "sa regleze repartitorul de franare" dar rezultatul a fost negativ!
De obicei prefer sa repar eu una alta la masina insa fiind vorba de siguranta am mers la un service unul nou deschis si care pe dinafara nu arata rau de loc. Le spun ca nu am frane pe spate si-mi spune un mecanic "... sigur e repartitorul blocat". Ok zic eu, faceti ceva daca se poate daca nu il schimbam. Ridica masina, se uita meseriasul pe acolo da un pic de spray cu ulei si zice ca functioneaza repartitorul si nu e blocat. Hai s-o ducem alaturi la ITP sa vedem franele din nou ca sa stiu ce sa fac, ca daca tot nu tin trebuie sa schimbam sabotii!! Ii spun ca daca ar fi sabotii ar trebui sa nu tina nici frana de mana, el ma ia cu autoreglarea, etc . Dupa ce astept 2 h sa prinda loc pe stad-ul de frane constat ca tot nu tine spatele (frana de mana tine perfect). Mecanicul zice ca trebuie cumparati saboti. Tipul de la ITP (parea si mai pregatit) ii spune ce i-am spus si eu - ca nu are rost sa suspecteze sabotii atata vreme cat frana de mana e ok. Mecanicul si-a schimbat "brusc" optica: si asa e tarziu, vii matale maine dimineata cu un repartitor nou(vreo 400 roni din cate am inteles) si o rezolvam. Zic domnule dar cum v-ati dat seama ca e repartitorul ca pana acum era ok?! Nu are ce sa fie altceva!! Le-am platit 30 roni si am plecat cu gandul ca nu voi mai reveni in veci la ei. Probabil voi desface eu butucul sa vad daca nu cumva sunt blocate pistonasele. Intrebare, ca sa stiu la ce sa ma astept: E posibil sa culiseze normal repartitorul acela si totusi sa nu am frana pe spate din cauza lui? |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
Vlad |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
Am demontat butucii spate, cilindrii in regula culisau fara probleme pistonasele, sabotii au material suficient pe ei, am sters praful si ce mai era pe acolo, am strans la loc, azi am cumparat limitator de franare si o sa-l montez cat de curand. Vreo idee despre cum se poate regla acest limitator ca sa-si faca treaba? Am cautat si nu am gasit nici un material despre asta... iar cei din service cu siguranta nu se vor agita sa-mi rezolve problema cum trebuie... se vor limita la a iesi bine pe stand dar asta nu inseamna neaparat ca limitatorul ala e reglat corect si isi va face treaba in dinamica.
|
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#13
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Cit a costat?
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
Pai are tija aceea de reglaj , daca nu a umblat nimeni inca la cursa ei pastreraz-o pe cea veche si ar trebui sa mearga, fa si un nou test de frane sa vezi valorile , eventual sa ti-l regleze ei la service
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
Vlad |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE(bobo77 @ 7 Nov 2009, 23:17) L-am gasit la 150 lei la un magazin in iasi iar la vreo 500 metri, in alt magazin era 255 lei! De origine amandoua. QUOTE(EUGEN2008 @ 9 Nov 2009, 12:06) Pai are tija aceea de reglaj , daca nu a umblat nimeni inca la cursa ei pastreraz-o pe cea veche si ar trebui sa mearga, fa si un nou test de frane sa vezi valorile , eventual sa ti-l regleze ei la service Multumesc! Ma gandeam ca in 4 ani s-a mai lasat suspensia dar am gasit rezolvarea: toate reglajele de pe limitatorul nou sunt marcate cu vopsea (cred ca nu am ce umbla la ele) iar referitor la tija am inteles ca in conditiile in care in masina este doar soferul limitatorul nu ar trebui sa fie tensionat deloc, ba chiar sa existe o garda de 0.5 mm. Asa voi face apoi voi face un test pe stand! |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
Vlad |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
Am rezolvat problema si cu ocazia asta am studiat limitatorul vechi. Defectul sau consta in aceea ca un arc gros, protejat de burduful de cauciuc, arc de a carui tensionare depinde direct presiunea la care apare limitarea pe circuitul de franare spare ERA RUGINIT SI RUPT. Iar dupa cum arata sectiunea ruperea a avut loc cu ceva timp in urma (poate vreun an).
Deci arcul rugineste - se rupe - tensiunea= 0 - limitarea totala a presiunii pe spate - frana spate 0. Cam asta este lantul! Intrebare: frana reprezinta totusi un sistem de siguranta.... eu ce ar trebui sa fac? sa verific anual acest arc (sau poate mai des) ca sa nu ma trezesc ca se rupe intre timp si in loc sa opresc in 10 m la o franare de urgenta opresc in 12 si este tarziu!? Personal nu am simtit nici o diferenta cand nu mai aveam frane spate. Am descoperit asta la itp. Dupa parerea mea sistemul este prost conceput. |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
de franele de pe spate ai nevoie mai mult cand ai greutate, cand masina e incarcata repartitorul se deschide si baga presiune mai mare la cililindri
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
ciush |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 April 08 From: Timisoara, Bocsa ![]() |
Si mie la ITP mi-au spus ca am frane slabe pe spate, dar stiau ca e vorba de un arc (la limitator) care se rupe!
Au spus ca se poate schimba doar arcul! |
--------------------
dacia
logan 1.4 Mpi
2005 laureate
- TM 10 *** Cand ai incercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
ariciu66 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 14 November 07 ![]() |
eu am scimbat doar arcul , si frina a revenit la normal !
|
--------------------
logan 1.4
AMBIANT
2005|SD/LSDAE
- MM05TVY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:23 |