Consum
![]() ![]() ![]() |
Consum
Norbi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 October 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
12
1975
|
|||
bodytzu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 15 November 09 From: Bucuresti ![]() |
consum redus = nu turatii mai mari de 2500 si nu accelerari bruste,eu nu depasesc 2500 de rotaii cu baba mea si in oras am un consum intre 7,5-8 l/100 pentru o dacie cred k e destul de bine...ai injectie sau carburator?
15 Nov 2009, 19:55: aaa...scz..nu m-am uitat la ce masina ai inainte sa-ti dau un raspuns ![]() This post has been edited by bodytzu: 15 Nov 2009, 19:55 |
--------------------
dacia break
1310 CLI
2000
- B 83 VKY
|
|
Alexio |
![]()
Post
#3
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Eu am cam 11-12 in oras dar eu o ridic si in 3500. Acum nu crede ca schimbi vitezele la 1000 ca e greseala mare. Subturat iar consumi.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
neajiji |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Eu am ca medie 9% in aglomeratie in oras cu schimbat intre 2800-3200rpm, din experienta proprie iti ca am mers o luna cu ea la "consum" si de fapt am castigat aprox 500ml de benzina deci nu se merita sa mergi batranesti aiurea.
Pt initiatorul topicului: bujii cu valoarea termica 225, benzina co98 si drum bun! This post has been edited by neajiji: 15 Nov 2009, 20:16 |
--------------------
X
Y
Z
|
|
Norbi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 October 09 ![]() |
Mersi de sfaturi!
Offtopic Mașina face în jur de 150km săptămânal în regim extraurban, deci de mers merge ea. Acum strâng bani pt recondiționare, și na, benzina e scumpă, și dacă reușesc scad consumul cu 1%, e deja o economie. |
--------------------
Renault
12
1975
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pt economie pune gpl
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Gherca |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 1 November 09 ![]() |
eu de 50 lei (~12.5 litri)fac ~80 km in oras
eu zic ca eu un consum cam mare ce as putea sa fac pt un consum mai mic |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1996
- BV 23 GRM
|
|
ZTV |
![]()
Post
#8
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
eu cu berlina ema din 98, cu aprindere at011, fise tesla, capac delcou doduco, bujii champion, am mers cu un consum de 8-8,5 L/100 km in oras. Schimbam vitezele pe la 2800-3100 rot/min. Motorul avea cam 60mii de km la bord. Benzina era de la LukOil CO98 sau MOL CO95.
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Norbi |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 October 09 ![]() |
Mă rog, a mea din 74, deci îi veche. Am văzut ceva carburator, nu Solex, Carfil sau Weber. Unu cu un ambalaj galben cu negru. Firma avea un nume cu ''Electric''. Oricum, credeți că o fi de ceva calitate? Carburatorul de pe a mea îi cam în pioneze...
|
--------------------
Renault
12
1975
|
|
Alexio |
![]()
Post
#10
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Eu am facut si 15 km cu benzina de 80 lei
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
sergiu67 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 18 November 09 From: arad ![]() |
dacia mea consuma cam 10l/100km in oras...in extraurban poate sa ajunga iar la valoarea asta daca merg mai sportiv si cu viteze de 130-140km/h
oricum in oras mi se pare mult la asa motor si indiferent daca depasesc sau nu renumita limita de 2500 rpm |
--------------------
dacia
1310 L
1992
- SJ 01 DAS
|
|
Alexio |
![]()
Post
#12
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
cum adica asa motor? ce treaba are? matizul unui prieten condus cum conduc eu dacia adica in turatii, sportiv, ii ia 11 in oras? el ce sa mai zic la motor de 800 cmc.
PS: nu are defect motorul la matiz, ci asa consuma si el. deci daca privim acum dacia din perspectiva asta vom spune ca ia cat unu de matiz. e chestiune de comparatie. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
sergiu67 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 18 November 09 From: arad ![]() |
am auzit ca matizu bea uneori cam mult...nu am facut comparatie dacie-matiz, ca daca ar fi comparatie atunci as face una dacie-bmw 318i(e30-ursulet)...ala niciodata nu mi-a luat mai mult de 8 litri/100km in oras...
ideea e ce sa fac sa scad consumul la dacie pt ca e prea mult pt mine cat consuma...si sincer nici nu vreau sa aud de gpl....astept un sfat va multumesc |
--------------------
dacia
1310 L
1992
- SJ 01 DAS
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
BMW-ul nu e pe carburatie. 10% e un consum normal intr-un oras mic perioada asta a anului, chiar bun, ca mie imi lua 11.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#15
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Uite... eu stiu ca vrei sa scazi consumul, si eu sunt pe principiul:
~ ZI NU GPL! ~ = mi se pare o inventie pe cat se poate de proasta pe atat de inutila: te bate la cap motoru’ ca porneste ca nu porneste, vrei viteza... stai pe banca, vrei demaraj... stai pe banca... vrei forta... stai pe banca, motoru’ se duce naiba, portbagaj plin, stai cu bomba in fund, si in fond unde naiba se atenueaza consumul? In ce? Am si eu prieteni cu GPL de la Dacia pana la VW si toti zic ca e aceasi chestie numai ca ei sunt smecheri ca au masini hibrid (LoL) Poti sa scazi consumul din modul de condus. Insa acum iarna daca scoti 9 sa fii fericit. Am vazut care s-au jucat cu avansul, cu relantiul, cu carburatorul, su aprinderea sa le regleze cel mai "jos" posibil si au avut un rezultat minunat: consum mai mare. Regleaza masina cum a ea din fabrica, schimba vitezele in oras pe la 1500, pleaca de pe loc usor, nu ii da accelerari bruste, nu pune frana brusca... las-o sa curga. Ai grija cand pleci dimineata si vrei caldura, nu da drumu la caldura sau aeroterma decat dupa ce ai motorul cald. Daca dai imediat... bati cu ventilatorul in calorifer si dupa ce ca trage ea sa incalzeasca antigelul ii mai dai si tu cu ventilatorul sa il racesti. Eu am scos minim ~9L... am scos toata benzina, am bagat 9 litri am mers pana s-a oprit masina: 98 km in Bucuresti acum cateva zile, masina reglata normal condus cum ti-am scris mai sus. Daca tu poti sa conduci chiar asa de calm te felicit. Eu nu pot. 23 Nov 2009, 12:59: PS: am scos 9 ala cu galeria sport. Probabil cu galerie normala scoteam putin mai putin. Insa repet: eu nu pot sa conduc chiar asa de calm... mi-am batut limita calmului in aia 98km si limita rabdarii. This post has been edited by Alexio: 23 Nov 2009, 12:59 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ZTV |
![]()
Post
#16
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
Hai sa facem un calcul ce inseamna GPL la consum.
Luam media 10 % benzina in oras la o dacie pe carburatie, si 12% GPL. benzina: 10 x 3,91 ( cel mai ieftin LukOil) = 39.1 ron / 100 de km, 0.39 ron / km Gpl: 12 x 2.18 = 26.16 ron, 0.262 ron / km. Sa zicem ca faci 5000 de km in oras, pe benzina costa 1950 ron, iar pe GPL 1310 ron. Diferenta doar la pret de conbustibil este 640 ron la 5000 de km. Daca mergi anual 25mii de km, ai economisit 3200 ron. O instalatie de GPL pt carburatie costa 800-1200 ron, pt injectie monopunct cam 1200-1400 ron, la injectie multipunct e mai scumpa ajunge undeva la 2200 ron. Din punctul meu de vedere e ok sa pui GPL daca mergi mult cu masina, poluez mai putin, mergi mai ieftin. |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Alexio |
![]()
Post
#17
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Si motorul ce spune? Reparatii si probleme si timpul pierdut si siguranta personala. Stim toti ca in Dacie daca dam cu bata de baseball o facem in 5 Dacii 500. Deja e ea fragila dapai la un accident mai mare?
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#18
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Parerile sunt impartite.Cunosc destui care au GPL si n-au nici un fel de probleme.Ba mai mult, 95 la suta din cazuri pornesc direct pe gpl indiferent de anotimp si n-au nici un stres.Desi candva m-a batut gandul, eu personal nu mi-as pune.
Cat despre siguranta, depinde si de masina.Mai precis de constructia ei, nu-i tot una o butelie de gpl intr-un portbagaj de Matiz sau in sau unul de Dacie(marimea portbagajului, ranforsarile existente ,etc). Pericolul unei explozii exista in ambele cazuri. Totodata conteaza si calitatea "echipamentului" si a montajului. Bafta! |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
sergiu67 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 18 November 09 From: arad ![]() |
ca sa zic asa...cand e cald motorul atunci schimb treptele de viteza la 2000-2500 rpm, ventilatia nu o pornesc pt ca si asa nu simt caldura si ventilatorul imi consuma f mult curent...porniri sportive f rar fac(repet...doar cu motorul cald)
la carburator nu s-a umblat...e asa cum a venit din fabrica sincer nu stiu ce sa fac la ea...eu nu is specialist in dacii...mecanicul meu e si tatal meu( are experienta in mecanica peste 30 ani)...si el zice ca nu consuma mult...dar 10 litri mi se pare mult, chiar f mult si cum ziceam...GPL niciodata |
--------------------
dacia
1310 L
1992
- SJ 01 DAS
|
|
Alexio |
![]()
Post
#20
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
E normal 10L
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
bam13sept |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 28 November 07 From: Brasov ![]() |
Mie vara imi ia cam 8.5, 9 iar iarna nu scap fara 10. depinde foarte mult de stilul de condus, eu nici nu o subturez si nici nu o calc. Merg undeva la mijloc
![]() |
--------------------
Renault
Clio
2004 - 1.5 dci
- Bv-42-BAM
|
|
tr04www |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 23 Nov 2009, 14:34) Parerile sunt impartite.Cunosc destui care au GPL si n-au nici un fel de probleme.Ba mai mult, 95 la suta din cazuri pornesc direct pe gpl indiferent de anotimp si n-au nici un stres.Desi candva m-a batut gandul, eu personal nu mi-as pune. Cat despre siguranta, depinde si de masina.Mai precis de constructia ei, nu-i tot una o butelie de gpl intr-un portbagaj de Matiz sau in sau unul de Dacie(marimea portbagajului, ranforsarile existente ,etc). Pericolul unei explozii exista in ambele cazuri. Totodata conteaza si calitatea "echipamentului" si a montajului. Bafta! bah m-ai intereseaza-te inainte sa vorbesti aiurea.butelia de gpl are 3-4 supape care se deschid pana gazul ajunge in carburator.daca nu ai butelie de gaz si intra unul in spatele tau riscul unei explozii nu exista din cauza rezervorului de benzina?pe cand la gaz se inchid supapele alea. ![]() |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Gpl pentru carburatie e mana cereasca. Eu unul pornesc pe benzina doar cand sunt -3 grade afara (daca nu ti-e mila de baterie o pornesti si la -8 grade cu aprindere electronica montata). Am desfacut vaporizatorul sa il curat si membrana nu are nimic (vaporizator din 2003). Daca stii sa reglezi parghia soc-acceleratie ai o pornire usoara, pleci de pe loc la 10 secunde dupa pornire (la 2-3 grade), impingi socul treptat, nu da in nas, nu se opreste la primul semafor. Mai am 3 prieteni cu Dacii pe carburatie fara gpl si ii apuca dracii dimineata pana se incalzeste motorul, si le consuma aproape cat un BMW. Motorul meu e cam pe duca (papa circa 0.8 litri ulei la mia de km; urmeaza set motor) si am consumat ieri pe traseul Iasi-Roman-Piatra Neamt-Bicaz-Lacul Rosu-retur 7.5% la viteze de 100-120 km/h pe europeana (mai mult de 3200 rpm in treapa a 5 a nu urca- nu am reusit sa-i dau de capat). Ultimul consum pe benzina a fost de 9% afara. Nu vreau sa ma gandesc cat mi-ar lua in oras (pe Gpl ia 10 in perioada asta). Faptul ca Gpl distruge motorul e un mit.
Nu cunosc pe nimeni care are gpl montat pe motor pe injectie, nu stiu cum se comporta si cat consuma. Poate ne lamureste un coleg de pe forum care are Dacie 2000+ cu Gpl. This post has been edited by Lunaticul: 23 Nov 2009, 23:54 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
injectie multipunct pe motor 1,6 consum 11,5 in oras , 7 in afara , consum calculat
un drulm de la mamaia la bucuresti , 40 lei cu masina din semnatura , inainte de asta aveam pe berlina 1,4 consin 10-11 in oras si 7 in afara (9l bucuresti slobozia la viteza de 100km/h cu a 5 a pe autostrada , 135 km) e vorba de GPL , eu zic ca la o lovitura din spate un rezervor de benzina se sparge mult mai usor decit o butelie de gaz si orium au supape de protectie , s-a oprit motorul in 2 sec se inchide si gazul si mai are in plus o supapa de suprapresiune in cazul in care presiunea creste peste o anumita valoare este eliberat gazul This post has been edited by bygy007: 24 Nov 2009, 01:03 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CRUISER 71 |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 22 November 09 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am gpl,instalatie BRC,pe Dacia 1.4 an 2003,ca impresii ce pot sa zic:nu miroase in masina absolut nimic,porneste si direct pe gpl cu conditia sa fie macar caldut motorul,nu da in nas la un demaraj mai brusc,trage in orice treapta la fel ca pe benzina.
O am montata de 6 ani si nu am umblat la nimic(la itp au iesit noxele pe bune) Ca si consum dat fiind ca strabat numai centrul Buc si mai ales ii dau demaraj (mai ales cand vad cate un mocofan cu scula straina care sta cu piciorul pe ambreiaj la stop si vrea sa plece primul ![]() ![]() Zilele astea ma duc cu gpl-ul in servica ca de vreo 2 ani nu mai indica cat gaz am ![]() Per total sunt multumit de investitia in gpl. This post has been edited by CRUISER 71: 24 Nov 2009, 06:02 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Ambiance
2007
- B...60..
|
|
panter1 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sergiu67 @ 18 Nov 2009, 11:58) dacia mea consuma cam 10l/100km in oras...in extraurban poate sa ajunga iar la valoarea asta daca merg mai sportiv si cu viteze de 130-140km/h oricum in oras mi se pare mult la asa motor si indiferent daca depasesc sau nu renumita limita de 2500 rpm motoarele de 1.3 au eficienta maxima de consum raportat la putere in jurul valorii de de 2650 rotatii, deci treptele ar trebui schimbate macar la turatia de cuplu maxim. Daca ai de 1.4 atunci cuplul va fi la fix 3000 de rotatii, in cazul asta va trebui sa schimbi treapta tot cam in jurul acelei turatii ![]() QUOTE(bygy007 @ 24 Nov 2009, 01:02) injectie multipunct pe motor 1,6 consum 11,5 in oras , 7 in afara , consum calculat un drulm de la mamaia la bucuresti , 40 lei cu masina din semnatura , inainte de asta aveam pe berlina 1,4 consin 10-11 in oras si 7 in afara (9l bucuresti slobozia la viteza de 100km/h cu a 5 a pe autostrada , 135 km) e vorba de GPL , eu zic ca la o lovitura din spate un rezervor de benzina se sparge mult mai usor decit o butelie de gaz si orium au supape de protectie , s-a oprit motorul in 2 sec se inchide si gazul si mai are in plus o supapa de suprapresiune in cazul in care presiunea creste peste o anumita valoare este eliberat gazul Corect la o lovitura din spate cu rezervor destul de incarcat de benzina(cei care merg doar pe benzina de multe ori au peste 10-12 L de benzina) te i-a mai repede ![]() ![]() Si eu merg pe GPL, si contrar tuturor celor care spun ca nu are putere le zic "pardon" am incercat-o la un deal cu inclinare mai mare, in timp ce mergeam cu GPL am dat-o pe benzina la aceias apasare de pedala(acceleratie) din mers si surpriza.. NU S-A INTAMPLAT NIMIC, adica turatia si viteza au ramas constante, vazand asta am apasat-o si mai mult fiind pe benzina decat mergeam cu GPL vazand ca iarasi nu se intampla nimic, nici o crestere de viteza am dat-o inapoi pe gpl ca-i mai ieftin ![]() ![]() This post has been edited by panter1: 24 Nov 2009, 12:20 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#27
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
QUOTE(tr04www @ 23 Nov 2009, 21:40) bah m-ai intereseaza-te inainte sa vorbesti aiurea.butelia de gpl are 3-4 supape care se deschid pana gazul ajunge in carburator.daca nu ai butelie de gaz si intra unul in spatele tau riscul unei explozii nu exista din cauza rezervorului de benzina?pe cand la gaz se inchid supapele alea. ![]() Sa-mi fie cu iertare dar: 1.Cu "bah" sa te adresezi prietenei tale,mamei tale, etc. ![]() 2."Pericolul unei explozii exista in ambele cazuri"-despre ce ti se pare ca am scris aici daca nu despre faptul ca, cu ambele sisteme poti ajunge in ceruri. ![]() ![]() ![]() 3.Vad c-ai inceput sa scrii cum trebuie. ![]() ![]() This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 24 Nov 2009, 17:30 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
tr04www |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
si daca ma adresez tie cu ''bah'' care e treaba?dai pe aici pe forum niste sfaturi de te doare capul cand le citesti.ai gpl pe masina ca sa vorbesti?nu cred.si scriu cum vreau nu imi spui tu mie cum sa scriu.si cu comentarii despre prietene si mame abtine-te.bah
![]() This post has been edited by tr04www: 24 Nov 2009, 20:04 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Minel |
![]()
Post
#29
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sa imi scuzi replica , el da sfaturi si stie de unde , dar tu de unde dai .....
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
tr04www |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
stie daaaaaaaa.
![]() dar nu vad de ce te bagi tu.unul care nu are gpl pe masina e in stare sa dea sfaturi?cat consuma, ca se duce motorul mai repede,ca exista riscul unei explozii? |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 00:30 |