DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> DRL pe Dacie ?, Daylight running light

Ciorapel
post 2 Apr 2010, 19:30
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




M-am gandit sa pun pe Dacie DRL (a.k.a. always-on, daylight running lights etc.), adica lumina permanenta atat timp cat mergi cu masina.

Planul meu : (la zambetul lui Iliescu)
Sa scot pozitiile din soclul lor (T4W), si ramane loc cat un fund de bec de pozitie (spate), adica un fund de bec de 21w. Daca pun aceste becuri pe contact (sa se aprinda doar cand contactul este pus) si un releu "normal-inchis", astfel incat cand aprind farurile sa se stinga aceste becuri.

Acum sunt intrebarile :
- or fi suficient de puternice ? (21 w)
- n-ar incalzi prea tare oglinda farului (pozitia fiind destul de aproape de sticla reflectoare)

Ma gandesc ca desi e puterea mica a becului, oglinda ar imprastia lumina ca si cum ar fi faza lunga (deci si in sus, si in jos), deci teoretic ar trebui sa se vada destul de bine (cat sa nu deranjeze, si nici Garcea sa faca galagie ca n-ai aprins farurile).

P.s. Din cate am observat, s-ar putea becul de 21w cu 1-2 mm mai mare decat gaura de la pozitii .. dar asta se poate rezolva.

Uitati cum se vede, pus doar putin de proba (atarnand pe la gaura de pozitii) :



Merita "munca" ?


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Apr 2010, 19:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




parerea mea e ca nu merita ,acum fiecare face ce vrea si succes daca te apuci,mai bn ai pune sa se stinga farurile automat dupa ce ai scos cheile din contact asta in caz ca le uiti aprinse


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 2 Apr 2010, 19:58
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Nu e de uitat aprins, ca am un buzzer care piuie cand am faruri aprinse + usa deschisa, este de uitat SA LE APRIND si + de asta se reduce consumul de curent destul de mult pe masina ... etc.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Apr 2010, 20:00
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




treaba cu buzzerul il am si eu dar mai misto ar fi sa inchizi masina si dupa vreo 5 sec sa se stinga farurile mai ales sa ai si inchidere din tecomanda(eu am) la asta m-am referit


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 2 Apr 2010, 20:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Nu e foarte complicat nici ce zici tu, chiar destul de simplu, chiar la mine extrem de simplu :
Alarma mea (Pilot) are un releu care ar fi trebuit sa-l conectez la bobina de inductie, si atunci cand incui masina, se actioneaza acest releu si circuitul se deschide (se intrerupe), si masina nu mai poate fi pornita ... eh, eu pot pune acest releu pe blocul de lumini, dar ..... de ce as face asta ?!


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfman
post 2 Apr 2010, 20:19
Post #6


The Fastest


Group: Members
Posts: 483
Joined: 9 July 04
From: Murciélagos




Ce vrei sa faci tu este o improvizatie, uite aici o schema a unui dispozitiv pe care il am si eu montat de vreo trei ani pe Leganza si functioneaza OK.


--------------------
Opel MOKKA X 1.4 T 2019
"Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 2 Apr 2010, 22:42
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Sistemul pe care l-as vrea eu : un bec de putere medie care lumineaza la un unghi mare, ce ma face vizibil pe strada, fara a folosi instalatia de iluminat a masinii (o data cu faza de intalnire se aprind stopuri + interior), si sa nu folosesc niste becuri xenon pe timp de zi (nu ma calicesc la becuri sau balast-uri, dar nu vad rostul).

Cand aveam becurile stock (halogen) ma batea gandul sa inseriez cumva faza de drum (lunga), dar am trecut pe xenon si nu am ce face aici.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Apr 2010, 12:31
Post #8


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Nu inteleg ce vrei sa faci.
Daca mergi cu luminile de intalnire care e problema?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 3 Apr 2010, 12:34
Post #9


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




consuma bateria creste consumu ce nu ai inteles radmasa.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Apr 2010, 12:54
Post #10


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Aha.
Urmeaza topic cu "Dacia EfficientDynamics" ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 3 Apr 2010, 19:10
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




QUOTE(C@talin @ 3 Apr 2010, 12:34)
consuma bateria creste consumu ce nu ai inteles radmasa.gif
*



Pai :
(35w * 2) + (21w * 2) + ~20w din interior = 132w -> consumul de acum, pe luminile de intalnire
21w *2 = 41w -> consumul pe care-l au DRL-urile
132w - 41w = 91w -> consumul in plus

91w la 14v = 6.5A -> consumul in plus in amperi

Da, creste consumul blink.gif !
(nu ma refeream la consumul de carburant, cu toate ca poate fi si ala luat in calcul, dar nu acolo bateam eu)

Eu ma mai gandeam si la chestia de comoditate; pornesti masina, se aprind DRL-urile .. NU POTI SA UITI SA APRINZI FARURILE ! Opresti masina, se sting DRL-urile ... NU POTI SA UITI SA LE STINGI ! (aici am buzzer, nu pot sa le uit, dar ca exemplu).

Am gandit asta, ca sa stai fara grija ... Daca va uitati in primul topic ceream parerea sa vad DACA MERITA ! O sa ma mai uit eu pe acolo, daca e simplu de facut, fac, daca nu, nu !

Sanatate si sarbatori fericite !

[editat]

Cred ca am gresit puterea becurilor de pe spate ... 21w e la frana.

This post has been edited by Ciorapel: 3 Apr 2010, 19:14


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 6 Apr 2010, 13:37
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Mi se pare interesanta ideea,ba chiar ma gandesc la un bec cu 2 filamente: 5W pentru pozitii (care oricum trebuie sa existe)si 21W pentru imitatie faza scurta.Da' sa vedem cat de complicata ar fi realizarea practica.Cat despre incalzire,se poate face proba cu un far vechi alimentand becul ceva mai tare la 16...17 V.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 7 Apr 2010, 11:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




de ce nu va orientati spre leduri, ar fii loc destul, mai ales daca decupati suportu pentru pozitie, ar ramane un cerc cu diametru de aproximativ 3-4cm, si apoi puneti ledurile de 3mm pe un cablaj din textolit in forma de cerc si acesta sa vina lipit pe far
si consumul de curent ar fii foarte bun, din cate am calculat, 10 leduri de 20mA=0,2A, si o putere de 2,8w. si daca se pun 20 de leduri ajunge la 5,6w


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 7 Apr 2010, 22:18
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




LED-urile au un unghi al luminii foarte mic, si fac o lumina punctiforma; trebuie cumva bagate in far care sa bata dinspre sticla spre oglinda, si atunci ar fi problema concentrarii luminii in oglinda, si plus de asta problema pretului si al lucrarii (munca multa). Daca intr-adevar vrei ceva sa fie DRL trebuie sa ai cam 20 de smd-uri per far (daca nu mai mult), deci 40 in total ...

@Tudor Badescu, la CN4 (zambetul lui Iliescu), daca scot pozitiile, diametrul gaurii care ramane in locul acestora, este aproximativ cat fundul unui bec de 21w (cativa mm mai mica). Ma gandesc sa largesc putin gaura aia, si sa bag acolo bec de 21w (sa elimin pozitiile detot, ca oricum nu isi mai au rostul), si un releu care sa stinga acele becuri cand aprind farurile.

Acum trebuie sa am gandesc cum largesc gaurile de la pozitii ...


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 8 Apr 2010, 00:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




sunt si leduri cu unghi de iluminare pana la 120 de grade,
mai jos o poza cu 20 de leduri, au fost facute pentru alta aplicatie si de aceea sunt puse ledurile cu distanta de 1cm intre ele(iluminare portbagaj), nu am vrut decat sa pozez lumina, si la 5w cat au ele total, cam fac de ras un bec normal de 5w,
Sau mai inca o idee: http://www.alibaba.com/product-gs/27828920...t_LED_P21W.html


Attached thumbnail(s)
x__1_.JPG ( Size: 2.61mb ) Number of downloads: 1073


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristian corbu
post 8 Apr 2010, 00:51
Post #16


bafta


Group: Members
Posts: 178
Joined: 4 January 10
From: ploiesti PH




eu sunt de acord MERITA munca si ideea-bafta -e buna......fie cu becuri fie cu leduri

This post has been edited by cristian corbu: 8 Apr 2010, 00:52


--------------------
dacia solenza 2003/confort - ph 11ubu
confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 8 Apr 2010, 13:03
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Cirapel,regulamentul in vigoare obliga la existenta luminilor de pozitie;daca se arde faza scurta tocmai cand vine cineva din fata?O sa creada ca e o motocicleta.Pozitia actioneaza si ca o rezerva la faza scurta pentru cei ce vin din fata.
S-a vorbit de becuri,nu LED-uri ca sa imite bine farul aprins.Si exista pe toate drumurile becuri 5+21W cu soclu de aceeasi marime ca al celui de 21W.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 8 Apr 2010, 13:11
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Corect, se tine filamentul de 5w pentru pozitie, si cel de 21 pentru DRL.

Prima data pe bec dublu filament am mers, dar am zis ca ma complic .. ca n-as mai avea nevoie de pozitii, dar ai dreptate, daca se arde-un far ... e urat.

Atunci, astept idei despre cum largesc gaura de la pozitii.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 8 Apr 2010, 19:18
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




cu o freza(biax) prinsa in bormasina deaia tip cireasa(sau para) si viteza mica


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz85
post 9 Apr 2010, 11:22
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 20 September 07
From: Craiova




Interesanta ideea! Ai grija cand largesti gaurile pentru ca plasticul din faruri este oribil: se crapa si daca te uiti urat la el mad.gif


--------------------
Dacia 1410 1997 - DJ03RZR
Dacia: still better than the bus!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 1 Jun 2010, 18:02
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




dar pt 4 faruri? Filamentele pe scurta la farurile dinspre interior nu sunt folosite, as putea sa le pun in serie ca DRL


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ady69
post 1 Jun 2010, 19:54
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 July 07




Suna interesant ideea cu becurile de 21W. Partea cu LED-urile ar fi si mai ok dar daca te vede politia ramai fara talon. Stiu pe cineva care a ramas fara talon la Logan pt k si-a pus in far ceva bec sau sistem cu lupa ca la unele masini straine. De asemenea farurile de la Dectane nu sunt omologate. Merg ff bine dar poti ramane fara talon. Si eu am ramas fara talon pt stroboscoape in faruri si crede-ma ca nu e placut...amenda + sa platesti sa iti faci iar RAR-ul la masina si daca nu ti-e in stare buna nu treci. Nu ca ar deranja cu ceva da astea is ca si centura. Pe nimeni nu il doare nici un cot de viata ta, nu pui viata nimanui in pericol daca nu ai centura da e motiv de amenda ca si asa e vai de capu lor bugetari. Eu in locu tau as aduna niste bani si as pune Xenon. Am vazut o dacie model zambetu lui iliescu prin Cj si arata super. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 L Berlina 1995, motor 1.4 l - CJ 07 SNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 2 Jun 2010, 13:37
Post #23


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




huh.gif Nu inteleg ce vrei sa faci la masina.

Maneta din stanga volanului, aia mai groasa pentru lumina, nu cea de la semnalizare, o rotesti in sens invers acelor de ceas, adica spre parbriz. Si apoi o dai in jos, in ultima pozitie, cum ar veni daca ai semnaliza la stanga. Daca ai procedat corect vei putea observa ca din farurile masinii tale, va iesi o lumina slaba + ca luminile din bord vor luci si ele vesele.

Asta te satisface?

Dacia ta are contoar, cat tia venit factura luna asta? Eu am lasat farurile aprinse prin metoda prezentata mai sus, toata noaptea. Dimineata mam urcat inauntru am pornit motorul si am plecat. Dar daca pleci in vacanta, vezi sa inchizi gazul, apa, si nu in ultimul rand farurile la dacie, ca nu stii cand te intorci si poate ti se termina bateria.

This post has been edited by 4x4: 2 Jun 2010, 14:57


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Jun 2010, 14:05
Post #24


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Amice, inainte de a te apuca sa dai sfaturi, vezi care-i stanga si care-i dreapta...

-----------------------------------------------

Ideea e foarte buna, alternatorul de Dacie oricum e subdimensionat.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 2 Jun 2010, 14:59
Post #25


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Macar ai citit ce am scris. Daca problema e alternatorul, inlocuieste alternatorul. O solutie pentru Ciorapel ar fi sa mearga cu lanterna, si sa puna la reincarcat acumulatorii cand ajunge acasa.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 2 Jun 2010, 18:59
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




4x4 ... inginerii de la VW cand au inceput sa faca toate masinile cu DRL, lafel si cei de la AUDI, si acum cam toti, s-au gandit la "consum" si "economie" ?

NU ! S-au gandit la un sistem care sa te scuteasca de unele chestii ce le poti omite din eroare umana (neaprinderea luminilor in afara localitatii / uitarea luminilor aprinse etc.). Plus de asta, orice modificare in usurarea muncii depuse de sofer la condusul masinii se numeste IMBUNATATIRE, si acum te afli in topicul de INBUNATATIRI.

Aici am cerut sfaturi, daca nu esti in stare sa dai sfaturi, stai in banca ta; de critici nefondate cred ca suntem toti satui ...

[edit]

Sa fiu ontopic : am incercat ideile de mai sus, dar focalizarea oglinzii nu este buna, deoarece lumina data din punctul pozitiei nu focalizeaza in fundul oglinzii.

Pentru cei ce au sistemul de iluminat original al Daciei, si nu xenon puteti incerca sa puneti filamentele de faza lunga in serie, si farul va produce o lumina slaba, care nu deranjeaza, dar o va focaliza pe toata oglinda, astfel incat veti fi vazut de cei din fata, dar nu ii veti deranja.
Dezavantajul ar fi o lumina destul de galbena (data de filamentul care se aprinde la ~7v).

This post has been edited by Ciorapel: 2 Jun 2010, 19:03


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Jun 2010, 15:29
Post #27


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ce vrei tu sa faci se numeste complicatie...
umblii la instalatia electrica
daca folosesti materiale jalnice, va fi jale...poate sa ia foc instalatia
instalatia electrica nu a fost gandita pentru asa ceva
este o modificare a masinii, si mai mult, o improvizatie

mai simplu...de ce nu pui tu un buzzer care sa te sacaie la cap cand ai motorul pornit si farurile nu sunt aprinse? e mai simplu....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 3 Jun 2010, 15:38
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Nu imi fac probleme legate de instalatie electrica. Sunt pasionat de electronica, si tot ce am facut la masina este sigur 100%; (faruri aprinse din telecomanda, incalzire in scaune, instalatie audio, iluminare interior etc.), si plus ca tata e electronist, si are ochiu' pe mine la ceea ce fac tot timpul

Buzzer, dupa cum am mai spus, am; dupa cum am mai spus si mai sus, nu vreau sa ma complic, din aceasta cauza am incercat doar 2 variante, care daca nu s-au potrivit din prima, am renuntat.

A fost doar un topic deschis pentru a culege pareri si sfaturi.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 3 Jun 2010, 20:46
Post #29


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




ce pot sa spun....asteptam produsul final biggrin.gif oricum e interesant ce vrei tu sa faci biggrin.gif


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_geo93
post 24 Jun 2010, 17:01
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 16 November 09
From: Motru




sa nu imi dati in cap e doar o intrebare...daca cumpar niste proiectoare pentru CN4 aka zambetu` si adaptez la ele becuri de DRL,am vreo problema cu politia? adica ar putea sa se lege de mine pe motiv ca merg cu proiectoarele de ceata pe timp de zi pornite?


--------------------
Dacia 1310 Berlina 2003 - GJ 03 TSF
Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 23:48
Forum Renault