Inca un pic despre CIP-ul special
![]() ![]() ![]() |
Inca un pic despre CIP-ul special
DSops |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
|
||
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|||
BBC |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Pisica mea este needucata. Atunci cand lucrez apare si ea (cred ca suntul provenit de la tastare o atrage) si vrea si ea sa isi impartaseasca cunostinetle (de multe ori nu stie nimic, dar se incapataneaza sa scrie).
![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
MMihai |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI ![]() |
CHIPTUNING-ULUI
Societatea noastra colaboreaza cu AUTOSPORT - Elvetia ( POWERCHIP ) pentru tuningul calsic si cu OBD TUNING - Germania pentru tuningul OBD2 ( prin mufa de diagnoza a autoturismului ).Ambele societati lucreaza in domeniul CHIPTUNING-ului de peste 10 ani si poseda bancuri de incercari si laboratoare proprii. Toate programele utilizate sant dezvoltate pe baza cercetarilor si experientei acestor firme si se utilizeaza cu succes in Germania si Elvetia . 2. CE APARATURA UTILIZAM PENTRU EFECTUAREA TUNINGULUI ? - a) Metoda OBD2 -(se utilizeaza cu precadere la autoturismele fabricate in ultimii 2 ani) utilizam sistemul cel mai performant existent in prezent " MILLENIUM" sistem care permite citirea si reprogramarea calculatorului prin mufa de diagnoza a autoturismului. - ![]() "Calculatorul autoturismului" este piesa de importanta deosebita fara de care motorul nu poate functiona si deci orice interventie asupra acestuia trebuie realizata in conditii cat mai aproape de cele de fabricatie evitand manoperele persoanelor "atotstiutoare" dotate cu clasicul letcon. ATENTIE ! cu toata garantia oferita, Dumneavostra santeti cel care puteti ramane in pana, in camp cautand un mijloc de tractare pana la primul service unde un calculator nou, daca prin exceptie este in stoc, costa cca 1.500 Euro, bani pe care nu vi-i returneaza nimeni. CAT TIMP ESTE NECESAR PENTRU EFECTUAREA TUNINGULUI ? In mod normal sant necesare intre 2 si ca. 4 ore pentru manopera dupa care autoturismul poate fi utilizat fara restrictii. 3. MODIFICARILE POT FI RECUNOSCUTE DIN AFARA ? Modificarile efectuate prin CHIPTUNING nu pot fi depistate de catre aparatura de diagnoza a service-urilor, dar puterea si acceleratia imbunatatita se pot testa si masura la un banc de proba si se simt in trafic. 4. MOTORUL SE INCALZESTE MAI MULT DECAT INAINTE ? Temperatura uleiului creste minimal numai in cazul utilizarii motorului la regimul maxim, ( de exemplu la AUDI A4 TDI, in cazul utilizarii prelungite in regim de putere maxima temperatura creste cu 8 grade Celsius ) . Totusi nici un motor modificat nu are voie sa depaseasca temperatura maxima prescrisa de fabricant. 5. ESTE INFLUENTATA DURATA DE VIATA A MOTORULUI PRIN CHIPTUNING ? Tuningul se executa in asa fel incat sa nu se depaseasca valorile limita pentru motor si componentele acestuia ; de aceea nu se poate vorbi de o crestere a uzurii motorului si nici de o uzura prematura. 6. DE CE NU A FABRICAT PRODUCATORUL AUTOTURISMUL LA VALORILE OPTIME ? Producatorul fabrica un autoturism pentru toate pietele, care trebuie sa functioneze indiferent de clima, calitatea benzinei, densitatea aerului, etc. Tolerantele in fabricatie , normele de consum autoimpuse tot mai drastice, normele de depoluare si impozitele care se platesc in anumite tari pe cal putere ( ex. Franta ) sant totatatia factori care pot conduce la un reglaj mai larg din partea fabricii producatoare. In ultima instanta toate motoarele moderne respecta deja normele EURO care vor intra in vigoare in anii urmatori si nu in ultimul rand producatorul si-a lasat o rezerva de putere pentru a prezenta si anul viitor un motor modificat mai puternic, pentru ca santem in economia de piata !! 7. CE SE INTAMPLA CU CONSUMUL AUTOTURISMULUI ? Consumul scade atat la motoarele cu benzina cat si la cele Diesel in conditiile unei utilizari in afara regimurilor maxime. In mod normal, printr-o ardere mai buna a combustibilului datorita unui reglaj mai precis al motorului consumul scade ,de exemplu, cu cca. 0,5 l / 100 Km la motoare Diesel. Este demonstrat faptul ca la un moment maxim mai mare consumul specific este este mai mic. 8. CE MOTORE SE PRETEAZA LA CHIPTUNING ? Chiptuning-ul se poate realiza la orice motor care este gestionat de un calculator montat pe autovehicul. Motoarele cu supraalimentare ( TURBO – benzina sau TURBO - Diesel ) se preteaza mai bine la chiptuning si se obtine un efect semnificativ , acesta nu inseamna ca la un motor cu injectie normala nu se preteaza tuningul. Totul depinde de dorinta posesorului autoturismului. |
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
MMihai, nu se intelege la ce societate te referi, scrie clar unde putem beneficia de binefacerile acestei societati , nr. de telefon etc. si daca aceasta societate are vreo autorizare RAR, UAP sau altceva ca daca reclama cineva serviciile societatii la ANPC sa fie pregatiti cu toate hirtiile in regula, ca daca NU are nici un fel de aprobare, certificare, iese suparare mare.
|
-------------------- |
|
MMihai |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI ![]() |
Nici eu nu mai stiu ce societate este
![]() |
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#36
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Miau!
![]() Nu va mai certzti mai ca motanii pe garaje, forumul nu e un loc de cearta sau pt. jigniri! Miau! ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
sstanescu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Recunosc ca si eu sunt destul de sceptic cand aud de scos cativa cp din chiptuning, atata timp cat nu poti sa masori exact castigul.
O ruda de-a mea are relatii stranse cu un dealer VW. Are un passat 1.9 tdi 130cp. In urma cu ceva timp a facut intrecere cu o masina absolut similara a unui inginer de acolo. A fost facut zob! Abia apoi i s-a spus secretul: reprogramare (chiar ei au facut manevra in service) cu dus motorul la 168 cp. Si-a facut si el. Conform celor declarate de el (mie mi-e greu sa zic ceva ca nu-i stiu masina asa de bine sa sesizes diferenta): cu siguranta trage mult mai bine; cu siguranta la drum intins consumul a scazut cam cu 1 - 1,5 l de motorina /100 (la inceput a crezut ca doar comp. ii arata mai putin, insa la verificare cu metoda rezervorului chiar asa iese). Raspunsul celor de la dealer (sef de service, asociat) e ca e in general multa rezerva de putere in motoare. Asa cum se spunea si mai sus, principala problema e legata de taxe, accize, impozite, reglementari de la tara la tara. A doua treaba este similara cu procesoarele. Se face un motor care sa mearga mai sus insa i se pune intentionat un sistem de gestiune care sa-l tina in loc pentru a pica bine peste ce cere piata si a crea varietate (si la pret). Eu in continuare sunt sceptic, pana cand nu ma conving cu cifre. Cred totusi ca daca niste oameni ce au habar de diferentele intre masinile pe care le vand isi fac interventii de genul asta si mai sunt si incantati de rezultat (hm, ma rog, ii doare in cot de garantie/viata motor/piese), trebuie ca chiptuningul da ceva rezultate. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Domnilor forumisti, in primul rind nu ne certam, ci doar discutam, intr-adevar citeodata in contradictoriu. Si cu cip-ul ala de belea, ca de belea a ajuns, vreau doar atit : sa stiu pe ce dau 150 euro : scoate 1 HP, 4 HP, 20 HP sau cit o scoate dar sa nu fiu nevoit sa-i cred pe cuvint, adica sa fie cineva independent care sa verifice ceea ce spun cei care il vind , ca asta e defectul meu , nu-mi place sa cred oamenii pe cuvint si pina nu vad cu ochii mei nu cred. Nu pot sa cred ca la RAR nu exista posibilitatea de a masura puterea unui motor pe masina, pe un banc asemanator cu cel de verificare a frinelor, fara sa scoata motorul de pe masina, adica pune aceeasi masina inainte de schimbarea cip-ului si apoi dupa schimbare, masoara si noxele, macar atit pot face.
|
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea:
1. chiptuning-ul modifica parametrii programului de gestiune 2. omologarea de tip s-a facut la RAR cu masina standard 1+2=>3 masina cu chiptuning, pentru a respecta legea, trebuie omologata de proprietar la RAR (practic e un alt motor, cu alta putere si cuplu) 4. la tine in talon e trecuta puterea maxima, deci se impune apoi, din 3. refacerea cartii de identitate si toate formalitatile la Politie 5. trebuie refacuta asiguarea CASCO, pentru ca altfel esti in situatie de frauda. Pe polita este specificata clar puterea maxima a masinii. Si ea trebuie refacuta. Astea daca vrei sa fii legal. Daca nu, e ca si cum iei un hack pentru ceva de pe net. Merge, bine, nu, cine-ti da garantie? Aici dai un ban pentru ca tu nu stii si nu ai sculele sa-ti faci singur operatia. Eu cred ca nimeni nu va fi in stare sa-ti dea o hartie in care sa spuna ce putere ti-a dat in plus. Poate doar daca te duci cu masina prin afara, la vreun preparator de masini de cursa. Speculez ca probabil ala iti face o analiza, se face un contract, el realizeaza modificarile, rezultatul este testat si apoi iti este livrat motorul de mananca pamantul. Insa ma indoiesc ca face cineva in mod profesionist ajustari la motorul asta care-l avem noi. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Domnilor, iata cum vad eu chestia asta : Exista o organizatie GUVERNAMENTALA condusa de un MINISTRU - ma rog, ministra - care se numeste ANPC care are rolul de a proteja consumatorii de tot felul de excroci care vind tot felul de chestii - afara-i vopsit gardul, inauntru leopardul. Asa ca este ABERANT sa ma duc eu cu masina la omologat dupa ce schimb cip-ul , asta e treaba firmei care face asa ceva, sa-si omologheze produsul, sa dea un certificat ca ceea ce a facut corespunde din toate punctele de vedere cadrului legal, supervizat de un organism tehnic de specialitate, de ex. RAR sau un departament din cadrul uzinei de la Pitesti. Si am sa va dau un exemplu de activitate care mie mi se pare ca toti ar trebui sa procedeze la fel : saptamina trecuta mi-am metalizat geamurile la o firma din Bucuresti care dupa ce si-a primit banii mi-a dat un certificat cu antet si stampila RAR ca ceea ce a facut corespunde normelor legale : vizibilitate min.7% etc. Deci omologarea au facut-o ei ,nu eu , nu e treaba mea, eu platesc, ei muncesc.
|
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ceea ce iti doresti este destul de corect, daca modificarea parametrilor de functionare ai motorului ar fi agreata de catre producatori. Insa... din cate stiu eu, nici un producator nu accepta modificarea de acest fel.
Cum poate RAR-ul sa dea omologare pe un soft? Firma respectiva ar trebui sa vina cu o lista cu ce motoare vor sa modifice, sa le puna la dispozitie fizic, sa se faca testele si omologarile. De fapt, nici nu stiu daca ar fi normal sa se uite doar la motor (zgomot, noxe). Ar trebui vazut in ansamblu, daca nu cumva pentru puterea aia franele sunt subdimensionate, de exemplu. Deci ar cam trebui sa vina cu masina completa. Repet, este obligatoriu ca masinile ce se doresc inmatriculate sa isi obtina fie omologarea de tip (atunci cand se importa/produc mai multe de ... 10 (?) pe an) sau omologare individuala daca faci modificari sau iti construiesti singur o masina artizanal. Telefoanele mobile sunt deblocate si ametite la soft. Producatorii nu mai acorda nici un fel de garantie la produsele care au suferit astfel de interventii, manevra fiind, sa spunem, "ilegala". Procesoarele sunt si ele deblocate in asa fel incat sa ruleze mai rapid. Din nou, orice vanzator, in certificatul de garantie pe care ti-l da, specifica in mod clar ca aceasta garantie nu se acorda in cazul overclocking-ului (daca reusesc sa dovedeasca, asta e alta mancare de peste). Unde vreau sa ajung: chiptuning-ul este o activitate la limita legii as spune eu. Se efectueaza modificari asupra unei masini cu care umbli pe drumurile publice. Foarte greu de sesizat modificarea la o prima vedere. Aici nu e vorba de abtibild pe geam. Modificarea o faci pe raspunderea ta, si legea trebuie sa te forteze apoi sa mergi la un organism care sa-si dea acordul ca modificarea ta, aparent minora, este sigura. Nu am absolut nimic cu cei ce-si modifica diverse chestii pe la masina, insa intr-o tara civilizata ei ar trebui sa faca primul drum la certificare. Daca e pe bune ok, perfect. Insa nu imi doresc sa merg pe strada cu tot soiul de petarde pe roti, cu frane modificate, cu sisteme de prindere la roti care probabil nu mai sunt safe, cu modificari electrice care de care mai ciudate. Aaa: Se pare ca nu e mare smecherie sa ai dovada de la RAR ca geamurile tale sunt ok. Ca toate treburile in Romania, e vorba doar de spaga. Asa ca cineva poate avea geamuri inchise la greu si cu toate astea sa aiba dovada RAR. O firma se poate duce cu trei folii la RAR, obtine documentul oficial, insa dupa aceea poate face la oameni cum vor, ca cine ii controleaza. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
aviasol |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Unde vreau sa ajung: chiptuning-ul este o activitate la limita legii as spune eu. Se efectueaza modificari asupra unei masini cu care umbli pe drumurile publice. Foarte greu de sesizat modificarea la o prima vedere. Aici nu e vorba de abtibild pe geam. Modificarea o faci pe raspunderea ta, si legea trebuie sa te forteze apoi sa mergi la un organism care sa-si dea acordul ca modificarea ta, aparent minora, este sigura. Nu am absolut nimic cu cei ce-si modifica diverse chestii pe la masina, insa intr-o tara civilizata ei ar trebui sa faca primul drum la certificare. Daca e pe bune ok, perfect. Insa nu imi doresc sa merg pe strada cu tot soiul de petarde pe roti, cu frane modificate, cu sisteme de prindere la roti care probabil nu mai sunt safe, cu modificari electrice care de care mai ciudate. Super super corekt si adevarat. Nici io nu o puteam spune mai bine, este exact ce cred si io. |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Watchful snake |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 4 June 03 From: București ![]() |
Absolut de acord!
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003 Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Asa este, o activitate la limita legii ,strict vorbind. Eu nu ma agat de chichite, de omologare de soft, sigur ca RAR-ul nu va face niciodata asa cava, eu vreau doar, o spun cred pentru a n-a oara, ca vreau sa stiu pe ce dau banii : citi cai se obtin si sa NU fiu nevoit sa-i cred pe cuvint . Cred totusi, si aici trebuie sa fii de acord cu mine, si din ce ai scris esti de acord, ca nu putem rula alaturi de tot felul de bombe pe roti , de ex. -caz cunoscut de mine - pe GOLF 2 schimbat motor de1,3 cu ceva de VW GTI de peste 200 HP FARA NICI UN FEL de modificari la frine, suspensii, pneuri etc. O adevarata nebunie care in mina cui nu trebuie sigur face accident cu el numai din motivul ca nu-l poti opri la timp de repede ce poate merge . Intr-u totul de acord cu omologarea modificarilor si nu asa ceva facut la intimplare, cum din pacate se intimpla pe la noi.
|
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ei in mod normal ar trebui sa-ti spuna cu cine lucreaza, de unde au tehnologia. Apoi poti incerca la producatori (POWERCHIPS). Sa-ti dea cumva o schema cu curbele de functionare, sa-ti explice clar unde si cum e mai multa putere. Astia de aici cu siguranta habar nu au.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Este vorba de ELCA tech. care cica softul il au - probabil au cumparat de acolo un PROM si l-au copiat, nu cred ca au acordul scris de la POWERCHIPS, asa zic ei, dar TOT ce spun cei de la ELCA trebuie sa crezi pe cuvint . Nu sint sigur ca softul e de la POWERCHIPS, poate nici nu reprogrameaza calculatorul, cineva vorbea de efectul PLACEBO - te simti mai bine dupa ce ai dat 150 euro pe nimic.
|
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Pana nu masoara cineva in conditii obiective, ma declar si eu rezervat. Dar, conform unui principiu din medicina, intii sa nu faci mai rau, cine si cum imi garanteaza ca dupa schimbarea parametrilor de functionare motorul nu crapa mult mai rapid decat daca ar fi ramas ca din fabrica. Eu nu prea cred povestile cu fabricile ca programeaza calculatoarele, pentru ca motorul sa mearga mai prost, sau pentru ca nu au frane bune sau pentru ca vor consum mai mare de benzina. Sunt de acord ca orice motor are rezerve mari de putere, dar folosindu-le scade dramatic perioada lui de viata. Parerea mea este ca majoritatea celor care si-au luat Dacia nu prea ii dau afara banii din casa, au rate de platit inca ani buni si nu isi pot permite sa faca experiente pe propriul motor sau sa doreasca sa schimbe doua motoare pe an pentru ca sa depaseasca cinci masini in plus, deci discutia este mai mult teoretica. Daca iei un BMW negru cu fulgere aurii desenate pe aripi, la mana a saptea cu 2000-3000 EURO, cred ca merita sa experimentezi asa ceva.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
![]()
Post
#48
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Deci sint multi cei care sint de acord cu mine. Macar atita satisfactie sa am si eu, ca erau unii - nu dau nume - care imi ziceau cam asa : ce ba, daca nu-ti convine, nu-ti pune cip si lasa-ne pe noi in pace !
|
-------------------- |
|
mariancd |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 30 April 03 ![]() |
la urma urmei poti sa-ti pui ce vrei daca iti asumi riscul, dar macar ai bunul simt si foloseste puterea tuningului in locuri ferite, unde nu exista riscuri sa ranesti pe cineva ... dar asta cred ca este un non sens ... "la ce il mai pui daca nu poti sa le arati altora ce poti" ...
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP
- PH 02 MCD
|
|
DSops |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Pentru situatia data, chiar daca se castiga la putere cateva iepe, Dacia nu va deveni un bolid periculos. Problema este chiar asta: daca cei de la tunning au dreptate, castigul de putere nu este semnificativ (efectul asupra vitezei si acceleratiei este cam logaritmic, ar trebui sa pui in plus cel putin 20 armasari buni pentru ca sa merite). Astfel incat dupa o scurta perioada de fericire, tot in Dacia te trezesti, cu satisfactia ca o dai in nas la alte Dacii / Volgi / Moskwiciuri sau Trabante. Perspectiva ca voi putea depasi un Cielo, nu ma face sa modific motorul, pentru ca oricum nu voi avea replica in fata majoritatii masinilor noi de import. Si atunci, de ce sa ma agit?
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
Watchful snake |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 4 June 03 From: București ![]() |
Ei și apoi lasă că am mai depășit eu și Cielo și alte mașini de import.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Probabil că proprietarii lor ori nu se grăbeau ori nu erau din ăștia care fac figuri pe șosele. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003 Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
|
|
Marty |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
DSN si SLZ mictioneaza pe CIELO OHC! La DOHC se cam schimba datele problemei.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
MaxxZ |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 16 Joined: 20 December 03 ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -=NO COMMENT=- |
-------------------- |
|
Brezuica Gabriel |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Presupun ca merge si pe Solenza ... Vreau nr. de tel De la ELCA
|
-------------------- data viitoare sper sa am bani de alta masina (daca pana atunci nu se schimba ceva...)
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
7c
|
-------------------- |
|
![]()
Post
#56
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
7d
|
-------------------- |
|
Brezuica Gabriel |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Doar ce-am sunat...149Euro+TVA.Nu stia daca merge pe Solenza, dar in principiu a zis ca da, sa vada calculatorul. Cred ca imi iau pana la urma, dar in vara ...Totusi vreau si eu pe cineva care si-a luat sa ne spuna daca e ceva de capul lui sau nu... :roll:
|
-------------------- data viitoare sper sa am bani de alta masina (daca pana atunci nu se schimba ceva...)
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
7e
|
-------------------- |
|
Extremero |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca se castiga prea putin in putere ca sa merite investitia. La motoarele turbo este alta poveste...
De exemplu Daciile Nova GTi de raliu (de gr. A si N. motor de 1600 cu injectie monopunct) aveau calculatoare modificate si castigul era doar de 7-8cp. Restul puterii venea din compresie, ax cu came , admisie+evacuare etc. Era cineva la uzina care modifica valorile de pe calculatoarele mai vechi. |
-------------------- Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004 Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 |
|
B0GD4N |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 31 October 03 ![]() |
am cip si-s multumit, consumul mi s-a parut(desi nu credeam) ca scade afara. eu l-am luat de la upsolute(dati un search pe net).
a si evident puterea n-o sa fie fenomenala, dar la fiecare apasare pe pedala imi aduc aminte ca am +10% mai multa putere ca alte solnitze, si e misto ![]() |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:30 |