apa inghetata in motor
![]() ![]() ![]() |
apa inghetata in motor
mariannn |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 17 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
logan
2006 1.4 mpi
- if-88-man
|
|||
YRX |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.075 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Tu ai apa chioara in motor ????
![]() Ar fi trebuit sa.... folosesti antigel |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mariannn |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 17 December 09 ![]() |
mi-a tot pierdut pe la calorifer si am completat cu apa chioara pana a devenit numai apa
17 Dec 2009, 17:03: vad ca s-a dezghetat, dar cred ca era inghetata in radiator? This post has been edited by mariannn: 17 Dec 2009, 17:03 |
--------------------
Dacia
logan
2006 1.4 mpi
- if-88-man
|
|
YRX |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.075 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
N-a fost frig tare cat sa inghete bocna, dar pe viitor temperatura poate scadea mai mult, baga-i niste antigel de urgenta, da toata zeama care o ai jos si baga-i 3+3 litri de antigel diluat cu apa.
Altfel, daca ingheata complet vei avea o frumusete de sparturi in radiator, calorifer si blocul motor. LE: Vezi ca antigelul trebuie sa fie de un anumit tip - Renault tip D, oricare altul NU E BUN ! This post has been edited by YRX: 17 Dec 2009, 17:17 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
doctoru1980 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mariannn @ 17 Dec 2009, 17:59) mi-a tot pierdut pe la calorifer si am completat cu apa chioara pana a devenit numai apa <span class='edit'>17 Dec 2009, 17:03:</span> vad ca s-a dezghetat, dar cred ca era inghetata in radiator? Marian, sincer iti spun ca tu nu ar trebui sa ai masina. Cum e posibil sa ai apa chioara in motor iarna? Te-ai gandit vreodata ca apa ingheata? Du-te neaparat la un service si pune-i antigel, in caz contrar o sa ai niste suprize tare neplacute crede-ma... |
--------------------
-8861
Logan/1300
2006/1972
- CharlesioNig https://vgruk.com/ - visit vgruk
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Rezolva intai problema cu pierderile din instalatie. Apoi utilizeaza GLACEOL RX tip D sau orice alt tip D ca e tot un drac.
![]() This post has been edited by vi_escu: 17 Dec 2009, 18:31 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(doctoru1980 @ 17 Dec 2009, 17:13) Cat adevar... Ca pui apa "la nevoie" inteleg... desi ma indoiesc ca ai pus apa distilata. Antigelu' asta are si rol de ungere a pompei de apa. Cata vreme ai putut sa tot completezi cu apa ca sa-ti inghete acum, cand nici macar n-o fost asa frig? Directia service sa-ti astupi gauricea din instalatie. O sa fie mai ieftin s-o repari decat sa completezi cu antigel... Si dupa aia incepeti sa spuneti ca-i masina proasta, ca se strica, ca aia, ca ailalta... |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Agrig |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Dai drumul la motor si vezi daca curge.
Nu tii motorul pornit in dusmanie ci aprox 1 min apoi stai vreo 10 sa ajunga sa topeasca vre`un dop de gheata . Repeti procedura de 2-3 ori si vezi daca nu curge pe sub motor sau radiator. La cit de frig a fost putin probabil sa fie crapat blocul. Nu`i o mare problema daca nu a fost foarte frig. Referitor la antigel si ungere e ceva adevar in asta dar de uns nu unge nimic ci doar impiedica formarea oxizilor de aluminiu in lichidul de racire. Daca instalatia merge pe apa distilata nu`i nici o pb , nu are saruri ce sa intre in reactie cu chiulasa sa dea acel compus abraziv ( este smirghei cu oxid de aluminiu). Probabil singura pb va fi uzura mai rapida a semeringului pompei de apa care va trebui sa o urmaresti mai atent de acum incolo sa nu pierzi lichidul de racire. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Intai zici ca antigelul nu unge nimic, apoi zici ca singura problema va fi uzura mai rapida a semeringului pompei de apa.
Hotaraste-te omule! PS Inginerii aia nu sunt prosti daca au spus sa fie antigel in motor, pentru evitarea formarii de oxizi, pentru ungerea presetupei pompei de apa, pentru evitarea inghetarii lichidului de racire. This post has been edited by Bujor Stefan: 17 Dec 2009, 22:44 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Agrig |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Normal ca nu unge!Mai precis nu unge mai bine sau mai
rau decit apa , asta e mai corect spus Uzura e datorata formarii oxidului de aluminiu care e un abraziv excelent, e preluat de lichidul de racire si in acest mod slefuieste si axul pompei dar si semeringul. Problema mare la folosirea apei este faptul ca oxidul format ramine in circuitul de racire astfel ca si dupa inlocuirea cu antigel mai poti avea surprize cu pompa Nu mai e presetupa la pompa de apa . E cu semering. Bafta ! Grig This post has been edited by Agrig: 17 Dec 2009, 23:11 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Scrie undeva chestia asta cum ca noile pompe de apa nu au nevoie de ungere?
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Agrig |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Nu, da nici buson de ulei sau gresor nu mai au.
Sint cu rulment capsulat cu ungere pe viata. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
unii ati ramas in urma cu evenimentele la Dacia 1300 pe acolo. Blocul motor al masinilor postbelice au dopuri de siguranta, care ies in caz de inghet sa nu distruga blocul, dopuri care se pun inapoi in caz ca..(nu tot alea).
Valabil si in cazul pompei de apa care cica se..unge cu antigel! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#15
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si motoru de timpuri noi(ala de taiat lemne)are 3 dopuri de lemn
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Agrig |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Da , exista dopuri in blocul motor dar sint dopuri
tehnologice nu sint facute ca protectie a blocului la inghet. La un frig serios tot crapa blocul deoarece apa gata inghetata nu are cum sa se scurga prin dopul care a sarit. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
dopurile alea de tabla sunt pentru protectie la inghet, de fapt pentru reducerea riscului, ca mici sanse exista sa crape blocul si cu alea, daca e mult prea frig.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
YRX |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.075 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Argon, nu cumva in motoarele tale post-belice este obligatoriu de folosit amestec antigel+apa in toate sezoanele, fiind specificat expres in manualele de service si utilizare a nu se folosi apa simpla? De ce oare?
Tu la limuzina ai apa simpla si te bazezi iarna pe dopurile care sar, sau cand ajungi acasa dai jos apa din motor si o pui iar a doua zi? Ia uite din manualul de Logan citire: racire.jpg ( Size: 8.71k ) Number of downloads: 4491 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ce legatura are una cu alta? la toate masinile se pune antigel cf producatorului, antigel care in timp isi mai pierde din proprietati, se mai dilueaza, etc. Dopurile sunt pentru cazuri extreme, nu le pui tu singur acasa, ca-ti trebuie unelte specializate.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
YRX |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.075 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Legatura este.....concluzia pentru toti care citesc acest topic:
- Lasati prostiile si folositi in sistemul de racire NUMAI ANTIGEL DILUAT CORESPUNZATOR Degeaba o cotim cu dopuri, ungeri, diverse, ai antigel - stai linistit. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
Grig gresesti mult , chiar se unge presetupa de la pompa de apa cu antigel . Belive it or not asa e , am asistat personal la reducerea unui scartait de pompa de apa prin cresterea concentratiei de antigel de la - 30 la -40 grade. Pana si reprezentantele utilizeaza metoda inainte de orice interventie la pompele de apa cu zgomot , iti cresc concentratia antigelului undeva spre -40 , te lasa sa mai rulezi minim 100 km sa se recircule si abia dupa aia pleaca mai departe cu luatul deciziilor de inlocuire. Nu mai sunt motoarele alea de merg cu apa din rau...
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
Agrig |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Da , si dupa 100 Km schimbi pompa.
De fapt orice lichid lubrifiaza, inclusiv apa, e vorba de crearea unei peliculei pe sprafete. Asa se explica si fenomenul acvaplanarii! ![]() Adevarat ca nu`s motoarele facute la Timpuri Noi dar principiul de racire e acelasi , apa sau antigel. Daca ar fi asa colegul care a pus apa ar trebui sa aiba deja semeringul de la pompa terminat deoarece a mers fara ungere.Asa ca daca eu voi ramine fara apa in radiator voi folosi fara ezitare apa din prima balta curata filtrata prin ceva. Singura probleme este la masinile care se stie ca au probleme sensibile si unde se cere un anumit tip de antigel , ex este Nissan Patrol GR 3.3l 6L la care daca ai antigel cu pct de fierbere scazut apare o bula de abur in chiulasa intre cil 5 si 6 ducind la risc aparitiei a fisurilor . In acest caz daca se merge cu apa de riu se merge in maniere linistita fara exagerari si nu are nimic. Bafta, Grig P.S. Asta la Logan sau la cea de servici. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Dec 2009, 10:53) unii ati ramas in urma cu evenimentele la Dacia 1300 pe acolo. Blocul motor al masinilor postbelice au dopuri de siguranta, care ies in caz de inghet sa nu distruga blocul, dopuri care se pun inapoi in caz ca..(nu tot alea). Valabil si in cazul pompei de apa care cica se..unge cu antigel! Iar te pricepi la toate? Dopurile alea acopera gauri tehnologice, care erau folosite pentru umerii unor miezuri de turnare. Nu ma astepot sa intelegi ce sunt alea (de aia nici nu te pun la Bula) dar macar nu te mai chinui sa dai explicatii din astea. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Dec 2009, 09:53) unii ati ramas in urma cu evenimentele la Dacia 1300 pe acolo. Blocul motor al masinilor postbelice au dopuri de siguranta, care ies in caz de inghet sa nu distruga blocul, dopuri care se pun inapoi in caz ca..(nu tot alea). Valabil si in cazul pompei de apa care cica se..unge cu antigel! Ia o sticla de plastic, umple-o cu apa, pune-i dop de sticla normala si bag-o in congelator. Spune-ne daca a supravietuit sticla. Cand te intreaba nevasta de ce-i atata gheata in congelator, poti sa dai vina pe mine. Dopul o sa sara, dar sticla tot o sa bubuie. Si o sticla de plastic rezista la 10 atmosfere. Oricum, nu de motor tre' sa te crizezi prima oara... Ai un radiator, un calorifer, o pompa de apa, ceva furtune, care toate se duc naibii (inaintea motorului) daca ingheata prea tare apa in ele. Si se gaseau alternative la antigel daca nu era vorba (si) de ungere... Eu am vazut diferenta intre antigel de calitate si dumnezo-stie-ce-am bagat acu' doua ierni la robinetul de comanda a caldurii. Cu antigel luat din lukoil, trageam cu ambele maini de robinetul de deschidere a caldurii. (avusesem un por intr-un furtun si o durat pana sa-l indentific, asa ca am fost fortat sa tot completez) Vara trecuta, am lucrat la motor si o fost taica-miu la "shopping" . Nu mai tin minte ce-o luat, dar fara sa fi facut nimic la el, robinetul ala de la caldura o mers de atunci cu doua degete. Dupa aia mi-am primit eu explicatia cu rolul de ungere al antigelului. Da' daca tu sustii ca stii mai bine decat el, care n-are decat vreo cativa 'jde ani de experienta de depanat motoare, poate ca numai se face ca unge antigelul asta. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
eN3mY |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 19 December 09 ![]() |
Deci inseamna ca si eu sunt un idiot...numai ca eu am scos radiatoru si nu am mai dat drumu si la apa din bloc am uitat complet de surubu ala de la pompa. Am zis iarna asta sa las masina pe dreapta....sa nu mai cheltui pe anvelope lanturi bla bla plus ca mi-a expirat si ITP si asigurarea si am zis ca vin si la mine sarbatorile si ca pot sa mai las masina si pe dreapta si acu sigur mi-a inghetat apa in bloc. Vreo sugestie ceva daca se poate.
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 berlina
|
|
Filip |
![]()
Post
#26
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.011 Joined: 23 July 09 ![]() |
Mai bine bagai antigel in ea, si nu mai trebuia sa demontezi radiatorul, nu mai trebuia sa demontezi nimic, nici macar sa duci bateria in casa. O porneai la 2-3 zile pt 15 min, si era suficient.
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#27
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Agrig @ 18 Dec 2009, 17:20) Ia zi stimabile (desi e off topic) de ce nu folosim apa si la lubrifiera motorului ca am iesi mai eftin si mai ecologic ... PS: treaba cu acvaplanarea e alta chestiune, putem sa o dezbate in alt topic daca e necesar .... |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Agrig |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Pentru ca in conditiile specifice de funct. a motorului nu lubrifiaza mai bine decit uleiul.
![]() Bafta Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#29
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
bine, fie cum zici tu ...
Exista niste chestiuni fizice, numite proprietati, etc, etc. Dar hai sa o lasam balta ca nu esti serios. Respecte. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Agrig |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Imi pare rau daca crede cineva ca ma tin de bancuri.
Asa cum am spus orice lichid lubrifiaza. Acuma cit asta e altceva! Cit despre proprietatile fizice e perfect adevarat. Apa nu prea seamana cu uleiul la proprietati dar totusi lubrifiaza si ea cit poate, adica mult mai putin decit uleiul. Prefer sa nu mai dau exemple ca atunci chiar ma veti lua de neserios! ![]() Bafta Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 06:55 |